Pikautelu: Magn.venojen tiivisteet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Pikautelu: Magn.venojen tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kun lähinnä perslihaksillaan ja joskus jopa aivoillaan työskentelevä toimistorotta joutuu vaihteeksi miesten töihin, niin olo on kuin junan alle jäänyt. Perjantaista lähtien on Kaapo nimittäin joutunut vuorotta nakertamaan piharakennuksia, sahaamaan ja kantamaan satoja metrejä lautaa ja parrua, kaivamaan monttuja kiviseen kenturaan, roudaamaan tonnikaupalla perustusharkkoja ja sudenkuraa sekä hakkaamaan kilotolkulla nauloja mitä ihmeellisimmissä asennoissa. Niskaa pakottaa ja ainakin kämmenpohjat ovat rakoilla kuin entisellä rundis- eli pyttyvangilla :roll:
Niin mitä tekemistä tällä on Mersun venojen kanssa :shock: ?

Se että kirmaan innosta kirkuen vaihteeksi auton kimppuun tuosta päättymättömästä puusepänvirasta :lol: Siis tuleeko magneettiventtiilien "boxien" kansien alle jonkinlaiset tiivisteet. Meinaten jos tulee, niin pitää kipaista kauppaan ennen kuin alan enempiä askartelemaan.

Kiitti SEV8 paketissa olleista kuvista ja tuosta viime hetken yyvee-vinkistä. Olisi melkein tullut mokattua niiden käämien kanssa :oops: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Pikautelu: Magn.venojen tiivisteet

Viesti Kirjoittaja PM »

Jukka N. kirjoitti:Se että kirmaan innosta kirkuen vaihteeksi auton kimppuun tuosta päättymättömästä puusepänvirasta :lol: Siis tuleeko magneettiventtiilien "boxien" kansien alle jonkinlaiset tiivisteet. Meinaten jos tulee, niin pitää kipaista kauppaan ennen kuin alan enempiä askartelemaan.
Ei tule, jos en väärin muista.
Senkus nostat sen mötikän huitsin Nevadaan ja nakkaat uudet sisuskalut tilalle, jonka jälkeen mötti takaisin paikoilleen.
Sitä möttiä nostaessa kantsii olla varovainen, etteivät kelat lähde irti levystä saati piuhat mene poikki. Sepä on meinaan sen verran ahdas väli :oops: että kannattaa toisella kädellä hieman tulipeltiä vääntää ja toisella nostaa mötikkää. Jos ei ole noustakseen, niin voimaa ei kannata käyttää tolkuttomasti.
Ja niistä kahdesta pyöreästä namiskuukkelista (jotka paljastuvat myöhemmin venttiilien sisuskaluiksi) :wink: kannattaa nostaa, se ehkäisee ainakin niiden kelojen tuhoutumisen nostaessa. Ja sitten kun niitä sisuskaluja alkaa repimään irti, kannattaa siinäkin kohdassa pitää kelasta kiinni ettei tule mukana.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jep

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tack, aika tavalla samansisältöinen viesti oli putkahtanut tuonne yv-postilaatikkoon närhenmunien myyjäpersoonan toimesta. Joten on se uskottava, kun kahdelta taholta varovaisuuteen kehotetaan. Vielä kun saisi ongittua jostain tuon etupuskurinpäällyksen kulmakromin, niin pikkusälään liittyvät kohennukset alkavat olla puikoissa :)

PS: edit: Se mötikkähän on jatkuvasti noustakseen, jos ei ole Mersu mielessä, vaan se toinen.... :oops:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: To 10.07.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja MB »

Muutamia keloja olen "herkistellyt " ja taas ovat toimineet. Eli kannattaa kokeilla myös tätä vaihtoehtoa. Voisi olla asiaa vaihtaa myös nuo jäähdytysnesteet sillointällöin.

MB
Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Läppävika

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Kun hieman liipataan omaa ongelmaani ja asiantuntijat näyttää olevan liikkeellä...

Toistan joskus aiemmin esittämäni kysymyksen. Missä mahtaa sijaita 126:n vasemman raitisilmasuuttimen sulkuläppä? Onko se likempänä itse suutinta, jolloin lähden etsimään jalkatilan katosta? Vai onko läppä lähempänä keskikonsolin nappulaa? Jälkimmäisessä tapauksessa pitää kaivautua läpän luo konsolin kautta.

Ongelma on siis se, ettei läppä ole tiivis. Nyt on alkaa aamuisin olla vähän holotna, kun pukkaa sellaista 10-asteista ilmaa suoraan hihaan.
:shock:
Terveisin
Tero
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Varovainen täytyy olla, eli juuri kuten Pasi M. yllä neuvoi. Kun katkaisee kelasta käämilangan, ei siinä "herkistely" auta!!

Lämmityslaitteen vesiventtiilipaketti (kuvassa kyljellään):
http://img.eautopartscatalog.com/live/R302070123BOS.JPG

Korjaussarja (nk. magneettiventtiili):
http://img.eautopartscatalog.com/live/R302315174BOS.JPG

P.S. Toivoakseni olet Flosse saanut jo läpän kuntoon. Sinulla on erittäin komea Auto.
Vastaa Viestiin