Tukivarsien puslien vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Tukivarsien puslien vaihto

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Terve!

Onko kellään kokemuksia tukivarsien kumipuslien vaihdoista? Tai vinkkejä vaihtoon, jos ei HALUA ostaa uusia tukivarsia??? Hommahan kuitenkin lienee aikamoinen......
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä auto ja mistä tukivarsista on kyse ? :roll:
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

takapäähän ei taida edes saada pelkkiä puslia.. tulee aina tukivarsineen.. ei kai tuo etupääh puslien vaihto pitäs kova homa olla jos on vähänkään laitteita millä tehdä.. itellä odottaa oma auto juuri etupään remonttia...
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

mika.t kirjoitti:takapäähän ei taida edes saada pelkkiä puslia.. tulee aina tukivarsineen.
Oletan, että kyseesstä on W124.
Kyllä saa puslia ja tulevat huomattavasti edullisemmaksi jos vain viitsii nysvätä. Motenetistä löytyy:
W124 Tukitangon hela jos Ø12/34x38mm (tarkista!). . . . . . 18-1485 5.90 ???

Tavallisesta tukivarresta täytyy saada pois vain vanha pusla. Ei kannata yrittää lyömällä, koska todella piukkaan ruostuneita. Parhaiten lähtee pois kun poistaa kumiosan ja alumiiniholkin, sen jälkeen vanhan puslan metallikehä rautasahalla tai viilalla halki yhdestä tai kahdesta kohtaa. Seuraavaksi uusi pusla tilalle vaikka prässillä. Vanhasta tukivarresta täytyy ottaa se ohjausholkki puslan sisään.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

W115ssa oon ainaki vaihtanu puslat niin että oon poltellut vähä vanhaa puslaa niin että sen on saanut irti. Uusi pusla on sitten mennyt paikalleen kaksihaaraista ulosvetäjää soveltaen ja uuteen puslaan oon vähä pyyhkässy mäntysuopaa kumin päälle niin menee liukkaammin. Ei se niin ihmeellinen homma ainakaan noihin oo.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

puslat

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

unohdin mainita, auto on W 201 2,5 D.
Eipä nuo puslat varmaankaan eroa 124:sta. Sen tiedän kokemuksesta että aika tusaamistahan se on.
Kiitos vinkeistä kuitenkin!
Ja se on totta, motonetistä niitä saa mutta voi olla halvempiakin puslia sillä jokainenhan liike niitä myy (MB-sopivuus)
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Itse vaihdoin kesällä etupään puslat. Kannattaa varautua siihen, että pultit joutuu katkaisemaan. Saattaapi olla melkoisen tiukassa muuten siellä puslan sisällä. Katkaisu onnistuu ihan kohtuullisesti rautasahalla. Toisen saa muistaakseni rälläköityä.
Pultit ei maksa paljoa, mutta helpottaa huomattavasti. Ne alumiiniset sisäholkit tulevat puslapakkauksen mukana, ainakin Motonetin myymässä.

Uudet puslat menivät ihan käsivoimin paikalleen, kun hiukan nitkutteli alussa. Pitää vain muistaa ottaa se vanhan puslan peltikuori ensin pois. Se on nimittäin erehdyttävästi sen näköinen, että muka kuuluisi tukivarren runkoon. (Nimimerk. yksi pusla sököksi sen takia!)
Prässiä käytettäessä kannattaa olla tarkkana, sillä puslien holkit menevät erittäin herkästi lyttyyn, jos ottavat päittäin kiinni toisiinsa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
sinivalkoinenm
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 12.01.2004 18:35
Paikkakunta: Saarijärvi

alatukivarren ulommat puslat takana

Viesti Kirjoittaja sinivalkoinenm »

olivat ainakin mulla tosi tiukassa !
Jouduin kuumentaan niin, et se yläpuolella oleva muovinen "koiranluu" suli kokonaan ja rautakangenpätkä ja elefanttileka ja johan lensi entinen hallin nurkkaan--toisella puolella ei tullut enää vaurioita ja niitä muovisia koiranluitahan on joka ukolla perstaskussa aina mukana muutama :)
Uusi pusla meni heittämällä reikään rasvan kanssa paljain käsin ja loppui renkaiden kuluminen epätasaisesti ja "perän vaeltelu" varsinkin teki aiemmin sitä liukkaalla. Eikä maksanu paljon, 20 erkkiä kpl KL:ssä

Olisin vaihtanut jo vuosi sitten, jos olisin aavistanut aiemmin, että vika on niissä puslissa - katsastusmieshän sanoi niiden olevan OK !!!
Nyt menee vanha 90-mallin w124 taas kuin kiskoilla, joutais vaan ajaan pitkiä matkoja... :)
Vastaa Viestiin