OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Hei,
Millaiset tyhjäkäyntikierrokset tuollaisessa OM646 200 CDI moottorissa pitäisi olla? (auto on C malli vm 2009) Nyt tyhjäkäynti on n 900 rpm ja kun laittaa D:lle auto ryömii sellaisella voimalla että jarrua saa painaa aika kovaa.
Millaiset tyhjäkäyntikierrokset tuollaisessa OM646 200 CDI moottorissa pitäisi olla? (auto on C malli vm 2009) Nyt tyhjäkäynti on n 900 rpm ja kun laittaa D:lle auto ryömii sellaisella voimalla että jarrua saa painaa aika kovaa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Vanhusten w211 facelift om646 220cdi:ssä tyhjäkäynti on tuossa 900 rpm:n tienoilla. Jos lämmityslaitteen sammuttaa niin tippuu kiekat 750.
Mutta ei se auto lähde ryömimääm jos vähän jarrua painaa...
Mutta ei se auto lähde ryömimääm jos vähän jarrua painaa...
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Kokeilin vanhempaa W203 220cdi:tä 5 vaihteisella automaatilla ja se oli kanssa hyvin sivistynyt "ryömimään", jarrua ei tarvinnut painaa kuin kevyesti ja siitä tämä minun ihmettely alkoikin. En sillon huomannut katsoa sen tyhjäkäyntinopeutta..Sorsso kirjoitti:Vanhusten w211 facelift om646 220cdi:ssä tyhjäkäynti on tuossa 900 rpm:n tienoilla. Jos lämmityslaitteen sammuttaa niin tippuu kiekat 750.
Mutta ei se auto lähde ryömimääm jos vähän jarrua painaa...
Voisikohan ehkä kyseessä olla jokin vaihteisto"vika" jos kerran tuo 900 rpm tyhjäkäynti on normaali.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Koska tuohon on laatiikoon vaihdettu öljyt ja suodatin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Oliko se tammi- vai helmikuu. Tein itse "huuhtelumenetelmällä". Tää auto on vanha taksi joten kilometrejä on hieman yli 400tarska10 kirjoitti:Koska tuohon on laatiikoon vaihdettu öljyt ja suodatin.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
amatoori kirjoitti:Hei,
Millaiset tyhjäkäyntikierrokset tuollaisessa OM646 200 CDI moottorissa pitäisi olla? (auto on C malli vm 2009) Nyt tyhjäkäynti on n 900 rpm ja kun laittaa D:lle auto ryömii sellaisella voimalla että jarrua saa painaa aika kovaa.
Mielestäni tästä samasta ongelmasta on kirjoitettu ennenkin täällä.. useammalla henkilöllä samaa ongelmaa.. kuten itselläni.
Onkohan ohjelmassa joku kirjotusvirhe tai vastaavaa.. turbiini ei ilmeisesti anna löysää. Eli kuvittelee et pitäisi mennä.
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Mulle tuli mieleen että jos se vois johtua liian korkeista tyhjäkäyntikierroksista.. Mitä sulla tyhjäkäynti on?skibe kirjoitti: Mielestäni tästä samasta ongelmasta on kirjoitettu ennenkin täällä.. useammalla henkilöllä samaa ongelmaa.. kuten itselläni.
Onkohan ohjelmassa joku kirjotusvirhe tai vastaavaa.. turbiini ei ilmeisesti anna löysää. Eli kuvittelee et pitäisi mennä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
amatoori kirjoitti:Mulle tuli mieleen että jos se vois johtua liian korkeista tyhjäkäyntikierroksista.. Mitä sulla tyhjäkäynti on?skibe kirjoitti: Mielestäni tästä samasta ongelmasta on kirjoitettu ennenkin täällä.. useammalla henkilöllä samaa ongelmaa.. kuten itselläni.
Onkohan ohjelmassa joku kirjotusvirhe tai vastaavaa.. turbiini ei ilmeisesti anna löysää. Eli kuvittelee et pitäisi mennä.
Koitappa painaa lämmityslaite OFF:lle niin tippuu tyhjäkäynti siihen 750 rpm:ään... ja koita ryömintää sitten.
Kannattaa varmaan kysyä/tarkistaa onko laatikkoon olemassa uudempaa softaa... Ongelma voi poistua silläkin...
Omassa w211 7g-tronic mm teki niin että toisinaan 100km/h matkavauhtiin kiihdytyken jälkeen jätti 5 tai 6 vaihteen päälle...
Kerkesin jo hätääntyä että se on rikki... ajelin sitten virallisten staarin tykö ja käskin tarkistaa onko laatikkoon olemassa päivitystä ja olihan siihen...
Uusi softa sisään ja avot... kertaakaan ei ole temppuillut enään...
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Mulla tuossa -09:ssä vaihteiston C-asennossa kierrokset ~750 (ryömii normaalisti) ja S-asennossa kierrokset ~900 (ryömii reilummin) ja molemmilla pysyy paikoillaan jo melkein sillä että katsoo jarrupolkimeen 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
tottakai ne kierrokset tippuu kun painaa OFF-nappia.. mut ku ihan mukava tuota ilmastointia on käyttääSorsso kirjoitti:amatoori kirjoitti:Mulle tuli mieleen että jos se vois johtua liian korkeista tyhjäkäyntikierroksista.. Mitä sulla tyhjäkäynti on?skibe kirjoitti: Mielestäni tästä samasta ongelmasta on kirjoitettu ennenkin täällä.. useammalla henkilöllä samaa ongelmaa.. kuten itselläni.
Onkohan ohjelmassa joku kirjotusvirhe tai vastaavaa.. turbiini ei ilmeisesti anna löysää. Eli kuvittelee et pitäisi mennä.
Koitappa painaa lämmityslaite OFF:lle niin tippuu tyhjäkäynti siihen 750 rpm:ään... ja koita ryömintää sitten.
Kannattaa varmaan kysyä/tarkistaa onko laatikkoon olemassa uudempaa softaa... Ongelma voi poistua silläkin...
Omassa w211 7g-tronic mm teki niin että toisinaan 100km/h matkavauhtiin kiihdytyken jälkeen jätti 5 tai 6 vaihteen päälle...
Kerkesin jo hätääntyä että se on rikki... ajelin sitten virallisten staarin tykö ja käskin tarkistaa onko laatikkoon olemassa päivitystä ja olihan siihen...
Uusi softa sisään ja avot... kertaakaan ei ole temppuillut enään...
olisikohan ne kierrokset sen 900.. off sen alle 800.
edellinen auto oli w211 jossa sama 646kone ja 722.699laatikko.. samalla lailla koneessa oli enemmän kierroksia ilmastointia käyttäessä mutta ei yrittänyt hyökkiä eteenpäin toisin kuin tämä nykyinen w204
pitäisiköhän sitä sitten rimpauttaa marmoritiskille olisiko sitten päivityksiä olemassa..
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Niin... en minä tarkoittanutkaan, että pitäisi ilman ilmastointia ajella. Vaan tarkistaa, että pyrkiikö auto ryömimään liian agressiivisesti myös matalemmilla kierroksilla...skibe kirjoitti:tottakai ne kierrokset tippuu kun painaa OFF-nappia.. mut ku ihan mukava tuota ilmastointia on käyttääSorsso kirjoitti:amatoori kirjoitti:Mulle tuli mieleen että jos se vois johtua liian korkeista tyhjäkäyntikierroksista.. Mitä sulla tyhjäkäynti on?skibe kirjoitti: Mielestäni tästä samasta ongelmasta on kirjoitettu ennenkin täällä.. useammalla henkilöllä samaa ongelmaa.. kuten itselläni.
Onkohan ohjelmassa joku kirjotusvirhe tai vastaavaa.. turbiini ei ilmeisesti anna löysää. Eli kuvittelee et pitäisi mennä.
Koitappa painaa lämmityslaite OFF:lle niin tippuu tyhjäkäynti siihen 750 rpm:ään... ja koita ryömintää sitten.
Kannattaa varmaan kysyä/tarkistaa onko laatikkoon olemassa uudempaa softaa... Ongelma voi poistua silläkin...
Omassa w211 7g-tronic mm teki niin että toisinaan 100km/h matkavauhtiin kiihdytyken jälkeen jätti 5 tai 6 vaihteen päälle...
Kerkesin jo hätääntyä että se on rikki... ajelin sitten virallisten staarin tykö ja käskin tarkistaa onko laatikkoon olemassa päivitystä ja olihan siihen...
Uusi softa sisään ja avot... kertaakaan ei ole temppuillut enään...
olisikohan ne kierrokset sen 900.. off sen alle 800.
edellinen auto oli w211 jossa sama 646kone ja 722.699laatikko.. samalla lailla koneessa oli enemmän kierroksia ilmastointia käyttäessä mutta ei yrittänyt hyökkiä eteenpäin toisin kuin tämä nykyinen w204
pitäisiköhän sitä sitten rimpauttaa marmoritiskille olisiko sitten päivityksiä olemassa..
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
nii jooSorsso kirjoitti:Niin... en minä tarkoittanutkaan, että pitäisi ilman ilmastointia ajella. Vaan tarkistaa, että pyrkiikö auto ryömimään liian agressiivisesti myös matalemmilla kierroksilla...skibe kirjoitti:tottakai ne kierrokset tippuu kun painaa OFF-nappia.. mut ku ihan mukava tuota ilmastointia on käyttääSorsso kirjoitti:amatoori kirjoitti:Mulle tuli mieleen että jos se vois johtua liian korkeista tyhjäkäyntikierroksista.. Mitä sulla tyhjäkäynti on?skibe kirjoitti: Mielestäni tästä samasta ongelmasta on kirjoitettu ennenkin täällä.. useammalla henkilöllä samaa ongelmaa.. kuten itselläni.
Onkohan ohjelmassa joku kirjotusvirhe tai vastaavaa.. turbiini ei ilmeisesti anna löysää. Eli kuvittelee et pitäisi mennä.
Koitappa painaa lämmityslaite OFF:lle niin tippuu tyhjäkäynti siihen 750 rpm:ään... ja koita ryömintää sitten.
Kannattaa varmaan kysyä/tarkistaa onko laatikkoon olemassa uudempaa softaa... Ongelma voi poistua silläkin...
Omassa w211 7g-tronic mm teki niin että toisinaan 100km/h matkavauhtiin kiihdytyken jälkeen jätti 5 tai 6 vaihteen päälle...
Kerkesin jo hätääntyä että se on rikki... ajelin sitten virallisten staarin tykö ja käskin tarkistaa onko laatikkoon olemassa päivitystä ja olihan siihen...
Uusi softa sisään ja avot... kertaakaan ei ole temppuillut enään...
olisikohan ne kierrokset sen 900.. off sen alle 800.
edellinen auto oli w211 jossa sama 646kone ja 722.699laatikko.. samalla lailla koneessa oli enemmän kierroksia ilmastointia käyttäessä mutta ei yrittänyt hyökkiä eteenpäin toisin kuin tämä nykyinen w204
pitäisiköhän sitä sitten rimpauttaa marmoritiskille olisiko sitten päivityksiä olemassa..

eipä se silloin yritä hyökkiä.. helpompaa liukkailla ajelu tuolloin
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Terve!
Minullakin vastaavalla tekniikalla tyhjäkäyntikierrokset 800-900 kierroksen paikkeilla. Onko "ajotapavalitsin" asennossa C vai S? Jos asennossa S, kokeilepa asentoa C. Lähtee leppoisammin liikkeelle.
Minullakin vastaavalla tekniikalla tyhjäkäyntikierrokset 800-900 kierroksen paikkeilla. Onko "ajotapavalitsin" asennossa C vai S? Jos asennossa S, kokeilepa asentoa C. Lähtee leppoisammin liikkeelle.
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
ei vaikutusta.. C:llä ajelenisalmela kirjoitti:Terve!
Minullakin vastaavalla tekniikalla tyhjäkäyntikierrokset 800-900 kierroksen paikkeilla. Onko "ajotapavalitsin" asennossa C vai S? Jos asennossa S, kokeilepa asentoa C. Lähtee leppoisammin liikkeelle.
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Täällä samat kierrokset vaihteiston napista riippuen. Luulin että on joku pikkuvika, mutta selvästikin suunniteltu ominaisuussonikki kirjoitti:Mulla tuossa -09:ssä vaihteiston C-asennossa kierrokset ~750 (ryömii normaalisti) ja S-asennossa kierrokset ~900 (ryömii reilummin) ja molemmilla pysyy paikoillaan jo melkein sillä että katsoo jarrupolkimeen

Tosiaan S-asennossa peilijäällä voi olla aika hankala navigoitava parkkiruutuun muita autoja kolhimatta. Ainakin heikommilla talvirenkailla. Kesällä pysyy kyllä hyvin paikoillaan.
S204 220CDI -08
ex. W202 230K -99
ex. W202 230K -99
Re: OM646 200CDI tyhjäkäyntikierrokset
Joo ei näemmä vaikuta ilmanvaihto off (jolloin kierrokset tosiaan tippuvat). Ryömii aika voimakkaasti. C asennolla hieman vähemmän kuin S.
Ryömiminen on siis sen verran voimakasta että jos jarrua painaa kevyesti niin ne "rutisee". Voiskohan ehkä softapäivitys tjsp auttaa tuohon vai onko laatikko vaan kulunut ja ominaisuus tulee sitä myötä?
Kokeilemani 220 cdi W203 "lähes" samalla koneella ja laatikolla siis paljon sivistyneempi, paljon.
Ryömiminen on siis sen verran voimakasta että jos jarrua painaa kevyesti niin ne "rutisee". Voiskohan ehkä softapäivitys tjsp auttaa tuohon vai onko laatikko vaan kulunut ja ominaisuus tulee sitä myötä?
Kokeilemani 220 cdi W203 "lähes" samalla koneella ja laatikolla siis paljon sivistyneempi, paljon.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.