lämmitettävä pissapoika
lämmitettävä pissapoika
Mulla on 290tdt, jossa on lämmitettävät pissapojat.
Toimiiko ne automaattisesti vai esim. takalasin lämmittimen yhteydessä?
Toimiiko ne automaattisesti vai esim. takalasin lämmittimen yhteydessä?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei muuten toimi, ihme kyllä.Jani Anttila kirjoitti:Toimii käsittääkseni siten että säiliössä kiertää jäähdytysneste sellaisessa kierukasa. Lämmittää siis nestettä aina moottorin käydessä.
Kerran hämmästelin asiaa että putket on kylmänä, kun nestepinta on alhaalla.
Kun säiliön täytti, niin lämmintäkin alkoi tulla
Lieneekö jotenkin ohjattu pinnankorkeuden merkkivalon/anturin kanssa vaiko vaan sattumaa?
Edit:
Kysyjä taisi tarkoittaa suuttimia.
Ne käsittääkseni lämpenee termostaattiohjatusti, ei takalasinlämmittimen kanssa samassa.
Viimeksi muokannut Ari66, Ke 01.12.2004 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Heitinpä tämän nyt tähän, kun otaksun että suutinsysteemi on identtinen saman aikakauden mallien kesken.Timo L. kirjoitti:Mutta itse suuttimien lämmitys pelaa aivan automaattisesti.
Mistä voisi vikapäätä etsiä, kun vaikuttaa siltä, että suuttimet eivät lämpiäisi lainkaan. Peilien lämmöt kyllä toimivat ja nimenomaan ilman mitään muiden sähkövimpaimien kytkemistä - ainoastaan ulkolämpötilan ohjaamina.
Onko näillä jokin yhteinen termari ja sulake, jota tarkastella?
Pesusuuttimien johdot ovat kyllä kiinni, kun pellin alle kurkin. Piuhoissa oli näppituntumalla jonkinlaiset paksunnokset juuressa, olisiko niissä jotkut varokkeet - tilanteessa oli pimeää ja rapea pakkanen, eikä viitisinyt aukoa paikkoja enempää koittosormet paljaana.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Konepellin sisällä olevalla vesiputkiosuudella on sähkövastus pitämässä putkea auki kuten myös suuttimissa on vastukset. Konehuoneen osalta en vielä tutkinut asiaa.
Asiatuli ajankohtaiseksi, kun suuttimista ei tullut vettä vaan vesi tuli ulos konepellin alareunasta.
Putket olivat irronneet suuttimista. Ilmeisesti suuttimet olivat jäässä ja paine putkistossa irroitti liitokset.
Peilien lämmitys ei kyöskään toimi joten ohjaus voisi olla yhteinen. Täytyy tutkia lisää. Toivottavasti täältä löytyisi apuja.
(Ihmettelinkin, että kyllä tämmöisessä autossa pitäisi olla peilien lämmitys vakiona)
Asiatuli ajankohtaiseksi, kun suuttimista ei tullut vettä vaan vesi tuli ulos konepellin alareunasta.
Putket olivat irronneet suuttimista. Ilmeisesti suuttimet olivat jäässä ja paine putkistossa irroitti liitokset.
Peilien lämmitys ei kyöskään toimi joten ohjaus voisi olla yhteinen. Täytyy tutkia lisää. Toivottavasti täältä löytyisi apuja.
(Ihmettelinkin, että kyllä tämmöisessä autossa pitäisi olla peilien lämmitys vakiona)
itselläni 124 300td -90 on pissapojan suuttimet aina tukossa,
mikään ei tunnu auttavan, ajattelin myös että kun on hieno kuumavesi rulla pissapojan säilion sisällä, niin varmaan aukee ainakin puolen tunnin sisällä.
ja pas..t!! vaikka koko päivän ajelee, niin on jäässä, tai muuten vaan tukossa,
käytän myös aika vahvaa liuosta samaisesta syystä, n.50/50, ja ei auta. ja sitte vielä, kun pakkaset lauhtuu plussan puolelle, niin ei toimi vieläkään kunnolla, vaan yrittää vähän räkiä sieltä sun täältä.
sitte aina nuppineulalla rassaan suuttimien reijät, ja alkaa toimia hienosti, kunnes tulee ensimmäiset pakkaset, ja sama rumba taas uudelleen
mikään ei tunnu auttavan, ajattelin myös että kun on hieno kuumavesi rulla pissapojan säilion sisällä, niin varmaan aukee ainakin puolen tunnin sisällä.
ja pas..t!! vaikka koko päivän ajelee, niin on jäässä, tai muuten vaan tukossa,
käytän myös aika vahvaa liuosta samaisesta syystä, n.50/50, ja ei auta. ja sitte vielä, kun pakkaset lauhtuu plussan puolelle, niin ei toimi vieläkään kunnolla, vaan yrittää vähän räkiä sieltä sun täältä.
sitte aina nuppineulalla rassaan suuttimien reijät, ja alkaa toimia hienosti, kunnes tulee ensimmäiset pakkaset, ja sama rumba taas uudelleen
olen kyllä kokeillu, ja lasoli tuntuu olevan ainoo, joka toimii jotenkuten, mutta kun se on niin perk.. kallista,
ja sitä kuitenkin näillä keleillä (siis helsingissä)
menee ihan tolkuttomasti.
niin sitte kun seissoo jossain tarjoustalon edessä yht.äkkiä, ja näkee jonkun sika ison säiliön jollain eurolla,
niin pakkohan se on ostaa.. sitä kuitenkin menee niin paljon.
mut tyhmästä päästä kärsii koko järjestelmä
ja sitä kuitenkin näillä keleillä (siis helsingissä)
menee ihan tolkuttomasti.
niin sitte kun seissoo jossain tarjoustalon edessä yht.äkkiä, ja näkee jonkun sika ison säiliön jollain eurolla,
niin pakkohan se on ostaa.. sitä kuitenkin menee niin paljon.
mut tyhmästä päästä kärsii koko järjestelmä
Kaivetaanpa vanha mutta kohta taas ajankohtainen aihe esille. Olen tässä kylminä aamuina ihmetellyt, kun peilit vain lämpeää eikä kastevesi poistu pissapojan suuttimien ympäriltä konepellistä ollenkaan (eikä huurre poistunut talvella). Tutkin alan "kirjallisuutta" (WIS), ja siellä sanottiin että suuttimien lämmitys kytkeytyy päälle vasta -20 C lämpötilassa! Tiedoksi asiaa ihmetteleville