250D 4:llä käyntiin ..Apuja!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

250D 4:llä käyntiin ..Apuja!!

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Meitä on huijattu!

Saakutti, muka huippukuntoinen 276tkm ajettu 250D tuli ostettua.
Jos on yli 5 pakkasta eikä esilämmitystä, niin lähtee aina 4:llä käyntiin. Sitten tulee 5:s peliin, kun hipasee kaasua. Lämmityksen kanssa aina 5:llä.

Hehkut on vaihdettu 40tkm sitten.

Asiantuntijat apuja!!

Olen käyttänyt hakutoimintoa, mutta ei löytynyt apuja.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Toimiiko kaikki hehkut?
Kannattaa mitata ne ensin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jani kirjoitti:Toimiiko kaikki hehkut?
Kannattaa mitata ne ensin.
Mitattu on jo releeltä. Kaikki antoi vastusta 160-170 ohmia, eli kunnossa pitäisi olla.
Olisko sillä vaikutusta, jos releessä on kiinni väärän mallin sulake. Niitähän saa 50 ja 80 ampeerisia KL:stä.

EDIT:
Lisäksi on semmonen vika, että flektin 4-asento ei toimi. Se voi kyllä johtua webastostakin jos se on kytketty jotenkin siihen..vai?

Eikä muuten toimi se Webastokaan, mutta se olkoon oma juttunsa sitten.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei kai se sulakkeen koko vaikuta mihinkään, jos se kestää virran. Voiskohan olla yksi suutin hiukan huonompi muita? Tai pienempi puristus jossakin pytyssä verrattuna muihin?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Suuret vastukset hehkuissa, tavallisesti 1 ohmin luokkaa ?
En ole kyllä koskaan pakkaskylmästä autosta mitannut.
Sulakkeen koko ei vaikuta, kunhan se kestää.

Onko auto sellainen, että kun sen käynnistää, se jää käymään "rynkyttäen" pitempäänkin, jollei kaasua paineta - ja heti korjaantuu kun kaasutat ?
Pari kolme tuollaista 250 D:tä olen tavannut.

Oletko kokeillut millä sylinterillä auto ei käy ?
wiimax.fi
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

noilla kilometreillä ei vielä pitäisi olla mitään ongelmaa käynnistää vaikka yksi hehku puuttuisikin. Veikkaisin että suuttimessa on jotain hääminkiä, ei kuitnkaan välttämättä ole huonompi kun muut, jos olleet joskus auki ja on kasattu "vähän" miten sattuu.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Sylinteri kanteen joko koneistettu tai "uponneet" venttiilit aiheuttaa juuri sen kaltaiset oireet . Hydraali nostimessa ei riitä toiminta. Ohivuoto mittaus kylmänä niin näet mistä vuotaa :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Viesti Kirjoittaja jone2 »

[quote="Downhill"][quote="Jani"]Toimiiko kaikki hehkut?
Kannattaa mitata ne ensin.[/quote]
Mitattu on jo releeltä. Kaikki antoi vastusta 160-170 ohmia, eli kunnossa pitäisi olla.
Olisko sillä vaikutusta, jos releessä on kiinni väärän mallin sulake. Niitähän saa 50 ja 80 ampeerisia KL:stä.

Moi !


Joo niin kuin dealeri jo kommentoi 160 ohmilla ei paljon hehku, 12V/160 ohm =75mA , eli mittaa uusiksi. Jos on ohmin luokkaa niin silloin menee 12 A /hehku
eli 60 A:ta kaiken kaikkiaan. Tarkista mittaus.

t jone
Avatar
JuhoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: La 20.03.2004 13:23
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja JuhoK »

Kannattais ostaa kaikki uudet hehkutulpat, kun eihän ne maksa oikeestaan mitään.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: 250D 4:llä käyntiin ..Apuja!!

Viesti Kirjoittaja jarski »

Downhill kirjoitti:Meitä on huijattu!



Hehkut on vaihdettu 40tkm sitten.
Onko nuo vaihdetut hehkut piltema tavaraa?
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

mittaa vaan ne puristukset!
käryääkö tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla :?:
ML W164
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Ohi aiheesta

Downhillin avatar on hieno mutta näyttää kovin tutulta, tehty photoshopilla? Ei muuten mutta tuo lohkolämmittimen pistoke on just siinä mihin sen aikoinaan asensin omaan :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1588
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla oli omassa autossa samaa ongelmaa. Kylmänä käynnistyi vajaalla, mutta lämpimänä toimi moitteettomasti. Kaikkien hehkujen vaihtokaan ei saanut tuota ongelmaa poistumaan kokonaan. Epäilisin tuota ruiskutussuutinta ongelman aiheuttajaksi.

Mulla poistui tuo ongelma lopulta koneen vaihdolla. 8)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mihaline kirjoitti:
Ohi aiheesta

Downhillin avatar on hieno mutta näyttää kovin tutulta, tehty photoshopilla? Ei muuten mutta tuo lohkolämmittimen pistoke on just siinä mihin sen aikoinaan asensin omaan :lol:
Hmm...
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mihaline kirjoitti:
Ohi aiheesta

Downhillin avatar on hieno mutta näyttää kovin tutulta, tehty photoshopilla? Ei muuten mutta tuo lohkolämmittimen pistoke on just siinä mihin sen aikoinaan asensin omaan :lol:
Kieltämättä :? .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Mulla tekee just samaa. Juuri laitettu kone.
Syynä syvälle koneistetut venttiilit. Venttiilin päästä on otettu pois, eli nostaja toimii kuten pitääkin.
Jos hehkuttaa kahdesti tai yhden piiiitkän hehkutuksen, niin ei kakistele niin kovasti.
Mutta tämä minun moottori on ajettu "vähän" yli 276tkm.
Suomessa ei ole myytävänä alle 300tkm ajettua diesel 124:sta :lol:
Joku mersupurkaamo??
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Mulla tekee samaa. teki ennen kannen koneistusta ja tekee sitä sen jälkeenkin..
Vastaa Viestiin