om606 kytkimen valita
om606 kytkimen valita
Eli autona s124 om606 vapari ja sen perässä 722.4
Tarkoituksen vaihtaa tilalle om606 turbo moottori ja ajaa jonkun aikaa vakioturbolla kunnes lompakko kasvaa.
Muut ongelmat ratkaistu mutta kytkin on vielä mietinnän alla.
Mitä eroa kytkimillä ja vauhtipyörillä? Käykö vaparin perästä suoraa kytkin turboon?
Sprintterin kytkimiä ilmeisesti käytetty, mitä muutoksiä täytyy tehdä?
Saa heittää vinkkejä
Tarkoituksen vaihtaa tilalle om606 turbo moottori ja ajaa jonkun aikaa vakioturbolla kunnes lompakko kasvaa.
Muut ongelmat ratkaistu mutta kytkin on vielä mietinnän alla.
Mitä eroa kytkimillä ja vauhtipyörillä? Käykö vaparin perästä suoraa kytkin turboon?
Sprintterin kytkimiä ilmeisesti käytetty, mitä muutoksiä täytyy tehdä?
Saa heittää vinkkejä
Re: om606 kytkimen valita
kyllä se kytkin sinne fyysisesti sopii. kannattaa selvittää jostain sen mitotus, että millekkä väännöille se on suunniteltu pitämään. varmaan pitää vielä turbokoneessakin vakiotehoilla, mutta kun siitä aletaan nostaan, niin luultavasti alkaa luistaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 kytkimen valita
Jos laittaa uuden kytkimen mikäsinne kannattaa laittaa?
Pitääkö tyytyä turbokoneen kytkimeen?
Pitääkö tyytyä turbokoneen kytkimeen?
Re: om606 kytkimen valita
Tee ihan oikeesti vain siitä automaatti mielellään vielä sähköohjattu tulee pitemmänpäälle paljon halvemmaksi ja kestää sitten ottaa tehoa.
Itse tein manuaalin ja kaduttaa nyt jos vaihtaa automaatiks kova homma ja arvokas.
Jos sulla on jo valmius automaattiin niin ilman muuta sillä.
Itse tein manuaalin ja kaduttaa nyt jos vaihtaa automaatiks kova homma ja arvokas.
Jos sulla on jo valmius automaattiin niin ilman muuta sillä.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: om606 kytkimen valita
taikka jos manuaali, niin joku muu aski, kun noita mersun pikkuaskeja. ei ne oikein tahdo kestää virittelyä. jostain pemarin askeista ovat muutelleet ja kaiketi kestää ihan hyvin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 kytkimen valita
Sprintterin kytkin ok 316/416 sen viis pyttysen perästä kestää itsellä sen sprintterin vaihtipyörän kans reilu 500nm vääntöä tehoa reilu 300hp tavis mersun 5v isot laatikot kestää 2massa yhdistelmällä 20tuhatta keskimäärin nykyään toi käännetty zf kestänyt reilusti enemmän ei ongelmia.
Ja kiinteällä vauhtipyörällä 1000km kesti huonoin laatikko hampaita katos 3 vaihteelta ja pää akselilta.
Mut edelleen suosin sähköohjattua 722.6 vaikka väyrysen perästä ja siihen sähköohjaus sen verran kyydis ja ajanut ystävien autoil ettei enää muuta vaihtoehtoa ole.
Ja kiinteällä vauhtipyörällä 1000km kesti huonoin laatikko hampaita katos 3 vaihteelta ja pää akselilta.
Mut edelleen suosin sähköohjattua 722.6 vaikka väyrysen perästä ja siihen sähköohjaus sen verran kyydis ja ajanut ystävien autoil ettei enää muuta vaihtoehtoa ole.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: om606 kytkimen valita
Siis tällä hetkellä on automaatti 722.4.
Laatikko päivittyy joskus vahvistettuun.
Nyt on ongelmana sen että minkä kytkimen laitan?
Laatikko päivittyy joskus vahvistettuun.
Nyt on ongelmana sen että minkä kytkimen laitan?
Re: om606 kytkimen valita
Selittäkääs nyt tyhmälle, kun en ymmärrä. Minkälainen "kytkin" tässä on hakusessa?jonitzi kirjoitti:Siis tällä hetkellä on automaatti 722.4.
Laatikko päivittyy joskus vahvistettuun.
Nyt on ongelmana sen että minkä kytkimen laitan?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: om606 kytkimen valita
meinaatko nyt siis, että olet vaihtamassa manuaalilaatikon siihen, vai mitä varten ihmettelet noita kytkimiä? automaatin kytkinsysteemit on ihan eri maailmasta, kun manuaalin. automaatissa siellä on turbiini sillä kohtaa, missä manuaalivaihdelaatikon kanssa on kytkin. ja automaativaihdelaatikossa sitten ne kytkimet levyineen kaikkineen.
vähän vaikuttais, että nyt on menny kysyjältä puurot ja vellit sekasin.
vähän vaikuttais, että nyt on menny kysyjältä puurot ja vellit sekasin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: om606 kytkimen valita
[quote="pera8x"]meinaatko nyt siis, että olet vaihtamassa manuaalilaatikon siihen, vai mitä varten ihmettelet noita kytkimiä? automaatin kytkinsysteemit on ihan eri maailmasta, kun manuaalin. automaatissa siellä on turbiini sillä kohtaa, missä manuaalivaihdelaatikon kanssa on kytkin. ja automaativaihdelaatikossa sitten ne kytkimet levyineen kaikkineen.
vähän vaikuttais, että nyt on menny kysyjältä puurot ja vellit sekasin.[/quote]
Topicin aloittaja kyllä aivan selvästi ilmaisee, että automaatti vaihtuu manuaaliksi vauhtipyörineen...kytkimineen.
Olisi vastaajien syytä lukea ajatuksella ilman tulkintoja viestin sisällön.
"Eli autona s124 om606 vapari ja sen perässä 722.4
Tarkoituksen vaihtaa tilalle om606 turbo moottori ja ajaa jonkun aikaa vakioturbolla kunnes lompakko kasvaa.
Muut ongelmat ratkaistu mutta kytkin on vielä mietinnän alla.
Mitä eroa kytkimillä ja vauhtipyörillä? Käykö vaparin perästä suoraa kytkin turboon?
Sprintterin kytkimiä ilmeisesti käytetty, mitä muutoksiä täytyy tehdä?"
vähän vaikuttais, että nyt on menny kysyjältä puurot ja vellit sekasin.[/quote]
Topicin aloittaja kyllä aivan selvästi ilmaisee, että automaatti vaihtuu manuaaliksi vauhtipyörineen...kytkimineen.
Olisi vastaajien syytä lukea ajatuksella ilman tulkintoja viestin sisällön.
"Eli autona s124 om606 vapari ja sen perässä 722.4
Tarkoituksen vaihtaa tilalle om606 turbo moottori ja ajaa jonkun aikaa vakioturbolla kunnes lompakko kasvaa.
Muut ongelmat ratkaistu mutta kytkin on vielä mietinnän alla.
Mitä eroa kytkimillä ja vauhtipyörillä? Käykö vaparin perästä suoraa kytkin turboon?
Sprintterin kytkimiä ilmeisesti käytetty, mitä muutoksiä täytyy tehdä?"
Re: om606 kytkimen valita
No ei kyllä ilmaise, ainakaan mitenkään selvästi. Ensimmäisen viestin perusteella noin, mutta sitten ymmärsin myöhemmistä viesteistä, että tulisi vahvistettu tomaatti. Siksi tipahinkin kärryiltä, kytkimen suhteen.tuomasnuutti kirjoitti:
Topicin aloittaja kyllä aivan selvästi ilmaisee, että automaatti vaihtuu manuaaliksi vauhtipyörineen...kytkimineen.
Olisi vastaajien syytä lukea ajatuksella ilman tulkintoja viestin sisällön.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: om606 kytkimen valita
noroljan kirjoitti:No ei kyllä ilmaise, ainakaan mitenkään selvästi. Ensimmäisen viestin perusteella noin, mutta sitten ymmärsin myöhemmistä viesteistä, että tulisi vahvistettu tomaatti. Siksi tipahinkin kärryiltä, kytkimen suhteen.tuomasnuutti kirjoitti:
Topicin aloittaja kyllä aivan selvästi ilmaisee, että automaatti vaihtuu manuaaliksi vauhtipyörineen...kytkimineen.
Olisi vastaajien syytä lukea ajatuksella ilman tulkintoja viestin sisällön.
Aivan selvästi aloittajan myöhemmässäkin kirjoituksessa kertoo vahvistetun laatikon olevan tulossa, ei jää tulkinnalle tilaa jos ymmärtää tekniikasta jotakin.
"Siis tällä hetkellä on automaatti 722.4.
Laatikko päivittyy joskus vahvistettuun.
Nyt on ongelmana sen että minkä kytkimen laitan? "
Ei kannattaisi vastailla ennekuin ymmärtää viestien sisällön.
Re: om606 kytkimen valita
Joo nyt on mennyt puurot ja vellit huolella sekaisin:D
Pitäisi miettiä asiaa ennekuin kysyy...
Taas vähän viisaampana
Pitäisi miettiä asiaa ennekuin kysyy...
Taas vähän viisaampana
Re: om606 kytkimen valita
Pahottelut ketjunaloittajalle tästäkin turhanpäiväisestä väännöstä. Kysele vaan asioita, kyllä täällä foorumilla tietoa on. Itse en näistä vanhemmista vehkeistä juurikaan tiedä, joten lopetan täältä tähän.
Viimeksi muokannut noroljan, Su 13.12.2015 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: om606 kytkimen valita
jonitzi kirjoitti:Joo nyt on mennyt puurot ja vellit huolella sekaisin:D
Pitäisi miettiä asiaa ennekuin kysyy...
Taas vähän viisaampana
Tämä taisi olla pieni jekku tai hyvä provosointi. Pistääpä mietteliääksi.
Onnea kuitenkin auton rakentelussa, heti ei kannata luovuttaa vaikka tuleekin vastoinkäymisiä.
Re: om606 kytkimen valita
Vahva joku bemarin aski kytkimineen niin hintaa tulee toista tonnia kestävällä paketilla...vahvistettu 722.3 maksaa myös ...sitten toi 722.6 on mielenkiintoinen eli siihen kai menee jonkun mallin vakio aski ja ohjausta saa jopa megasqruitin kautta nykyään eli megashfit...toki on muitakin .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om606 kytkimen valita
rumilus siellä taas sekoilee. kas kun ei sanonut, että virittäminen on täysin turhaa, tai jotain muuta yhtä viisasta. mutta ei välitetä siitä antaa vanhuksen höperöidä.
puurot ja vellit voi mennä joskus sekasin, mutta ei se maailmaa kaada. täältä vaan kyselee, niin kyllä porukka vastailee parhaansa mukaan.
kysytään nyt tarkentava kysymys jatko ajatellen, niin, että meinaat siis pitää tuon automaattina? vaiko manuaaliksi laittaa? oikeastaan teit niin, taikka näin, niin tuo 722.4 on vähän turhan heiveröinen aski raskaaseen viritykseen. ja voipi tulla tuon moottorin kanssa jo kevyessäkin virittelyssä ongelmia ton pikkutomaatin kanssa.
järkeviä potentiaalisia vaihtoehtoja on manuaaleista nuo jotkut muut, kun mersun omat "vanhan liiton" vaihdelaatikot. ne ei kestä viritetyssä kun jonkun matkaa ja sitten on rattaat sileenä. jotkut CDI:n askit kaiketi kestää, mutta niissä puuttuu nopeusmittarin vaijerin paikka, kun ovat sen verta uudempaa mallia, että nopeustieto kulkee ilmeisesti sähköisesti. ja sitten on noita pemarin laatikoita, mitkä on lujan askin maineessa. valmiita askeja täälläkin välillä myytävänä. niihin pitää siis hitsata mersun laatikosta kytkinkoppa, jotta saa käymään mersun koneeseen. ja sitten on noi automaatit, vanhempi 722.3 tomaatti kestää vakiona jo kohtuullisesti, olisko ollut jonnekkin 400nm nurkille mitotettu. ja vahvistamalla sitten reilusti enemmän. ja sitten se ehkäpä tänäpäivänä paras vaihtoheto se mersun sähkötomaatti. mikä sen numero nyt olikaan. tuolla se on jo aikasemmin esitettykkin. siitä vaan valkkaamaan. kaikki kestävät ja toimivat vaihtoehdot alkaa maksamaan.
puurot ja vellit voi mennä joskus sekasin, mutta ei se maailmaa kaada. täältä vaan kyselee, niin kyllä porukka vastailee parhaansa mukaan.
kysytään nyt tarkentava kysymys jatko ajatellen, niin, että meinaat siis pitää tuon automaattina? vaiko manuaaliksi laittaa? oikeastaan teit niin, taikka näin, niin tuo 722.4 on vähän turhan heiveröinen aski raskaaseen viritykseen. ja voipi tulla tuon moottorin kanssa jo kevyessäkin virittelyssä ongelmia ton pikkutomaatin kanssa.
järkeviä potentiaalisia vaihtoehtoja on manuaaleista nuo jotkut muut, kun mersun omat "vanhan liiton" vaihdelaatikot. ne ei kestä viritetyssä kun jonkun matkaa ja sitten on rattaat sileenä. jotkut CDI:n askit kaiketi kestää, mutta niissä puuttuu nopeusmittarin vaijerin paikka, kun ovat sen verta uudempaa mallia, että nopeustieto kulkee ilmeisesti sähköisesti. ja sitten on noita pemarin laatikoita, mitkä on lujan askin maineessa. valmiita askeja täälläkin välillä myytävänä. niihin pitää siis hitsata mersun laatikosta kytkinkoppa, jotta saa käymään mersun koneeseen. ja sitten on noi automaatit, vanhempi 722.3 tomaatti kestää vakiona jo kohtuullisesti, olisko ollut jonnekkin 400nm nurkille mitotettu. ja vahvistamalla sitten reilusti enemmän. ja sitten se ehkäpä tänäpäivänä paras vaihtoheto se mersun sähkötomaatti. mikä sen numero nyt olikaan. tuolla se on jo aikasemmin esitettykkin. siitä vaan valkkaamaan. kaikki kestävät ja toimivat vaihtoehdot alkaa maksamaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om606 kytkimen valita
Joo paljo on vielä asioita mistä ei ole tieto taitoa. Tähän mennessä kaikki on opittu tietoa etsimällä. Automaattiin ei ole tullut perehdyttyä ja kaveri vielä sekoitti asiaa kun kaipitteli jo paria kytkintä:D tietää kyllä että automaatti löytyy... No onneksi löytyy tuttuja joille nämä asiat on tiedossa joten ei tässä ihan yksin olla.
Tarkoitus on tosiaan pitää automaattina ja 722.4 laatikon kesto on tiedossa ja vaihtuu heti vahvistettuun 722.3 tai 722.6 kun vain raha tilanne sen sallii. Aluksi piti rakentaa heti isommalla turbolla, mutta suunnitelmat muuttui yllättäen ja kokeillaan nyt pelkästään vakio turbolla.
Tarkoitus on tosiaan pitää automaattina ja 722.4 laatikon kesto on tiedossa ja vaihtuu heti vahvistettuun 722.3 tai 722.6 kun vain raha tilanne sen sallii. Aluksi piti rakentaa heti isommalla turbolla, mutta suunnitelmat muuttui yllättäen ja kokeillaan nyt pelkästään vakio turbolla.
Re: om606 kytkimen valita
Esim. 250turbo 20 venttiilisen aski on 722.4 mutta tulee senkin raja vastaan...se nimittäin on jo hieman kestävämpää.
Siis halvin olisi vahvistettu 722.3....toki vanhanaikainen ja karkea käyttäytymään tohon 722.6 askiin ja sähköohjattuna aftermarket eculla siihen saisit käsivalinnan tai automaattisen ajon.
Siis halvin olisi vahvistettu 722.3....toki vanhanaikainen ja karkea käyttäytymään tohon 722.6 askiin ja sähköohjattuna aftermarket eculla siihen saisit käsivalinnan tai automaattisen ajon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om606 kytkimen valita
Vaatiiko sähkölaatikko oman vaihdekeppainsä?
Re: om606 kytkimen valita
en osaa sanoa tosta vaihdekepistä, mutta tuskin se mikään ongelma on vaikka vaatisikin. jos yhtään sepän vikaa, niin tekee vaikka itse.
tuosta vakioturbosta sen verran, että se on sen verran pieni, että ahtopaineita ei kannata paljoa nostella, eikä sekään hyvää tee, jos on soppaa paljon. pako- paineet ja lämmöt nousee korkeiksi ja moottorivaurion riski kasvaa. kyllä sille jonkun verran voi lisäsoppaa antaa, mutta kohtuudella. järkevintähän se olisi laittaa isompi turbo, mutat sekin tietysti sitten maksaa rahaa. ei oo virittely halpaa..
tuosta vakioturbosta sen verran, että se on sen verran pieni, että ahtopaineita ei kannata paljoa nostella, eikä sekään hyvää tee, jos on soppaa paljon. pako- paineet ja lämmöt nousee korkeiksi ja moottorivaurion riski kasvaa. kyllä sille jonkun verran voi lisäsoppaa antaa, mutta kohtuudella. järkevintähän se olisi laittaa isompi turbo, mutat sekin tietysti sitten maksaa rahaa. ei oo virittely halpaa..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E