w202 -96 2.5DT jäähdytinnestepinta anturista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

w202 -96 2.5DT jäähdytinnestepinta anturista

Viesti Kirjoittaja epk »

koeajolla kyseinen auto, jäähdytinnesteen anturi palaa, nestettä paisarissa kuitenkin riittävästi mielestäni(eikös anturinkohilla ole vasta "ilmoitusraja").

jäähdytinneste oli normaalia, ei vaahdoksissa yms. Kengittäessä lämmöt pysyi siinä 80c. Kilsoja sellaiset 300tkm varmaankin. Onko anturi vaan kaput vai mitä ?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jeps... kokeile koputella sitä anturia jollaki tai vaikka paisaria siitä anturin läheltä. josko koho vaikka irtoais... voi olla kalkkeutunut kiinni. jos ei auta niin kokeile kaataa hieman vettä jos sattuu olemaan jo alle sen rajan. ei varmasti haittaa vaikka koeajo auto onkin.
Avatar
Tenkanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 16.12.2003 23:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tenkanen »

Vika voi olla myös lasinpesunesteen määrää mittaavassa anturissa, ovat kytketty sarjaan jäähtärin anturin kanssa. Mutta varoitusvalo palaa, että jäähdytysnesteen määrä on vähissä. Näin oli mulla. Ohessa linkki aikaisempaan keskusteluun asiasta.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
S205 220d 4 matic 2016
S210 320 CDI 2001 Avantgarde
ex. W202 220D -96 powered by Bosch R.I.P.
ex. Saab 99 GL -84 R.I.P.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12791
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oho, täytyy tuotakin katsoa.

eikös molemmilla ole kuitenkin oma merkkivalonsa ?
Avatar
hessu007
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 01.05.2004 09:10
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja hessu007 »

Mulla on huonoja kokemuksia noista antureista. Entisessä mesessä paloi pesunesteen merkkivalo. (260 SE -86). Otin anturin irti ja sain sen purettua ehjänä. Tuntui toimivan pöydällä mutta ei paikoillaan. Jätin johdon irti, se oli siinä. Nykyisessä (280 S -95) vilkkuu jäähd. nesteen merkkivalo, vaikka ainetta on. Anturi on sijoitettu typerästi paisuntasäiliön POHJAN LÄPI. Eli vaihto tai tutkiminen vaatii nesteen osittaista poistamista! Kätevää!
Antureitten laatu ei päätä huimaa! :cry:
MB 280 S vm-95
MB 220 CDI vm-04
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Tenkanen on kyllä tuossa asiassa oikeassa toimii 202 juuri noin
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tenkanen kirjoitti:Vika voi olla myös lasinpesunesteen määrää mittaavassa anturissa, ovat kytketty sarjaan jäähtärin anturin kanssa. Mutta varoitusvalo palaa, että jäähdytysnesteen määrä on vähissä. Näin oli mulla. Ohessa linkki aikaisempaan keskusteluun asiasta.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
tuota en usko.. ainaki 124sissa ko. anturit on ihan yksinkertaisesti rinnakkain. ja maat näille antureille tulee samaa johtoa pitkin ja antureilta lähtee omat johdot mttaristolle. siis ihan erillisiä yksiköitä
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

ei tartte uskoa mutta pitänee paikkansa!! on joskus haettu hetken aikaa kyseistä vikaa.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

KL-varaosilla maksaa 15€ uus anturi jäähdytysnesteelle ja mulla oli rikki ,autolla ajettu silloin n 140tkm.
Jäähdytysnesteen pinta voi myös näyttää olevan "korkeella" ja silti sinne menee helposti 0,5l nestettä.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Vastaa Viestiin