646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
- Paikkakunta: Satakunta
646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
Moikka.
Autona w204 korinen c200 cdi,eli 646 moottorilla sekä delphin ruiskutusjärjestelmällä varustettu kampe
Vikana on että auto ei suostu käynnistymään. Autoon on vaihdettu venttiilinkopan kansi ja tässä yhteydessä irroitettu suuttimet. Vaihdon jälkeen auto ei suostu starttaamaan.
Autoa tutkittu xentryllä,vikakoodit nollattu.
Tarkastettu railpaineet,jotka 260-270 bar startilla pyöritettäessä,suuttimien korjausarvot näyttävät löytyvän ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta suuttimet eivät ilmeisesti aukea. Kun suuttimien ylivuotoletkun irroittaa startatessa sieltä ei tule pisaraakaan. Suutin purkissa kuitenkin on paine,kuten jakotukissakin. Xentryn startatessa tehtävä testi näyttää kampiakselin/nokka-akselin olevan synkronissa. Ainoa arvo mikä on pielessä on määränsäätimen avautumis prosentti,ohjelma näyttää 4 % kun "pyyntö" on 35-44%.
Olisikos jollakin tietäjällä hyviä ideoita mikä tässä voisi olla? Tai jollakin ollut samaa vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen
.
Autona w204 korinen c200 cdi,eli 646 moottorilla sekä delphin ruiskutusjärjestelmällä varustettu kampe
Vikana on että auto ei suostu käynnistymään. Autoon on vaihdettu venttiilinkopan kansi ja tässä yhteydessä irroitettu suuttimet. Vaihdon jälkeen auto ei suostu starttaamaan.
Autoa tutkittu xentryllä,vikakoodit nollattu.
Tarkastettu railpaineet,jotka 260-270 bar startilla pyöritettäessä,suuttimien korjausarvot näyttävät löytyvän ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta suuttimet eivät ilmeisesti aukea. Kun suuttimien ylivuotoletkun irroittaa startatessa sieltä ei tule pisaraakaan. Suutin purkissa kuitenkin on paine,kuten jakotukissakin. Xentryn startatessa tehtävä testi näyttää kampiakselin/nokka-akselin olevan synkronissa. Ainoa arvo mikä on pielessä on määränsäätimen avautumis prosentti,ohjelma näyttää 4 % kun "pyyntö" on 35-44%.
Olisikos jollakin tietäjällä hyviä ideoita mikä tässä voisi olla? Tai jollakin ollut samaa vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen
.
Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
Suuttimissa on ilmaa. Yllättävän hankalia kun siihen mallin menee 

wiimax.fi
Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
yleensä näin käy kun suuttimet laittaa kyljelleen tai ylösalaisin . pitäis pitää pystyssä ne suuttimet aina niin ei tulis tälläistä ongelmaa . on näitä joskus starttipilotin/jarrukliinerin avustuksella käyntiin laiteltu ja starilla löytyy ilmaus mutta yleensä tuo juuri auta asiaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
Delphi...(lucas) silkkaa pas...
jos irrotta niin varovasti koko ajan pysty asenossa pitäen ja kolistelmatta
satta joutua suutin kaupoile yllätävän helposti
jos irrotta niin varovasti koko ajan pysty asenossa pitäen ja kolistelmatta
satta joutua suutin kaupoile yllätävän helposti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
Yksi vastaava auto tiedossa millä oli ajettu 450000km ja matka jatkui alkuperäisillä suuttimilla. Toinen on tuossa lähellä missä yli 350tkm ja hyvin toimii.
W213 220d +W242 electric drive
-
- Mersumies
- Viestit: 2609
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
Eräs Delphin ominaisuus tutun diesel-asentajan mukaan on juuri tuo etteivät ne irroituksen jälkeen välttämättä enää toimikaan. Asiaa voi yrittää korjata testipenkissä jossa ne "ammutaan" auki kovalla paineella.maza300tdt kirjoitti:Moikka.
Autona w204 korinen c200 cdi,eli 646 moottorilla sekä delphin ruiskutusjärjestelmällä varustettu kampe
Vikana on että auto ei suostu käynnistymään. Autoon on vaihdettu venttiilinkopan kansi ja tässä yhteydessä irroitettu suuttimet. Vaihdon jälkeen auto ei suostu starttaamaan.
Autoa tutkittu xentryllä,vikakoodit nollattu.
Tarkastettu railpaineet,jotka 260-270 bar startilla pyöritettäessä,suuttimien korjausarvot näyttävät löytyvän ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta suuttimet eivät ilmeisesti aukea. Kun suuttimien ylivuotoletkun irroittaa startatessa sieltä ei tule pisaraakaan. Suutin purkissa kuitenkin on paine,kuten jakotukissakin. Xentryn startatessa tehtävä testi näyttää kampiakselin/nokka-akselin olevan synkronissa. Ainoa arvo mikä on pielessä on määränsäätimen avautumis prosentti,ohjelma näyttää 4 % kun "pyyntö" on 35-44%.
Olisikos jollakin tietäjällä hyviä ideoita mikä tässä voisi olla? Tai jollakin ollut samaa vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen
.
Toinen mikä ainakin Fordin Delphi-systeemissä saattaa vikaantua, on IMV-venttiili joka on korkeapainepumpun päässä.
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-DELP ... 2079089999" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
Ja useita millä ei ole pääsyt edes puolta noistamarkoala kirjoitti:Yksi vastaava auto tiedossa millä oli ajettu 450000km
ja matka jatkui alkuperäisillä suuttimilla. Toinen on tuossa lähellä missä yli 350tkm ja hyvin toimii.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...
Saatiinkos tämä kuntoon? Itse painin saman ongelman ja koneen kanssa.maza300tdt kirjoitti:Moikka.
Autona w204 korinen c200 cdi,eli 646 moottorilla sekä delphin ruiskutusjärjestelmällä varustettu kampe
Vikana on että auto ei suostu käynnistymään. Autoon on vaihdettu venttiilinkopan kansi ja tässä yhteydessä irroitettu suuttimet. Vaihdon jälkeen auto ei suostu starttaamaan.
Autoa tutkittu xentryllä,vikakoodit nollattu.
Tarkastettu railpaineet,jotka 260-270 bar startilla pyöritettäessä,suuttimien korjausarvot näyttävät löytyvän ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta suuttimet eivät ilmeisesti aukea. Kun suuttimien ylivuotoletkun irroittaa startatessa sieltä ei tule pisaraakaan. Suutin purkissa kuitenkin on paine,kuten jakotukissakin. Xentryn startatessa tehtävä testi näyttää kampiakselin/nokka-akselin olevan synkronissa. Ainoa arvo mikä on pielessä on määränsäätimen avautumis prosentti,ohjelma näyttää 4 % kun "pyyntö" on 35-44%.
Olisikos jollakin tietäjällä hyviä ideoita mikä tässä voisi olla? Tai jollakin ollut samaa vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen
.