E220 vm.-93 puolien vaihto.CASE IS CLOSED..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Käyttömies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
Paikkakunta: Rusko

E220 vm.-93 puolien vaihto.CASE IS CLOSED..

Viesti Kirjoittaja Käyttömies »

moi.

En oo ite moista ikinä tehny ni voisitteko hieman valaista, että miten kyseinen toimenpide suoritetaan?
Ei tarttis ruveta ihan tyhjästä tahkoamaan...
Viimeksi muokannut Käyttömies, Ke 16.09.2015 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttömies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
Paikkakunta: Rusko

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja Käyttömies »

Eikö tosiaan ketään ole vaihtanut puolia....?

En meinaan löytänyt threadia aiheesta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ne voi olla kahdessa paikassa eli venakopan sisällä mutta luulen että ne on sulla imusarjan alla...työ tekijäänsä neuvoo.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Käyttömies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
Paikkakunta: Rusko

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja Käyttömies »

Imusarjan alla näyttäis olevan.
Onko paha homma?
Imusarja veks jne.
Käyttömies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
Paikkakunta: Rusko

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja Käyttömies »

Ongelmia;

Vaihdoin puolat ja ongelmat jatkuvat; nyt auto ei käynnisty ollenkaan...
Pyörittää kyllä, mutta ei sytytä. :o
Vaihdoin vanhat puolat takaisin, mutta sama juttu.
Olen käynyt puolien ym. johdot läpi konehuoneessa ja vaihtanut tulpanjohdot .

Onko kokeneemmilla tietoa mikä voisi olla vikana?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eihän ole ajonesto päällä?
tutki tosiaan tuleeko kipinä eli erillisellä tulpalla ja vaikka johdolla maatto siitä johonkin.
Sitten pyöriikö bensapumppu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Käyttömies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
Paikkakunta: Rusko

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja Käyttömies »

Miten ajonesto poistetaan?Miten/koska sellainen menee päälle?
Bensapumppu toimii.Pääsen huomenna testaamaan kipinän ku tulee kaveri mukaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Becker eli orkkis häly on jossakin apparin puolella vasemman säären kohdin.
Sitten jälkiasenteiset voi olla yleensä kuskin potku suojan alla...onkos sulla kaukosäätöistä keskuslukkoa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kerropa muuten mikä vika alun perin oli ja missä tilanteessa se tuli..se tästä puuttuu niin voisi valaista koko juttua paremmin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ettei olisi tulppuen johdot tässäkin loppu? Mun nykyiseen käyttikseen oli edellinen vaihtannu puolat koska vikakoodin mukaan on sytytyskatkos puolissa. Antaa saman vikakoodin vaikka oli johdot huonot josta johtuen kone pätki.
Käyttömies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
Paikkakunta: Rusko

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.

Viesti Kirjoittaja Käyttömies »

Tehot rupes häviämään ja tyhjäkäynti oli kuumana huonoa.Puolien nastoihin kerääntyi sinertävä tötkyä.
Eikös 1 + 4 pytyt mene samaan puolaan ja 2 + 3 menee omaansa?
Tartteeko puolien olla imusarjassa kiinni että kone käynnistyy (maadoitus)?
On vaan helpompi testailla ku ne ei oo kiinni siellä.
Olen koittanut kaksilla tulpan johdoilla.
Ja on keskuslukitus mutta käytetty ainoastaan avaimella.
Käyttömies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
Paikkakunta: Rusko

Re: E220 vm.-93 puolien vaihto.CASE IS CLOSED..

Viesti Kirjoittaja Käyttömies »

Olin asentanut puolille tulevat johdot väärin ja yksi piuha oli poikki.
Siitä syntyi koko soppa.
Nyt on taas lintta ajossa...
Vastaa Viestiin