W210 perä
Re: W210 perä
Kirkkaasti halvin hankkia toinen käytetty....välitys oltava ihan prikulleen sama tai tulee ongelmia
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 perä
Sitä vähän itekki ajattelin, kiitoksia avusta!
Re: W210 perä
Elikkäs perä on ns. taksi perä eli vältykseltään 2.65, mikä on tämän tälläsessä perässä laipan koko? Onko perus 110mm vai jokin muu? Eivät osanneet pajallaakaan sitä sanoa, enkä itekkää oo vastausta löytäny mistään? On kuulemma isompi kuin muut?
Re: W210 perä
Laipat voi kyllä yleisesti vaihtaa toisesta perästä muuten menee kardaanin vaihdoksi..vetarit varmaan 110mm kuitenkin.
Mittaa laipan pulttiväli ja vertaa vaikka merteilin luettelon rätteihin kun niissä on ne koot annettu.
Mittaa laipan pulttiväli ja vertaa vaikka merteilin luettelon rätteihin kun niissä on ne koot annettu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 perä
Joo käytävä mittaamassa vetarin laippa.. ettei mee arvailuks perän ostoatlas kirjoitti:Laipat voi kyllä yleisesti vaihtaa toisesta perästä muuten menee kardaanin vaihdoksi..vetarit varmaan 110mm kuitenkin.
Mittaa laipan pulttiväli ja vertaa vaikka merteilin luettelon rätteihin kun niissä on ne koot annettu.

Re: W210 perä
Milläs koneella ja laatikolla laitos on varustettu? Tuon välityksen tiimoilta kiinnostaa.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: W210 perä
E200 -01 6v manuaaliTimo N kirjoitti:Milläs koneella ja laatikolla laitos on varustettu? Tuon välityksen tiimoilta kiinnostaa.
Re: W210 perä
vinkkari kirjoitti:Väyrysessä perä ulisee/huutaa aina kun moottorijarruttaa. Ilmeisesti laakeri meni?
Saako laakereita tarvikkeena tms. uusia vai onko lähdettävä ettimään "uutta" perää?
Koitas onko siinä murikan vetoakselin päässä yhtään poikittaisvälystä. Jo on pienikin välys ni itte koittaisin kiristää pinionin mutteria. Se on sitte tiukka kiristää se mutteri kun takana on krymppi minkä täytyy rutistua kasaan. Meinaan tuon oireen saa aikaiseksi äänettömäänkin perään kun jättää ton pinionin väljälle. Ääni poistuu kun pinioni on sopivan jämptisti kiristetty. Jos olis laakerivika niin yleensä ääntää jossain tietyssä nopeudessa ja nimenomaan vedossa ja moottorijarrulla usein on hiljaa tuollainen murikka.
Pulttipyssyä EI SAA KÄYTTÄÄ kiristykseen!
Rakennat sellaisen avaimen että saat otettua väännön vastaan vetosakarasta johon kardaani tulee kiinni. Sit vaan pitkä jatkovarsi ja vääntöä siihen mutteriin mutta ei mitään varttikierrosta kerrallaan vaan vähemmän. Muistaakseni 160mNm eli milli Newtonmetriä on se voima jolla pinionin akselin täytyy pyöriä mutterinkiristyksen jälkeen kun ihan kaikki osat on uusattu perään. En jaksa muistaa mitä se vanhoilla osilla oli mutta voisi kuvitella että alle 100mNm.
Täytyy siis pyöriä hyvin kevyesti. Jos menee selkeän nahkeaksi ni Nou Hätä. Mutteri auki stefa pois ja se laakeri pois. Lähtevät kohtuullisen helposti. Sit vaan ohut shimmauslevy (shimmausrengas) ja laakeri ja uusi stefa ja vetosakara ja uutta kiristystä.
Jos jää nahkeaksi ja sillä ajelee ni sit se perä menee särki hyvinkin lyhyellä ajolla.
Ja vielä vinkki. Koita miten se pinioni pyörii ennen kun alat sitä mutteria kirraamaan niin tiedät lähtötason.
Re: W210 perä
Kardaaninlaipan koko voi olla useampaa ja vetarin vain kahta eli mittaa molemmat jos hankit toista perää.
Toki kannattaisi ensin tarkistaa öljyt mutta taitaa olla jo myöhäistä.
Toki kannattaisi ensin tarkistaa öljyt mutta taitaa olla jo myöhäistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 perä
Perään on vaihdettu öljyt, stefat, sekä huohotin syksyllä, autolla ei ole sen jälkeen paljoa ajettu, pajalla katsoivat että öljyt ovat sisällä ja laakeri oli hajonnut.atlas kirjoitti:Kardaaninlaipan koko voi olla useampaa ja vetarin vain kahta eli mittaa molemmat jos hankit toista perää.
Toki kannattaisi ensin tarkistaa öljyt mutta taitaa olla jo myöhäistä.
Re: W210 perä
Mitat perästä vihdoin otettu ja mitat olivat seuraavanlaiset: rättinivelen pulttiväli 90mm, vetoakselin laipan halkasija 106mm, pulttiväli oli 93,8mm (6-pulttia)
Re: W210 perä
Välitys on myös tärkeä koska pitää olla prikulleen sama
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 perä
Se oli se edellä mainittu 2,65atlas kirjoitti:Välitys on myös tärkeä koska pitää olla prikulleen sama
Re: W210 perä
Tarkotitko tossa vetarin laipan halkasijaa joka olis 110mm?atlas kirjoitti:Laipat voi kyllä yleisesti vaihtaa toisesta perästä muuten menee kardaanin vaihdoksi..vetarit varmaan 110mm kuitenkin.
Mittaa laipan pulttiväli ja vertaa vaikka merteilin luettelon rätteihin kun niissä on ne koot annettu.
Sori tyhmä kysymys

Re: W210 perä
vetarin mutta näissä ei yleensä ole ongelmaa kun kaikki voi vaihtaa ristiin vanhan perän kanssa laippoja jos ne on erilaisia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 perä
Niinpä tietysti. Booreissakaan ilmeisesti ei ole mitään eroavaisuuksia, jos kerran ristiin voi vaihtaa?atlas kirjoitti:vetarin mutta näissä ei yleensä ole ongelmaa kun kaikki voi vaihtaa ristiin vanhan perän kanssa laippoja jos ne on erilaisia.