Sitten keksin mielestäni varsin hyvän ja ilmeisen syyn - ja sitten: unohdin sen.


-Daaz
Juuri tuonkin takia Vani on yksi mieluisimpia laina-autoja mulle. Muissa katiskoissa tulee tosiaan potkittua vasemmalla olematonta parkkipaikoilladieselflosse kirjoitti:Parkkiin ajettaessa, mersumodessa, kuuluu potkaista vasurilla seisontajarrua, mutta 201:ssä potkaisee tyhjää
En minäkään. Kyllä se jalallakin onnistuu.Daaz kirjoitti:En mieltänyt, että näppärät käsijarrukäännökset olisi ollut riittävä syy.
Ei vaan sen P-pykälän varaan hirviä kovin isossa mäessä jättää, jos mäessä ollenkaan. Rasittaa systeemiä suotta.Mika.T kirjoitti:mikä se semmonen seisontajarru tai käsijarru on???mulla ajaa saman asian tuo vaihde kaavion P-asento
Joo tuon puskemisen takia just ärsyttääkin ku ei ole KÄSIjarruaAM kirjoitti:Ja takavetoisessahan löytyy "käsijarrukäännöksiin" keppi siitä keskikonsolista myös 124:ssa,manuaalilla ja dieselkoneen moottorijarrutuksella ei käsijarrua kaipaa.
Sitä olen joskus miettinyt että mikäs eteen kun automaattivaihteinen esim. 124:nen puskee risteyksessä.Varsinkin jos nopea tilanne niin kaasun polkaisukaan ei auta?Jarruttaako "pakkoykkönen" tarpeeksi?
Niin ja siihen aiheeseen....Kai se on nuorekas ja sporttinen imago joka tuohon 201:seen on haluttu.Toinen kauempaa haettu vaihtoehto olisi 201:sen käyttö moottoriurheilussa,varsinkin rallissa käsijarrua jopa tarvitaan.
No, täytyy sen verran todeta että sinä kahdeksana vuotena mitä minulla on kortti ollut, noita puskutilanteita on esiintynyt mersulla ehkä yhden käden sormilla laskettava määrä. Olen ollut talviaikaan liukkailla keleillä liikenteessä W115, W123, W201, W124- ja W126-korisilla autoilla. Näistä automaatteja on ollut kahdessa viimeksi mainitussa.Jube kirjoitti:Mitenkähän nämä joiden mielestä jalalla toimiva systeemi on "ainoa oikea" menettelee tässä tilanteessa vai puskeeko heillä ylipäätään koskaan autot...
saa olla jo aika liukas mäki että lähtee luistamaan rengas kun ensin jalka jarrulla vauhti pysäytetään...Ville Komulainen kirjoitti:Mersun poljin systeemi on mielestäni hyvä![]()
Jos jätät auton P-pykälän varaan mäkeen ja toinen pyörä on jäällä ja toinen pitävällä alustalla, mitä tapahtuu?
Niinpä, samoilla linjoilla Akun kanssa ollaan, vaikka itte oon ehtiny jo suurinpiirtein tuplaamaan Akun ajokokemuksen. Miljoona taitaa mennä rikki muutaman vuoden kuluessa.Aku P kirjoitti:Etuvetoisilla puskutilanteita onkin ollut enemmän. Niilläkään en ole muistaakseni ikinä vetänyt käsijarrusta jos vauhtia on ollut yli kävelyvauhdin, eli muulloin kuin pysäköidessä. Joka kerralla, kun auto on lähtenyt puskemaan, syynä on ollut liika vauhti liian pöperöisessä kelissä eli oma moka. Kaasun kevennyksellä ja/tai käyttöjarrun hipaisulla tilanteista on selvitty. Eli minulla ei ole ollut koskaan tarvetta käyttää käsijarrua muulloin kuin auto pysäköidessä. Kortti on ollut kesästä -97 ja ajokilometrejä on takana ehkä nelisensataa tuhatta.Jube kirjoitti:Mitenkähän nämä joiden mielestä jalalla toimiva systeemi on "ainoa oikea" menettelee tässä tilanteessa vai puskeeko heillä ylipäätään koskaan autot...
(Tämän jälkeen seuraa kai joku ohjuskeskitys tännepäin. Siinäpä seuraa.)