W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Terve,

65 000km ajettu (matka-ajoa, naisen käytössä) 100% BMW-merkki(yli)huollettu, pesty, puunattu ja vahattu "Premium" BMW vilkautti moottorin häiriövaloa. No, vikakoodeja DeNOx -katalysaattorista, Crankshaft - intake camshaft, inlet VANOS control Bank2 jne. jne. Korjaamolla tarkastivat ajoitukset, niin jakoketju on venynyt. Lisäksi typpianturi vaihdettava. Ei ole ehtinyt onneksi mennä vielä pahaksi. Jakopään korjaussarja tilattu ja asennellaan tuossa viikon päästä. Kuulema on moneen kertaan paranneltu noita osia. Kyseessä siis allekirjoituksen E90 LCI 2-litraisella laihaseos-bensamoottorilla. Hauska kun just oli korjaamolla samanlainen hallissa, josta irroittelivat konetta... Siinä olikin jo sitten ketju hakannut muovisen laahaimen silpuksi, joka oli tukkinut öljysihdin jne. :P

No, joka tapauksessa en voi mitenkään hyväksyä sitä, että autosta hajoaa jakopää 65 000km ajettuna. Menetin täysin luottamuksen autoon, ja ketjun, laahaimen, kiristimen ja typpianturin lisäksi vaihtoon menee koko auto. Nämä alkavat olla hengenvaarallisia "Premium" -autoja, jos kone poikii varoittamatta 100km/h matka-ajossa, niin tulee äkkipysähdys ja vielä kun on vaimon käytössä, joka kuskaa lapsia.

Netissä ei tarvitse paljoa tutkia ja tehdä kotiläksyjä, kun huomaa että esim. mersun kompressoreissa (M271) ja kansanvolkkareiden TSI-koneissa myös samoja ongelmia paljon...

Ajattelin jos vaihtaisi diesel-mersuun. 'Uudemmat' bensamoottoriset mersut eivät kiinnosta juuri noiden jakopää-ongelmiensa vuoksi. Tai sitten pitäisi vaihtaa suoraan vähän vanhempaan, luotettavaksi todettuun kalustoon (oliko M111 -moottori tms.). 20 000km vuodessa tulee ajoa vähintään. Ilmeisesti BMW:kin on ollut vielä jonnekin 2005 -vuoteen asti laadukas auto.

W210 E-mallit eivät kiinnosta ruosteongelmiensa vuoksi. Myös legendaarisen kestävät W124 E-mallit ovat pois laskuista, koska niitä on vaikea enää löytää hyväkuntoisia, ja muutenkin aika on niistä jo ehkä hieman ajanut ohi...

Hankinta-kriteerit diesel-mersulle:

1) Hyvä ajaa matka-ajoa ja turvallinen myös talvikelissä
2) Automaattivaihteet + vakionopeuden säädin
3) Mahdollisimman kestävä ja luotettava, ei ainakaan mitään isoja murheita tarvitsisi olla

Budjetti on max. 25 000€. Voi se olla vaikka 10 000€ autokin, kunhan on luotettava. Kiihtyvyydellä, hevosvoimilla, väännöllä, ilmajousituksilla tai navigaattoreilla ym. elektronikka-sälällä ei ole mitään merkitystä.

Olen ajatellut W211 E-sarjalaista, facelift -mallia 2006-2009 vuosilta, sedanina. Ihan perus joku 200/220 CDI -moottorilla. Mitä olen foorumeita seuraillut, on jäänyt mielikuva että olisivat ihan hyviä autoja, kun niissä ei ole mitään alkupään vuosimallien vaihteiston glykoli-ongelmia eikä SBC-jarrujakaan. Yrittäisin löytää mahdollisimman vähän ajetun. Esim. tällä hetkellä on nettiautossa myynnissä muutamia em. tyyppistä yksilöä eri puolilla Suomea, hinnan vaihdellessa 16 900 - 23 900€. Ajokilometrit jotain 110 000 - 130 000km.

Tuossa pari:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7569423" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7691122" onclick="window.open(this.href);return false;

Ainakin noita W211 diesel -malleja on nettiautossa myynnissä melko paljon (400 000 - 700 000km) ajettuina, joten ilmeisesti ne nyt jonkin verran ainakin kestävät koneen ja vaihdelaatikon puolesta.

Mitä mieltä olette? Vai olisiko elämä dieselin kanssa sitten tukkeutuvan hiukkassuodattimen ja suutinongelmien ym. kanssa tappelemista?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm, olenko mä ihan tyhmä.... jos ostaiski prefacelifti 220cdin w211 , semmoisen alta 200tkm ajetun. 10ke:lla saa hyvän joka on ihan yhtä kestävä kuin tuo facelifti, miksi maksaa tuplahinta käytännössä samasta autosta ? kun näemmä sillä vuosimallilla ei ole tarvetta paukuttaa henkseleitä.

Sbc, se ei ole minkään sortin ongelma tänäpäivänä ja varsinkaan noin vähän ajetussa. Glykoli, sekään tuota ongelmia, varuiksi voi vaihtaa 100e coolerin keulille jolla ongelma poistuu.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja markoala »

On se luotettava :thumbup: Osta pois.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jos haet vähävikaista, niin katsele 203-sarjaa...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Timope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: To 02.06.2005 14:49
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Timope »

Itse oon ajellu -07 220cdi:llä reilun satatuhatta. Kilometrejä on nyt 234 tuhatta. Oon ollut tyytyväinen. Etupään niveliä on vaihdettu ja iskarit. Sedan mallinen on, oli iskarit halvempia kuin farkkuun. Mulla oli ennen tätä C-sarjan 320 cdi. Olihan se ripeämpi, mutta 220 vie litran vähemmän löpöä satasella. Huollot on tohon pienempimoottoriseen helpompia, kun on enemmän tilaa konehuoneessa. Esim.ilmansuodatin on paljon helpompi vaihtaa ja moniurahihna myös. Ja kyllä se riittävän nopea on pappaihmiselle.Lähden pari kymmenystä aiemmin liikenteeseen.
Mulla oli takavuosina pari bemaria myös, 530d ja 330cd. Kyllä jouduin niihin enemmän korjauksia tekemään. Toki olivat ihan hyviä ajettavia, mitä tossa kolmossarjalaisessa oli liian jäykkä jousitus. Varsinkin kuoppasilla teillä meinas paikat lähtee hampaista.
Toki autot on yksilöitä, mutta jos kiinnostaa, niin hanki pois.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Ostin vastaavan auton 150 tkm ajetuna vuosi sitten. Ajellut nyt sillä 35tkm, ja tässä olisi vikalista ajalta:

Moottorin Jäähdytyspumppu (meni autoliikkeen piikkiin korjaus), 2xkoiranluuniveltä sekä lämppärin puhaltimenmoottori (alkoi vinkuun kovilla pakasilla.)

Tähän asti olen autooni todella tyytyväinen. Ps. toi alempi linkki, missä on toi indiumharmaa väri on, niin luonnossa se on mielestäni hienon näköinen. Nuita hopean värisiä on joka paikka täynnä.

Jakopää näissä on hyvä koska siinä on tupla rivinen ketju moottorin etupäässä. Ivalossa on vastaava auto ajettuna yli milli. (ex taxi) alkuperäisellä moottorilla.

Osta pois, tuskin petyt ainakaan pidemmän päälle.
Viimeksi muokannut Metusalem, Ti 24.05.2016 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Terve,

Kiitos taas mielipiteistä ja henkisestä tuestanne. Yritän vastata kaikille samassa viestissä:

epk: Periaatteessa idea on ihan hyvä. Varmasti hyvä pre-facelift ajaisi asiansa ja olisi edullisempi. Jotenkin on vaan jäänyt kummittelemaan ne ihan alkupään (muistaakseni jonnekin 2004 asti) vaihteistojen pirulliset glykoli-hajoamiset jonkun riskirakenteen ja siellä jäähdyttäjän sisällä 0,20€ maksavan hajoavan tiivisteen vuoksi, ja SBC-jarruyksiköitä kai sitten vaihdetaan niihin kaikkiin ennemmin tai myöhemmin. Faceliftissä olisi normaalit alipainekäyttöiset jarrut. Vähän aikaa sitten olin Mercedes huollossa käymässä tuon oman C-sarjalaisen kanssa, niin jäi mieleen kun yksi mekaanikko vei nokkakärryillä pihan poikki romunkeräyslavalle SBC-yksiköitä... Huikkasi vaan että "Tarviitko hyviä SBC-yksiköitä!?"... Kuulema asiakkaat on aina pahoillaan, jos auton arvo ei ole enää montaa tonnia ja jarruremppaan menee paljon rahaa niitä yksiköitä vaihdellessa.

markoala: Ok. Toivottavasti kommenttisi ei ole sarkasmia, vaan olet oikeasti sitä mieltä että automalli on luotettava ja kannattaa hommata :D

sportsman: Mulla on itsellä w203 facelift ja vaikuttaa ihan hyvältä kyllä kestävyyden suhteen. Ilmamassamittarin siihen joutui vaihtamaan, mutta muuten ei mitään nyt tässä puolen vuoden aikana, ja on jämäkkä auto. Tuo E-sarja olisi kuitenkin varmaan parempi maantieajossa vaimolla. Itse pyörittelen 99% kaupunkiajoa, niin tuo C-sarjalainen on kätevä. Onhan noita w203 dieseleitäkin aika paljon ajettuina myynnissä, joten kai nekin sitten kestää. Onko mielestäsi sitten E-sarjalaiset W211 faceliftit vikaherkkiä, kun sanoit että vähävikaista etsiessä kannattaa katsella 203-sarjaa?

Timope: Kiitos rohkaisusta. On mukava kuulla kommentteja ko. automallin omistajilta. En minäkään kritisoi BMW:n ajo-ominaisuuksia, minusta se on aivan loistava ajettava kokoisekseen. Ihan sama kun joskus omistamani E39 -500-sarjan BMW oli aivan huippu ajettava mielestäni. Istui tiessä kuin hansikas.

Metusalem: Nyt on jo niin hyviä kommentteja, että alkaa oikeasti mieli tehdä ostaa W211! Tänään sain vaihtotarjouksen yhdestä. Täytyy miettiä tässä että ostaisiko.

- - - - - - - - - - - - -

En löydä suomenkielisestä enkä englanninkielisestä wikipediasta W211 -artikkeleista tietoa mottorikoodeista, eli mikä on tarkalleen se OMXXX -koodi tuolla faceliftin 200 CDI -koneella!? Ilmeisesti faceliftin yhteydessä se koki jotain muutoksia kuitenkin?

Toinen mitä ajattelin on se, että pitää tutkia minkälaisia moottoriöljyjä on käytetty, että on varmasti ollut tuhkautumatonta öljyä, ettei ole DPF tukossa ja niitä ongelmia sitten taas luvassa...

Vaihteistoöljytkin olisi hyvä olla vaihdettu 60 000km välein vissiin.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Suomi autoissa on harvoin hiukkasloukkua, mutta oli tai ei, niin se loukku ja egr venttiili toimii jo hyvin näissä delphiläisissä.


Siis puhun tässä viestissä näistä 211 facelifteistä.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja acparma »

Matti_L kirjoitti:Terve,

Kiitos taas mielipiteistä ja henkisestä tuestanne. Yritän vastata kaikille samassa viestissä:

epk: Periaatteessa idea on ihan hyvä. Varmasti hyvä pre-facelift ajaisi asiansa ja olisi edullisempi. Jotenkin on vaan jäänyt kummittelemaan ne ihan alkupään (muistaakseni jonnekin 2004 asti) vaihteistojen pirulliset glykoli-hajoamiset jonkun riskirakenteen ja siellä jäähdyttäjän sisällä 0,20€ maksavan hajoavan tiivisteen vuoksi, ja SBC-jarruyksiköitä kai sitten vaihdetaan niihin kaikkiin ennemmin tai myöhemmin. Faceliftissä olisi normaalit alipainekäyttöiset jarrut. Vähän aikaa sitten olin Mercedes huollossa käymässä tuon oman C-sarjalaisen kanssa, niin jäi mieleen kun yksi mekaanikko vei nokkakärryillä pihan poikki romunkeräyslavalle SBC-yksiköitä... Huikkasi vaan että "Tarviitko hyviä SBC-yksiköitä!?"... Kuulema asiakkaat on aina pahoillaan, jos auton arvo ei ole enää montaa tonnia ja jarruremppaan menee paljon rahaa niitä yksiköitä vaihdellessa.

markoala: Ok. Toivottavasti kommenttisi ei ole sarkasmia, vaan olet oikeasti sitä mieltä että automalli on luotettava ja kannattaa hommata :D

sportsman: Mulla on itsellä w203 facelift ja vaikuttaa ihan hyvältä kyllä kestävyyden suhteen. Ilmamassamittarin siihen joutui vaihtamaan, mutta muuten ei mitään nyt tässä puolen vuoden aikana, ja on jämäkkä auto. Tuo E-sarja olisi kuitenkin varmaan parempi maantieajossa vaimolla. Itse pyörittelen 99% kaupunkiajoa, niin tuo C-sarjalainen on kätevä. Onhan noita w203 dieseleitäkin aika paljon ajettuina myynnissä, joten kai nekin sitten kestää. Onko mielestäsi sitten E-sarjalaiset W211 faceliftit vikaherkkiä, kun sanoit että vähävikaista etsiessä kannattaa katsella 203-sarjaa?

Timope: Kiitos rohkaisusta. On mukava kuulla kommentteja ko. automallin omistajilta. En minäkään kritisoi BMW:n ajo-ominaisuuksia, minusta se on aivan loistava ajettava kokoisekseen. Ihan sama kun joskus omistamani E39 -500-sarjan BMW oli aivan huippu ajettava mielestäni. Istui tiessä kuin hansikas.

Metusalem: Nyt on jo niin hyviä kommentteja, että alkaa oikeasti mieli tehdä ostaa W211! Tänään sain vaihtotarjouksen yhdestä. Täytyy miettiä tässä että ostaisiko.

- - - - - - - - - - - - -

En löydä suomenkielisestä enkä englanninkielisestä wikipediasta W211 -artikkeleista tietoa mottorikoodeista, eli mikä on tarkalleen se OMXXX -koodi tuolla faceliftin 200 CDI -koneella!? Ilmeisesti faceliftin yhteydessä se koki jotain muutoksia kuitenkin?

Toinen mitä ajattelin on se, että pitää tutkia minkälaisia moottoriöljyjä on käytetty, että on varmasti ollut tuhkautumatonta öljyä, ettei ole DPF tukossa ja niitä ongelmia sitten taas luvassa...

Vaihteistoöljytkin olisi hyvä olla vaihdettu 60 000km välein vissiin.
OM646 EVO

Tuossa linkki: https://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... 647/OM_648" onclick="window.open(this.href);return false;

Toivottavasti saksankieli taipuu ;)
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ei kai se hiukkassuodatin tukkeudu. Mutta on kyllä älytön hinta 23000 euroa W211:sta.

Ja samaa mieltä että jos vähävikaista niin 203 facelift.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse kyllä pysyisin mieluummin facelilt-mallissa, sillä on siinä kuitenkin hieman uudempi tunnelma sisällä sekä jotain kehitystyötä tehty mallisarjan alkuun verrattuna. Katsoin myös noita linkin autoja ja yllätyin hintatasosta Suomessa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Terve,

Kiitos acparma:lle moottorikoodista! OM646 EVO:han siinä sitten on. Ainakin jakopään luulisi kestävän. Saksankieli ei oikein taivu, mutta kyllä englanniksikin jotain tietoja löytyy:

- 'EVO' tuli 2006 markkinoille
- 90 komponenttia oli muokattu alkuperäisestä OM646:sta

shorter connecting rods for a lower compression ratio of 17.5:1;
new turbochargers and modified intercoolers;
a redesigned air duct; and
ceramic glow plugs (previously metal) for improved engine starting and cold running behaviour.


Joo, kyllä hintataso on Suomessa aivan päätä huimaava! Esim. se Mikkelissä myynnissä oleva, hopeanvärinen (em. linkittämäni autot Nettiautosta) on tosiaan pyyntihinnaltaan 23 900€, 130 000km ajettu. Ollut 2. omistajalla, myyty VEHO:lta eli ns. Suomi-auto. Tuulilasi vaihdettu. Ihan siisti peli ja huollettu + varmasti kunnossa, ei siinä mitään. Hinta vaan varmaan tekee sen että se on seisonut liikkeessä helmikuusta asti...

MUTTA, sitten kun kattelee Saksasta mobile.de:stä AITOJA ns. SAKSA-AUTOJA :D niin huomaa, että siellä vastaavanlaisen auton myyntihinta on n. 13 000€. Hintaan 16 000€ saa jo jotain 40-60 000km ajettuja, 1. omisteisia, täydellä huoltohistorialla olevia, uudenkarheita 'helmiä'!

Paljonkohan noista pitäisi kärsiä veroja Suomeen tuotaessa?

Olenkin kääntämässä katseeni Saksanmaalle tässäkin hankinta-asiassa. Minä en muutenkaan oikein luota ns. Suomi-autoihin. Minulla on ollut vain yksi Suomi-auto (allekirjoituksen öljyä syönyt Audi), ja se oli niin suuri pettymys, ettei toista enää tule. Kaikki muut autoni ovat olleet tuontiautoja Saksasta, ja niissä ei ole ollut mitään murheita, vaan ne ovat olleet poikkeuksellisen siistejä, vähän ajettuja ja ruosteettomia pelejä! Olen omakohtaisesti todennut että Saksasta vaan saa niin paljon siistimpiä autoyksilöitä, kun nämä Suomen rankoissa olosuhteissa suola-sepeli-marinoidut, ylihinnoitellut ns. Suomi-autot...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja epk »

http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/" onclick="window.open(this.href);return false;
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Hieman on vaikea hakea sitä autoveronmäärää noilta tullin sivuilta mutta tässä hieman oikeaa tietoa:

Jos auto on MB E200 CDI aut vm 10/2008
- jos ajettu 120 tkm niin verotusarvo on 14900 euroa ja veroa menee 3382 euroa
- jos ajettu 60 tkm niin verotusarvo on 16586 euroa ja veroa menee 3765 euroa .

Jos taas auto on MB E220 cdi aut 10/2008
- jos ajettu 120 tkm niin verotusarvo on 16300 ja veroa menee 3960 euroa
- jos ajettu 60 tkm niin verotusarvo on 18104 ja veroa menee 4399 euroa


Eli vähemmän ajetun tuominen on minusta erittäin järkevää...
Verotusarvo on sama kuin tullin mukaan kyseisen yleinen myyntihinta Suomessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja epk »

Eikö mahti ole ajan tasallaa enää? Näyttää tuolle 10/2008 120tkm 220cdille 5500e veroja, 34% vero
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

epk kirjoitti:Eikö mahti ole ajan tasallaa enää? Näyttää tuolle 10/2008 120tkm 220cdille 5500e veroja, 34% vero
Ei ole mahti ajantasalla autoveroprosentin osalla.

E200 cdi aut 2008 autoveroprosentti on 22,6
E220 cdi aut 2008 autoveroprosentti on 22,4-24,3
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja epk »

No eipä yllättänyt, täytyy väijyä siis tehdyistä päätöksistä..
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei tarvitse välttämättä väijyä , sillä tehtyjen autoveropäätösten hakukone löytyy esim.
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Matti_L kirjoitti:Terve,

Kiitos acparma:lle moottorikoodista! OM646 EVO:han siinä sitten on. Ainakin jakopään luulisi kestävän. Saksankieli ei oikein taivu, mutta kyllä englanniksikin jotain tietoja löytyy:

- 'EVO' tuli 2006 markkinoille
- 90 komponenttia oli muokattu alkuperäisestä OM646:sta

shorter connecting rods for a lower compression ratio of 17.5:1;
new turbochargers and modified intercoolers;
a redesigned air duct; and
ceramic glow plugs (previously metal) for improved engine starting and cold running behaviour.


Joo, kyllä hintataso on Suomessa aivan päätä huimaava! Esim. se Mikkelissä myynnissä oleva, hopeanvärinen (em. linkittämäni autot Nettiautosta) on tosiaan pyyntihinnaltaan 23 900€, 130 000km ajettu. Ollut 2. omistajalla, myyty VEHO:lta eli ns. Suomi-auto. Tuulilasi vaihdettu. Ihan siisti peli ja huollettu + varmasti kunnossa, ei siinä mitään. Hinta vaan varmaan tekee sen että se on seisonut liikkeessä helmikuusta asti...

MUTTA, sitten kun kattelee Saksasta mobile.de:stä AITOJA ns. SAKSA-AUTOJA :D niin huomaa, että siellä vastaavanlaisen auton myyntihinta on n. 13 000€. Hintaan 16 000€ saa jo jotain 40-60 000km ajettuja, 1. omisteisia, täydellä huoltohistorialla olevia, uudenkarheita 'helmiä'!

Paljonkohan noista pitäisi kärsiä veroja Suomeen tuotaessa?

Olenkin kääntämässä katseeni Saksanmaalle tässäkin hankinta-asiassa. Minä en muutenkaan oikein luota ns. Suomi-autoihin. Minulla on ollut vain yksi Suomi-auto (allekirjoituksen öljyä syönyt Audi), ja se oli niin suuri pettymys, ettei toista enää tule. Kaikki muut autoni ovat olleet tuontiautoja Saksasta, ja niissä ei ole ollut mitään murheita, vaan ne ovat olleet poikkeuksellisen siistejä, vähän ajettuja ja ruosteettomia pelejä! Olen omakohtaisesti todennut että Saksasta vaan saa niin paljon siistimpiä autoyksilöitä, kun nämä Suomen rankoissa olosuhteissa suola-sepeli-marinoidut, ylihinnoitellut ns. Suomi-autot...
Olet kääntymässä oikealle tielle. Minulla on ollut nyt kohta 4 v ja 100.000 km 06 S211 manuaali 280CDI. Ei voi moittia. Ilmapussit ja iskarit taakse olen vaihtanut sekä yhden suuttimen. Ja yhden hehkun katkaisin itse. Hiukkaspönttökin polttaa edelleen hyvin 680.000 kohdalla. Kytkin kerran korjattu Saksassa edellisellä omistajalla. Jakokeju ei vielä rallata. Turbon säätimen korjailin itse. Takalasinpyyhin vaihdettu ja takaoven lukko rasvattu. Ruostetta ei näy missään. Olen tosin avohammasratas rasvaa aina renkaan vaihtojen yhteydessä suihkutellut pohjaan ja koteloihin. Muoveja myös muutaman kerran käyttetty irti. Etupään palloniveliä olen vaihtanut aina kun alkaa koliseen.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Terve,

Kiitos valaistuksesta tuontiin liittyvissä verotusasioissa. Pitää tutkailla laittamianne linkkejä. Karkeasti arvioituna siis tuommoisen suht' vähän ajetun 2008-vuosimallin W211 E 200/220 CDI automaatin verot olisivat n. 4000€ luokkaa. Eli n. 60 000km ajetun, hyväkuntoisen ja varustellun, aidon Saksa-auton saisi kaikkine kuluineen edullisemmin kuin 130 000km ajetun Suomi-auton...

Veronmaksajien lehdestä bongasin: "Kun tuo käytetyn auton maahan, siitä on maksettava autoveroa. Veroprosentti on porrastettu ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Henkilöautojen veroprosentin suuruus vaihtelee ja on 4,4 - 50 prosenttia vuonna 2016."

Saksasta taitaa löytyä hyvin näitä vähän ajettuja dieseleitä. Ilmeisesti siellä kannattaa olla diesel-auto semmoisella henkilöllä, joka ajaa vähän mutta kuitenkin tarvitsee autoa, koska siellä ei ole ollenkaan diesel(rangaistus)veroa? Suomessa taas tilanne on päinvastainen - dieseleillä ajetaan paljon. Dieselit ovet perinteisesti myös kuluttaneet vähemmän polttoainetta, ja ovat kulutuksen suhteen melko immuuneja sille ajetaanko matka-ajoa vai kaupungissa. Tilanne on tietysti nyt muuttunut kun muotiin ovat tulleet pienet, ahdetut bensakoneet. Esim. tuo oma bensa V6:nen kyllä vie kaiken mitä tankkiin laittaa, vaikka yrittäis miten kevyellä kengällä ajaa, kun kaupungissa pyörittelen suurimmaksi osaksi. Matka-ajossa sitten ero esim. 1.8 Kompressoreihin ei ole niin merkittävä. Voin hyvin kuvitella että matka-ajossa vakionopeudensäädin päällä tuommoinen E 200 CDI menee kyllä melko vähillä, ei tarvitse olla koko ajan tankkaamassa.

Tietysti on Saksassa myös 'vähän' enemmän tuota valikoimaakin käytetyissä henkilöautoissa, että kyllä sitä valinnanvaraa on moninkertaisesti (tänään klo 14:50 tilanne):

- Nettiauto, 82 300 kpl

- Mobile.de, 1 400 000 kpl...
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Matti_L kirjoitti:Terve,

Kiitos valaistuksesta tuontiin liittyvissä verotusasioissa. Pitää tutkailla laittamianne linkkejä. Karkeasti arvioituna siis tuommoisen suht' vähän ajetun 2008-vuosimallin W211 E 200/220 CDI automaatin verot olisivat n. 4000€ luokkaa. Eli n. 60 000km ajetun, hyväkuntoisen ja varustellun, aidon Saksa-auton saisi kaikkine kuluineen edullisemmin kuin 130 000km ajetun Suomi-auton...

Veronmaksajien lehdestä bongasin: "Kun tuo käytetyn auton maahan, siitä on maksettava autoveroa. Veroprosentti on porrastettu ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Henkilöautojen veroprosentin suuruus vaihtelee ja on 4,4 - 50 prosenttia vuonna 2016."

Saksasta taitaa löytyä hyvin näitä vähän ajettuja dieseleitä. Ilmeisesti siellä kannattaa olla diesel-auto semmoisella henkilöllä, joka ajaa vähän mutta kuitenkin tarvitsee autoa, koska siellä ei ole ollenkaan diesel(rangaistus)veroa? Suomessa taas tilanne on päinvastainen - dieseleillä ajetaan paljon. Dieselit ovet perinteisesti myös kuluttaneet vähemmän polttoainetta, ja ovat kulutuksen suhteen melko immuuneja sille ajetaanko matka-ajoa vai kaupungissa. Tilanne on tietysti nyt muuttunut kun muotiin ovat tulleet pienet, ahdetut bensakoneet. Esim. tuo oma bensa V6:nen kyllä vie kaiken mitä tankkiin laittaa, vaikka yrittäis miten kevyellä kengällä ajaa, kun kaupungissa pyörittelen suurimmaksi osaksi. Matka-ajossa sitten ero esim. 1.8 Kompressoreihin ei ole niin merkittävä. Voin hyvin kuvitella että matka-ajossa vakionopeudensäädin päällä tuommoinen E 200 CDI menee kyllä melko vähillä, ei tarvitse olla koko ajan tankkaamassa.

Tietysti on Saksassa myös 'vähän' enemmän tuota valikoimaakin käytetyissä henkilöautoissa, että kyllä sitä valinnanvaraa on moninkertaisesti (tänään klo 14:50 tilanne):

- Nettiauto, 82 300 kpl

- Mobile.de, 1 400 000 kpl...
Päästöt vaikuttavat Saksassakin veroluonteisiin käyttömaksuihin hyvin voimakkaasti, siksi isolla moottorilla varustetut autot ei siellä ole enään kovin suosiossa.
Kannattaa käydä kokeilemassa vaikka Suomessa joltakin V6:sta, vaikka autoliikkeessä. Se on paljon vaivattomampi ajaa kuin rivineloset. Minulla kävi tuuri kun vanha tuttu taksimies antoi minun käydä ajamassa v6:lla. Vähemmälle rasitukselle sellainen kone jotuuu kuin ne pienemmät. Eikä se käytännössä vie kuin 7-7,5l satasella. Sen jaksaa maksaa siitä ilosta että ohitusvääntöjä tarvittaessa löytyy. Kaupunkipyörityksessä ei minusta ole väliä onko manuaali vai automaatti jos on V6. Manuaalit on vaikeita löytää, koska niitä on vain alle 10% kaikista. Sehän tuossa Saksassa auton metsästyksessä kannattaa huomioida että kun/jos sinne itse menee niin kannattaa valita useampi kohde autoa. Ja läheltä toisiaan jottei tarvi ajaa koko maata ristiin rastiin. Valikoiman suuruus on juuri se syy miksi kannattaa hakea Mersu Saksasta. Toinen on sitten se että siellä ei juurikaan suolata teitä. Pohjat on paljon paremmassa kunnossa kuin vastaavissa Suomi autoissa. Toki pitää katsoa tehdyt huollot tarkkaan. Uusimissa v 2010 ja siitä eteenpäin holtotiedot saa soittamalla Suomen veholle, joistakin vanhemmistakin saa tiedot Suomen kautta. Antaa vain puhelimessa runkonumeron. Saksalaisissa autoliikkeissä tämä ei aina onnistu, eikä varsinkaan jos yksityiseltä on ostamassa. Kolarikorjattuja kannattaa varoa hyvin tarkkaan. Niitä on noinkin uusissa. Edellyttää nosturilla käyntiä ja kokenutta hyvin tarkkaa silmää.

Tuohon kilometrimäärään (hintataso) mitä olet katsomassa (60.000km) kannattaa ehdottomasti valita vain ns Junge Sterne autoja. Ovat kalliimpia, mutta takuu korvaa jos jotain menee. Mobilessa se Qualitätsiegeln valitaan sieltä Garantie valikosta.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mihin perustuu ajatus, ettei Saksassa suolattaisi?
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

tn62634 kirjoitti:Mihin perustuu ajatus, ettei Saksassa suolattaisi?
Lyhyempi talvi noin keskimäärin ja todella tiukat ympäristömääräykset on se mikä Saksassa jarruttaa suolausta. Vuoristossa sitten mennään ketjuilla.

Toisaalta sitten voi löytyä tulvan hukuttamia autoja. Mulla oli kerran yksi Saksan tuonti Golf II. Se oli uinu jonku päivän. vesiraja näkyi ovipahveissa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Talvi on varmasti lyhyempi, mutta kyllä se liukkaus sielläkin on eliminoitava. Uhingenissa myyjä sanoi, että suolaa laitetaan ja lunta tulee tarpeeksi. Voin toki olla väärässäkin.

Kuva
HannuS kirjoitti: Tuohon kilometrimäärään (hintataso) mitä olet katsomassa (60.000km) kannattaa ehdottomasti valita vain ns Junge Sterne autoja. Ovat kalliimpia, mutta takuu korvaa jos jotain menee. Mobilessa se Qualitätsiegeln valitaan sieltä Garantie valikosta.
Mutta asiaan vielä: Junge Sterneä alkaa olla jo vähän hankala löytää 211-korista.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

tn62634 kirjoitti: Tuohon kilometrimäärään (hintataso) mitä olet katsomassa (60.000km) kannattaa ehdottomasti valita vain ns Junge Sterne autoja. Ovat kalliimpia, mutta takuu korvaa jos jotain menee. Mobilessa se Qualitätsiegeln valitaan sieltä Garantie valikosta.
Mutta asiaan vielä: Junge Sterneä alkaa olla jo vähän hankala löytää 211-korista.
Se on kyllä totta. Noilla kilometrivaatimuksilla siirtyisin kyllä minäkin suosiolla 212:een.
Myös ilmapussit on halvempia 212 korin farmarissa. Ei ole enään niitä päätyjä. 200€/kpl vs 211 300€/kpl
350 V6 koneeseen ei saa siinä korissa enään manuaaliaskia :cry:
250:n saa, mutta se on jo sitten semmonen tuplaturbo-viritys-nelimuki....kestääköhän se moottori?
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Tuosta suolauksesta Saksassa. Muistelin joskus lukeneeni, että käyttävät Saksassa erilaista suolaa, joka ei samalla lailla ruostuta autoja. Suomessa sitä ei käytetä hinnan takia. Liekkö mitään perää.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Unohdetaas nyt samantien tuo suolauskeskustelu ja varmasti voidaan yhdessä todeta, että autot syystä tai toisesta säilyvät Saksanmaalla parempikuntoisina pääosin ..:)

Mutta sitten asiaan;

Ketjunaloittajan haki ns varmatoimista käyttöautoa eikä suinkaan pyörin päällä olevaa tietokonetta.
Joten jos tuollaisen vähän ajetun 211-mallin haluaa, niin miksei sitä voi ostaa suoraan 1.omistajalta ? Niinkuin todettiin , ei noita ole enää JungeStern-takuulla myynnissä , eikä oikein edes mersuliikkeissä tarjolla ?
Jos ostaa ns autoliikkeestä, niin on toki kuluttajansuoja, mutta sitten joutuu auton viemään liikkeeseen korjattavaksi , lisähinnasta voi saada jonkin asteisen takuun ostettua autoon , mutta onko takuu voimassa Suomessa voi ollakin sitten toinen juttu . Toisaalta eihän noissa Suomessa myytävissäkään ole mitään takuuta ?

Tässä olisi liikkeiden tarjonta Saksassa :

http://bot.fi/1i69" onclick="window.open(this.href);return false;

Yksityiset:

http://bot.fi/1i6a" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos itse olísin nyt tuollaista hakemassa, niin ottaisin lennon Frankfurtiin (tai soittaisin Askolle finnservice.fi antaisin hänen käydä katsomassa autot paikanpäällä ) ja ja aloittaisin lähemmän tutkimisen näistä;

http://bot.fi/1i6b" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bot.fi/1i6c" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bot.fi/1i6d" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos itse olisin hakeamassa käyttöautoa esim. talven yli, olisi Frankfurtissa tällainenkin: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =226794426" onclick="window.open(this.href);return false;

Kenties ei ihan ole kysyjän hintahaarukassa, mutta tuohon muutama satanen hakukuluja ja vähän veroa päälle. Edellyttää toki, ettei ole tarkka värin ja taustan suhteen ja kunnossakin lienee sanomista, mutta kai tuollaisellakin muutaman kuukauden ajelisi. :)

Tässä olisi jo nätti: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =226517101" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

sportsman kirjoitti:Unohdetaas nyt samantien tuo suolauskeskustelu ja varmasti voidaan yhdessä todeta, että autot syystä tai toisesta säilyvät Saksanmaalla parempikuntoisina pääosin ..:)

Mutta sitten asiaan;

Ketjunaloittajan haki ns varmatoimista käyttöautoa eikä suinkaan pyörin päällä olevaa tietokonetta.
Joten jos tuollaisen vähän ajetun 211-mallin haluaa, niin miksei sitä voi ostaa suoraan 1.omistajalta ? Niinkuin todettiin , ei noita ole enää JungeStern-takuulla myynnissä , eikä oikein edes mersuliikkeissä tarjolla ?
Jos ostaa ns autoliikkeestä, niin on toki kuluttajansuoja, mutta sitten joutuu auton viemään liikkeeseen korjattavaksi , lisähinnasta voi saada jonkin asteisen takuun ostettua autoon , mutta onko takuu voimassa Suomessa voi ollakin sitten toinen juttu . Toisaalta eihän noissa Suomessa myytävissäkään ole mitään takuuta ?

Tässä olisi liikkeiden tarjonta Saksassa :

http://bot.fi/1i69" onclick="window.open(this.href);return false;

Yksityiset:

http://bot.fi/1i6a" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos itse olísin nyt tuollaista hakemassa, niin ottaisin lennon Frankfurtiin (tai soittaisin Askolle finnservice.fi antaisin hänen käydä katsomassa autot paikanpäällä ) ja ja aloittaisin lähemmän tutkimisen näistä;

http://bot.fi/1i6b" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bot.fi/1i6c" onclick="window.open(this.href);return false;

http://bot.fi/1i6d" onclick="window.open(this.href);return false;
Voihan Suomesta ostaa ns. takuuvakuutuksen. Noin tonnilla /vuosi saa vakuutuksen joka korvaa Junge Stern tasolle korjaukset. Se auto pitää vaan tarkastuttaa vakuutusyhtiön korjaamossa ennekuin ne myöntää sitä vakuutusta. Selvittelin tuota asiaa pari vuotta sitten kun hain siskonmiehelle yhden C- mersun. Yksi yhtiö, en kyllä enään valitettavasti muista mikä niistä, olisi myöntänyt vakuutuksen itse tuodullekin autolle edellyttäen tuota etukäteis tarkastusta.

Noiden tuontifirma agenttien kanssa minä en päässyt yhteisymmärrykseen työn ja välityspalkkion hinnasta. En paljostunut niinkään hintaa vaan väheksyin heidän tekemää työn määrää, sillä itse edellytän että tarkastajalla/välittäjällä on Staari käytössä ja valmius käyttää haluamani auto nosturilla. Siihen menee aikaa vähintään 1 1/2 tuntia per auto, josta 1/2 tuntia alustaan ja notkeakaulaisella mikrokameralla tutkimiseen ja toinen tunti tuon Staarin kanssa tutkimiseen ja koeajoon. Kymä ja kuuma kone / laatikko oli vaatimuksena.
Ehkä syynä heidän penseyteen oli haluamani auton hintaluokka 5-10kEuroa. Ne varmaan tuumivat etten ole niin hullu, että maksaisin heidän hommista vielä sen päälle jotain että heillekin homma kannattaisi. Olivat väärässä. Olen niin hullu, että olisin maksanut.

Siksi päädyin omatoimiseen hakuun. Maalipinnan tutkimiseen olis joku skanneri kanssa hyvä olla, mutta hyvällä valolla pääsee aika hyvään lopputulokseen paljaalla silmälläkin.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

On hieman hankalaa ostaa autoa Suomesta käsin saksalaiselta yksityiseltä varsinkin jos tämä on hieman vanhempi iältään . Välittäjä on silloin oiva etu , jos haluaa edetä asiassa Suomesta käsin esim vaikkapa kysyä ensitiedot ja sopia tapaaminen. Usein myyjä ei edes vastaa kun soitto tulee ulkomaan numerosta. Ehkä se on sama tilanne jos olisit nettiautossa myyjänä ja ostaja soittaa sinulle Siperian suunnalta ...
Eivät yleensä vastaa s-posti tiedusteluihin. Tosin välittäjiäkin on kaikenlaisia ja toisia uskaltaa jopa suositella.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Vastaa Viestiin