Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jtw460
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 25.12.2010 03:06

Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja jtw460 »

Mikä himmeli on sammutuskalvon vasemmalla puolella pumpun päällä kun katsotaan auton edestä päin? Siihen menee sähköjohdot. Kyseessä 300 DT, lienee -93.

Janne
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8794
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Elementtien säätötangon asentoanturi.

W140 ässässä toimii kulutusmittari tuon kautta.
En tiä mitä lie 124ssa moinen tekee. Tai sitten siinä on pumppu w140:stä.

Onko siinä johdot kiinni? jos on niin sitten se on alkuperäinen systeemi.
jtw460
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 25.12.2010 03:06

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja jtw460 »

Johdot on kiinni ja ihan alkuperäinen pumppu.

Täähän alkaa kohta kiinnostamaan mikä se oikein onkaan...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18230
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvan kun laitat niin selvitellään.
wiimax.fi
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Liittyy varmaanki EGR:toimintaa joka ilmottaa kaasun asentoa.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5444
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Tompa124 kirjoitti:Liittyy varmaanki EGR:toimintaa joka ilmottaa kaasun asentoa.
Justiinsa näin.

Jos hukkaportti on alipaineohjattu ni jos nyppäät ko. tökkelin irti loppuu ahdot. Jokohan 93 loppuvuotisissa on näitä? 6/93 250DT:ssä ainakin jo on.
jtw460
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 25.12.2010 03:06

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja jtw460 »

Eli kuvassa sammutuskellon vasemmalla puolella on tämä kiinnostava kohde:

http://tinypic.com/r/316m6op/8" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tiedoksi, että tällä hetkellä tuo seutukunta on vuodoton ja kiiltävän puhdas...
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5444
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

jtw460 kirjoitti:Eli kuvassa sammutuskellon vasemmalla puolella on tämä kiinnostava kohde:

http://tinypic.com/r/316m6op/8" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tiedoksi, että tällä hetkellä tuo seutukunta on vuodoton ja kiiltävän puhdas...

On justiin se mitä tuossa parissa aiemmassa postauksessa on sanottu.
jtw460
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 25.12.2010 03:06

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja jtw460 »

Epäilyksen varjoa heittäisin tähän:

- hukkaportti ei ole alipaineohjattu vaan perinteinen ahtopaineohjaus, jossa teräsputki menee painepuolelta hukkaportin ohjauskellolle - kuten vanhemmissakin malleissa.

- EGR venttiili on ohjattu alipainekellolla.

Tuli mieleen, että liittyisikö tämä autossa olevaan tehdasasenteiseen BOSCH BLOCTRONIC IM-US ajonestojärjestelmään kun sijainti on juuri tuossa sammutusakselin kohdalla?

Valmistenumero: WDB1241331B993389

Ensimmäinen käyttöönottopäivä 8.7.1993
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei liity, kyllä se on EGR:n polkimen asentoa tutkiva anturi, eikä siinä tarvitse vältämättä olla alipaineohjattua ahdinta. Noitahan on vapareissakin.

Ajonestot on yleensä solenoideja ruiskutuspumpun sisääntulossa ja niihin menee paljon johtoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5444
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Pumpun sisässä on liukuvastus joka hoitelee EGR:lle tiedon polkimen asennosta. Eikä kannata epäilyksen varjoja heitellä. Tätä on tutkittu ja nähtykin senverta monesti että on fakta asia :wink: Sulla kun on se perinteinen hukkis ni ei haittaa vaikka tökkeli olisi irtikin.

Alipaineohjattu kello jos on ni hukkis lopettaa toimintansa het kättelyssä jos tökkeli on irti.

Jos alipaineohjattu hukkis lopettaa pelaamisen niin vikakoodi on luettavissa ECU: lta. Kierrätykseen liittyy kapistuksia uskomattoman monesta paikkaa :wink:

Edittiä/tarkennusta vielä että W124:sessakin tosiaan on vikakoodi luettavissa.
jtw460
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 25.12.2010 03:06

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja jtw460 »

Uskotaan, uskotaan, eikä enää epäillä.

Turhan moneen paikkaan tosiaan egr vaikuttaa, erityisesti kun huomioi siitä saatavat "hyödyt". :)

Kiitoksia osallistuneille.
^Kojola^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 03.08.2011 17:18

Re: Mötikkä sammutuskalvon vasemmalla puolella 300 DT

Viesti Kirjoittaja ^Kojola^ »

Mitä tuon syöttöpumpun mustan laatikon alta paljastuu jos sen avaa kun autoni vuota naftaa sieltä välistä?

Pumppu on 606:sesta
user9222_pic119013_135411799912.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin