W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Päivää vain kaikille!
Sanontahan kuuluu että torstai on toivoa täynnä, nyt se oli sitten tuska torstai.
Tilanne lähti seuraavasti liikenteeseen:
Aamulla normaali käynnistys ja lähtö töihin ei ongelmia.
Parit risteys pysähdykset ja normi kiihdytys 80km/h vauhtiin.
Määräpäässä huomasin että auto ei käy kunnolla "ryskyttää" kevyesti.
Ajoin vielä n. 1km työpaikan pihaan ja mietiskelin että onkohan suutin mennyt, käy huonosti ja haisikin välillä sellainen katkera haju. (päivän kokonais km n. 15km)
Töistä hallille ja siellä odottikin jo asentaja koneen kanssa ja tarkoitus oli tarkistaa suuttimet ja sitä kautta selvittää mahdollista vikaa.
Matkalla töistä hallille auto piippasi että lisää 1 litra öljyä koneeseen.
Hallille saapuessa asentaja sanoi että ei muuten mahda olla suuttimessa vika kun kuuntelee konetta, ja samaa mieltä olin siinä vaiheessa itsekkin kun alkoi tuota öljyäkin viemään.
Tietokone kiinni ja selvityksen jälkeen toteamus että kolmos sylinterin paineet ovat selvästi alempana kuin muissa.
Muutama puhelu asentajalta toiselle ja sieltä tuli myös vahvistusta että tuo diagnoosi kertoisi viallisesta männästä/muuta syystä joka aiheuttaa paineeen häviämisen ja sitä kautta ongelmat. (käynti häiriö, öljyn kulutus, savua öljytilassa, hajua jne..)
Hallilta auto toiselle ja sunnuntaina tarkoitus alkaa irroittamaan kansi, jotta nähdään mitä siellä odottaa...
Tänään perjantaina muutama puhelu merkkihuoltoon, missä autoa on aina huollettu ja sieltä kyselyä että onko mahdollista että olisi mäntä rikki ja olisiko tälläinen yleistä. Vastaavaa ei kuulemma ole heillä tiedossa.
Tähän heti teille sanon että Asentaja joka tutki auton ja Asentaja 2 jolle soitettiin, molemmat sanoivat että ei olisi heille ensimmäinen tapaus että männässä on reikä ja juurikin tässä mersun koneessa. Uudet osat ovat kuulemma eriosanumerolla ja loppu vuoden 2005 moottoreissa ei tätä vikaa ole havaittu/rikkoontuneita mäntiä ei ole ollut.
Soitin vielä Asentaja 3 joka ollut myös töissä merkkihuollossa, sanoi että hänellä on sellainen etiäinen että niitä mäntiä olisi mennyt noista...
Katsotaan mitä löytyy ja kertokaa omista kokemuksista ja kuulemisista.
Autosta faktoja:
MB W203 facelift 200cdi
Valmistettu 2005 (muistaakseni maaliskuussa)
Tuotu Suomeen 2008, Kuopioon ja ostettu sieltä 2012 syksyllä Kajaaniin itselle.
Auto on huollettu aina ajallaan ja siitä löytyy huoltokirja että huoltohistoria merkkihuollosta Hartikainen/Saksan päässä MB huolto.
Minkäänlaista sivuääntä/poikkeamaa ei moottorissa ollut aikaisemmin eli ei oirehtinut, jos oli niin sitä ei kyllä korva
Tekniikka: 200 cdi diisseli 90kW
Automaatti lootalla
Moottorinumeron katson, kun käyn auton luonna, jotenkin sitä ei eilen jaksanut/kiinnostanut tarkemmin autoa alkaa tutkia. Päivittelen auton tiedot myöhemmin tarkemmaksi
-Manu
Pahoittelen jos aloitin uuden ketjun turhaan, koitin etsiä viestejä missä puhuttaisiin männän,koneen,moottorin rikkoontumisesta W203 cdi 200 koneessa.
Sanontahan kuuluu että torstai on toivoa täynnä, nyt se oli sitten tuska torstai.
Tilanne lähti seuraavasti liikenteeseen:
Aamulla normaali käynnistys ja lähtö töihin ei ongelmia.
Parit risteys pysähdykset ja normi kiihdytys 80km/h vauhtiin.
Määräpäässä huomasin että auto ei käy kunnolla "ryskyttää" kevyesti.
Ajoin vielä n. 1km työpaikan pihaan ja mietiskelin että onkohan suutin mennyt, käy huonosti ja haisikin välillä sellainen katkera haju. (päivän kokonais km n. 15km)
Töistä hallille ja siellä odottikin jo asentaja koneen kanssa ja tarkoitus oli tarkistaa suuttimet ja sitä kautta selvittää mahdollista vikaa.
Matkalla töistä hallille auto piippasi että lisää 1 litra öljyä koneeseen.
Hallille saapuessa asentaja sanoi että ei muuten mahda olla suuttimessa vika kun kuuntelee konetta, ja samaa mieltä olin siinä vaiheessa itsekkin kun alkoi tuota öljyäkin viemään.
Tietokone kiinni ja selvityksen jälkeen toteamus että kolmos sylinterin paineet ovat selvästi alempana kuin muissa.
Muutama puhelu asentajalta toiselle ja sieltä tuli myös vahvistusta että tuo diagnoosi kertoisi viallisesta männästä/muuta syystä joka aiheuttaa paineeen häviämisen ja sitä kautta ongelmat. (käynti häiriö, öljyn kulutus, savua öljytilassa, hajua jne..)
Hallilta auto toiselle ja sunnuntaina tarkoitus alkaa irroittamaan kansi, jotta nähdään mitä siellä odottaa...
Tänään perjantaina muutama puhelu merkkihuoltoon, missä autoa on aina huollettu ja sieltä kyselyä että onko mahdollista että olisi mäntä rikki ja olisiko tälläinen yleistä. Vastaavaa ei kuulemma ole heillä tiedossa.
Tähän heti teille sanon että Asentaja joka tutki auton ja Asentaja 2 jolle soitettiin, molemmat sanoivat että ei olisi heille ensimmäinen tapaus että männässä on reikä ja juurikin tässä mersun koneessa. Uudet osat ovat kuulemma eriosanumerolla ja loppu vuoden 2005 moottoreissa ei tätä vikaa ole havaittu/rikkoontuneita mäntiä ei ole ollut.
Soitin vielä Asentaja 3 joka ollut myös töissä merkkihuollossa, sanoi että hänellä on sellainen etiäinen että niitä mäntiä olisi mennyt noista...
Katsotaan mitä löytyy ja kertokaa omista kokemuksista ja kuulemisista.
Autosta faktoja:
MB W203 facelift 200cdi
Valmistettu 2005 (muistaakseni maaliskuussa)
Tuotu Suomeen 2008, Kuopioon ja ostettu sieltä 2012 syksyllä Kajaaniin itselle.
Auto on huollettu aina ajallaan ja siitä löytyy huoltokirja että huoltohistoria merkkihuollosta Hartikainen/Saksan päässä MB huolto.
Minkäänlaista sivuääntä/poikkeamaa ei moottorissa ollut aikaisemmin eli ei oirehtinut, jos oli niin sitä ei kyllä korva
Tekniikka: 200 cdi diisseli 90kW
Automaatti lootalla
Moottorinumeron katson, kun käyn auton luonna, jotenkin sitä ei eilen jaksanut/kiinnostanut tarkemmin autoa alkaa tutkia. Päivittelen auton tiedot myöhemmin tarkemmaksi
-Manu
Pahoittelen jos aloitin uuden ketjun turhaan, koitin etsiä viestejä missä puhuttaisiin männän,koneen,moottorin rikkoontumisesta W203 cdi 200 koneessa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Ei tässä kannata foorumin suuntaan paljoa pahoitella, sitähän varten foorumi ymmärtääkseni on perustettu, jotta jäsenet voivat kertoa kuulumisiaan.
Sensijaan on pahoiteltava autosi moottorin rikkoontumista.
Selvä tapaushan se on, selviää vain ottamalla ensiksi vaikka sylinterin kansi pois. Sieltä alkaa seviämään alustavasti, missä ja mistä vaurio on syntynyt. Tarkemmin tutkittaessa olisi tutkittava tarkemmin vauriollinen sylinteriryhmä/kansirakenne/suutin yms. tekijät, jotka kukin voi vaurioittaa moottorin.
Ei kyseinen moottori ole " tyyppivialtaan " sellainen, että täytyisi huolestua. Kun vikapaikka on selvinnyt, on helpompi määrittää vaurion aiheuttaja.
Olisin halunnut alustavasti tietää, jos tiedossa, oliko moottorille tehty ohjelmamuutos ?
Sensijaan on pahoiteltava autosi moottorin rikkoontumista.
Selvä tapaushan se on, selviää vain ottamalla ensiksi vaikka sylinterin kansi pois. Sieltä alkaa seviämään alustavasti, missä ja mistä vaurio on syntynyt. Tarkemmin tutkittaessa olisi tutkittava tarkemmin vauriollinen sylinteriryhmä/kansirakenne/suutin yms. tekijät, jotka kukin voi vaurioittaa moottorin.
Ei kyseinen moottori ole " tyyppivialtaan " sellainen, että täytyisi huolestua. Kun vikapaikka on selvinnyt, on helpompi määrittää vaurion aiheuttaja.
Olisin halunnut alustavasti tietää, jos tiedossa, oliko moottorille tehty ohjelmamuutos ?
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Pahoittelut. Huonosti toimiva suutin syynä ja männässä reikä
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Tästä puhuimmekin asentajan kanssa ja huonosti toimiva suutin olisi jotenkin antanut merkkejänsä ilmi. Mutta samalla kun kansi on irti niin suuttimetkin käyvät tarkistuksessa.markoala kirjoitti:Pahoittelut. Huonosti toimiva suutin syynä ja männässä reikä
Alustavaa laskelmaa tässsä tehnyt mahdollisesta viasta riippuen..
Tämä kannen irroitus "kurkistus" maksaa:
-Kannen koneistus n. 140€
-Kannentiiviste 50-100€
-Pulttisarja n. 50€
-Venttiilien suojakumit jos uusii samalla kun ne irtikäyttää 50€
- ja mitäs muuta sitä tähän kurkistukseeen listaisi???
Männät 80-150€/kpl vaihdan kaikki samalla jos yksikin on viallinen. 320-600€
Hehkut 15€/kpl 60€ (3 sylinterin hehku rikki tietokoneen mukaan)
Jos sinne on jokin jälki tullut niin eikun konetta irti tai hoonaamaan sylinteriä.
Mikäli vain mäntä rikki niin alapuolelta öljypohja pois, ja sieltä löysää kiertokanget irti ja nostelee männät ylös päin... näin kuulemma teoriassa mennee tilanne.
Sittenhän pitää alhaalta päin vaihtaa
-Öljyt + Suodatin
-Vaihteiston pohjan tiiviste + pultit
-???
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Oletan olevan vakioMesemies89 kirjoitti:
Olisin halunnut alustavasti tietää, jos tiedossa, oliko moottorille tehty ohjelmamuutos ?
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Kyllä se rikkinäinen suutin aina silloin tällöin polttaa näissä mäntään reijän. Ei yleistä mutta oon nähny kaks cdi:n mäntää joissa samanlainen pieni reikä. Ja käyntiäänestä sitä viallista suutinta ei välttämättä kuule.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Tämäkin oli yksi alakertavaurioisista.
Suutin yleensä alkaa naputtaa kiihdytyksessä, silloin on syytä reagoida heti asiaan.
Suutin yleensä alkaa naputtaa kiihdytyksessä, silloin on syytä reagoida heti asiaan.
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Että ei olis paineen puutos yhteydessä tuohon hehkuvikaan,
hekusta lähtenyt pala mikä ventiilin välissä, hehkutamaton sylinteri/maäntä hajonuut alun huonon palamisen takia,
vuotoa voi tarkistella helposti ilman kannen irrotusta, paine vuoto testillä(ohivuoto)
toinen hyvä konsti mäntä vaurion tutkillun ilman koneen avaamista on "endoskoppi" millä kurkistaa
E: 1syl ja 3syl mäntiä on mennyt 5syl koneista
("samoja" 4syl/5syl koneita muuten mutta yksi sylinteri enemän...)
hekusta lähtenyt pala mikä ventiilin välissä, hehkutamaton sylinteri/maäntä hajonuut alun huonon palamisen takia,
vuotoa voi tarkistella helposti ilman kannen irrotusta, paine vuoto testillä(ohivuoto)
toinen hyvä konsti mäntä vaurion tutkillun ilman koneen avaamista on "endoskoppi" millä kurkistaa
E: 1syl ja 3syl mäntiä on mennyt 5syl koneista
("samoja" 4syl/5syl koneita muuten mutta yksi sylinteri enemän...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Jep...ja lisäksi....CDI203 kirjoitti: hehkutamaton sylinteri/maäntä hajonuut alun huonon palamisen takia,
Suurin syyllinen dieselissä jos männän lakeen tulee vaurio, on palamisen. Kun toistuvasti palotapahtuma sytyttää polttoaineseoksen tietyssä kohtaa, voimistuu tuo haittailmiö, kun palotilassa tapahtuvat rakenne/muoto muutokset edesauttavat / kiihdyttävät vaurion etenemistä.
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Eilen otettiin kansi pois tästä ja 1. sylinterin mäntä oli melkein kokonaan haljennut.
Vauhti korjaa virheet
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Juu elikka Guulan kanssa purettiin eilen kansi irti ja katsoimme mitä sieltä löytyy sen hemmetin monen pultin ja mutterin lisäksi
- 1. sylinterissä oli vika -> halkeama melkein koko männän poikki. Onneksi sylinteri itse oli säästynyt ilman vaurioita.
Tässä spekuoitiin että miksi kone näytti että kolmos pytyssä olisi jotain, mutta todellisuus olikin että kolmospytty oli parhaassa kunnossa ja tulkitsimme väärin sylinterin pyörimis nopeutta koneelta katsoessamme, olemmehan vain ihmisiä.
- 3. Sylinterin hehku rikki
- 1-4 sylinterin suuttimet EHJIÄ.
Halkeama oli n. 3/4 osaa männän laesta.
- 1. sylinterissä oli vika -> halkeama melkein koko männän poikki. Onneksi sylinteri itse oli säästynyt ilman vaurioita.
Tässä spekuoitiin että miksi kone näytti että kolmos pytyssä olisi jotain, mutta todellisuus olikin että kolmospytty oli parhaassa kunnossa ja tulkitsimme väärin sylinterin pyörimis nopeutta koneelta katsoessamme, olemmehan vain ihmisiä.
- 3. Sylinterin hehku rikki
- 1-4 sylinterin suuttimet EHJIÄ.
Halkeama oli n. 3/4 osaa männän laesta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Pari vaihtoehtoa männän halkamiselle on, joko valmistusvika tai öljyjäädytys-suihku viallinen tai öljysuiku suuntaa väärään kohtaanaan. Eli lämpöongemasta männän jäähdytyksestä " voisi" olla kysymys. Täytyisi tutkia mäntää tarkemmin materiaalivian/valmistusvian suhteen.
No tuon korjaaminen ei niin kalliiksi tule...hyvä niin. Mutta kyllä taas panee ajattelemaan moottorivaurioiden syntyä....vakio koneellakin.
No tuon korjaaminen ei niin kalliiksi tule...hyvä niin. Mutta kyllä taas panee ajattelemaan moottorivaurioiden syntyä....vakio koneellakin.
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Milläs tämä todettu? Suutinvikahan noita mäntiä taitaa eniten syödä. Kuuluiko autosta ennen hajoamista vedätyksessä ylimääräisiä nakutuksia ?ManuOtus kirjoitti:
- 1-4 sylinterin suuttimet EHJIÄ.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Kuva männästä poissulkee suutinvian.AM kirjoitti:Milläs tämä todettu? Suutinvikahan noita mäntiä taitaa eniten syödä. Kuuluiko autosta ennen hajoamista vedätyksessä ylimääräisiä nakutuksia ?ManuOtus kirjoitti:
- 1-4 sylinterin suuttimet EHJIÄ.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Jep tapin suuntisesti halki... ei "nakutus"/sulamis jälkiäMesemies89 kirjoitti:Kuva männästä poissulkee suutinvian.AM kirjoitti:Milläs tämä todettu? Suutinvikahan noita mäntiä taitaa eniten syödä. Kuuluiko autosta ennen hajoamista vedätyksessä ylimääräisiä nakutuksia ?ManuOtus kirjoitti:
- 1-4 sylinterin suuttimet EHJIÄ.
1syl heti vesi pumppun takan(sama näköisi on näkynyt jako ajossa olleissa sprintereissä millä ajettu "sohlolla" vesi pumppulla)
olikos kuinka paljon noki/piki töhnää ko pytyn imusarjassan putkessa, männän päällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Kaikki imupuolen aukot olivat samalla tavalla "noki" tahnassa, ei paljoa,."Nokea" männän päällä oli sen verran vähän että vaurion näki selvästi heti kannen nostettua pois.CDI203 kirjoitti:
Jep tapin suuntisesti halki... ei "nakutus"/sulamis jälkiä
1syl heti vesi pumppun takan(sama näköisi on näkynyt jako ajossa olleissa sprintereissä millä ajettu "sohlolla" vesi pumppulla)
olikos kuinka paljon noki/piki töhnää ko pytyn imusarjassan putkessa, männän päällä
Valokuvan takia puhdistin männän päällysen vain.
Suuttimet ovat testattu suutin penkissä ammattilaisella, ja kuten aiemmin sanottiin vika ei johdu suuttimista.
Tuo valmistevika on noussut jo useampaan otteeseen ilmi katsotaan mitä maahantuoja asiaan sanoo.
"Kuulemma loppuvuoden koneissa on mäntä eri osanumerolla jo, tämä 2005/3 kasuttu kone tarran mukaan... "
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
ManuOtus kirjoitti:Kaikki imupuolen aukot olivat samalla tavalla "noki" tahnassa, ei paljoa,."Nokea" männän päällä oli sen verran vähän että vaurion näki selvästi heti kannen nostettua pois.CDI203 kirjoitti:
Jep tapin suuntisesti halki... ei "nakutus"/sulamis jälkiä
1syl heti vesi pumppun takan(sama näköisi on näkynyt jako ajossa olleissa sprintereissä millä ajettu "sohlolla" vesi pumppulla)
olikos kuinka paljon noki/piki töhnää ko pytyn imusarjassan putkessa, männän päällä
Valokuvan takia puhdistin männän päällysen vain.
Suuttimet ovat testattu suutin penkissä ammattilaisella, ja kuten aiemmin sanottiin vika ei johdu suuttimista.
Tuo valmistevika on noussut jo useampaan otteeseen ilmi katsotaan mitä maahantuoja asiaan sanoo.
"Kuulemma loppuvuoden koneissa on mäntä eri osanumerolla jo, tämä 2005/3 kasuttu kone tarran mukaan... "
Tässä tapauksessa ei tosiaankaan ole paljon vaihtoehtoja. Nyt täytyy ottaa mäntä pois ja tarkastella samalla öljysuihkun kunto.
Jos mäntä/männäntappi ei saa jäähdytystä, halkeaa mäntä männässä näkyvän vaurion mukaisesti.
Tässä mennään valmistajan takuun puitteissa siiinä ja siinä. Vehon olisi viisasta laittaa moottori kuntoon korvauksetta.
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Minä olen suuttimet testannut tästä ja ne ovat kuin uudet.
Kaikki reijät ovat auki, ohivuotoa ei ole paluupuolelle eikä sylinteriin. Ainemäärät eri ohjaus ajoilla ja jännitteillä ovat kunnossa.
Myös esiruiskutuksen ohjaus ajalla.
Kaikki reijät ovat auki, ohivuotoa ei ole paluupuolelle eikä sylinteriin. Ainemäärät eri ohjaus ajoilla ja jännitteillä ovat kunnossa.
Myös esiruiskutuksen ohjaus ajalla.
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Paikallisen sekä maahantuojan takuukäsittelijän kanssa keskusteltu asiasta, auto pitää toimittaa heille purettavaksi jotta takuu pyyntövalmistajan puoleen saadaan toimitettua. On myös mahdollista että kannen irroittanut huoltoliike toimittaa riittävän laajan selvityksen kanssa kuvineen päivineen selvityksen viasta joka toimitetaan valmistajalle käsittelyyn.
Valmistaja voi halutessaan korvata esim. osat, työn tai ei mitään.
Jotta auto nippuun saataisiin taidan unohtaa tämän puolen ja tilataan osat suoraan pajalle ja laitetaan paikoilleen.
Raaka kustannus arvio osille n. 500-600€
Kannen koneistus n. 150€
Muut kulut n. 100€
Työn osuus tunteinana tähän mennessä n. 6h
Arvio kasaamisesta 10h
Jos merkkiliike ottaa 80€/h niin ei paljon auta esim osien korvaaminen valmistajan toimesta.
Valmistaja voi halutessaan korvata esim. osat, työn tai ei mitään.
Jotta auto nippuun saataisiin taidan unohtaa tämän puolen ja tilataan osat suoraan pajalle ja laitetaan paikoilleen.
Raaka kustannus arvio osille n. 500-600€
Kannen koneistus n. 150€
Muut kulut n. 100€
Työn osuus tunteinana tähän mennessä n. 6h
Arvio kasaamisesta 10h
Jos merkkiliike ottaa 80€/h niin ei paljon auta esim osien korvaaminen valmistajan toimesta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
ManuOtus kirjoitti:Paikallisen sekä maahantuojan takuukäsittelijän kanssa keskusteltu asiasta, auto pitää toimittaa heille purettavaksi jotta takuu pyyntövalmistajan puoleen saadaan toimitettua. On myös mahdollista että kannen irroittanut huoltoliike toimittaa riittävän laajan selvityksen kanssa kuvineen päivineen selvityksen viasta joka toimitetaan valmistajalle käsittelyyn.
Valmistaja voi halutessaan korvata esim. osat, työn tai ei mitään.
Jotta auto nippuun saataisiin taidan unohtaa tämän puolen ja tilataan osat suoraan pajalle ja laitetaan paikoilleen.
Raaka kustannus arvio osille n. 500-600€
Kannen koneistus n. 150€
Muut kulut n. 100€
Työn osuus tunteinana tähän mennessä n. 6h
Arvio kasaamisesta 10h
Jos merkkiliike ottaa 80€/h niin ei paljon auta esim osien korvaaminen valmistajan toimesta.
Tässä on periaatteessa sellaisesta asiasta kysymys, mistä olet alunperinkin maksanut...eli luottanut Mersun kuuluisaan laatuun ja kestävyyteen. Itse en kyllä hyväksyisi minkäänlaista kompromissia korjauksen suhteen. Onhan Mersuja aikoinaan korjattu takuuna ruostevauriot.
No mikään ei ole ikuista, mutta huollettuna Mersun moottorininkin pitäisi kestää vielä satojatuhansia kilometrejä ilman mainittua vauriota. Se on sitten eri asia, jos moottorille on tehty ohjelmamuutos jne.
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Tämä on kyllä totta, asiaahan voisi ihan periaatteessa lähteä viemään eteenpäin mutta rahahan se ratkaisee ja jos tullaan vain osalti vastaan kustannuksissa niin tämä osakin on suurempi menoerä kuin "tee-se-itse" hommana.Mesemies89 kirjoitti:ManuOtus kirjoitti:Paikallisen sekä maahantuojan takuukäsittelijän kanssa keskusteltu asiasta, auto pitää toimittaa heille purettavaksi jotta takuu pyyntövalmistajan puoleen saadaan toimitettua. On myös mahdollista että kannen irroittanut huoltoliike toimittaa riittävän laajan selvityksen kanssa kuvineen päivineen selvityksen viasta joka toimitetaan valmistajalle käsittelyyn.
Valmistaja voi halutessaan korvata esim. osat, työn tai ei mitään.
Jotta auto nippuun saataisiin taidan unohtaa tämän puolen ja tilataan osat suoraan pajalle ja laitetaan paikoilleen.
Raaka kustannus arvio osille n. 500-600€
Kannen koneistus n. 150€
Muut kulut n. 100€
Työn osuus tunteinana tähän mennessä n. 6h
Arvio kasaamisesta 10h
Jos merkkiliike ottaa 80€/h niin ei paljon auta esim osien korvaaminen valmistajan toimesta.
Tässä on periaatteessa sellaisesta asiasta kysymys, mistä olet alunperinkin maksanut...eli luottanut Mersun kuuluisaan laatuun ja kestävyyteen. Itse en kyllä hyväksyisi minkäänlaista kompromissia korjauksen suhteen. Onhan Mersuja aikoinaan korjattu takuuna ruostevauriot.
No mikään ei ole ikuista, mutta huollettuna Mersun moottorininkin pitäisi kestää vielä satojatuhansia kilometrejä ilman mainittua vauriota. Se on sitten eri asia, jos moottorille on tehty ohjelmamuutos jne.
Lähinnäkin tämä keskustelu voisi toimia tulevaisuudessa tiedotteena/vastaavana infona että näitä on tapahtunut ja tämä on mahdollista.
Kun virallista tietä kysyy vastaukseksi saa: "ei ole kyllä koskaan kuultu" "vika pitäisi selvittää miksi, kun ei koskaan ennen" "todella kumma homma" jne.
Kun moottorikorjaamolta kysyy niin saa vastaukseksi: "ei ole ensimmäinen" "niitähän aina silloin tällöin tulee vastaan"
Onko tämän ikäisten autojen omistajat vain olleet aikaisemmin hiljaa rikkosta ja tieto ei ole mennyt eteen päin
"mersulla ajaa miljoona kilometriä" joo ei tällä mentiin vain 245tkm
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
ManuOtus kirjoitti:Tämä on kyllä totta, asiaahan voisi ihan periaatteessa lähteä viemään eteenpäin mutta rahahan se ratkaisee ja jos tullaan vain osalti vastaan kustannuksissa niin tämä osakin on suurempi menoerä kuin "tee-se-itse" hommana.Mesemies89 kirjoitti:ManuOtus kirjoitti:Paikallisen sekä maahantuojan takuukäsittelijän kanssa keskusteltu asiasta, auto pitää toimittaa heille purettavaksi jotta takuu pyyntövalmistajan puoleen saadaan toimitettua. On myös mahdollista että kannen irroittanut huoltoliike toimittaa riittävän laajan selvityksen kanssa kuvineen päivineen selvityksen viasta joka toimitetaan valmistajalle käsittelyyn.
Valmistaja voi halutessaan korvata esim. osat, työn tai ei mitään.
Jotta auto nippuun saataisiin taidan unohtaa tämän puolen ja tilataan osat suoraan pajalle ja laitetaan paikoilleen.
Raaka kustannus arvio osille n. 500-600€
Kannen koneistus n. 150€
Muut kulut n. 100€
Työn osuus tunteinana tähän mennessä n. 6h
Arvio kasaamisesta 10h
Jos merkkiliike ottaa 80€/h niin ei paljon auta esim osien korvaaminen valmistajan toimesta.
Tässä on periaatteessa sellaisesta asiasta kysymys, mistä olet alunperinkin maksanut...eli luottanut Mersun kuuluisaan laatuun ja kestävyyteen. Itse en kyllä hyväksyisi minkäänlaista kompromissia korjauksen suhteen. Onhan Mersuja aikoinaan korjattu takuuna ruostevauriot.
No mikään ei ole ikuista, mutta huollettuna Mersun moottorininkin pitäisi kestää vielä satojatuhansia kilometrejä ilman mainittua vauriota. Se on sitten eri asia, jos moottorille on tehty ohjelmamuutos jne.
Lähinnäkin tämä keskustelu voisi toimia tulevaisuudessa tiedotteena/vastaavana infona että näitä on tapahtunut ja tämä on mahdollista.
Kun virallista tietä kysyy vastaukseksi saa: "ei ole kyllä koskaan kuultu" "vika pitäisi selvittää miksi, kun ei koskaan ennen" "todella kumma homma" jne.
Kun moottorikorjaamolta kysyy niin saa vastaukseksi: "ei ole ensimmäinen" "niitähän aina silloin tällöin tulee vastaan"
Onko tämän ikäisten autojen omistajat vain olleet aikaisemmin hiljaa rikkosta ja tieto ei ole mennyt eteen päin
"mersulla ajaa miljoona kilometriä" joo ei tällä mentiin vain 245tkm
Kyllä näitä tämätyyppisiä moottoririkkoja aika harvakseltaan on tullut eteen, jotka ovat originaaleja.
Moottori kyllä saadaan käyttökelvottomaksi monestakin syystä, mutta kohtuullisesti huollettuna...ajettuna tuo miljoona kilometriä pitäisi mennä helposti, tekemättä perusmoottorille mitään remonttia.
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Auton huolthistoria merkkikorjaamolta, yhtä öljynvaihtoa lukuunottamatta, huollettu aina ajallaan.
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Eikös saksantuonneissa ole esiintynyt näitä mäntien halkeamia normaalia enemmän? Suuttimen takia haljennut mäntä on eri asia ja myöskin eri näköinen. Edellinen omistaja ajanut autobaanalla urku auki?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
jos tää hajos sen takia, kun ei ole viritelty, eli paranneltu moottoria? laihallahan tollanen vakiokuntonen diiseli käy.. (vitsi vitsi. rumileukselle vähän mietittävää)
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
ManuOtus kirjoitti:Auton huolthistoria merkkikorjaamolta, yhtä öljynvaihtoa lukuunottamatta, huollettu aina ajallaan.
Eiku liian paksu huoltokirja, ne leimat ei pysyny enää pinossa siellä vihon välissä (jos tää olis sattunu huoltokirjattomalle yksilölle niin olis monta syyttävää sormee osottamassa että mitäs ostit knjääh...)pera8x kirjoitti:jos tää hajos sen takia, kun ei ole viritelty, eli paranneltu moottoria? laihallahan tollanen vakiokuntonen diiseli käy.. (vitsi vitsi. rumileukselle vähän mietittävää)
No oikeesti kyllähän tuollanen riepoo, ei kuulu 'laatuautoon' (tai sitten laatuauton huollon pitäisi asia korjata kaikessa hiljaisuudessa )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
jospa uudet osat olisivat täällä loppuviikosta/ensi viikan alusta niin sadaan nippuun takaisin.
Katsotaan millainen kasa jää muttereita ylitse
nyt tulee uutta:
männät+renkaat
yläpään tiivistesarja
kannen tiivistesarja ja kannen pultit (kuuluvat tiivistesarjaan)
öljypohjan tiivistesarja
kansi käy koneistuksessa sinne uusitaan myös venttiilinvarren suojakumit samalla.
"Laatuauton" varttihuolto "tehdään 250tkm kohdalla "
Katsotaan millainen kasa jää muttereita ylitse
nyt tulee uutta:
männät+renkaat
yläpään tiivistesarja
kannen tiivistesarja ja kannen pultit (kuuluvat tiivistesarjaan)
öljypohjan tiivistesarja
kansi käy koneistuksessa sinne uusitaan myös venttiilinvarren suojakumit samalla.
"Laatuauton" varttihuolto "tehdään 250tkm kohdalla "
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Ainakin pakuissa vaikuttais olevan niin, toinen riskiryhmä on ambulanssit. Aika harvinaisia vikoja nuo mäntä viat on kuitenkin niissäkin, mutta normi suomessa uutena myydyissä pakuissa todella harvinaista, eli kyllä se 100km/h ajoneuvokohtainen rajoitus vähentää mäntävaurion riskiä selvästi.Jolle kirjoitti:Eikös saksantuonneissa ole esiintynyt näitä mäntien halkeamia normaalia enemmän? Suuttimen takia haljennut mäntä on eri asia ja myöskin eri näköinen. Edellinen omistaja ajanut autobaanalla urku auki?
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Täälä päin on toisen suuntaisa kokemuksia ~20 "suomi"autosta mitkä rajoitettu 80Jani R-K kirjoitti:Ainakin pakuissa vaikuttais olevan niin, toinen riskiryhmä on ambulanssit. Aika harvinaisia vikoja nuo mäntä viat on kuitenkin niissäkin, mutta normi suomessa uutena myydyissä pakuissa todella harvinaista, eli kyllä se 100km/h ajoneuvokohtainen rajoitus vähentää mäntävaurion riskiä selvästi.Jolle kirjoitti:Eikös saksantuonneissa ole esiintynyt näitä mäntien halkeamia normaalia enemmän? Suuttimen takia haljennut mäntä on eri asia ja myöskin eri näköinen. Edellinen omistaja ajanut autobaanalla urku auki?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 200cdi 90kW konerikko vm 2005
Osansa tekee varmasti myös ajotapa. Jos autolla lähdetään heti kylmällä moottorilla vedättämään ja kiihdytetään kaasupohjassa niin ei todellakaan tee hyvää kylmälle koneelle.