Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Mikä himmeli on sammutuskalvon vasemmalla puolella pumpun päällä kun katsotaan auton edestä päin? Siihen menee sähköjohdot. Kyseessä 300 DT, lienee -93.
Janne
Janne
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Elementtien säätötangon asentoanturi.
W140 ässässä toimii kulutusmittari tuon kautta.
En tiä mitä lie 124ssa moinen tekee. Tai sitten siinä on pumppu w140:stä.
Onko siinä johdot kiinni? jos on niin sitten se on alkuperäinen systeemi.
W140 ässässä toimii kulutusmittari tuon kautta.
En tiä mitä lie 124ssa moinen tekee. Tai sitten siinä on pumppu w140:stä.
Onko siinä johdot kiinni? jos on niin sitten se on alkuperäinen systeemi.
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Johdot on kiinni ja ihan alkuperäinen pumppu.
Täähän alkaa kohta kiinnostamaan mikä se oikein onkaan...
Täähän alkaa kohta kiinnostamaan mikä se oikein onkaan...
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Liittyy varmaanki EGR:toimintaa joka ilmottaa kaasun asentoa.
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Justiinsa näin.Tompa124 kirjoitti:Liittyy varmaanki EGR:toimintaa joka ilmottaa kaasun asentoa.
Jos hukkaportti on alipaineohjattu ni jos nyppäät ko. tökkelin irti loppuu ahdot. Jokohan 93 loppuvuotisissa on näitä? 6/93 250DT:ssä ainakin jo on.
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Eli kuvassa sammutuskellon vasemmalla puolella on tämä kiinnostava kohde:
http://tinypic.com/r/316m6op/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tiedoksi, että tällä hetkellä tuo seutukunta on vuodoton ja kiiltävän puhdas...
http://tinypic.com/r/316m6op/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tiedoksi, että tällä hetkellä tuo seutukunta on vuodoton ja kiiltävän puhdas...
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
jtw460 kirjoitti:Eli kuvassa sammutuskellon vasemmalla puolella on tämä kiinnostava kohde:
http://tinypic.com/r/316m6op/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tiedoksi, että tällä hetkellä tuo seutukunta on vuodoton ja kiiltävän puhdas...
On justiin se mitä tuossa parissa aiemmassa postauksessa on sanottu.
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Epäilyksen varjoa heittäisin tähän:
- hukkaportti ei ole alipaineohjattu vaan perinteinen ahtopaineohjaus, jossa teräsputki menee painepuolelta hukkaportin ohjauskellolle - kuten vanhemmissakin malleissa.
- EGR venttiili on ohjattu alipainekellolla.
Tuli mieleen, että liittyisikö tämä autossa olevaan tehdasasenteiseen BOSCH BLOCTRONIC IM-US ajonestojärjestelmään kun sijainti on juuri tuossa sammutusakselin kohdalla?
Valmistenumero: WDB1241331B993389
Ensimmäinen käyttöönottopäivä 8.7.1993
- hukkaportti ei ole alipaineohjattu vaan perinteinen ahtopaineohjaus, jossa teräsputki menee painepuolelta hukkaportin ohjauskellolle - kuten vanhemmissakin malleissa.
- EGR venttiili on ohjattu alipainekellolla.
Tuli mieleen, että liittyisikö tämä autossa olevaan tehdasasenteiseen BOSCH BLOCTRONIC IM-US ajonestojärjestelmään kun sijainti on juuri tuossa sammutusakselin kohdalla?
Valmistenumero: WDB1241331B993389
Ensimmäinen käyttöönottopäivä 8.7.1993
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Ei liity, kyllä se on EGR:n polkimen asentoa tutkiva anturi, eikä siinä tarvitse vältämättä olla alipaineohjattua ahdinta. Noitahan on vapareissakin.
Ajonestot on yleensä solenoideja ruiskutuspumpun sisääntulossa ja niihin menee paljon johtoja.
Ajonestot on yleensä solenoideja ruiskutuspumpun sisääntulossa ja niihin menee paljon johtoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Pumpun sisässä on liukuvastus joka hoitelee EGR:lle tiedon polkimen asennosta. Eikä kannata epäilyksen varjoja heitellä. Tätä on tutkittu ja nähtykin senverta monesti että on fakta asia
Sulla kun on se perinteinen hukkis ni ei haittaa vaikka tökkeli olisi irtikin.
Alipaineohjattu kello jos on ni hukkis lopettaa toimintansa het kättelyssä jos tökkeli on irti.
Jos alipaineohjattu hukkis lopettaa pelaamisen niin vikakoodi on luettavissa ECU: lta. Kierrätykseen liittyy kapistuksia uskomattoman monesta paikkaa
Edittiä/tarkennusta vielä että W124:sessakin tosiaan on vikakoodi luettavissa.

Alipaineohjattu kello jos on ni hukkis lopettaa toimintansa het kättelyssä jos tökkeli on irti.
Jos alipaineohjattu hukkis lopettaa pelaamisen niin vikakoodi on luettavissa ECU: lta. Kierrätykseen liittyy kapistuksia uskomattoman monesta paikkaa

Edittiä/tarkennusta vielä että W124:sessakin tosiaan on vikakoodi luettavissa.
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Uskotaan, uskotaan, eikä enää epäillä.
Turhan moneen paikkaan tosiaan egr vaikuttaa, erityisesti kun huomioi siitä saatavat "hyödyt".
Kiitoksia osallistuneille.
Turhan moneen paikkaan tosiaan egr vaikuttaa, erityisesti kun huomioi siitä saatavat "hyödyt".

Kiitoksia osallistuneille.
Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT
Mitä tuon syöttöpumpun mustan laatikon alta paljastuu jos sen avaa kun autoni vuota naftaa sieltä välistä?
Pumppu on 606:sesta
Pumppu on 606:sesta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.