Miksi W201:ssä on käsijarru keskellä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Miksi W201:ssä on käsijarru keskellä?

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Pohdin pitkään, että miksi ovat tuohon W201:een eli 190-malliin laitteneet käsijarrun keskikonsoliin eivätkä jalkakäyttöiseksi. En mieltänyt, että näppärät käsijarrukäännökset olisi ollut riittävä syy.

Sitten keksin mielestäni varsin hyvän ja ilmeisen syyn - ja sitten: unohdin sen. :shock: Kertokaa siis omia näkemyksiänne, niin ehkä se palaa mieleen. :)

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tilapäinen mielenhäiriö ohjaamonsuunnittelijoilla? :twisted:

Olisko ajatus kuitenkin ollut, että W201:n avulla DB uskoi kahmaisevansa osan esimerkiksi Bemarin 300-sarjan tai Lancian vastaavankokoisten mallien markkinoista. Ehkä tähän kuvaan vaan ei sopinut pistää ohjaamoon kaikkia mersuismeja, vaan haluttiin tulla hiukan vastaan ostajia. :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Ensimmäistä kertaa kun istuin W201:n puikkoihin mietin kauan, että mikä auto tästä oikein tulee mieleen. Sitten välähti (ei herneitä), että 300 Bemuhan (mikä lienee e) tämä on vähän naamioituna! Olisiko MB halunnut kosiskella nuorekkaampia ostajia, joiden mielestä jalkamallin jarru on wanha ja pappa?

EDIT: Ja Aku ehti ensin...
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kiusa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Tuo käsijarru on todella ärsyttävä. Kabiinissa on riittävästi elementtejä mersuksi tunnistukseen, joten mieleen asettuu mersumode.

Parkkiin ajettaessa, mersumodessa, kuuluu potkaista vasurilla seisontajarrua, mutta 201:ssä potkaisee tyhjää :shock:
Terveisin
Tero
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no en mä nyt sitä ärsyttävänä pidä, kyllä se minusta on käytössä mukavampi, kuin jalkkari. Varsinkin ku tässä nuoruutta eletään ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kiusa

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dieselflosse kirjoitti:Parkkiin ajettaessa, mersumodessa, kuuluu potkaista vasurilla seisontajarrua, mutta 201:ssä potkaisee tyhjää :shock:
Juuri tuonkin takia Vani on yksi mieluisimpia laina-autoja mulle. Muissa katiskoissa tulee tosiaan potkittua vasemmalla olematonta parkkipaikoilla
( :oops: ), ainoastaan mersussa ja jenkeissä vasurin polkaisu saa aikaan sen toivotun narahduksen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Re: Miksi W201:ssä on käsijarru keskellä?

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Daaz kirjoitti:En mieltänyt, että näppärät käsijarrukäännökset olisi ollut riittävä syy.
En minäkään. Kyllä se jalallakin onnistuu.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ei ole kyllä hyvä keksintö ollenkaan. :?
230 C 1978
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Siksi koska se on käsijarru, eikä mikään sei___sontajarru :D

Eipähän ole panelit aina rasvassa ja savessa kun jalalla haroo koko sisustaan siihen __sontaan. :lol:

Samakait tuo missä se on kunhan toimii....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Itse pohtisin asiaa näinpäin, että miksihän esim. w124:ssä se ei voisi olla samalla lailla kun w201:ssä :evil:

Yksi ärsyttävimpiä asioita w124:ssä on ainakin minusta juuri tuo jalalla toimiva seisontajarru...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Yksi mersun parhaista ominaisuuksista tuo seisontajarru 124 korisessa :lol:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mikä se semmonen seisontajarru tai käsijarru on??? :D mulla ajaa saman asian tuo vaihde kaavion P-asento :P
Avatar
Michael M.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Michael M. »

Vesqju kirjoitti:Yksi mersun parhaista ominaisuuksista tuo seisontajarru 124 korisessa :lol:
Jep samaa mieltä kanssasi :)
MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Asiassahan on ilmiselvästi kahta eri koulukuntaa; Ensimmäinen käyttää seisontajarrua tai käsijarrua, miten vaan, postilaatikkojen kaatamiseen, ja toinen ajoneuvon pysäköimiseen. Itse olen tehnyt vuosien varrella 2 täyskaatoa. :D Onko muilla kaatoja? Seisontajarrun käyttöliittymän sijoittelu on mielestäni sivuseikka, enemmän kiinnittäisin Mersun tapauksessa huomiota siihen että koko systeemi voisi toimia älykkäämmin. Levyyn tarttuva jarru olisi esimerkiksi oiva parannus systeemiin. Eikä nyt sotketa niitä saappeja tähän...
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja takavetoisessahan löytyy "käsijarrukäännöksiin" keppi siitä keskikonsolista myös 124:ssa,manuaalilla ja dieselkoneen moottorijarrutuksella ei käsijarrua kaipaa.

Sitä olen joskus miettinyt että mikäs eteen kun automaattivaihteinen esim. 124:nen puskee risteyksessä.Varsinkin jos nopea tilanne niin kaasun polkaisukaan ei auta?Jarruttaako "pakkoykkönen" tarpeeksi?

Niin ja siihen aiheeseen....Kai se on nuorekas ja sporttinen imago joka tuohon 201:seen on haluttu.Toinen kauempaa haettu vaihtoehto olisi 201:sen käyttö moottoriurheilussa,varsinkin rallissa käsijarrua jopa tarvitaan.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mika.T kirjoitti:mikä se semmonen seisontajarru tai käsijarru on??? :D mulla ajaa saman asian tuo vaihde kaavion P-asento :P
Ei vaan sen P-pykälän varaan hirviä kovin isossa mäessä jättää, jos mäessä ollenkaan. Rasittaa systeemiä suotta.

Sitä paitsi se jalkakäyttöinen seisontajarru on ainoa oikea.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

AM kirjoitti:Ja takavetoisessahan löytyy "käsijarrukäännöksiin" keppi siitä keskikonsolista myös 124:ssa,manuaalilla ja dieselkoneen moottorijarrutuksella ei käsijarrua kaipaa.

Sitä olen joskus miettinyt että mikäs eteen kun automaattivaihteinen esim. 124:nen puskee risteyksessä.Varsinkin jos nopea tilanne niin kaasun polkaisukaan ei auta?Jarruttaako "pakkoykkönen" tarpeeksi?

Niin ja siihen aiheeseen....Kai se on nuorekas ja sporttinen imago joka tuohon 201:seen on haluttu.Toinen kauempaa haettu vaihtoehto olisi 201:sen käyttö moottoriurheilussa,varsinkin rallissa käsijarrua jopa tarvitaan.
Joo tuon puskemisen takia just ärsyttääkin ku ei ole KÄSIjarrua :evil:
Mitenkähän nämä joiden mielestä jalalla toimiva systeemi on "ainoa oikea" menettelee tässä tilanteessa vai puskeeko heillä ylipäätään koskaan autot...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jube kirjoitti:Mitenkähän nämä joiden mielestä jalalla toimiva systeemi on "ainoa oikea" menettelee tässä tilanteessa vai puskeeko heillä ylipäätään koskaan autot...
No, täytyy sen verran todeta että sinä kahdeksana vuotena mitä minulla on kortti ollut, noita puskutilanteita on esiintynyt mersulla ehkä yhden käden sormilla laskettava määrä. Olen ollut talviaikaan liukkailla keleillä liikenteessä W115, W123, W201, W124- ja W126-korisilla autoilla. Näistä automaatteja on ollut kahdessa viimeksi mainitussa.
Etuvetoisilla puskutilanteita onkin ollut enemmän. Niilläkään en ole muistaakseni ikinä vetänyt käsijarrusta jos vauhtia on ollut yli kävelyvauhdin, eli muulloin kuin pysäköidessä. Joka kerralla, kun auto on lähtenyt puskemaan, syynä on ollut liika vauhti liian pöperöisessä kelissä eli oma moka. Kaasun kevennyksellä ja/tai käyttöjarrun hipaisulla tilanteista on selvitty. Eli minulla ei ole ollut koskaan tarvetta käyttää käsijarrua muulloin kuin auto pysäköidessä. Kortti on ollut kesästä -97 ja ajokilometrejä on takana ehkä nelisensataa tuhatta. Työni puolesta joudun ajamaan TODELLA peilijäisiä ja vinoja maaseudun pikkuteitä, moottoriteitä ja kaupunki/valtatieajoa kolmiolla Turku-Helsinki-Hanko.
IMHO on hyvin kyseenalaista yleensä pitää käsijarrua yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona tavallisessa ajossa käytettävien hallintalaitteiden joukossa. Mielestäni siinä mennään liikenteessä leikkimisen rajoilla, jos auton ohjaaminen haluttuun suuntaan on käsijarrun käytön varassa. Tämä siksi, että olen saanut istua monenkin kokeneen kuljettajan kyydissä talvikeleillä, eikä yhdenkään ole ollut huonossakaan säässä tarpeen käyttää käsijarrua ennen kuin pysäköidessä, vaikka kässäri olisi käsikäyttöinen ollutkin. Perusoletus on se, että nopeus ja muut asiaan vaikuttavat ilmiöt pidetään niissä rajoissa, että puskemista tai muita luistoja esiinny.

(Tämän jälkeen seuraa kai joku ohjuskeskitys tännepäin. Siinäpä seuraa.)
Viimeksi muokannut Aku P, Ke 12.01.2005 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Heh, mitä tulee puskemiseen niin puskeminen johtuu miltei poikkeuksetta liian suuresta tilannenopeudesta, tai huonoista eturenkaista :wink:

Hankala on äkkitilanteessa kyllä kieltämättä kääntää autoa potku pedaalilla, helpompi ja järkeenkäyvempi on vetää kädellä siitä hätäjarrusta.

En tiedä kumman puolelle kallistuisi paremmuuden kannalta, koska molemmat vaihtoehdot löytyy.
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 654
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Mersun poljin systeemi on mielestäni hyvä :!:
Jos jätät auton P-pykälän varaan mäkeen ja toinen pyörä on jäällä ja toinen pitävällä alustalla, mitä tapahtuu? :wink:
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vesa kirjoitti: Seisontajarrun käyttöliittymän sijoittelu on mielestäni sivuseikka, enemmän kiinnittäisin Mersun tapauksessa huomiota siihen että koko systeemi voisi toimia älykkäämmin. Levyyn tarttuva jarru olisi esimerkiksi oiva parannus systeemiin. Eikä nyt sotketa niitä saappeja tähän...



Yhtäkään tehokasta levypala seisontajarruviritystä en ole nähnyt /kokenut.
Ainoa oikea ja hyvin pitävä toteutus on rumpujarru. Käyttöjarrussa sitten levyt paremmat. Tosin suomen oloissa levyt takana aika vähällä käytöllä.
Joku mersupurkaamo??
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Onhan se kiva että on noissa kunnon mersuissa tuo liki metrin mittainen keskikonsoli, w201:een ei mahdu kunnolla edes puhelin :lol:
124.023
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Hemingway kirjoitti:Onhan se kiva että on noissa kunnon mersuissa tuo liki metrin mittainen keskikonsoli, w201:een ei mahdu kunnolla edes puhelin :lol:

No toi on kyllä totta että W201 kösessä käsijarru vie tilaa, siihen konsolille ei muuta mahdu kun juuri se mankan panelin kotelo.

Jaa...kunnon Mersuissa :?: :lol:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Haistakaa poljinmiehet kökkö:lol: itsellä 3 w201:stä. Periksi en anna. Omia puolustetaan! :lol:
Joku mersupurkaamo??
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Täytyyhän apukuskillakin olla jotain tekemistä kaljanjuonnin ohella... :wink:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ville Komulainen kirjoitti:Mersun poljin systeemi on mielestäni hyvä :!:
Jos jätät auton P-pykälän varaan mäkeen ja toinen pyörä on jäällä ja toinen pitävällä alustalla, mitä tapahtuu? :wink:
saa olla jo aika liukas mäki että lähtee luistamaan rengas kun ensin jalka jarrulla vauhti pysäytetään...
ei se mersun automaatin P-vaihteen lukitus ihan noin vain anna periksi.. eri asia jos se lukitus on vauhdissa tökätty päälle jolloin ne lukitus kolot on kuluneet pyöreiksi. silloin se ei pidä mitenkään varmasti...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti:
Jube kirjoitti:Mitenkähän nämä joiden mielestä jalalla toimiva systeemi on "ainoa oikea" menettelee tässä tilanteessa vai puskeeko heillä ylipäätään koskaan autot...
Etuvetoisilla puskutilanteita onkin ollut enemmän. Niilläkään en ole muistaakseni ikinä vetänyt käsijarrusta jos vauhtia on ollut yli kävelyvauhdin, eli muulloin kuin pysäköidessä. Joka kerralla, kun auto on lähtenyt puskemaan, syynä on ollut liika vauhti liian pöperöisessä kelissä eli oma moka. Kaasun kevennyksellä ja/tai käyttöjarrun hipaisulla tilanteista on selvitty. Eli minulla ei ole ollut koskaan tarvetta käyttää käsijarrua muulloin kuin auto pysäköidessä. Kortti on ollut kesästä -97 ja ajokilometrejä on takana ehkä nelisensataa tuhatta.
(Tämän jälkeen seuraa kai joku ohjuskeskitys tännepäin. Siinäpä seuraa.)
Niinpä, samoilla linjoilla Akun kanssa ollaan, vaikka itte oon ehtiny jo suurinpiirtein tuplaamaan Akun ajokokemuksen. Miljoona taitaa mennä rikki muutaman vuoden kuluessa.
Sen ainoan kerran, kun olen auton ojaan kunnolla ajanut, oli joskus autoilun alkuhämäräni aikoina. Etuvetoinen Peugeotti oli menossa risteyksessä suoraan ojaan (liian suuren tilannenopeuden ja kokemattomuuden vuoksi). Ja tätä asiaa tietysti piti yrittää selvittää vetämällä käsijarrusta, niin kuin isot pojat oli mallia näyttänyt. Seurauksena oli, etten mennyt ojaan keula vaan kylki edellä. Hävetti. :oops:
Tuon jälkeen ymmärsin, miksi isäpappa sanoi sitä seisontajarruksi. :wink:

Niin, ja kun joku halusi mersun seisontajarrun levyihin vaikuttavaksi, niin ainakin vanhemmissa levyjarrullisissa takavetoPösöissä, joilla aikanaan tuli ajettua paljonkin, oli juuri tuo ominaisuus takajarrujen "heikoin lenkki". Ne oli aina ryydyksissä, vaikka miten rassaili.Vaativat siis melkein yhtä usein huoltoa, kuin auto bensaa tankkiinsa. :?
Itse ainakin omalla kokemuksellani olen kovin tyytyväinen noiden vanhempien Mersujeni seisontajarrujen toiminnan huolettomuuteen. Ei mitään ongelmia ollut toistaiseksi.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos nyt vääränlaisen käsityksen sai kirjoituksestani...Jalkaseisontajarru on hyvä,siis sen puolesta että keskikonsolissa on tilaa kaikelle romulle :lol:En siis omaani KÄSIjarrua kaipaa. Automaattivaihteisella mersulla ei ole tullut paljon ajeltua,tuolla omalla jo kohta 400tkm.Ja kyllä "muutaman" kerran on tullut ykköstä/kakkosta laatikkoon tunkettua kun ei ole meinannut kääntyä.

Hieman tekopyhältähän se vaikuttaa tuo täällä leikkimisen kritisoiminen kun esim. tuolla turbo puolella ajamistyyliä ei moitita.Kuitenkin hieman eri vauhdeista kyse.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Oli kumpi tahansa, niin ei se kauan kestä mesessä tehdä niitä kässäreitä, kun jarruhihnat repeytyvät irti, kun eivät ole kummoisen kokoiset ja pyörivältä pyörältä tulee aikamoinen rasitus näille vermeille.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Ehkä se on tehty toisen sukupuolenedustajille? :roll:
Kuten eräs ruotsalainen valmistaja rakensi (300 srj.) ei meinaan mahdu polkimille , kuin korkokengät.
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Vastaa Viestiin