Takapenkit tosiaan ovat "normaalit", vaikkakin samoilla antrasiitin mustilla nahkoilla ja -kuvioinneilla kuin sportti-etupenkit.

Taksimallin matot ovat kyllä oikein hyvä juttu näillä kurakeleillä.
No niin, reilu viikko sitten hain kyseisen yksilön kotipihaan.
Ensimmäiset 1000 km ajoa...
Ensivaikutelma ja muutamia havaintoja juttuja matka-ajossa sekä kaupunkiajossa, sekä nyt viikon auton omistaneena...
- Sportline-alusta on ihan pirun hyvä ajaa maantieajossa sekä kaupungissakin. Ei ole mikään kivireki, mutta matka-ajossa erittäin mukava ja ei kallistele juurikaan.
- Sen sijaan edellisen omistajan valitsemat Kumhon kitkarenkaat eivät ole näillä talviliukkailla kovin pitävät. Kaasua ei uskalla aina liukkaimmilla keleillä pohjaan laittaa jos ei ole sula tie, eteenkään motarille lähtiessä

Myöhemmin todettua: Kuitenkin loppupeleissä pidot ovat kohtuulliset.
- Etuovet eivät mene aina kerrasta kiinni, niitä pitää säätää....
Myöhemmin parinkin tyypin toimesta todettua: Eipä niitä oikein voi säätää, säädöt ovat jo kohdillaan. Totuteltava siihen että ne pitää laittaa napakalla liikkeellä kiinni.
- Välillä tulee pakokaasua kabiiniin jostakin pakosarjan ja pakoputken välistä, vuotokohdan paikannus on työn alla. Joku falskaava tiiviste on todennäköisesti menossa vaihtoon... Osin naftansekaista tuo pakokaasun haju. Tällöin pitää välillä ajaa ikkuna auki. -> Asiaa tutkittu. Ei ollut ihan kuitenkaan näin. Moottorin päällä oli paljon kaikenlaista pölyä ja mitä kaikkea roskaa nyt sinne kertyykään kun moottoria ei putsata päältäpäin. Ne olivat moottorin lämmön vaikutuksesta kärynneet mm. suuttimien lähellä, ja käry johtui siitä.
- Venttiilikopan tiivisteen välistä vuosi hiukan öljyä. Lisäksi myös syöttöpumpusta vuoti öljyä.
- Yksi hehku on pimeänä, sillä täysin kylmällä koneella kylmäkäynnistäessä pyörii viidellä pytyllä kunnes on ajanut jonkun matkaa. Tai kenties joku suutin menossa, tai jotain..
- Ulkolämpömittarin näyttöön tulee kyllä taustavalo, mutta mittari itsessään ei näytä mitään. Johto lienee jostakin poikki.
- Sisätilassa muutama painikkeiden/säätimien/vipujen taustavalo vaihtoon. (Valokytkimen kytkinosa, automaatti-ilmastoinnin painikkeet sekä lämmönsäätörulla, vänkärin puolen puhallussuuttimen merkkivalot)
- Sähköantenni (mallia tarvike) on jumissa. Autossa on alunperin ollut alkuperäinen sähköantenni.
- Takapään puslat menossa. Jos räväkämmin kiihdyttää 60 vauhdista niin takaa kuuluu klonks.
- Vasen etujousi puoli kierrosta poikki. Jousen ylätuennan kumit hiukan halkeilleet.
Suunniteltuja ja toteutettuja huoltoja ja muita kunnossapitotoimenpiteitä:
- Sisustan imurointi, pyyhintä/puhdistus ja nahan käsittely Turtle Wax Leather Cleaner & Conditionerilla -> Done, nyt on penkit liukkaat
- Etuovien säätö -> Ei toteuteta, koska ei auta. Lukon salvan voitelu sen sijaan saattaa vähän auttaa.
- Konehuoneen lukkopellin ruosteiden korjaus sekä peilien hapettumien korjaus maalarilla -> Tehty. Näyttää oikein hyvältä.
- Venttiilikopan tiivisteen vaihto ja moottoripesu -> Tehty. Ei vuoda enää.

Syöttöpumpusta ei voi olla vielä varma.
- Selvittely että mitkähän tiivisteet syöttöpumpussa sekä pakosarjan ja pakoputken välissä vaatii vaihtoa.. -> Ei ollut niistä kiinni, moottoritila vain oli pölyinen/roskainen ja ennen moottoripesua pölyjen puhaltaminen paineilmalla auttoi asiaa.
- Vakkarin korjaus -> Paikallisella huoltamolla juotetty osa boksin juotoksista uusiksi, on tehnyt aiemminkin vastaavan tempun. Boksia ei tarvitse Hollantiin lähettää. Silti se välillä tippuu pois päältä. Lisää korjailtavaa..
- Pimenneen hehkun paikallistus ja vaihto (?)
- Antennin korjaus -> Antennin vaihto
- Takapään puslien vaihto (onko Sportlinessa erilaiset puslat?) -> Ei tarvitse vaihtaa, ovat kunnossa.
- Etu- ja takajousien sekä tuennan kumien vaihto (marmoritiskille mentävä..)
- Kesärenkaiden ja vanteiden hommaus.
Nyt autolla reilut 1000 kilometriä ajaneella voi todeta että kyllä tuli oikea valinta tehtyä, vaikka autossa melkoisesti pientä ja vähän suurempaakin laitettavaa on. Yleensä parikymppisessä autossa nyt jotain aina onkin eteenkin jos edellinen omistaja ei ole nähnyt vaivaa pikkuvikojen laittamiseen. Kori kuitenkin on sen verran hyvässä kunnossa, että kyllä nämä viat korjaa pois entisen omistajan jäljiltä. Pitäähän sitä olla jotain harrastusta
