w116 450SE saapui kulmille
w116 450SE saapui kulmille
Oli aika täyttää toinen unelma (ensimmäinen oli oma w126) ja ostaa w116-sarjan Mercedes. Siispä tänään, 500km jälkeen saapui Ruotsista viimeinkin 1975 vuoden 450SE erään foorumilaisen erinomaisella avustuksella.
Auto on ollut myyty uutena etelä-ruotsiin ja sitä on käytetty enimmäkseen matka-ajoon Espanjaan omistajan huvilalle. On ollut raskasta rikkaan elämä tuohon aikaan. Joka tapauksessa alkuperäinen omistaja on antanut auton ikääntyessään pojalleen ja jonkinasteisen erimielisyyden johdosta vaatinut auton takaisin. Omistajan kuoleman jälkeen auto on periytynyt jälleen kerran pojalle, jolta edellinen omistaja sen oli ostanut. Nyt auto päätyi sitten 5 vuoden etsintöjen, harkintojen, laskelmien ja lopulta päätöksien kautta, minulle Vaasaan. Auton bongasin blocketista ja olen siis auton neljäs virallinen omistaja!
Niin. 191 000km ajettu, vuosimallia 1975 oleva S-sarjalainen alkuperäisessä kunnossa. Auto on ruostesuojattu jossain vaiheessa ja joka puolelta pohjaosista sekä kylkilistoista kuuluu ja tuntuu pelkkää kovaa kumautusta sinne iskiessä. Muutama ruostetäplä löytyy takaoven listan alaosasta ja kattoluukun reunasta.
Autossa on sähköantenni, velour-sisusta, sähköikkunat jokaiselle matkustajalle, kattoluukku, maalausta tarvitsevat barockit, kyynärtuki etumatkustajalle sekä takaniskatuet.
Auto selvisi 500km matkasta (Hel-Vaasa) kunniakkaasti, mutta totta kai se paikalleen päästyään alkoi kiukutella: takajarruletkun kohdalta tiputteli nestettä. Piti laittaa siiten nopea ihmemies-paikka ja se tuntui siihen loppuvan. Jarruletkut siis pitäisi ensitöikseen tarkistaa/vaihtaa. Myöskin öljynvaihtoaika on, ei tosin ajomäärän takia vaan ajallisesti – edellinen omistaja oli ajanut seitsemän vuoden aikana 500km
Auto menee museokatsastukseen ensi viikolla ja siitä sitten rekisteriin ellei mitään haasteita ilmaannu. Vertailuna w126:seen, w116 on yllättävän vahvoilla. Tunne autossa on jämäkämpi, ajaminen hivenen kovempaa ja fiilis jotenkin lihavalla tavalla erilainen. Auto on melkoisen ikävä ajettava kaupungissa, mutta maantielle kun pääsee niin kyllä kelpaa! Melutasossa w126 vie voiton kyllä kirkkaasti, mutta w116 on silti varmasti hiljainen verrattuna muihin aikakautensa autoihin. Ja voi jeesus nuo ovet on paksut
Auto on ollut myyty uutena etelä-ruotsiin ja sitä on käytetty enimmäkseen matka-ajoon Espanjaan omistajan huvilalle. On ollut raskasta rikkaan elämä tuohon aikaan. Joka tapauksessa alkuperäinen omistaja on antanut auton ikääntyessään pojalleen ja jonkinasteisen erimielisyyden johdosta vaatinut auton takaisin. Omistajan kuoleman jälkeen auto on periytynyt jälleen kerran pojalle, jolta edellinen omistaja sen oli ostanut. Nyt auto päätyi sitten 5 vuoden etsintöjen, harkintojen, laskelmien ja lopulta päätöksien kautta, minulle Vaasaan. Auton bongasin blocketista ja olen siis auton neljäs virallinen omistaja!
Niin. 191 000km ajettu, vuosimallia 1975 oleva S-sarjalainen alkuperäisessä kunnossa. Auto on ruostesuojattu jossain vaiheessa ja joka puolelta pohjaosista sekä kylkilistoista kuuluu ja tuntuu pelkkää kovaa kumautusta sinne iskiessä. Muutama ruostetäplä löytyy takaoven listan alaosasta ja kattoluukun reunasta.
Autossa on sähköantenni, velour-sisusta, sähköikkunat jokaiselle matkustajalle, kattoluukku, maalausta tarvitsevat barockit, kyynärtuki etumatkustajalle sekä takaniskatuet.
Auto selvisi 500km matkasta (Hel-Vaasa) kunniakkaasti, mutta totta kai se paikalleen päästyään alkoi kiukutella: takajarruletkun kohdalta tiputteli nestettä. Piti laittaa siiten nopea ihmemies-paikka ja se tuntui siihen loppuvan. Jarruletkut siis pitäisi ensitöikseen tarkistaa/vaihtaa. Myöskin öljynvaihtoaika on, ei tosin ajomäärän takia vaan ajallisesti – edellinen omistaja oli ajanut seitsemän vuoden aikana 500km
Auto menee museokatsastukseen ensi viikolla ja siitä sitten rekisteriin ellei mitään haasteita ilmaannu. Vertailuna w126:seen, w116 on yllättävän vahvoilla. Tunne autossa on jämäkämpi, ajaminen hivenen kovempaa ja fiilis jotenkin lihavalla tavalla erilainen. Auto on melkoisen ikävä ajettava kaupungissa, mutta maantielle kun pääsee niin kyllä kelpaa! Melutasossa w126 vie voiton kyllä kirkkaasti, mutta w116 on silti varmasti hiljainen verrattuna muihin aikakautensa autoihin. Ja voi jeesus nuo ovet on paksut
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Ere866, Ke 07.05.2014 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Heti pukkaa alan tietäjille kysymyksiä: mitäs moottoriöljyä 70-luvun V8 syö? Edellinen merkki ei ole tiedossa.
Toiseksi, mikähän säiliö tämä mahtaa olla?
Toiseksi, mikähän säiliö tämä mahtaa olla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Lycka till uudelle biilille . Tuosta purnukasta en osaa päätellä mikä se olisi.
Laita sinne koneeseen vaikka Teboilin 15W-40 mineraaliöljy mytta vaihda kerran vuodessa siten. Siinä on sinkkiä paljon ja se suojelee konetta. Sellaiset on minulle 300 SEL 6.3 moottorissa kun Gulfin Zinc Plus oli/on törkeen kallista ja en tiedä edes saako sitä enää.
Taikka vaihtoehtoisesti Valvolinen mineraalipohjaiset MaxLifet, niillä ajan SECciä. Olikohan ne 10W-40
Laita sinne koneeseen vaikka Teboilin 15W-40 mineraaliöljy mytta vaihda kerran vuodessa siten. Siinä on sinkkiä paljon ja se suojelee konetta. Sellaiset on minulle 300 SEL 6.3 moottorissa kun Gulfin Zinc Plus oli/on törkeen kallista ja en tiedä edes saako sitä enää.
Taikka vaihtoehtoisesti Valvolinen mineraalipohjaiset MaxLifet, niillä ajan SECciä. Olikohan ne 10W-40
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w116 450SE saapui kulmille
Paljon onnea, löytyihän se (toivottavasti) hyvä yksilöä viimein! Auto näyttää ryhdikkäältä ja hyvin säilyneeltä.
Purkista ei ole tietoa, mihin tuo putki menee?
Näkyvää ruostetta ei museotarkastuksessa saisi olla.
Purkista ei ole tietoa, mihin tuo putki menee?
Näkyvää ruostetta ei museotarkastuksessa saisi olla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116 450SE saapui kulmille
Tuon purnukan johdot/letkut menee etupuskurin alle En hämärässä valossa enempää selkoa saanut.
Täytynee nuo täplät sitten saada peittoon ennen tarkastusta. Osaattekos sanoa, onko museotarkastajan lausunnolla mitään merkitystä auton verotuksen kanssa?
Täytynee nuo täplät sitten saada peittoon ennen tarkastusta. Osaattekos sanoa, onko museotarkastajan lausunnolla mitään merkitystä auton verotuksen kanssa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Tervetuloa M117-"kerhoon"
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: w116 450SE saapui kulmille
En osaa sanoa. Itse ehkä verottaisin auton ensin, sitten tarkastukseen.
Piste i:n päälle olisi muuten myös alkuperäisen kaltaiset teräksiset pyyhkijänsulan rungot , kuten lampunpyyhkimissäkin. Karralla taisi olla niitä kaupan.
Piste i:n päälle olisi muuten myös alkuperäisen kaltaiset teräksiset pyyhkijänsulan rungot , kuten lampunpyyhkimissäkin. Karralla taisi olla niitä kaupan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116 450SE saapui kulmille
Sehän saattaa nostaa auton arvoa eli lisää veroa . Ei vaineskaan, voithan tarkastuttaa auton ennen eikä se kuulu mitenkään Trafille saatikka Tullille onko auto läpäissyt museotarkastuksen. Kumminkin se pitää verottaa ja kun vero on maksettu sen saa vasta rekisteriin. Ja silloin kannattaa laittaa suoraan museorekisteriin niin ei ala se käyttömaksu juoksemaan ylimääräisenä.Ere866 kirjoitti: Osaattekos sanoa, onko museotarkastajan lausunnolla mitään merkitystä auton verotuksen kanssa?
Ei ole noita miulla. Itsekin kaipaan vanhempaan malliin yhtä sulkaa!Timo L. kirjoitti:Piste i:n päälle olisi muuten myös alkuperäisen kaltaiset teräksiset pyyhkijänsulan rungot , kuten lampunpyyhkimissäkin. Karralla taisi olla niitä kaupan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: w116 450SE saapui kulmille
Onnittelut hankinnasta!
Ryhdikkään ja siistin auton olet löytänyt.
Konehuoneen kuvista pisti silmään pari jälkiasennus relettä ja punaiset piuhat, mihin mahtavat liittyä? Onko autossa ollut joskus lisävaloja?
Ryhdikkään ja siistin auton olet löytänyt.
Konehuoneen kuvista pisti silmään pari jälkiasennus relettä ja punaiset piuhat, mihin mahtavat liittyä? Onko autossa ollut joskus lisävaloja?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: w116 450SE saapui kulmille
En ole vielä ehtinyt hirveästi autoa tutkia, mutta luultavasti ovat jälkiasennushälyttimen johtoja.petri kirjoitti:Onnittelut hankinnasta!
Ryhdikkään ja siistin auton olet löytänyt.
Konehuoneen kuvista pisti silmään pari jälkiasennus relettä ja punaiset piuhat, mihin mahtavat liittyä? Onko autossa ollut joskus lisävaloja?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
minusta ne o kyllä lisävaloille. ruottalaiset ku käyttää 100-200W per kappale lamppuja, ni joka lampulle o yleensä oma rele. Mullaki golffissa 3 relettä ja ex 320TE:ssä oli 5.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w116 450SE saapui kulmille
Suattaapi hyvin ollakkin!
Ossaakos herrasväki kertoa, mikä on kuskin jalkatilassa oleva kickdown-tyylinen (isompi) metallipainike. Eli siis jarrun ja käsijarrupolkimen välissä? Olisiko valmius manuaalivaihteiston kytkimelle?
Käsijarrun merkkivalo palaa kokoajan, vaikka jalas on ylhäällä. Sama ongelma w126:ssa korjaantui polkimeen jousia parantelemalla, mutta tässä mallissa polkimen nosto käsienkään avulla ei sammuta valoa mittaristosta. Eli poljin ei ole löysä.
Minkähänlainen polttoainesyöttö m117:ssa mahtaa olla? Pitäisi varmaan polttoainepumppu vaihtaa (lienee takapyörän vieressä w116:ssakin?) käyttövarmuuden parantamiseksi. Sotkeeko sen vaihtaminen noita Jetin säädöksiä?
Tässä vaiheessa tosiaan autosta löytyy enemmän kysyttävää entä ammennettavaa.
Ossaakos herrasväki kertoa, mikä on kuskin jalkatilassa oleva kickdown-tyylinen (isompi) metallipainike. Eli siis jarrun ja käsijarrupolkimen välissä? Olisiko valmius manuaalivaihteiston kytkimelle?
Käsijarrun merkkivalo palaa kokoajan, vaikka jalas on ylhäällä. Sama ongelma w126:ssa korjaantui polkimeen jousia parantelemalla, mutta tässä mallissa polkimen nosto käsienkään avulla ei sammuta valoa mittaristosta. Eli poljin ei ole löysä.
Minkähänlainen polttoainesyöttö m117:ssa mahtaa olla? Pitäisi varmaan polttoainepumppu vaihtaa (lienee takapyörän vieressä w116:ssakin?) käyttövarmuuden parantamiseksi. Sotkeeko sen vaihtaminen noita Jetin säädöksiä?
Tässä vaiheessa tosiaan autosta löytyy enemmän kysyttävää entä ammennettavaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Eiköhän nappi lattiassa ole tuulilasin pesuri.
Pumpun vaihto ei sotke säädöksiä. Tuossa taitaa olla D-Jet vielä ruiskuna. Sille ei löydy seppiä enää joka puolelta, mutta foorumilta apuja löytyy!
Pumpun vaihto ei sotke säädöksiä. Tuossa taitaa olla D-Jet vielä ruiskuna. Sille ei löydy seppiä enää joka puolelta, mutta foorumilta apuja löytyy!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Kardaaniveto
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ke 22.08.2012 21:41
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: w116 450SE saapui kulmille
Onnittelut hienosta autosta!
Toinen vaihtoehto että kytkin rikki.
Onkos 116:sessa samassa merkkivalossa jarrunesteen vähyyden varoitus, niin kuin 124:sessa? Onko nestettä tarpeeksi (varoittaa melko hyvissä ajoin)?Ere866 kirjoitti: Käsijarrun merkkivalo palaa kokoajan, vaikka jalas on ylhäällä. Sama ongelma w126:ssa korjaantui polkimeen jousia parantelemalla, mutta tässä mallissa polkimen nosto käsienkään avulla ei sammuta valoa mittaristosta. Eli poljin ei ole löysä.
Toinen vaihtoehto että kytkin rikki.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kiitos kiitos! Nestettä kyllä on piri pintaan säiliössä. Voiko valo palaa jo on liikaa nestettä?Kardaaniveto kirjoitti:Onnittelut hienosta autosta!
Onkos 116:sessa samassa merkkivalossa jarrunesteen vähyyden varoitus, niin kuin 124:sessa? Onko nestettä tarpeeksi (varoittaa melko hyvissä ajoin)?Ere866 kirjoitti: Käsijarrun merkkivalo palaa kokoajan, vaikka jalas on ylhäällä. Sama ongelma w126:ssa korjaantui polkimeen jousia parantelemalla, mutta tässä mallissa polkimen nosto käsienkään avulla ei sammuta valoa mittaristosta. Eli poljin ei ole löysä.
Toinen vaihtoehto että kytkin rikki.
Takajarruletku kuskinpuolella vuotaa siis ja se on turvonneen oloinen verrattuna toisen puolen letkuun. Jarrupoljin itsessään ei kerää painetta mutta jarrut toimivat kohtuu hyvin.
EDIT: Autosta löytyi uskokseni alkuperäinen ensiapupaketti hattuhyllyltä. Sininen neliö valkoisella ristillä. Kaikki laastarit yms nesteet ovat aikalailla sulaneet pakettiin kiinni ja pienet sakset, yms pinsetit, vanhat rasvat jne ovat mukana. Mukava pikku kuriositeetti. Otan kuvia kun ehdin! Lisäksi takakontista löytyi alkuperäiset w116 malliin sopivat kattotelineet. Lienevätkö harvinaisia?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Sattuipa tuosta puhelimen kuvista löytyvänkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Sisältä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Onnittelut vain - nätti auto. Vaasassako tämä siis majailee vai missä? Siellä jos se on, niin täytyypä pitää silmät auki, kun itsekin tulee siellä aika usein oltua.
Mitesmuuten, se arvoituksellinen pönttö -en pätkääkään tiedä, mutta voisko se olla bensahöyrysuodatin? Jossain vanhassa jenkkiautossa sellainen korjaamon tyyppien mukaan oli, ja näytti hataran muistikuvan perusteella about tuommoiselta. Jotenkin se vissiin oli niin, että tankin huohotus meni sen säiliön läpi - tosin, ei se ainakaan täytön yhteydessä voi huohottaa noin ohuiden letkujen läpi. No, kai tankkia täytettäessä höyryt tulevat joka tapauksessa täyttöputkesta pihalle.
Mitesmuuten, se arvoituksellinen pönttö -en pätkääkään tiedä, mutta voisko se olla bensahöyrysuodatin? Jossain vanhassa jenkkiautossa sellainen korjaamon tyyppien mukaan oli, ja näytti hataran muistikuvan perusteella about tuommoiselta. Jotenkin se vissiin oli niin, että tankin huohotus meni sen säiliön läpi - tosin, ei se ainakaan täytön yhteydessä voi huohottaa noin ohuiden letkujen läpi. No, kai tankkia täytettäessä höyryt tulevat joka tapauksessa täyttöputkesta pihalle.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w116 450SE saapui kulmille
Tuosta radiosta mr-tarkastaja saattaa huomauttaa. Eli tuollaisia ei ollut silloin vielä olemassa.
En tiedä, näkyykö VIN-koodilla alkuperäisen soittimen malli, mutta Becker sinne kannattaa laittaa.
Karralla saattaa olla tai tulossa sopiva
En tiedä, näkyykö VIN-koodilla alkuperäisen soittimen malli, mutta Becker sinne kannattaa laittaa.
Karralla saattaa olla tai tulossa sopiva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kävin jo tiedustelemassa museolta ja kertoi, etteivät ole radioiden kanssa olleen turhan tarkkoja.
Sen sijaan kuskin oven rajoitin pitää melko pahaa ääntä ja se pitäisi vaihtaa (voitelu ei auttanut). Osa varmaan löytyy venetmäeltä mutta mitenhän tuon w116 oviverhoilun saisi nätisti pois? Lähteekö samalla tekniikalla kuin w126:ssa? Ei kehtaisi ilman varmuutta alkaa väänteleen.
Sen sijaan kuskin oven rajoitin pitää melko pahaa ääntä ja se pitäisi vaihtaa (voitelu ei auttanut). Osa varmaan löytyy venetmäeltä mutta mitenhän tuon w116 oviverhoilun saisi nätisti pois? Lähteekö samalla tekniikalla kuin w126:ssa? Ei kehtaisi ilman varmuutta alkaa väänteleen.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Onko tuossa tasonsäätöä tai onko ollut? W115:ssa on ainakin hydesäiliö juuri tuollainen.Ere866 kirjoitti:Heti pukkaa alan tietäjille kysymyksiä: mitäs moottoriöljyä 70-luvun V8 syö? Edellinen merkki ei ole tiedossa.
Toiseksi, mikähän säiliö tämä mahtaa olla?
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: w116 450SE saapui kulmille
Näyttää tuo purkki jotenkin jälkiasenteiselta?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: w116 450SE saapui kulmille
Tuon säiliön päällä oli korkki jonka aukaisemalla alta paljastuu öljytikku ja säiliö täynnä öljyä. Säiliön alta menee putki koneen alaosassa olevaan pumppuun eli mitä ilmeisimmin tässä on jonkinmoiset hydraulitasonsäädöt. Kävisikö esille varustelistasta? Tosin en ossoo solkata ruåttia kauheen hyvin joten kommentoida saa vapaasti!
w116 on kaunis auto. Yksityiskohtainen, leveä, vankka, jämerä ja muutenkin hyvin tiiviin ja äveriään oloinen. Autossa on arvokkaampi tunne, entä w126:ssa.
w116 on kaunis auto. Yksityiskohtainen, leveä, vankka, jämerä ja muutenkin hyvin tiiviin ja äveriään oloinen. Autossa on arvokkaampi tunne, entä w126:ssa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Löytyykö takaa iskareiden tilalta hydekepit ja kaasupallot kaverina?
Mielenkiinnosta. Mikä tuota pumppua pyörittää, hihnako?Ere866 kirjoitti:Tuon säiliön päällä oli korkki jonka aukaisemalla alta paljastuu öljytikku ja säiliö täynnä öljyä. Säiliön alta menee putki koneen alaosassa olevaan pumppuun
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kyllä siellä tasonsäätö pitäisi olla, SA 480 on kortissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116 450SE saapui kulmille
Pitäisikö sen toimia jotenkin tunnistettavasti?
Mites nuo toimintojen merkit, kun ei tunnista kytkimiä. Mikäs tämä alla oleva on? Sitten on yksi nappi (tuon vieressä) jossa on E alaspäin käännettynä tms kuvio. Siinä on myös kolme asento - oikea, keski -vasen
Mites nuo toimintojen merkit, kun ei tunnista kytkimiä. Mikäs tämä alla oleva on? Sitten on yksi nappi (tuon vieressä) jossa on E alaspäin käännettynä tms kuvio. Siinä on myös kolme asento - oikea, keski -vasen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w116 450SE saapui kulmille
Kuvan merkki on kaksiäänitorvi.
Olisko se toinen kattoluukku tai takasisävalo?
Olisko se toinen kattoluukku tai takasisävalo?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w116 450SE saapui kulmille
E alaspäin joka näyttää siis myös M kirjaimelta voi olla takalasin lämmitinkin. Symboli kuvaa vastusta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w116 450SE saapui kulmille
Hydesäädönkö? Lyö paksiin painoa, säädön pitäsi pitää kori normikorkeudessa.Ere866 kirjoitti:Pitäisikö sen toimia jotenkin tunnistettavasti?
Ere866 kirjoitti: Sitten on yksi nappi (tuon vieressä) jossa on E alaspäin käännettynä tms kuvio. Siinä on myös kolme asento - oikea, keski -vasen
Timo L. kirjoitti:
Olisko se toinen kattoluukku tai takasisävalo?
Vaan, nuo ei taida toimia noin, oikea, keski, vasen. Eikös ne ole ylös ja alas? Oikeasti, jos säätö on oikealta vasemmalle? Olisiko tuohon alustaan?karra kirjoitti:E alaspäin joka näyttää siis myös M kirjaimelta voi olla takalasin lämmitinkin. Symboli kuvaa vastusta.
Edit. Onkohan ajatus ollut jo ilma-alustassa vai muuten vaan lähtenyt perjantailentoon, mutta ei tuohon alustaan kyllä mitään nappeja hytissä ole.
Viimeksi muokannut tango, La 10.05.2014 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w116 450SE saapui kulmille
onnea vain erelle ryhdikkään auton löytymisen johdosta.
ja viitaten aikaisempaan yv-keskusteluumme, tervetuloa nauttimaan veekasin kulutuksesta.
ja viitaten aikaisempaan yv-keskusteluumme, tervetuloa nauttimaan veekasin kulutuksesta.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE