Tukivarsien puslat pehmenee ajan kuluessa eikä rengaskulmat pysy enään aisoissa... tulee talvella voimakkaammin ilmi koska teissä on jääuria jotka vääntelevät renkaita...
Katsastuksessa eivät asiaa huomaa kun ei mikään kolise...
Ohjauksessahan tuo lähinnä tuntuu. Oiskohan ne raidetangon päät loppupeleissä. Takakelkan puslat näyttää hyviltä mitä nopeasti katoin. Pakko saada kuntoon kyllä on niin hirveä ajaa kun vaeltaa miten sattuu
simoks kirjoitti:Ohjauksessahan tuo lähinnä tuntuu. Oiskohan ne raidetangon päät loppupeleissä. Takakelkan puslat näyttää hyviltä mitä nopeasti katoin. Pakko saada kuntoon kyllä on niin hirveä ajaa kun vaeltaa miten sattuu
Jos on paskat renkaat rungoiltaan niin laita lisää painetta renkaisiin.
Hakka9:t nyt alla. Paineita 3bar niin ei luulis niistä johtuvan. Aiemmin oli Hakka2:t ja välissä kävi kasitkin alla ja luulin että auton levottomuus johtuis noista 2005 vuoden hakka2:sta mutta ei johtunut Kaikilla sama ongelma.
Mun lankku kiemurteli eikä kulku ollut parasta a-luokkaa. Vaihdoin narinanivelet ja taakse neljä tukivartta per puoli. Vain alatukivarsi jäi vanhaksi. Kyyti parani.
Pyörää heiluttamalla ei löytänyt mitään varsinaista kalppia, sillä vasen ja oikea kumpikin olivat samanlaiset. Uusia ja vanhoja tukivarsia irrallaan vertailemalla huomasi kumipuslissa jäykkyyseron, joka tuntui myös vaihdon jälkeen, - pyörä tuli jämäkämmäksi.
Noniin alustajumppaa on teetetty ja vaihtoon meni vasen alapallo,vasen ylätukivarsi,oikea ulko ja sisä raidetangonpää ja etualatukivarsien taaemmat puslat molemmat jotka olikin ihan romuna jo. Nyt pitäis viedä pyöränkulmien säätöön johonkin kun keksis minne pirkanmaalla
Enpä ole kerralla laittanu näin paljoa mihinkään autoon rahaa korjaukseen.. pelkkä ylätukivarsi jo 210e. Ei ole halpaa hommaa möhköily
Apusimpukassakin pieni välys mutta se nyt olkoon vielä.
cuuno kirjoitti:...jos sulla orkkis rengas koko niin tiputa paineet sieltä kolmesta kilosta tehtaan suosituksiin
...alkaa rengaskin pitämään paremmin talvella
Kauheen alhasilta tuntuu painesuositukset polttoaineluukussa mitähän 2.4 sielä luki jos kuormaa hytissä ja muuten olikohan jopa 2bar. Voishan sitä kokeilla tietty.
No perhana... laskin paineet 2.2 ja kylläpä kyyti muuttui mukavemmaksi Väheni myös uraherkkyys radikaalisti. "yllätys" sinänsä.. jotenkin tottunu käyttään aina 2.7-3bar näköjään w140 on tarkempi paineiden suhteen. Nää pienemmät mutta tärkeät asiat tuppaa aina unohtuun kun joku on pielessä
Taas saman aiheen parissa.. nyt kun tuullut reilusti niin huomaa motarilla että joutuu selkeästi ohjaamaan tuulenpuuskan osuessa kohdalle ja auto vähänkun "muljuu" vasemmalta oikealle eli jossain on oltava väljää.. Viimeks korjaamo katteli etupään ja nyt varmaan pitäs se takaosasto käydä läpi.
Kelkan etukumit? Narinanivelet? Ei kolise montuissa eikä pidä mitään narinaa mutta en jaksa uskoa että w140:n ominaisuus on olla moottoritienopeuksissa tommonen tuuliviiri Olikos se narinanivel alatukivarren ulompi pusla?