W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Jotain varmaan kärähti Celkussa. Konehuoneessa haisee "vanha radio" ja jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä koko ajan. Otin moottorin lämpöanturin johdon irti, mutta flekti huutaa aina vaan. Lämmöt on 82 astetta eikä moottori ole keittänyt. Jäähdytys nesteen pinta on ok, kaikki sulakkeetkin on kunnossa. Irroitin flektin kaapelien liittimen niin sain sen hiljenemään, näin pääsee ainakin liikkeelle. Tosin joku vikakoodi on päällä, kun ei nosta kierroksia yli 3000. Ohjaako tuota jäähdyttimen flektiä joku ohjainyksikkö ja mistä se mahtaisi löytyä?
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Milläs koneella tää oli? Yleensä tarkoitaa että ECU ei saa jännitettä (KAIKKI sulakkeet katottu, myös siitä 'toisenpuolen' boksista, sekä sulkaeboksien pohjat?). Sen kun polttaa imusarjan läppämoottori tai muu vastaava härpätin. Voihan se flektin ohjausboksikin olla ottanut kipeetä, olikos tässä mallissa ohjain flektin rungossa kiinni vai puskurin sisällä niinkuin väyrysessä...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Auto on 2002 mallinen CLK (W209) 270 Cdi koneella. En löytänyt mistään sitä flektin ohjainyksikköä, mutta tuntuu että se savun haju tulee kuskin puolelta jostain sieltä sulakerasian suunnalta. Sulakkeet on ok, pitänee tosiaan tarkistaa se sulakerasian pohja.
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
CLK vähän oudompi mulle, mutta väykyssä se boksi on kuskinpuolen sumuvalon yläpuolella puskurin sisällä. Seuraa sitä flektin moottorilta lähtevää piuhaa mihin menee. Katso liikkuvatko imusarjan läpät kun kaasuttelee, ettei ole läppämoottori yrvähtänyt (joskus vie ecun mukanaan).
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Imusarjasta on joskus poistettu nuo läpät....... läppämoottori on siellä jo tovin itsekseen pyörinyt. pitänee kurkata sitäkin
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Silloin se huutaa vaikka kaikki olisi muuten kunnossa.Otin moottorin lämpöanturin johdon irti, mutta flekti huutaa aina vaan.
Flektin ohjainlaite on joko edellä kerrotussa paikassa tai flektin telineessä (silloin pistokkeessa on 4 johtoa)
wiimax.fi
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Neljä johtoa näyttäisi olevan, kaksi isompaa ja kaksi pienempää. Liitin siinä flektin kyljessä on melko iso. Ihmetyttää vain tuo käryn haju joka tulee kuitenkin ihan eri suunnalta missä se itse flekti on. Olisiko joku muu syy kuitenkin, mikä sitä flektin ohjainyksikköä kiusaa?
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Hyvin todennäköisesti vika on muualla, ohjainlaite kun menee niin lakkaa kokonaan toimimasta.
Ohjainlaitteen ohjausvirran puuttuminen saa flektin pyörimään täysillä, ja yleisimmin se johtuu siitä että sulake on palanut. Mahdollisesti W209:ssäkin sulake olisi vänkärin puolella konetilassa, ison muovikannen alla.
Tuo mainittu käryäminen vaan kuulostaa pahalta....
Ohjainlaitteen ohjausvirran puuttuminen saa flektin pyörimään täysillä, ja yleisimmin se johtuu siitä että sulake on palanut. Mahdollisesti W209:ssäkin sulake olisi vänkärin puolella konetilassa, ison muovikannen alla.
Tuo mainittu käryäminen vaan kuulostaa pahalta....
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Jos veto on vielä normaali niin sitten
auto heti virratomaksi siihen asti että syy kärylle löytyy
niin voi vältty ECU:un vaihdolta
E: kaivele ECU esiin ja nuhkaise haiseeko se
ja jos on rikki niin yhtetettä kuusenalle...
auto heti virratomaksi siihen asti että syy kärylle löytyy
niin voi vältty ECU:un vaihdolta
E: kaivele ECU esiin ja nuhkaise haiseeko se
ja jos on rikki niin yhtetettä kuusenalle...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Tietääkö kukaan, miten ECU ohjaa tuota Flektinohjausyksikköä?

Kuva on W220:n flektinohjauksesta, haaveilin laittavani tuon SECci projektiin megan ohjaamaksi, mutta en oikein pääse jyvälle, miten tuo toimii.
N3/10 = ECU
N65/2 = flektinohjain
M4/3 = Flekti
K40/7 = Sulakeboxi
Muutenhan tuo kytkentä on selkeä, Flektinohjaimeen menee 3-pinniin virta ja 2-pinniin maa. Ja sitten menee Flektille pinneistä 1 ja 4.
Sulake on pinnissä 6 ja ohjaus ECULta pinnissä 5. Ohjaus ECUlta tapahtuu ilmeisesti maalla (kuvassa piiri 31 merkitty), mutta tuo hemmetin Flekti pyörii kokoajan täysillä ihan sama onko pinnissä 6 virta kytketty tai pinnissä 5 maata. En saa edes sammumaan sitä mitenkään, vaikka kytken nuo ohjauksen pinnit miten päin vaan?
Tuossa aikaisemmin dealer kertoi, että jos ei saa ohjausvirtaa pyörii flekti täysillä, mutta luulisi sen jotenkin tuolla pinnin 5 maadoituksella sammua, vaan ei sammu, mitään ideoita?

Kuva on W220:n flektinohjauksesta, haaveilin laittavani tuon SECci projektiin megan ohjaamaksi, mutta en oikein pääse jyvälle, miten tuo toimii.
N3/10 = ECU
N65/2 = flektinohjain
M4/3 = Flekti
K40/7 = Sulakeboxi
Muutenhan tuo kytkentä on selkeä, Flektinohjaimeen menee 3-pinniin virta ja 2-pinniin maa. Ja sitten menee Flektille pinneistä 1 ja 4.
Sulake on pinnissä 6 ja ohjaus ECULta pinnissä 5. Ohjaus ECUlta tapahtuu ilmeisesti maalla (kuvassa piiri 31 merkitty), mutta tuo hemmetin Flekti pyörii kokoajan täysillä ihan sama onko pinnissä 6 virta kytketty tai pinnissä 5 maata. En saa edes sammumaan sitä mitenkään, vaikka kytken nuo ohjauksen pinnit miten päin vaan?
Tuossa aikaisemmin dealer kertoi, että jos ei saa ohjausvirtaa pyörii flekti täysillä, mutta luulisi sen jotenkin tuolla pinnin 5 maadoituksella sammua, vaan ei sammu, mitään ideoita?
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Kiitos MiHe! läppämoottori oli kärähtänyt. Moottoriin menevien kaapeleiden liitinkin oli sulanut. Nyt pitäis löytää jostain uusi läppämoottori ja tuo sulanut liitin. Saisikohan tuon kytkettyä jotenkin pois niistä johdoista, ettei sitä turhaa läppämoottoria tarvitsisi lainkaan? Taitaa olla tuo moottorin pois kytkeminen koodaus juttuja?
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
No niin, kaivoin sen läppämoottorin sieltä pois. Korjasin johdot jotka olivat myös sulaneet. Koitin tietenkin autoa käymään ilman sitä läppämoottoria, hetken kävi sitten sammui eikä enää lähde käymään. Nyt se ECU taisi sitten mennä?????
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Tuskin se ECU nyt meni, jos moottori irti ja ei oikosulkua ei aiheutunut, mutta onhan se ECO voinut ottaa jo kipeää aiemmin. Ei sitä moottoria taida saada pois koodattuakaan, mutta britit ovat viritelleet jotain vastusdiodivirityksiä jonka väitävät toimivan myös CDI3 autoissa. Mutta sen moottorin voit hommata vaikka purkuautosta ja laittaa piuhan päähän surraamaan johonkin helpompaan paikkaan. Läpät pitää poistaa tai jumittaa auki.
Tarkista nyt että kaikki ruiskujen piuhat ovat kunnolla kiinni ja muutenkin kunnossa, samoin että kampikulma-anturin piuha on kunnossa. Huutaako se flekti edelleen? Kaikki sulakkeet edelleen ok?
Tarkista nyt että kaikki ruiskujen piuhat ovat kunnolla kiinni ja muutenkin kunnossa, samoin että kampikulma-anturin piuha on kunnossa. Huutaako se flekti edelleen? Kaikki sulakkeet edelleen ok?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
Ok, hyvä niin. Tänään pitäisi tulla käytetty läppämoottori matkahuollossa. Piuhat näyttäisi olevan kunnossa mutta se flekti huutaa edelleen täysillä. Pitänee nyt katsoa sen ison sulakeboxin pohja. On vaan niin hankala saada ylös sieltä kolosta.
Re: W209 CLK:n jäähdyttäjän flekti pyörii täysillä.
No niin, läppämoottori vaihdettu sekä 1,5 metriä sulanutta kaapelia. Ei auttanut vielä sekään piti vielä tinailla moottoriohjainyksiköltä pätkä kuparia joka oli kärähtänyt poikki => hälyt kuitattu ja auto alkoi pelittämään. Tosin herjaa vielä jarrunesteen vähyyttä ja muka käsijarru päällä. Vielä jossain pientä häikkää.