spede10 kirjoitti:Asiasta on ollut aika hiljakkoin juttua tällä foorumilla, joten et ole yksin ongelman kanssa.
Omakohtainen kokemukseni on, että jos auto on lyhyen ajan roikan päässä, niin käynnistyminen on nihkeätä. Sen sijaan, jos lämmitysaika on riittävän pitkä, about kaksi tuntia, niin ongelmaa ei ole.
Selittynee sillä, että anturit tunnistavat eri tavalla moottorin lämpötilan, kun se lyhyen lämmityksen jälkeen on epätasaisesti lämmennyt. Mikä ilmeisesti ei ole hyväksi muutenkaan lämpölaajenemisten takia.
Mulla ei tuo lämppärin käyttö tunnu vaikuttavan käynnistymiseen mitenkään, on sitten puoli tai kaksi tuntia johdon päässä. Auto on 220E. Edellinen emännyksen auto, rellu megane oli kyllä tosi nirso liian vähälle sähkölle. Vaikka auto olis ollut tallissa, jossa lämpö +2, ja sähköä et antanut tarpeeksi kauan, niin tosi huonosti käynnistyi hirveällä saattamisella ja ryminällä. No mutta, autoistahan täällä on tarkoitus keskustella, eikä relluista...
Mutta yx kummallinen havainto tossa Mersussa kyllä moottorilämppäriä käyttäessä on tullut tehtyä. Elikkäs, jos ilman esilämmitystä käynnistää, niin venttiilin nostajat auton ollessa kylmä heläyttää aina pienet kilaukset ja ääni rauhoittuu sitten heti. Tämä kilahdus on ihan kork. 2 sek. Mutta, kun autoa esilämmittää, niin lähtee heti ihan pehmeästi käyntiin, ilman mitään kilinää. Kummallista, kummallista, koska jäähdytysnestettähän tuo moottorinlämmitin kuumentaa, ei sen voiteluun pitäisi käsittääkseni vaikuttaa.(

)