250D 4:llä käyntiin ..Apuja!!
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
250D 4:llä käyntiin ..Apuja!!
Meitä on huijattu!
Saakutti, muka huippukuntoinen 276tkm ajettu 250D tuli ostettua.
Jos on yli 5 pakkasta eikä esilämmitystä, niin lähtee aina 4:llä käyntiin. Sitten tulee 5:s peliin, kun hipasee kaasua. Lämmityksen kanssa aina 5:llä.
Hehkut on vaihdettu 40tkm sitten.
Asiantuntijat apuja!!
Olen käyttänyt hakutoimintoa, mutta ei löytynyt apuja.
Saakutti, muka huippukuntoinen 276tkm ajettu 250D tuli ostettua.
Jos on yli 5 pakkasta eikä esilämmitystä, niin lähtee aina 4:llä käyntiin. Sitten tulee 5:s peliin, kun hipasee kaasua. Lämmityksen kanssa aina 5:llä.
Hehkut on vaihdettu 40tkm sitten.
Asiantuntijat apuja!!
Olen käyttänyt hakutoimintoa, mutta ei löytynyt apuja.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Mitattu on jo releeltä. Kaikki antoi vastusta 160-170 ohmia, eli kunnossa pitäisi olla.Jani kirjoitti:Toimiiko kaikki hehkut?
Kannattaa mitata ne ensin.
Olisko sillä vaikutusta, jos releessä on kiinni väärän mallin sulake. Niitähän saa 50 ja 80 ampeerisia KL:stä.
EDIT:
Lisäksi on semmonen vika, että flektin 4-asento ei toimi. Se voi kyllä johtua webastostakin jos se on kytketty jotenkin siihen..vai?
Eikä muuten toimi se Webastokaan, mutta se olkoon oma juttunsa sitten.
Suuret vastukset hehkuissa, tavallisesti 1 ohmin luokkaa ?
En ole kyllä koskaan pakkaskylmästä autosta mitannut.
Sulakkeen koko ei vaikuta, kunhan se kestää.
Onko auto sellainen, että kun sen käynnistää, se jää käymään "rynkyttäen" pitempäänkin, jollei kaasua paineta - ja heti korjaantuu kun kaasutat ?
Pari kolme tuollaista 250 D:tä olen tavannut.
Oletko kokeillut millä sylinterillä auto ei käy ?
En ole kyllä koskaan pakkaskylmästä autosta mitannut.
Sulakkeen koko ei vaikuta, kunhan se kestää.
Onko auto sellainen, että kun sen käynnistää, se jää käymään "rynkyttäen" pitempäänkin, jollei kaasua paineta - ja heti korjaantuu kun kaasutat ?
Pari kolme tuollaista 250 D:tä olen tavannut.
Oletko kokeillut millä sylinterillä auto ei käy ?
wiimax.fi
noilla kilometreillä ei vielä pitäisi olla mitään ongelmaa käynnistää vaikka yksi hehku puuttuisikin. Veikkaisin että suuttimessa on jotain hääminkiä, ei kuitnkaan välttämättä ole huonompi kun muut, jos olleet joskus auki ja on kasattu "vähän" miten sattuu.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
[quote="Downhill"][quote="Jani"]Toimiiko kaikki hehkut?
Kannattaa mitata ne ensin.[/quote]
Mitattu on jo releeltä. Kaikki antoi vastusta 160-170 ohmia, eli kunnossa pitäisi olla.
Olisko sillä vaikutusta, jos releessä on kiinni väärän mallin sulake. Niitähän saa 50 ja 80 ampeerisia KL:stä.
Moi !
Joo niin kuin dealeri jo kommentoi 160 ohmilla ei paljon hehku, 12V/160 ohm =75mA , eli mittaa uusiksi. Jos on ohmin luokkaa niin silloin menee 12 A /hehku
eli 60 A:ta kaiken kaikkiaan. Tarkista mittaus.
t jone
Kannattaa mitata ne ensin.[/quote]
Mitattu on jo releeltä. Kaikki antoi vastusta 160-170 ohmia, eli kunnossa pitäisi olla.
Olisko sillä vaikutusta, jos releessä on kiinni väärän mallin sulake. Niitähän saa 50 ja 80 ampeerisia KL:stä.
Moi !
Joo niin kuin dealeri jo kommentoi 160 ohmilla ei paljon hehku, 12V/160 ohm =75mA , eli mittaa uusiksi. Jos on ohmin luokkaa niin silloin menee 12 A /hehku
eli 60 A:ta kaiken kaikkiaan. Tarkista mittaus.
t jone
Re: 250D 4:llä käyntiin ..Apuja!!
Onko nuo vaihdetut hehkut piltema tavaraa?Downhill kirjoitti:Meitä on huijattu!
Hehkut on vaihdettu 40tkm sitten.
w115,123,124,126,210 yms.
Hmm...Mihaline kirjoitti:Ohi aiheesta
Downhillin avatar on hieno mutta näyttää kovin tutulta, tehty photoshopilla? Ei muuten mutta tuo lohkolämmittimen pistoke on just siinä mihin sen aikoinaan asensin omaan
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Kieltämättä .Mihaline kirjoitti:Ohi aiheesta
Downhillin avatar on hieno mutta näyttää kovin tutulta, tehty photoshopilla? Ei muuten mutta tuo lohkolämmittimen pistoke on just siinä mihin sen aikoinaan asensin omaan
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulla tekee just samaa. Juuri laitettu kone.
Syynä syvälle koneistetut venttiilit. Venttiilin päästä on otettu pois, eli nostaja toimii kuten pitääkin.
Jos hehkuttaa kahdesti tai yhden piiiitkän hehkutuksen, niin ei kakistele niin kovasti.
Mutta tämä minun moottori on ajettu "vähän" yli 276tkm.
Suomessa ei ole myytävänä alle 300tkm ajettua diesel 124:sta
Syynä syvälle koneistetut venttiilit. Venttiilin päästä on otettu pois, eli nostaja toimii kuten pitääkin.
Jos hehkuttaa kahdesti tai yhden piiiitkän hehkutuksen, niin ei kakistele niin kovasti.
Mutta tämä minun moottori on ajettu "vähän" yli 276tkm.
Suomessa ei ole myytävänä alle 300tkm ajettua diesel 124:sta
Joku mersupurkaamo??