Ja käykö tenavaan (om602) tuo 722.3 laatikko? kun kestäis vähän paremmin

Auto on ollut alkuperäsestä automaattikin niin väheneekö silloin muutosprosentit kun vaihtaa automaatin takas?
Valitettavasti prosenteista ei pääse eroon, kuin hommaamalla riittävän tuttu katsastusmies190Dee kirjoitti:Eli manuaalista meni kakkosvaihde ja öljyt tuli pihalle, niin mitä kaikkea tarvii vaihtaa, tai lisätä kun vaihtaa manuaalin tilalle automaatin?
Ja käykö tenavaan (om602) tuo 722.3 laatikko? kun kestäis vähän paremmin
Auto on ollut alkuperäsestä automaattikin niin väheneekö silloin muutosprosentit kun vaihtaa automaatin takas?
No olishan se helppoa, mutta kun ei tunnu kestävän st käytössä muut kuin nuo cossu laatikot tai zf, niin halvemmalla saa automaatin?Nuffield56 kirjoitti:Valitettavasti prosenteista ei pääse eroon, kuin hommaamalla riittävän tuttu katsastusmies190Dee kirjoitti:Eli manuaalista meni kakkosvaihde ja öljyt tuli pihalle, niin mitä kaikkea tarvii vaihtaa, tai lisätä kun vaihtaa manuaalin tilalle automaatin?
Ja käykö tenavaan (om602) tuo 722.3 laatikko? kun kestäis vähän paremmin
Auto on ollut alkuperäsestä automaattikin niin väheneekö silloin muutosprosentit kun vaihtaa automaatin takas?No, joo tämä tuli mieleen, kun olen kerran onnistunut ostamaan auton, joka omistajan vaihdoksen yhteydessä vasta osoittautui laittomaksi korinvaihtoautoksi. Edellisessä otteessa ei ollut mitään prosentteja!!! No, myin auton eteenpäin ilmoittaen prosentit, eli en kusettanut ketään vaan hyväksyin tulleeni kusetetuksi.
Toiseksi, eikös siihen nyt olisi helpompi vaihtaa ehjä manuaalivaihteisto???
uskon että autossa on automaatin perä kun 100 vauhdissa 5 vaihteella ~1700 rpmatlas kirjoitti:Manusta on helpompi tehdä automaatti ainakin poljin puolelta mutta perävälitys jää liian tiheäksi.
Toisekseen joutuu sinne piuhaakin vetämään ja alipaine syöttöä.
Askiinhan ei voi tehdä nyt mitään vaan toista askia joka nyt varmasti poikii sulla st-käytössä.
paljonkas on puristettu ulos savua?
Eikö kartaani käy tenavasta mikä on automaatti ollut? Ois helpompaa ku alkaa lyhentää? ja vanha oli 5vpera8x kirjoitti:tomaattia sinne vaan. noita manuaaleja saa vaihtaa aika tiuhaankin, jos sille linjalle lähtee. ei mikään iso työmaa. toosa paikalleen ja kartaania lyhentää, jos vanha oli 5v toosa. sähköjä ei tarvi laittaa ollenkaan, jos ei tahdo, korkeintaan se peruutusvalon piuha. lootan öljycoolerille joudut tekeen omat juttunsa, että sen saat pelaan. jäähdytyksen se tarvii joka tapauksessa. muuten ei mitään ihmeellistä. ja se jarrupoljin kait pitäis vaihtaa siihen automaatin leveempään malliin, mutta itse ainakin sain leiman, vaikka oli kytkinpoljin ja manuaalin jarrupoljin vielä olemassa. niin, ja jos tahtoo sen automaatin toimivan automaattina kunnolla, niin pumpun kylkeen tarvit modulaattorin ja sinne letkut alipainelijastosta ja sieltä taas toosalle.
eihän siinä kait muuten mitään ihmeellistä ole. vähän askartelua ja pikkujuttujen räpläämistä. omista kokemuksista voin kuitenkin sanoa, että se kannattaa sinne laittaa ennemmin kun, että ajelee niillä manuaaleilla, mitkä ei kestä mitään. varmaan 4 askia tuhosin, ennenkun ymmärsin laittaa automaatin. sitten se kestikin ihan hienosti. toki jotkut on sanoneet, että kaksoismassa vauhtis auttaa myös tuohon manuaalin kestoon, että siinä olis vielä yks vaihtoehto. mutta sekin tarvii sitten omat kikkailunsa ja erilaisen askin.
Kylläkyllä, kai sinne sitten sellanen tulee, pitää ensin hankkia joku käyttöauto niin saa tuota askarrella rauhassa rahan tulon mukaanpera8x kirjoitti:juu, kyllä ehjä 722.3 tomaatti toimii vahvistamattomanakin noilla tehoilla satavarmana paremmin, ku tollanen perus toosa. noita manuaaleja menee, ku leipää, jos pitäis ajaakkin sillä autolla. eihän se seisoessaan hajoa, mutta ajamalla menee rikki kyllä aika tiuhaan tahtiin.
mokkulan pitäis mennä heittämällä pumpun kylkeen. ei mittän erikoista siltä osin.
kartaanin käymisestä en ole varma. onko 722.3 ja 722.4 saman pituset? voi käydäkkin.
on noissa automaateissa aina öljynjäähdytys. normaalisti se menee tosin syylärin päädyssä, eli siellä syylärissä on oma tilansa, missä kiertää automaatti öljyt ja jäähdytysnesteet sitten jäähdyttää automaatin öljyä. eihän ne mitenkään erikosesti lämpiä normaali käytössä, niin tuo kyllä riittää.
ainakin ison turbon kanssa tomaatti on ihan jees. vaihteiden vaihdossa ei paineet tipu, kun on veto päällä kokoajan. toisaalta sitten taas paikaltaa lähtien ei välttämättä jaksa kerätä paineita, että lähtis sitten terhakkaasti, kun tarvii lähteä. riippuu turbosta ja turbiinista yms. joka tapauksessa suosittelen kyllä tomaattia tuollaseen "budjetti" voimansiirtoon. manuaalin pelkkä kytkin maksaa jo enenmmän, kun tollanen perus tomaatti. vaihteiden vaihtopaineet vaan säätää sellaseks, ettei luistele vetopäällä, niin uskon, että kestää hienosti tollaset tehot ja on pitkäikänenkin vielä.
Ahaa, eli en tarvi mitään muita sähköjä periaatteessa kuin peruutusvalolle vai? Oisko se se yksi johto mikä tulee laatikon takaosasta ulos? Toimiiko kickdown sillä vaijerilla vaan, vai eikö niihin laatikossa oleviin napoihin tule ollenkaan kickdownin piuhat? akun takaa löytyy ainakin rele missä lukee kickdown 12vpera8x kirjoitti:sulla on siellä kaasuvivustossa se kytkin, mitä luulit kickdownin kytkimeks, niin siitä on hyvä rakentaa 3 tie venttiilille se alipaineiden "ohjaus". en jaksa sadatta kertaa uudestaan kirjottaa kuinka se tehdään, haulla pitäis löytyä jostain. helppo, nopee, halpa ja yksinkertanen se on rakentaa ja ihan toimivakin vielä.
kickdownin rele on käsittääkseni siellä vaihdelaatikossa. ja sen kytkin on kaasupolkimen alla.
laatikon pistokkeen sähköistä ei tarvi välittää sen enempää, kun että vedät nykyisestä vaihdekepin juuresta peruutusvalon piuhat sinne askin pistokkeelle. en muista mihinkä pinneihin ne kuuluu vetää, mutta ei siellä montaa paikkaa ole. kokeilemalla selviää. näin saat peruutusvalot pelaan. ne loput nastat on sitä varten, että ettei voi käynnistää autoa vaihde päällä, mutta niistä ei kannata mielestäni alkaa sen enempää stressaan. antaa olla vaan.
Jepjep, kiitoksiaJolle kirjoitti:Laatikon takaosasta tuleva johto on juurikin se kick-downin johto. Sitä et tarvitse mihinkään eikä sitä kannata kytkeä käyttöön st käytössä.
Laatikon kyljestä tulee käyttöön peruutusvalon johdot ja sitten käynnistyksen esto piuhat.
Vaihtaahan se pienempää 1 tai jopa 2 jos vaijeria kiristää. En tiedä että miten vaijeri on st peleissä yleensä säädetty vai onko se jätetty kokonaan pois. Se on kova paikka laatikolle kun kaasua reippaasti ja loota keksiikin vaihtaa pienempää pesään..190Dee kirjoitti:Jepjep, kiitoksiaJolle kirjoitti:Laatikon takaosasta tuleva johto on juurikin se kick-downin johto. Sitä et tarvitse mihinkään eikä sitä kannata kytkeä käyttöön st käytössä.
Laatikon kyljestä tulee käyttöön peruutusvalon johdot ja sitten käynnistyksen esto piuhat.
Mutta toimiiko kuitenkin vaikka sitä ei kytke niin että kun laittaa kaasun pohjaan vaihtaa pykälän tai kaks pienemmälle? Säätyykö se vain sitten siitä vaijerista?
En oo noihin automaatteihin oikeen paljo perehtyny
No kyllähän se pitäs niin olla että vaihtaa pienempää jos vaikka jostain 1800rpm pistää kaasun pohjaan ja on iso turbo niin muutenhan ei sais koskaan vauhtia jos vaikka ohittaaJolle kirjoitti:Vaihtaahan se pienempää 1 tai jopa 2 jos vaijeria kiristää. En tiedä että miten vaijeri on st peleissä yleensä säädetty vai onko se jätetty kokonaan pois. Se on kova paikka laatikolle kun kaasua reippaasti ja loota keksiikin vaihtaa pienempää pesään..190Dee kirjoitti:Jepjep, kiitoksiaJolle kirjoitti:Laatikon takaosasta tuleva johto on juurikin se kick-downin johto. Sitä et tarvitse mihinkään eikä sitä kannata kytkeä käyttöön st käytössä.
Laatikon kyljestä tulee käyttöön peruutusvalon johdot ja sitten käynnistyksen esto piuhat.
Mutta toimiiko kuitenkin vaikka sitä ei kytke niin että kun laittaa kaasun pohjaan vaihtaa pykälän tai kaks pienemmälle? Säätyykö se vain sitten siitä vaijerista?
En oo noihin automaatteihin oikeen paljo perehtyny
Jos modulaattoriin menee nyt ahtopaine ja silti luistaa / vaihtelee miten sattuu niin kuulostais että laatikkossa on jotain vikaa.190Dee kirjoitti:Noniin nyt ois laatikko siellä ja koitettu että toimiivain pari asiaa mietityttää.
Että kun laittaa siihen 2: asentoon niin jää ykköseen eikä vaihda kakkoselle ollenkaan? Voisko johtua kun en oo vielä kytkenyt alipainemodulaattoria? nyt kyllä nykäsee aikalailla pintakaasulla joskus.
Saako jos laitan alipainemodulaattorin sinne kuitenkin nostettua paineita niin että kestäis? vai onko parempi ajaa ilman alipainemodulaattoria?
E: Joku vois kertoo miten ootte supereissa tuota ohjausta tehnyt? eliko heittänyt mäkeen ne alipaineletkut vai käyttänyt niitä ja vain nostanut paineita? vai miten kannattais, nyt on vaan imusarjalta letku laatikolle, eihän ainakaan luista mutta pikkasen nykäsee ja vaihdot on vähän outoja/aikasia joskus vaikka vaijeri säädetty et pitäs vaihtaa myöhään, myös kun pakkokakkosella menee niin ei taho vaihtaa kakkosta kun tosi korkeilla kierroksilla ja vain joskus
Sanoinhan jo tuolla ylempänä että itellä on ilman alipainetta loota tällä hetkellä. Paineita nostettu 3 kierrosta tai 3½ en nyt tarkkaan muista. Ei sitä ahtopainetta välttämättä tarvitse, kannattaa kokeilla ensin ilman. Itellä tuo loota hyvin pelittää, pitää ja vaihtaa. Kyllä se vahvistamattomanakin toimii tuo loota kovemmilla tehoilla suht hyvin, kunhan vaan on hyvässä kunnossa. Tuossa ~300hp hujakoilla alkaa olla rajapyykki vakiolootan kans.190Dee kirjoitti:Joku vois kertoo miten ootte supereissa tuota ohjausta tehnyt? eliko heittänyt mäkeen ne alipaineletkut vai käyttänyt niitä ja vain nostanut paineita? vai miten kannattais, nyt on vaan imusarjalta letku laatikolle, eihän ainakaan luista mutta pikkasen nykäsee ja vaihdot on vähän outoja/aikasia joskus vaikka vaijeri säädetty et pitäs vaihtaa myöhään, myös kun pakkokakkosella menee niin ei taho vaihtaa kakkosta kun tosi korkeilla kierroksilla ja vain joskus