646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maza300tdt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
Paikkakunta: Satakunta

646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja maza300tdt »

Moikka.
Autona w204 korinen c200 cdi,eli 646 moottorilla sekä delphin ruiskutusjärjestelmällä varustettu kampe
Vikana on että auto ei suostu käynnistymään. Autoon on vaihdettu venttiilinkopan kansi ja tässä yhteydessä irroitettu suuttimet. Vaihdon jälkeen auto ei suostu starttaamaan.
Autoa tutkittu xentryllä,vikakoodit nollattu.
Tarkastettu railpaineet,jotka 260-270 bar startilla pyöritettäessä,suuttimien korjausarvot näyttävät löytyvän ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta suuttimet eivät ilmeisesti aukea. Kun suuttimien ylivuotoletkun irroittaa startatessa sieltä ei tule pisaraakaan. Suutin purkissa kuitenkin on paine,kuten jakotukissakin. Xentryn startatessa tehtävä testi näyttää kampiakselin/nokka-akselin olevan synkronissa. Ainoa arvo mikä on pielessä on määränsäätimen avautumis prosentti,ohjelma näyttää 4 % kun "pyyntö" on 35-44%.
Olisikos jollakin tietäjällä hyviä ideoita mikä tässä voisi olla? Tai jollakin ollut samaa vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen
.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuttimissa on ilmaa. Yllättävän hankalia kun siihen mallin menee :(
wiimax.fi
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja shade_z »

yleensä näin käy kun suuttimet laittaa kyljelleen tai ylösalaisin . pitäis pitää pystyssä ne suuttimet aina niin ei tulis tälläistä ongelmaa . on näitä joskus starttipilotin/jarrukliinerin avustuksella käyntiin laiteltu ja starilla löytyy ilmaus mutta yleensä tuo juuri auta asiaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Delphi...(lucas) silkkaa pas...
jos irrotta niin varovasti koko ajan pysty asenossa pitäen ja kolistelmatta
satta joutua suutin kaupoile yllätävän helposti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja markoala »

Yksi vastaava auto tiedossa millä oli ajettu 450000km ja matka jatkui alkuperäisillä suuttimilla. Toinen on tuossa lähellä missä yli 350tkm ja hyvin toimii.
W213 220d +W242 electric drive
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2609
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

maza300tdt kirjoitti:Moikka.
Autona w204 korinen c200 cdi,eli 646 moottorilla sekä delphin ruiskutusjärjestelmällä varustettu kampe
Vikana on että auto ei suostu käynnistymään. Autoon on vaihdettu venttiilinkopan kansi ja tässä yhteydessä irroitettu suuttimet. Vaihdon jälkeen auto ei suostu starttaamaan.
Autoa tutkittu xentryllä,vikakoodit nollattu.
Tarkastettu railpaineet,jotka 260-270 bar startilla pyöritettäessä,suuttimien korjausarvot näyttävät löytyvän ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta suuttimet eivät ilmeisesti aukea. Kun suuttimien ylivuotoletkun irroittaa startatessa sieltä ei tule pisaraakaan. Suutin purkissa kuitenkin on paine,kuten jakotukissakin. Xentryn startatessa tehtävä testi näyttää kampiakselin/nokka-akselin olevan synkronissa. Ainoa arvo mikä on pielessä on määränsäätimen avautumis prosentti,ohjelma näyttää 4 % kun "pyyntö" on 35-44%.
Olisikos jollakin tietäjällä hyviä ideoita mikä tässä voisi olla? Tai jollakin ollut samaa vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen
.
Eräs Delphin ominaisuus tutun diesel-asentajan mukaan on juuri tuo etteivät ne irroituksen jälkeen välttämättä enää toimikaan. Asiaa voi yrittää korjata testipenkissä jossa ne "ammutaan" auki kovalla paineella.

Toinen mikä ainakin Fordin Delphi-systeemissä saattaa vikaantua, on IMV-venttiili joka on korkeapainepumpun päässä.

http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-DELP ... 2079089999" onclick="window.open(this.href);return false;
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markoala kirjoitti:Yksi vastaava auto tiedossa millä oli ajettu 450000km
ja matka jatkui alkuperäisillä suuttimilla. Toinen on tuossa lähellä missä yli 350tkm ja hyvin toimii.
Ja useita millä ei ole pääsyt edes puolta noista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jakevaan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 18.03.2020 07:00
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 646 + delphin suuttimet , ei käynnisty ...

Viesti Kirjoittaja Jakevaan »

maza300tdt kirjoitti:Moikka.
Autona w204 korinen c200 cdi,eli 646 moottorilla sekä delphin ruiskutusjärjestelmällä varustettu kampe
Vikana on että auto ei suostu käynnistymään. Autoon on vaihdettu venttiilinkopan kansi ja tässä yhteydessä irroitettu suuttimet. Vaihdon jälkeen auto ei suostu starttaamaan.
Autoa tutkittu xentryllä,vikakoodit nollattu.
Tarkastettu railpaineet,jotka 260-270 bar startilla pyöritettäessä,suuttimien korjausarvot näyttävät löytyvän ja muutenkin kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta suuttimet eivät ilmeisesti aukea. Kun suuttimien ylivuotoletkun irroittaa startatessa sieltä ei tule pisaraakaan. Suutin purkissa kuitenkin on paine,kuten jakotukissakin. Xentryn startatessa tehtävä testi näyttää kampiakselin/nokka-akselin olevan synkronissa. Ainoa arvo mikä on pielessä on määränsäätimen avautumis prosentti,ohjelma näyttää 4 % kun "pyyntö" on 35-44%.
Olisikos jollakin tietäjällä hyviä ideoita mikä tässä voisi olla? Tai jollakin ollut samaa vikaa?
Kiitoksia jo etukäteen
.
Saatiinkos tämä kuntoon? Itse painin saman ongelman ja koneen kanssa.
Vastaa Viestiin