Terve!
Onko kellään kokemuksia tukivarsien kumipuslien vaihdoista? Tai vinkkejä vaihtoon, jos ei HALUA ostaa uusia tukivarsia??? Hommahan kuitenkin lienee aikamoinen......
Tukivarsien puslien vaihto
Oletan, että kyseesstä on W124.mika.t kirjoitti:takapäähän ei taida edes saada pelkkiä puslia.. tulee aina tukivarsineen.
Kyllä saa puslia ja tulevat huomattavasti edullisemmaksi jos vain viitsii nysvätä. Motenetistä löytyy:
W124 Tukitangon hela jos Ø12/34x38mm (tarkista!). . . . . . 18-1485 5.90 ???
Tavallisesta tukivarresta täytyy saada pois vain vanha pusla. Ei kannata yrittää lyömällä, koska todella piukkaan ruostuneita. Parhaiten lähtee pois kun poistaa kumiosan ja alumiiniholkin, sen jälkeen vanhan puslan metallikehä rautasahalla tai viilalla halki yhdestä tai kahdesta kohtaa. Seuraavaksi uusi pusla tilalle vaikka prässillä. Vanhasta tukivarresta täytyy ottaa se ohjausholkki puslan sisään.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
W115ssa oon ainaki vaihtanu puslat niin että oon poltellut vähä vanhaa puslaa niin että sen on saanut irti. Uusi pusla on sitten mennyt paikalleen kaksihaaraista ulosvetäjää soveltaen ja uuteen puslaan oon vähä pyyhkässy mäntysuopaa kumin päälle niin menee liukkaammin. Ei se niin ihmeellinen homma ainakaan noihin oo.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
puslat
unohdin mainita, auto on W 201 2,5 D.
Eipä nuo puslat varmaankaan eroa 124:sta. Sen tiedän kokemuksesta että aika tusaamistahan se on.
Kiitos vinkeistä kuitenkin!
Ja se on totta, motonetistä niitä saa mutta voi olla halvempiakin puslia sillä jokainenhan liike niitä myy (MB-sopivuus)
Eipä nuo puslat varmaankaan eroa 124:sta. Sen tiedän kokemuksesta että aika tusaamistahan se on.
Kiitos vinkeistä kuitenkin!
Ja se on totta, motonetistä niitä saa mutta voi olla halvempiakin puslia sillä jokainenhan liike niitä myy (MB-sopivuus)
Itse vaihdoin kesällä etupään puslat. Kannattaa varautua siihen, että pultit joutuu katkaisemaan. Saattaapi olla melkoisen tiukassa muuten siellä puslan sisällä. Katkaisu onnistuu ihan kohtuullisesti rautasahalla. Toisen saa muistaakseni rälläköityä.
Pultit ei maksa paljoa, mutta helpottaa huomattavasti. Ne alumiiniset sisäholkit tulevat puslapakkauksen mukana, ainakin Motonetin myymässä.
Uudet puslat menivät ihan käsivoimin paikalleen, kun hiukan nitkutteli alussa. Pitää vain muistaa ottaa se vanhan puslan peltikuori ensin pois. Se on nimittäin erehdyttävästi sen näköinen, että muka kuuluisi tukivarren runkoon. (Nimimerk. yksi pusla sököksi sen takia!)
Prässiä käytettäessä kannattaa olla tarkkana, sillä puslien holkit menevät erittäin herkästi lyttyyn, jos ottavat päittäin kiinni toisiinsa.
Pultit ei maksa paljoa, mutta helpottaa huomattavasti. Ne alumiiniset sisäholkit tulevat puslapakkauksen mukana, ainakin Motonetin myymässä.
Uudet puslat menivät ihan käsivoimin paikalleen, kun hiukan nitkutteli alussa. Pitää vain muistaa ottaa se vanhan puslan peltikuori ensin pois. Se on nimittäin erehdyttävästi sen näköinen, että muka kuuluisi tukivarren runkoon. (Nimimerk. yksi pusla sököksi sen takia!)
Prässiä käytettäessä kannattaa olla tarkkana, sillä puslien holkit menevät erittäin herkästi lyttyyn, jos ottavat päittäin kiinni toisiinsa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 12.01.2004 18:35
- Paikkakunta: Saarijärvi
alatukivarren ulommat puslat takana
olivat ainakin mulla tosi tiukassa !
Jouduin kuumentaan niin, et se yläpuolella oleva muovinen "koiranluu" suli kokonaan ja rautakangenpätkä ja elefanttileka ja johan lensi entinen hallin nurkkaan--toisella puolella ei tullut enää vaurioita ja niitä muovisia koiranluitahan on joka ukolla perstaskussa aina mukana muutama
Uusi pusla meni heittämällä reikään rasvan kanssa paljain käsin ja loppui renkaiden kuluminen epätasaisesti ja "perän vaeltelu" varsinkin teki aiemmin sitä liukkaalla. Eikä maksanu paljon, 20 erkkiä kpl KL:ssä
Olisin vaihtanut jo vuosi sitten, jos olisin aavistanut aiemmin, että vika on niissä puslissa - katsastusmieshän sanoi niiden olevan OK !!!
Nyt menee vanha 90-mallin w124 taas kuin kiskoilla, joutais vaan ajaan pitkiä matkoja...
Jouduin kuumentaan niin, et se yläpuolella oleva muovinen "koiranluu" suli kokonaan ja rautakangenpätkä ja elefanttileka ja johan lensi entinen hallin nurkkaan--toisella puolella ei tullut enää vaurioita ja niitä muovisia koiranluitahan on joka ukolla perstaskussa aina mukana muutama

Uusi pusla meni heittämällä reikään rasvan kanssa paljain käsin ja loppui renkaiden kuluminen epätasaisesti ja "perän vaeltelu" varsinkin teki aiemmin sitä liukkaalla. Eikä maksanu paljon, 20 erkkiä kpl KL:ssä
Olisin vaihtanut jo vuosi sitten, jos olisin aavistanut aiemmin, että vika on niissä puslissa - katsastusmieshän sanoi niiden olevan OK !!!
Nyt menee vanha 90-mallin w124 taas kuin kiskoilla, joutais vaan ajaan pitkiä matkoja...
