W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Joo, elikkäs, tämä topic on nyt sitten jatkoa tälle koeajotopicille: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 1&t=142910" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kyseessä siis W124 E300DT Sportline vm. 1994, aj. 413 tkm. Saapuu 2014 tammi/helmikuun vaihteessa.
Varusteita:
-Sportline-alusta, Sportline-nahkapenkit edessä (takana normaalit nahkapenkit). Nahka: Antrasiitti.
-390 mm "Sport design"-ratti (airbag)
-ASD-perä
-Automaatti-ilmastointi
-Puujäljitelmäsisusta "Saksanpähkinä"
-Vakionopeudensäädin
-Teleskooppiantenni
-Sähköpeilit ja sähköikkunat edessä
-Lämpömittari
-Etumatkustajan airbag
-Keskikonsolin säilytyslaatikko
-Taittuva käsinoja
-Penkinlämmittimet edessä
-Keskuslukitus (myös takakontille)
-90 A laturi
-90 l tankki
Ensin vähän lähtötietoja ja -kuvia.
Sisätiloja. Moottoritilaa. Kaipaa kipeästi moottoripesua ja venttiilikopan tiivisteen sekä huohotinletkun tiivisteiden vaihtoa, omistajan mukaan konehuonetta ei ole Suomessa ollessa ikinä pesty. Alumiinin hapettumiakin havaittavissa, millähän ne saisi pois... Uudelleen maalaukseen/lakkaukseen? Moottoritilassa korroosiota, toisella puolella vastaavassa kohdin peilikuvana, korjautettaneen maalarilla kunhan auto saapuu: Jotain öljyvuotoja lienee pumpussa, ehkä joku tiiviste vaatii uusimista..
Peilissä hapettumaa, kuten myös vastaavalla kohdin kuskin puolen peilissä (mistähän johtunee...?): Maalin kuplimista tuulilasin oikeassa ja vasemmassa yläreunassa: Tuulilasikin on alaosastaan halki, ja suunnitelmissa keväämmällä tuulilasin vaihdon yhteydessä poistatuttaa ruosteet noiden kuplimisien alta, ja maalauttaa nuo kohdat.
Muuta: Ilmastointi vaatii myös kohta rempan. Polttoainesuuttimien aluslevyt ja paluuletkut vaihtoon. Vakkarin konkat vaihtoon.
Sisusta on kyllä todella hyvässä kunnossa kilometreihin nähden. Hyvin harvoin kuulemma edellisellä omistajalla ollut muita kyydissä. Korissa nyt on vähän sanomista ylläolevien virheiden osalta, mutta tuo on kohtuullisin kustannuksin korjattavissa virheettömäksi... (ainakin toivottavasti). Passaapa sillä sitten ajella.
Niin, ja olihan siinä nyt kitkarenkaatkin alla. Itse taas olen yleensä nastarenkailla ajellut talvisin, mutta eiköhän näillä mennä tämä talvi. Keväälle sitten katellaan rengas/vannepäivitystä...
Kyseessä siis W124 E300DT Sportline vm. 1994, aj. 413 tkm. Saapuu 2014 tammi/helmikuun vaihteessa.
Varusteita:
-Sportline-alusta, Sportline-nahkapenkit edessä (takana normaalit nahkapenkit). Nahka: Antrasiitti.
-390 mm "Sport design"-ratti (airbag)
-ASD-perä
-Automaatti-ilmastointi
-Puujäljitelmäsisusta "Saksanpähkinä"
-Vakionopeudensäädin
-Teleskooppiantenni
-Sähköpeilit ja sähköikkunat edessä
-Lämpömittari
-Etumatkustajan airbag
-Keskikonsolin säilytyslaatikko
-Taittuva käsinoja
-Penkinlämmittimet edessä
-Keskuslukitus (myös takakontille)
-90 A laturi
-90 l tankki
Ensin vähän lähtötietoja ja -kuvia.
Sisätiloja. Moottoritilaa. Kaipaa kipeästi moottoripesua ja venttiilikopan tiivisteen sekä huohotinletkun tiivisteiden vaihtoa, omistajan mukaan konehuonetta ei ole Suomessa ollessa ikinä pesty. Alumiinin hapettumiakin havaittavissa, millähän ne saisi pois... Uudelleen maalaukseen/lakkaukseen? Moottoritilassa korroosiota, toisella puolella vastaavassa kohdin peilikuvana, korjautettaneen maalarilla kunhan auto saapuu: Jotain öljyvuotoja lienee pumpussa, ehkä joku tiiviste vaatii uusimista..
Peilissä hapettumaa, kuten myös vastaavalla kohdin kuskin puolen peilissä (mistähän johtunee...?): Maalin kuplimista tuulilasin oikeassa ja vasemmassa yläreunassa: Tuulilasikin on alaosastaan halki, ja suunnitelmissa keväämmällä tuulilasin vaihdon yhteydessä poistatuttaa ruosteet noiden kuplimisien alta, ja maalauttaa nuo kohdat.
Muuta: Ilmastointi vaatii myös kohta rempan. Polttoainesuuttimien aluslevyt ja paluuletkut vaihtoon. Vakkarin konkat vaihtoon.
Sisusta on kyllä todella hyvässä kunnossa kilometreihin nähden. Hyvin harvoin kuulemma edellisellä omistajalla ollut muita kyydissä. Korissa nyt on vähän sanomista ylläolevien virheiden osalta, mutta tuo on kohtuullisin kustannuksin korjattavissa virheettömäksi... (ainakin toivottavasti). Passaapa sillä sitten ajella.
Niin, ja olihan siinä nyt kitkarenkaatkin alla. Itse taas olen yleensä nastarenkailla ajellut talvisin, mutta eiköhän näillä mennä tämä talvi. Keväälle sitten katellaan rengas/vannepäivitystä...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
...takanakin näkyy olevan sportlinen penkit
Onko vanha taksi kun on taksimallin lattiamatot kardaanitunnelia myöten
Onko vanha taksi kun on taksimallin lattiamatot kardaanitunnelia myöten
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
eikös takapenkit ole normaalit...
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Onhan tuolla kaarevat tikkaukset.epk kirjoitti:eikös takapenkit ole normaalit...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
niitäkkii on vissiin paria versioo kun yleensä ovat hieman kuppimaiset
w201 om605
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Se on ihan oikeaa puuta, ei muovia niin kuin esim. volvoissa. (MB:n vanha mainos)
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
nehän tikkauksethan tulee luonnollisesti aina taaksekkin kun ottaa etupenkit sporttina, oli takapenkit sportit tai ei. Mielestäni nuo takapenkit ovat ihan normaalit ? ja oliko vielä niin että jos otti taakse sportit niin tuli aina 2 paikkainen takapenkki ? vai oliko sport penkkiä taakse myös 3 paikkaisena ?Timo L. kirjoitti:Onhan tuolla kaarevat tikkaukset.epk kirjoitti:eikös takapenkit ole normaalit...
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Tuo muuten taitaa pitää paikkansa. Koodikinhan niin sanoo.epk kirjoitti:nehän tikkauksethan tulee luonnollisesti aina taaksekkin kun ottaa etupenkit sporttina, oli takapenkit sportit tai ei. Mielestäni nuo takapenkit ovat ihan normaalit ? ja oliko vielä niin että jos otti taakse sportit niin tuli aina 2 paikkainen takapenkki ? vai oliko sport penkkiä taakse myös 3 paikkaisena ?Timo L. kirjoitti:Onhan tuolla kaarevat tikkaukset.epk kirjoitti:eikös takapenkit ole normaalit...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Mistähän tikkauksista on kyse?
Komeet puut .
Komeet puut .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Minusta tuo takapenkki ei ole sport mallia. Mulla oli yhdessä autossa sport mallin takapenkki ja se oli kyllä selvästi kuppimaisempi ja tehty 2 ihmiselle. Aika harvinainen varuste tuo sport mallin takapenkki.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Nuo istuimissa kylki- ja reisituissa olevat kaarevat tikkaukset.karra kirjoitti:Mistähän tikkauksista on kyse?
Komeet puut .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Ai katsos, nyt kun otin silmän käteen niin näkyy. En ole moisista tiennytkään, ovat itse asiassa aika rumat pitääkö olla noin levee ahteri taikka hartiat että noihin passaa . Vasta yksi olut juotu ja kommentit tätä tasoa ...Timo L. kirjoitti:Nuo istuimissa kylki- ja reisituissa olevat kaarevat tikkaukset.karra kirjoitti:Mistähän tikkauksista on kyse?
Komeet puut .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
...aivan totta ...itse ajattelin että tarkoitat normaali nahkoja takana
Mikäänhän ei suojaa lattioita niin hyvin kura aikoina kun noi taksimallin matot
Mikäänhän ei suojaa lattioita niin hyvin kura aikoina kun noi taksimallin matot
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Takapenkit tosiaan ovat "normaalit", vaikkakin samoilla antrasiitin mustilla nahkoilla ja -kuvioinneilla kuin sportti-etupenkit.
Taksimallin matot ovat kyllä oikein hyvä juttu näillä kurakeleillä.
No niin, reilu viikko sitten hain kyseisen yksilön kotipihaan.
Ensimmäiset 1000 km ajoa...
Ensivaikutelma ja muutamia havaintoja juttuja matka-ajossa sekä kaupunkiajossa, sekä nyt viikon auton omistaneena...
- Sportline-alusta on ihan pirun hyvä ajaa maantieajossa sekä kaupungissakin. Ei ole mikään kivireki, mutta matka-ajossa erittäin mukava ja ei kallistele juurikaan.
- Sen sijaan edellisen omistajan valitsemat Kumhon kitkarenkaat eivät ole näillä talviliukkailla kovin pitävät. Kaasua ei uskalla aina liukkaimmilla keleillä pohjaan laittaa jos ei ole sula tie, eteenkään motarille lähtiessä
Myöhemmin todettua: Kuitenkin loppupeleissä pidot ovat kohtuulliset.
- Etuovet eivät mene aina kerrasta kiinni, niitä pitää säätää....
Myöhemmin parinkin tyypin toimesta todettua: Eipä niitä oikein voi säätää, säädöt ovat jo kohdillaan. Totuteltava siihen että ne pitää laittaa napakalla liikkeellä kiinni.
- Välillä tulee pakokaasua kabiiniin jostakin pakosarjan ja pakoputken välistä, vuotokohdan paikannus on työn alla. Joku falskaava tiiviste on todennäköisesti menossa vaihtoon... Osin naftansekaista tuo pakokaasun haju. Tällöin pitää välillä ajaa ikkuna auki. -> Asiaa tutkittu. Ei ollut ihan kuitenkaan näin. Moottorin päällä oli paljon kaikenlaista pölyä ja mitä kaikkea roskaa nyt sinne kertyykään kun moottoria ei putsata päältäpäin. Ne olivat moottorin lämmön vaikutuksesta kärynneet mm. suuttimien lähellä, ja käry johtui siitä.
- Venttiilikopan tiivisteen välistä vuosi hiukan öljyä. Lisäksi myös syöttöpumpusta vuoti öljyä.
- Yksi hehku on pimeänä, sillä täysin kylmällä koneella kylmäkäynnistäessä pyörii viidellä pytyllä kunnes on ajanut jonkun matkaa. Tai kenties joku suutin menossa, tai jotain..
- Ulkolämpömittarin näyttöön tulee kyllä taustavalo, mutta mittari itsessään ei näytä mitään. Johto lienee jostakin poikki.
- Sisätilassa muutama painikkeiden/säätimien/vipujen taustavalo vaihtoon. (Valokytkimen kytkinosa, automaatti-ilmastoinnin painikkeet sekä lämmönsäätörulla, vänkärin puolen puhallussuuttimen merkkivalot)
- Sähköantenni (mallia tarvike) on jumissa. Autossa on alunperin ollut alkuperäinen sähköantenni.
- Takapään puslat menossa. Jos räväkämmin kiihdyttää 60 vauhdista niin takaa kuuluu klonks.
- Vasen etujousi puoli kierrosta poikki. Jousen ylätuennan kumit hiukan halkeilleet.
Suunniteltuja ja toteutettuja huoltoja ja muita kunnossapitotoimenpiteitä:
- Sisustan imurointi, pyyhintä/puhdistus ja nahan käsittely Turtle Wax Leather Cleaner & Conditionerilla -> Done, nyt on penkit liukkaat
- Etuovien säätö -> Ei toteuteta, koska ei auta. Lukon salvan voitelu sen sijaan saattaa vähän auttaa.
- Konehuoneen lukkopellin ruosteiden korjaus sekä peilien hapettumien korjaus maalarilla -> Tehty. Näyttää oikein hyvältä.
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja moottoripesu -> Tehty. Ei vuoda enää. Syöttöpumpusta ei voi olla vielä varma.
- Selvittely että mitkähän tiivisteet syöttöpumpussa sekä pakosarjan ja pakoputken välissä vaatii vaihtoa.. -> Ei ollut niistä kiinni, moottoritila vain oli pölyinen/roskainen ja ennen moottoripesua pölyjen puhaltaminen paineilmalla auttoi asiaa.
- Vakkarin korjaus -> Paikallisella huoltamolla juotetty osa boksin juotoksista uusiksi, on tehnyt aiemminkin vastaavan tempun. Boksia ei tarvitse Hollantiin lähettää. Silti se välillä tippuu pois päältä. Lisää korjailtavaa..
- Pimenneen hehkun paikallistus ja vaihto (?)
- Antennin korjaus -> Antennin vaihto
- Takapään puslien vaihto (onko Sportlinessa erilaiset puslat?) -> Ei tarvitse vaihtaa, ovat kunnossa.
- Etu- ja takajousien sekä tuennan kumien vaihto (marmoritiskille mentävä..)
- Kesärenkaiden ja vanteiden hommaus.
Nyt autolla reilut 1000 kilometriä ajaneella voi todeta että kyllä tuli oikea valinta tehtyä, vaikka autossa melkoisesti pientä ja vähän suurempaakin laitettavaa on. Yleensä parikymppisessä autossa nyt jotain aina onkin eteenkin jos edellinen omistaja ei ole nähnyt vaivaa pikkuvikojen laittamiseen. Kori kuitenkin on sen verran hyvässä kunnossa, että kyllä nämä viat korjaa pois entisen omistajan jäljiltä. Pitäähän sitä olla jotain harrastusta
Taksimallin matot ovat kyllä oikein hyvä juttu näillä kurakeleillä.
No niin, reilu viikko sitten hain kyseisen yksilön kotipihaan.
Ensimmäiset 1000 km ajoa...
Ensivaikutelma ja muutamia havaintoja juttuja matka-ajossa sekä kaupunkiajossa, sekä nyt viikon auton omistaneena...
- Sportline-alusta on ihan pirun hyvä ajaa maantieajossa sekä kaupungissakin. Ei ole mikään kivireki, mutta matka-ajossa erittäin mukava ja ei kallistele juurikaan.
- Sen sijaan edellisen omistajan valitsemat Kumhon kitkarenkaat eivät ole näillä talviliukkailla kovin pitävät. Kaasua ei uskalla aina liukkaimmilla keleillä pohjaan laittaa jos ei ole sula tie, eteenkään motarille lähtiessä
Myöhemmin todettua: Kuitenkin loppupeleissä pidot ovat kohtuulliset.
- Etuovet eivät mene aina kerrasta kiinni, niitä pitää säätää....
Myöhemmin parinkin tyypin toimesta todettua: Eipä niitä oikein voi säätää, säädöt ovat jo kohdillaan. Totuteltava siihen että ne pitää laittaa napakalla liikkeellä kiinni.
- Välillä tulee pakokaasua kabiiniin jostakin pakosarjan ja pakoputken välistä, vuotokohdan paikannus on työn alla. Joku falskaava tiiviste on todennäköisesti menossa vaihtoon... Osin naftansekaista tuo pakokaasun haju. Tällöin pitää välillä ajaa ikkuna auki. -> Asiaa tutkittu. Ei ollut ihan kuitenkaan näin. Moottorin päällä oli paljon kaikenlaista pölyä ja mitä kaikkea roskaa nyt sinne kertyykään kun moottoria ei putsata päältäpäin. Ne olivat moottorin lämmön vaikutuksesta kärynneet mm. suuttimien lähellä, ja käry johtui siitä.
- Venttiilikopan tiivisteen välistä vuosi hiukan öljyä. Lisäksi myös syöttöpumpusta vuoti öljyä.
- Yksi hehku on pimeänä, sillä täysin kylmällä koneella kylmäkäynnistäessä pyörii viidellä pytyllä kunnes on ajanut jonkun matkaa. Tai kenties joku suutin menossa, tai jotain..
- Ulkolämpömittarin näyttöön tulee kyllä taustavalo, mutta mittari itsessään ei näytä mitään. Johto lienee jostakin poikki.
- Sisätilassa muutama painikkeiden/säätimien/vipujen taustavalo vaihtoon. (Valokytkimen kytkinosa, automaatti-ilmastoinnin painikkeet sekä lämmönsäätörulla, vänkärin puolen puhallussuuttimen merkkivalot)
- Sähköantenni (mallia tarvike) on jumissa. Autossa on alunperin ollut alkuperäinen sähköantenni.
- Takapään puslat menossa. Jos räväkämmin kiihdyttää 60 vauhdista niin takaa kuuluu klonks.
- Vasen etujousi puoli kierrosta poikki. Jousen ylätuennan kumit hiukan halkeilleet.
Suunniteltuja ja toteutettuja huoltoja ja muita kunnossapitotoimenpiteitä:
- Sisustan imurointi, pyyhintä/puhdistus ja nahan käsittely Turtle Wax Leather Cleaner & Conditionerilla -> Done, nyt on penkit liukkaat
- Etuovien säätö -> Ei toteuteta, koska ei auta. Lukon salvan voitelu sen sijaan saattaa vähän auttaa.
- Konehuoneen lukkopellin ruosteiden korjaus sekä peilien hapettumien korjaus maalarilla -> Tehty. Näyttää oikein hyvältä.
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja moottoripesu -> Tehty. Ei vuoda enää. Syöttöpumpusta ei voi olla vielä varma.
- Selvittely että mitkähän tiivisteet syöttöpumpussa sekä pakosarjan ja pakoputken välissä vaatii vaihtoa.. -> Ei ollut niistä kiinni, moottoritila vain oli pölyinen/roskainen ja ennen moottoripesua pölyjen puhaltaminen paineilmalla auttoi asiaa.
- Vakkarin korjaus -> Paikallisella huoltamolla juotetty osa boksin juotoksista uusiksi, on tehnyt aiemminkin vastaavan tempun. Boksia ei tarvitse Hollantiin lähettää. Silti se välillä tippuu pois päältä. Lisää korjailtavaa..
- Pimenneen hehkun paikallistus ja vaihto (?)
- Antennin korjaus -> Antennin vaihto
- Takapään puslien vaihto (onko Sportlinessa erilaiset puslat?) -> Ei tarvitse vaihtaa, ovat kunnossa.
- Etu- ja takajousien sekä tuennan kumien vaihto (marmoritiskille mentävä..)
- Kesärenkaiden ja vanteiden hommaus.
Nyt autolla reilut 1000 kilometriä ajaneella voi todeta että kyllä tuli oikea valinta tehtyä, vaikka autossa melkoisesti pientä ja vähän suurempaakin laitettavaa on. Yleensä parikymppisessä autossa nyt jotain aina onkin eteenkin jos edellinen omistaja ei ole nähnyt vaivaa pikkuvikojen laittamiseen. Kori kuitenkin on sen verran hyvässä kunnossa, että kyllä nämä viat korjaa pois entisen omistajan jäljiltä. Pitäähän sitä olla jotain harrastusta
Viimeksi muokannut W124_E300DT, Su 02.03.2014 10:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Päivitellääs projektin kuulumisia.
Vakionopeudensäädin korjattu viikko sitten.
Vakkari toimi noin viikon moitteitta eiliseen asti, kunnes jostain syystä motarilla satasen vauhdissa alkoi vauhti hiukan nykimään ja lopulta tipahti vakionopeudensäädin kokonaan pois päältä. No, ihan heti ei vakkari suostunut menemään takaisin päälle. Kun se meni päälle, jonkun päästä sama homma, taas tippui pois päältä. Auto oli kylmä pihasta lähtiessä ja siitä suoraan motarille. Kuitenkin 20 km motariajon jälkeen noin 70 km 80 km/h alueella ajellessa vakkari toimi moitteitta. Takaisinpäin ajellessa toimi myös moitteitta, myös satasen alueella. Mahtaisiko joku kosketushäiriö aiheuttaa tuon pois päältä tippumisen?
Vakkarirempassa juotettiin piirilevyltä kylmäjuotoksilta näyttävät juotokset pois, kaikki isommat jotka ovat piirilevyn liittimen puoleisessa päässä, ja muutama muukin. Lisäksi konehuoneen puolella akun vieressä olevien boksien "kampaliittimet" otettiin irti ja käsiteltiin kontaktisprayllä, sekä takajarruvalojen lampunkannan kontaktit puhdistettiin täysin, ja lamput vaihdettiin.
Sivupeilit ja lukkopelti käytetty maalarilla.
Seuraavana vuorossa kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihto pl. peräöljy, sähköantennin korjaus sekä takapään puslien vaihto.
Seurannassa on myöskin se, että miksi kone pyörii oikein hyvin ensimmäiset 30 sekuntia kylmänä käynnistäessä, kun hehkut ovat toimineet, ja sen jälkeen moottorin käyntiäänissä on muutos terävämpään suuntaan ja sitten tulee sinistä savua putkesta, yhdessä pienen rykimisen kanssa, varmaan käy viidellä pytyllä aina välistä. Noin sekunnin, parin välein nytkähtää auto. Tuo oire häviää kun autolla on ajanut muutaman minuutin. Sen jälkeen käynti on taas normaalia. Tuon ensimmäisen 30s. jälkeen kun auto rykii vähän aikaa, kierroksia antaessa rykiminen asettuu merkittävästi.
Kun auto on seissyt noin tunnin, pari, kolme, uudelleen käynnistäessä kun hehkut eivät moottorin lämpötilan takia kovinkaan kauaa käy päällä käynnistäessä, tuota rykimistä esiintyy välillä myöskin muutaman minuutin ajan käynnistyksestä.
Jos hehku olisi mennyt niin eihän se täysin kylmänäkään pyörisi kaikilla kuudella sylinterillä? Onkohan tämä kenties oire jonkun suuttimen kärjen kunnosta johtuvaa tms, tietäisikö joku, onko jollakulla ollut samanlaisia oireita? Polttoainesuodatin on ensi viikolla menossa vaihtoon, katsotaan vaikuttaako se asiaan..
Vakionopeudensäädin korjattu viikko sitten.
Vakkari toimi noin viikon moitteitta eiliseen asti, kunnes jostain syystä motarilla satasen vauhdissa alkoi vauhti hiukan nykimään ja lopulta tipahti vakionopeudensäädin kokonaan pois päältä. No, ihan heti ei vakkari suostunut menemään takaisin päälle. Kun se meni päälle, jonkun päästä sama homma, taas tippui pois päältä. Auto oli kylmä pihasta lähtiessä ja siitä suoraan motarille. Kuitenkin 20 km motariajon jälkeen noin 70 km 80 km/h alueella ajellessa vakkari toimi moitteitta. Takaisinpäin ajellessa toimi myös moitteitta, myös satasen alueella. Mahtaisiko joku kosketushäiriö aiheuttaa tuon pois päältä tippumisen?
Vakkarirempassa juotettiin piirilevyltä kylmäjuotoksilta näyttävät juotokset pois, kaikki isommat jotka ovat piirilevyn liittimen puoleisessa päässä, ja muutama muukin. Lisäksi konehuoneen puolella akun vieressä olevien boksien "kampaliittimet" otettiin irti ja käsiteltiin kontaktisprayllä, sekä takajarruvalojen lampunkannan kontaktit puhdistettiin täysin, ja lamput vaihdettiin.
Sivupeilit ja lukkopelti käytetty maalarilla.
Seuraavana vuorossa kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihto pl. peräöljy, sähköantennin korjaus sekä takapään puslien vaihto.
Seurannassa on myöskin se, että miksi kone pyörii oikein hyvin ensimmäiset 30 sekuntia kylmänä käynnistäessä, kun hehkut ovat toimineet, ja sen jälkeen moottorin käyntiäänissä on muutos terävämpään suuntaan ja sitten tulee sinistä savua putkesta, yhdessä pienen rykimisen kanssa, varmaan käy viidellä pytyllä aina välistä. Noin sekunnin, parin välein nytkähtää auto. Tuo oire häviää kun autolla on ajanut muutaman minuutin. Sen jälkeen käynti on taas normaalia. Tuon ensimmäisen 30s. jälkeen kun auto rykii vähän aikaa, kierroksia antaessa rykiminen asettuu merkittävästi.
Kun auto on seissyt noin tunnin, pari, kolme, uudelleen käynnistäessä kun hehkut eivät moottorin lämpötilan takia kovinkaan kauaa käy päällä käynnistäessä, tuota rykimistä esiintyy välillä myöskin muutaman minuutin ajan käynnistyksestä.
Jos hehku olisi mennyt niin eihän se täysin kylmänäkään pyörisi kaikilla kuudella sylinterillä? Onkohan tämä kenties oire jonkun suuttimen kärjen kunnosta johtuvaa tms, tietäisikö joku, onko jollakulla ollut samanlaisia oireita? Polttoainesuodatin on ensi viikolla menossa vaihtoon, katsotaan vaikuttaako se asiaan..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Pumpun ennakko kannattaa tarkistaa. Jos on oikein myöhässä niin tekee juuri tuollaista käynnin ontumista.
Ja miksi ei peräöljyjen vaihtoa? Ihan yhtätärkeä huoltokohde kuin muutkin öljyjen vaihdot.
Ja miksi ei peräöljyjen vaihtoa? Ihan yhtätärkeä huoltokohde kuin muutkin öljyjen vaihdot.
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Pitääpä tarkistuttaa tuo ennakko. Pumppu on edellisen omistajan toimesta käytetty PPD:llä säädettävänä heti kun auto on Suomeen tuotu, noin 230 tkm sitten. Tyhjäkäyntiääni on melko terävä normaalissa ajossa, eli ennakon pitäisi olla melko aikasella, ei niinkään myöhässä. Tosin onko mahdollista, että kuluneena joku komponentti vaikuttaisi tuohon ennakkoon moottorin ollessa käynnissä, kun käyntihäiriötä ei ensimmäisen 30 sekunnin aikana käynnistyksestä tule?Mika.T kirjoitti:Pumpun ennakko kannattaa tarkistaa. Jos on oikein myöhässä niin tekee juuri tuollaista käynnin ontumista.
Ja miksi ei peräöljyjen vaihtoa? Ihan yhtätärkeä huoltokohde kuin muutkin öljyjen vaihdot.
Kulutus on ollut ihan kohtuullista, nyt talviajossa seka-ajossa matka-ajopainotteisena (n. 75% matka/25% kaupunki) noin 7.6 litraa / 100 km, kaupunkiajopainotteisena taas (75% kaupunki, 25% matka) noin 8.8 litraa / 100 km. Eli ihan kohtuullisen normaaleissa lukemissa minun mielestä.
Peräoljy vaihdetaan sitten seuraavan huollon jälkeen, tuohon seuraavaan huoltoon on tulossa jo sen verran kaikenlaista korjattavaa.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Hieno auto, ja mukava seurata, kun sitä kunnostetaan alkuperäisyyttä kunnoittaen.
Tuosta vakkarista - eikö siihen vaihdettu mitään komponentteja? Ymmärtääkseni kylmäjuotosten korjaamisen lisäksi niihin on yleensä aiheellista vaihtaa kondensaattoreita, jotka vanhuuttaan ovat kuivuneet.
Joskus omaa vakkaria kun piti korjata, niin keräsin muistiin tällaisia aihetta käsitteleviä linkkejä, joissa varmaan tuttujakin on joukossa:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 743ee4585d
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=61500
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p284426
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... akionop%2A
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p470538
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p234824
Tuosta vakkarista - eikö siihen vaihdettu mitään komponentteja? Ymmärtääkseni kylmäjuotosten korjaamisen lisäksi niihin on yleensä aiheellista vaihtaa kondensaattoreita, jotka vanhuuttaan ovat kuivuneet.
Joskus omaa vakkaria kun piti korjata, niin keräsin muistiin tällaisia aihetta käsitteleviä linkkejä, joissa varmaan tuttujakin on joukossa:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 743ee4585d
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=61500
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p284426
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... akionop%2A
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p470538
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2A#p234824
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
syöttöpumppu näytti ainakin kuvissa vuotavan sammutin vivun juuresta. aika usein vuotaa tuosta kohtaa. joskus sitä kyselin, että kuinka tuo korjataan, olisko ollut niin, että joku stefa vaan pitää uusia tms. en muista, kun ei sitten koskaan tullut toteutettua itse työtä.
pakokaasun käry voi tulla pakosarjasta. siellä missä yhdistyy ne kaksi pyttyä neljään, on ohut haitarimallinen pelityhdys. se saattaa vanhuuttaan haljeta ja alkaa vuotaan. tosin jos pahasti menee rikki, niin alkaa pitään ääntäkin. ja muistaakseni toinen samanlainen vikakohta on EGR:n systeemissä. kannattaa katsoa onko tummunut noesta, se on selvä merkki vuodosta.
pakokaasun käry voi tulla pakosarjasta. siellä missä yhdistyy ne kaksi pyttyä neljään, on ohut haitarimallinen pelityhdys. se saattaa vanhuuttaan haljeta ja alkaa vuotaan. tosin jos pahasti menee rikki, niin alkaa pitään ääntäkin. ja muistaakseni toinen samanlainen vikakohta on EGR:n systeemissä. kannattaa katsoa onko tummunut noesta, se on selvä merkki vuodosta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
No niin, nytpä on huollossa käyty.
Moottori- ja laatikkoöljyt ja suodattimet vaihdettiin, polttoaine- sekä ilmansuodatin, sekä myös ASD-peräöljyt (paitsi ASD:n hydrauliikkaöljyt), vaihdettiin. 5W40 Diamant Dieseliä moottoriin. Kyllä muuten lähtee paremmin vetämään ihan alemmiltakin kierroksilta uusilla öljyillä. Laatikkokin vaihtelee paremmin, vaikka laatikkoöljy poisotettaessa olikin ihan oikean väristä, punaista. Tietoa aiemmasta lootaöljyn vaihdosta ei ollut, joten vaihdettiin nyt.
ASD-perässä olikin pieni yllätys, liekö edellinen omistaja vaihdattanut peräöljyjä koskaan Suomessa ollessaan... Omistajan mukaan ne olisi ollut vaihdettuna kyllä säännöllisin väliajoin. Ihan pikimustaa öljyä sekä seassa hienoa öljyistä metallihilettä pohjalla. Piti huuhdella pariin kertaan koko perä että kaikki mönjät sai sieltä pois. Nyt öljynvaihdon jälkeen peräkään ei pidä enää minkäänlaista vollotusta.
Takapäässä puslat olivatkin kunnossa joten niitä ei tarvinnut vaihtaa. Missään tukivarressakaan ei ollut välystä. Mutta, kuskin puoleinen takajousikin oli poikki.
Siispä marmoritiskille ja sieltä tehdastilaukseen auton sekä varusteiden pisteytyksen mukaiset jouset eteen sekä taakse. Etujousen poikkiolo olikin jo aiemmin tiedossa. Eteen toiseksi jäykimmät sportline-jouset sekä taakse kolmanneksi pehmeimmät sportline-jouset. Hinta on normijousiin nähden melko suolainen 162,5 euroa kappaleelta ja niitähän menee se neljä, kun vain hajonneet vaihtamalla alustageometria ei varmasti ole kunnollinen, entiset ehjät jouset kuitenkin ovat kuoleutuneet jo.
Kone käykin paremmin näillä öljyillä. Saa nähdä, että rykiikö enää kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun polttoainesuodatin vaihdettiin myös. Kyllähän tuo rykii... Pitää vielä seurata tilannetta.
Seuraavaksi metsästetään toimivaa sähköantennia... Ja korjaillaan vakkaria vähän lisää.
Moottori- ja laatikkoöljyt ja suodattimet vaihdettiin, polttoaine- sekä ilmansuodatin, sekä myös ASD-peräöljyt (paitsi ASD:n hydrauliikkaöljyt), vaihdettiin. 5W40 Diamant Dieseliä moottoriin. Kyllä muuten lähtee paremmin vetämään ihan alemmiltakin kierroksilta uusilla öljyillä. Laatikkokin vaihtelee paremmin, vaikka laatikkoöljy poisotettaessa olikin ihan oikean väristä, punaista. Tietoa aiemmasta lootaöljyn vaihdosta ei ollut, joten vaihdettiin nyt.
ASD-perässä olikin pieni yllätys, liekö edellinen omistaja vaihdattanut peräöljyjä koskaan Suomessa ollessaan... Omistajan mukaan ne olisi ollut vaihdettuna kyllä säännöllisin väliajoin. Ihan pikimustaa öljyä sekä seassa hienoa öljyistä metallihilettä pohjalla. Piti huuhdella pariin kertaan koko perä että kaikki mönjät sai sieltä pois. Nyt öljynvaihdon jälkeen peräkään ei pidä enää minkäänlaista vollotusta.
Takapäässä puslat olivatkin kunnossa joten niitä ei tarvinnut vaihtaa. Missään tukivarressakaan ei ollut välystä. Mutta, kuskin puoleinen takajousikin oli poikki.
Siispä marmoritiskille ja sieltä tehdastilaukseen auton sekä varusteiden pisteytyksen mukaiset jouset eteen sekä taakse. Etujousen poikkiolo olikin jo aiemmin tiedossa. Eteen toiseksi jäykimmät sportline-jouset sekä taakse kolmanneksi pehmeimmät sportline-jouset. Hinta on normijousiin nähden melko suolainen 162,5 euroa kappaleelta ja niitähän menee se neljä, kun vain hajonneet vaihtamalla alustageometria ei varmasti ole kunnollinen, entiset ehjät jouset kuitenkin ovat kuoleutuneet jo.
Kone käykin paremmin näillä öljyillä. Saa nähdä, että rykiikö enää kylmäkäynnistyksen yhteydessä, kun polttoainesuodatin vaihdettiin myös. Kyllähän tuo rykii... Pitää vielä seurata tilannetta.
Seuraavaksi metsästetään toimivaa sähköantennia... Ja korjaillaan vakkaria vähän lisää.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
ainakin käyntiääneen vaikuttaa tuoreet öljyt moottorissa, mutta että kulkujakin tuli lisää?
perään ei varmana ole kukaan vaihtanut pitkään aikaa öljyjä, jos on tullut mustaa metallista jätettä pihalle. peräöljyt pysyy kirkkaina aika pitkään normaaliperässä. tosin tässä se asd, mikä tummentaa ja sotkee niitä normaalia enemmän, mutta ei siellä mitään metallihippuja pitäisi olla.
perään ei varmana ole kukaan vaihtanut pitkään aikaa öljyjä, jos on tullut mustaa metallista jätettä pihalle. peräöljyt pysyy kirkkaina aika pitkään normaaliperässä. tosin tässä se asd, mikä tummentaa ja sotkee niitä normaalia enemmän, mutta ei siellä mitään metallihippuja pitäisi olla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Kaikkien öljyjen vaihdossa voi varmaan kulkupuoleenkin tulla muutosta jos vanhoilla ennen paineltu menemään. Yksi mikä vaikuttaa on ylitäyttö. Eli liian paljon öljyä aiheuttaa aika paljonkin tehohukkaa.
Noissa "säännöllisesti" vaihdetuissa perä/laatikko jne jne öljyissä on se huono puoli, että 15 vuoden väleinkin vaihtaminen on säännöllistä. Aika on vaan hiukan turhan pitkä silloin.
Noissa "säännöllisesti" vaihdetuissa perä/laatikko jne jne öljyissä on se huono puoli, että 15 vuoden väleinkin vaihtaminen on säännöllistä. Aika on vaan hiukan turhan pitkä silloin.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)
https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Sellainen juttu tuossa on, että jo paikallaan P-vaihteellakin auton ollessa paikallaan kun ärhäkämmin polkaisee kaasua (ja eteenkin jos päästää kaasusta ja polkaisee uudelleen kierrosten vielä laskiessa), kuuluu semmoinen moks-ääni jostakin auton keskivaiheilta, kenties vaihdelaatikon kohdalta. Ihan kuin jossakin olisi joku kumityyny mennyt, onko vaihdelaatikon kiinnityksessä kenties jossakin jotkut kumityynyt jotka olisivat menneet? Sama toistuu myös ihan normaalisti ajellessakin kaasua käyttäessä, kun kickdown tulee mukaan. Moottorin kumityynyt on kuulemma joku aika sitten edellinen omistaja vaihtanut, eikä moottori kyllä kauheasti vispaa tyhjäkäynnillä.
Tietäisikö joku tuosta oireesta, mikä mahtaisi olla syynä?
Se "toisenlainen" ajaessa tuleva kolahdus ei tosiaan tule takapään puslista, vaikka niin ounastelin, kun ne ovat ihan kunnossa. Välillä rikkinäisestä takapään jousesta kuuluu ajaessa jyrkästi vasemmalle kääntyessä sellainen klonks-ääni, kun poikkioleva jousi lonksuu vähän alaosastaan, uusia jousia odotellessa.
Tietäisikö joku tuosta oireesta, mikä mahtaisi olla syynä?
Se "toisenlainen" ajaessa tuleva kolahdus ei tosiaan tule takapään puslista, vaikka niin ounastelin, kun ne ovat ihan kunnossa. Välillä rikkinäisestä takapään jousesta kuuluu ajaessa jyrkästi vasemmalle kääntyessä sellainen klonks-ääni, kun poikkioleva jousi lonksuu vähän alaosastaan, uusia jousia odotellessa.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
No niin, Toivalan autosta haettu alkuperäinen Hirschmannin antenni, kustansi 42 euroa. Perjantaina olisi sen asennus, jospa sähköantenni alkaisi sen jälkeen toimimaan.
Edit: Tulipahan sitten itse asennettua se antenni. Muuten meni hyvin, mutta kylmässä ensin ilman hanskoja jakari lipsahti pari kertaa kädestä -> Maalipintaan pari naarmua. Antenni kyllä itsessään toimii nyt, eipä siinä mitään. Maalarille tuo olisi muutenkin kohta mennyt kun pari pientä kohtaa pitää siitä maalata...
Edit: Tulipahan sitten itse asennettua se antenni. Muuten meni hyvin, mutta kylmässä ensin ilman hanskoja jakari lipsahti pari kertaa kädestä -> Maalipintaan pari naarmua. Antenni kyllä itsessään toimii nyt, eipä siinä mitään. Maalarille tuo olisi muutenkin kohta mennyt kun pari pientä kohtaa pitää siitä maalata...
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Kaikki jouset vaihdettu alkuperäisiin varustelistan mukaisiin.. Edessä ja takaa oli poikki kuskin puolelta. Toivalan autossa maksoi vaihtoineen päivineen 730 euroa, vaihto sujui puolessa tunnissa. Keula nousi kyllä melko korkealle, ehkä vähän turhankin korkealle, kun keulan mataluuteen tottui. Ei lonksu enää ja vakaa ajettava. Edessä on 4:n pykälän yläpään kumit, ja ne voisi ehkä pykälää tai paria alempaan vaihtaa, auto on nimittäin takaa noin sentin matalempi kuin edestä. Kyllähän nuo tuosta vielä ajan myötä vähän laskeutuvat. Eipähän ainakaan ota mihinkään tavalliseen katukiveykseen kiinni enää, entisillä etupään jousilla sai kyllä varoa ihan tosissaan ettei osunut, puhumattakaan että huonoille metsätie- ym. tienpätkille ei ollut mitään asiaa kun roiskeläpät/pohja olisi ottanut kiinni. Kuvia tulossa.
Jousien yläpään kumit olivat hyvässä kunnossa kauttaaltaan, ja myöskin kumien tukikupit. Kuskin puolelta vain oli pyöräntuennassa (mikä osa se nyt onkaan nimeltään mikä on vaakatasossa rungosta nivelletty, se osa mihin jousi tulee alapäästään...) sisäpuolella alkavaa ruostetta. Sitä seuratessa, tarvittaessa vaihtoon.
Selvisi myös se, että autossa on tällä hetkellä alla vanteina Rial KBA 44528 7x15" ET35 ja niillä nuo 195/60R15 Kumho KW22-kitkat. Kitkojen tilalle tulee 205/60R15 91V GoodYear EfficentGrip Performancet, netistä hommaan ne ja asennutan.
Jos vielä noiden uusien renkaiden jälkeen näyttää keula liian korkealta niin pitää pykälän alempiin vaihtaa nuo yläpään kumit.
Jousien yläpään kumit olivat hyvässä kunnossa kauttaaltaan, ja myöskin kumien tukikupit. Kuskin puolelta vain oli pyöräntuennassa (mikä osa se nyt onkaan nimeltään mikä on vaakatasossa rungosta nivelletty, se osa mihin jousi tulee alapäästään...) sisäpuolella alkavaa ruostetta. Sitä seuratessa, tarvittaessa vaihtoon.
Selvisi myös se, että autossa on tällä hetkellä alla vanteina Rial KBA 44528 7x15" ET35 ja niillä nuo 195/60R15 Kumho KW22-kitkat. Kitkojen tilalle tulee 205/60R15 91V GoodYear EfficentGrip Performancet, netistä hommaan ne ja asennutan.
Jos vielä noiden uusien renkaiden jälkeen näyttää keula liian korkealta niin pitää pykälän alempiin vaihtaa nuo yläpään kumit.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Mahtasko rykiminen johtua alkavasta ilmavuodosta pa-järjestelmään. Itellä useissa laitteissa täytynyt vaihtaa ruiskupumpusta tiivisteet syöttöputkien alta ja takaiskujen tiivisteet sekä tietysti muita naftaletkuja. Yleensä on auttanut näihin käyntihäiriöihin.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Saattaa olla. Voisi vaihtaa noita tiivisteitä ja paluuletkut, jos se sillä vähän rauhoittuisi.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Seuraavaksi olisi tiedossa jousien yläpään kumien vaihto edessä. Saattavat olla ehkä eriparia, kun pyöränkaaren ja renkaan välissä on eri mitat vasemalla ja oikealla puolen. Ainakin toisella puolen on 4:n pykälän yläpään kumit.
Paikallinen huoltamo vaihtoi viimeksi väärät peräöljyt (hypoidin, ei mersun ASD-lukkoperäöljyä), ja ne menee uusiksi yhdessä perän akselitiivisteen kanssa Toivalan autossa... Jotain laakereitakin perässä voi olla menossa, vollotusta kuuluu kovemmissa nopeuksissa, yli 80:n vauhdissa, jonkun verran.
Vakionopeudensäädintä on korjattu pariin otteeseen, ja tällä kertaa kaikki boksin juotokset on tehty uusiksi, kondensaattoritkin vaihdettu, toiseen takavalojen kiinnitysrunkoon tehty lisämaadoitus. Ongelma on siinä, että vakkari toimii satunnaisesti silloin kun sitä huvittaa, ja silloin kun toimii hetken aikaa niin jonkin ajan päästä alkaa nykimään ja tippuu itsestään pois päältä. Välillä se myös saattaa tulla takaisin päälle tippumisen jälkeen, mikäli sitä ei ole viiksestä erikseen pois kytkenyt tai painanut jarrua sen jälkeen kun se on tippunut pois päältä. Onko muilla tullut samanlaisia oireita? Mistähän moinen johtuu?
Nyt jonkun aikaa jousien vaihdon jälkeen, on kyllä tasoittuneet nuo uudet jouset siinä mielessä, että eivät ole enää niin korkealla mitä asentaessa. Näyttää ja tuntuu selkeästi paremmalta, ei kallistele enää niin paljon.
Paikallinen huoltamo vaihtoi viimeksi väärät peräöljyt (hypoidin, ei mersun ASD-lukkoperäöljyä), ja ne menee uusiksi yhdessä perän akselitiivisteen kanssa Toivalan autossa... Jotain laakereitakin perässä voi olla menossa, vollotusta kuuluu kovemmissa nopeuksissa, yli 80:n vauhdissa, jonkun verran.
Vakionopeudensäädintä on korjattu pariin otteeseen, ja tällä kertaa kaikki boksin juotokset on tehty uusiksi, kondensaattoritkin vaihdettu, toiseen takavalojen kiinnitysrunkoon tehty lisämaadoitus. Ongelma on siinä, että vakkari toimii satunnaisesti silloin kun sitä huvittaa, ja silloin kun toimii hetken aikaa niin jonkin ajan päästä alkaa nykimään ja tippuu itsestään pois päältä. Välillä se myös saattaa tulla takaisin päälle tippumisen jälkeen, mikäli sitä ei ole viiksestä erikseen pois kytkenyt tai painanut jarrua sen jälkeen kun se on tippunut pois päältä. Onko muilla tullut samanlaisia oireita? Mistähän moinen johtuu?
Nyt jonkun aikaa jousien vaihdon jälkeen, on kyllä tasoittuneet nuo uudet jouset siinä mielessä, että eivät ole enää niin korkealla mitä asentaessa. Näyttää ja tuntuu selkeästi paremmalta, ei kallistele enää niin paljon.
W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
Minulla noihin oireisiin auttoi kaikkien juotosten läpikäynti, mikroskoopin kanssa kaveri ne juotti.W124_E300DT kirjoitti:
Vakionopeudensäädintä on korjattu pariin otteeseen, ja tällä kertaa kaikki boksin juotokset on tehty uusiksi, kondensaattoritkin vaihdettu, toiseen takavalojen kiinnitysrunkoon tehty lisämaadoitus. Ongelma on siinä, että vakkari toimii satunnaisesti silloin kun sitä huvittaa, ja silloin kun toimii hetken aikaa niin jonkin ajan päästä alkaa nykimään ja tippuu itsestään pois päältä. Välillä se myös saattaa tulla takaisin päälle tippumisen jälkeen, mikäli sitä ei ole viiksestä erikseen pois kytkenyt tai painanut jarrua sen jälkeen kun se on tippunut pois päältä. Onko muilla tullut samanlaisia oireita? Mistähän moinen johtuu?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 E300DT Sportline 1994 käyttöauto
...eivät sitten samalla katsoneet mitkä kumit kuuluu alkuperäisiin jousiin
Marmoritiskillä olisi sekin hoitunnut kohdilleen varmaan tuohon rahaan
...no toivottavasti osui oikeat jouset
Marmoritiskillä olisi sekin hoitunnut kohdilleen varmaan tuohon rahaan
...no toivottavasti osui oikeat jouset