W204 - 320 CDI kulkupuolesta
W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Tervehdys,
Olisiko kanssaihmisillä kertoa faktaan ja/tai kokemukseen perustuvia näkemyksiä, mikä voisi aiheuttaa vaihtelua kulkupuoleen? Auto on ihan vakio 320 CDI, josta vikakoodit on luettu säännöllisesti, niitä ei ole ja auto toimii tuntuvan muuten ihan normaalisti.
Varsinainen "ongelma" on se, että satunnaisesti auto tuntuu melko nuhaiselta, vaikka löylyä pitäisi löytyä. Ohituskiihdytys voi tuottaa välillä nopeastikin laittomia lukemia, mutta välillä nopeusmittarin neula tuntuu olevan kuin liimattu. Taajamasta motarille kiihdytettäessä sama ilmiö - välillä ei meinaa taksimersun perässä pysyä, välillä taas kiihdytys tuntuu vääntävän suolet toiseen asentoon.
Omat arvaukseni tukkoisuuden ilmetessä:
- Hiukkassuodatin on juuri polttoa vailla
- Automaattilaatikko tai moottorin ohjelma on "mukauttanut" itsensä leppoisampaan ajoon
- Muutaman kommentin olen forumilta nähnyt, että ahtojäähdytin on onnettoman kokoinen
- Viimeisempänä (tätä en tietenkään haluaisi tunnustaa), perstuntumassa on vikaa?
Mikä on tuomio, onko kyseessä mahdollisesti normaali CDI-koneen ominaisuus, eli löytyykö tekniikasta teidän mielestä selitystä moiselle käytökselle?
Olisiko kanssaihmisillä kertoa faktaan ja/tai kokemukseen perustuvia näkemyksiä, mikä voisi aiheuttaa vaihtelua kulkupuoleen? Auto on ihan vakio 320 CDI, josta vikakoodit on luettu säännöllisesti, niitä ei ole ja auto toimii tuntuvan muuten ihan normaalisti.
Varsinainen "ongelma" on se, että satunnaisesti auto tuntuu melko nuhaiselta, vaikka löylyä pitäisi löytyä. Ohituskiihdytys voi tuottaa välillä nopeastikin laittomia lukemia, mutta välillä nopeusmittarin neula tuntuu olevan kuin liimattu. Taajamasta motarille kiihdytettäessä sama ilmiö - välillä ei meinaa taksimersun perässä pysyä, välillä taas kiihdytys tuntuu vääntävän suolet toiseen asentoon.
Omat arvaukseni tukkoisuuden ilmetessä:
- Hiukkassuodatin on juuri polttoa vailla
- Automaattilaatikko tai moottorin ohjelma on "mukauttanut" itsensä leppoisampaan ajoon
- Muutaman kommentin olen forumilta nähnyt, että ahtojäähdytin on onnettoman kokoinen
- Viimeisempänä (tätä en tietenkään haluaisi tunnustaa), perstuntumassa on vikaa?
Mikä on tuomio, onko kyseessä mahdollisesti normaali CDI-koneen ominaisuus, eli löytyykö tekniikasta teidän mielestä selitystä moiselle käytökselle?
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Onhan tuo porukoiden 320cdi eemeli kans vähän semmonen että välillä tuntuu ku se ei kiihtyis kovinkaa kummosesti mutta välillä taas tuntuu et tehoa on oikein hyvin. ilmansuodatin tai putki tukossa? tai joku ahtovuoto jossain?
W210 E320cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Kyseisessä autossa jos kaikki on kunnossa, ei tapahdu kertomaasi vaihtelua ajotilanteissa.alffis kirjoitti:Tervehdys,
Olisiko kanssaihmisillä kertoa faktaan ja/tai kokemukseen perustuvia näkemyksiä, mikä voisi aiheuttaa vaihtelua kulkupuoleen? Auto on ihan vakio 320 CDI, josta vikakoodit on luettu säännöllisesti, niitä ei ole ja auto toimii tuntuvan muuten ihan normaalisti.
Varsinainen "ongelma" on se, että satunnaisesti auto tuntuu melko nuhaiselta, vaikka löylyä pitäisi löytyä. Ohituskiihdytys voi tuottaa välillä nopeastikin laittomia lukemia, mutta välillä nopeusmittarin neula tuntuu olevan kuin liimattu. Taajamasta motarille kiihdytettäessä sama ilmiö - välillä ei meinaa taksimersun perässä pysyä, välillä taas kiihdytys tuntuu vääntävän suolet toiseen asentoon.
Omat arvaukseni tukkoisuuden ilmetessä:
- Hiukkassuodatin on juuri polttoa vailla
- Automaattilaatikko tai moottorin ohjelma on "mukauttanut" itsensä leppoisampaan ajoon
- Muutaman kommentin olen forumilta nähnyt, että ahtojäähdytin on onnettoman kokoinen
- Viimeisempänä (tätä en tietenkään haluaisi tunnustaa), perstuntumassa on vikaa?
Mikä on tuomio, onko kyseessä mahdollisesti normaali CDI-koneen ominaisuus, eli löytyykö tekniikasta teidän mielestä selitystä moiselle käytökselle?
Kun auto on kunnossa, antaa se kutakuinkin ne kilowatit ja vääntömomentin, joka on tehdasasetuksissa ilmoitettu.
Siihen ei vaikuta automaattilaatikon oppiminen ajotilanteesta, vaan kyllä rähinät tulee juuri silloin kun pyynti on päällä, eli jos painat nappulan pohjaan, niin varmasti lähtee pyynnin mukaan.

Kyseisessä autossa on jo niin hienoa tekniikkaa, että pienikin poikkeama / häirön vuoksi moottori menee osittaiseen vika/suojaustilaan, eikä siitä vikakoodia tallennu.
Ainut varma tapa selvittää häiriötä, on ajonaikainen seuranta starilla.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ti 16.07.2013 23:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Ainahan sitä pyyntiä enempi on..Mesemies89 kirjoitti:
Kyseisessä autossa jos kaikki on kunnossa, ei tapahdu kertomaasi vaihtelua ajotilanteissa.
Kun auto on kunnossa, antaa se kutakuinkin ne kilowatit ja vääntömomentin, joka on tehdasasetuksissa ilmoitettu.
Siihen ei vaikuta automaattilaatikon oppiminen ajotilanteesta, vaan kyllä rähinät tulee juuri silloin kun pyynti on päällä, eli jos painat nappulan pohjaan, niin varmasti lähtee pyynnin mukaan.

Kiitos vastauksista, tätä dilemmaa juuri koitan selvittää, voiko kärry olla viallinen, vaikka väittääkin olevansa ehjä - vastauksista todeten tilanne on 1-1.
[korjattu typo]
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Kylle se sun kärry on viallinen, ei muutakuin stari penkille ja ajoseurantaa.
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
mää en ole ihan perillä tästä nykytekniikasta, mutta tällänen ajatus tuli mieleen, että voiko keli vaikuttaa tehoon? jos siellä on kaikkia antureita ympäri konetta ripoteltuna, mitkä sitten mittaa painetta ja lämpötilaa jne. niin voiko sopivissa olosuhteissa tulla sellanen tilanne, että moottori ei tuotakkaan niin paljoa tehoa, mitä optimi olosuhteissa tuottaa?
tarkotan nyt sitä, että vaikka kesähelteellä 30 asteen ulkolämpötilassa alettaan kiihdyttään ja joku imuilmanlämpötila anturi kertoo, että ilma on kuumaa (vähä happisempaa), ruiskutus järjestelmä saa tiedon tästä ja ruiskuttaa inansa vähemmän tavaraa? ja tähän päälle vielä kaikki ahtopaineanturit, missä tilanne kertaantuu. paineistettu ilma on jo valmiiks, kuumaa, mikä kuumenee vaan enemmän turbon läpi mennessään ja lopulta (pienen?) coolerin kautta imusarjaan x lämpösenä, missä vielä mitataan lämpötilaa. ajan takaa, että huonot olosuhteet esim. vähentää hapekasta ilmaa moottorille, pitämällä ahtopaineen vakiona vaikuttaen samalla vähentävästi polttoaineen annosteluun.
tekeekö nämä nyky diiselit tällästä? siis, että mittaa jokapaikasta arvoja ja niiden mukaan säätää moottorille menevää ilmamäärää ja polttoainetta? että todellinen ruiskutusmäärä on eri 30 asteen helteellä, kun 20 asteen lämpötilassa?
tarkotan nyt sitä, että vaikka kesähelteellä 30 asteen ulkolämpötilassa alettaan kiihdyttään ja joku imuilmanlämpötila anturi kertoo, että ilma on kuumaa (vähä happisempaa), ruiskutus järjestelmä saa tiedon tästä ja ruiskuttaa inansa vähemmän tavaraa? ja tähän päälle vielä kaikki ahtopaineanturit, missä tilanne kertaantuu. paineistettu ilma on jo valmiiks, kuumaa, mikä kuumenee vaan enemmän turbon läpi mennessään ja lopulta (pienen?) coolerin kautta imusarjaan x lämpösenä, missä vielä mitataan lämpötilaa. ajan takaa, että huonot olosuhteet esim. vähentää hapekasta ilmaa moottorille, pitämällä ahtopaineen vakiona vaikuttaen samalla vähentävästi polttoaineen annosteluun.
tekeekö nämä nyky diiselit tällästä? siis, että mittaa jokapaikasta arvoja ja niiden mukaan säätää moottorille menevää ilmamäärää ja polttoainetta? että todellinen ruiskutusmäärä on eri 30 asteen helteellä, kun 20 asteen lämpötilassa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Kyllä nuo kertomasi olosuhdemuutokset ovat pieniä ja mitättömiä, kun moottori on käyttölämpötilassa. Olosuhde tekijöihin auton moottorinohjainlaite kompensoi muutokset. Perstuntumalla tämän automallin suorituskyvyssä ei huomaa muutosta, muutakuin silloin, kun järjestelmässä on jotakin vikaa.
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Täytyyhän siinä jotain hämärää olla jos noin radikaaleja eroja on kulkuhaluissa. Itse sain viime talvena jännän tilanteen kun ajoin lumisateessa rekan perässä lumipöllyssä vartin verran ja suoran avauduttua läksin ohitse niin autoa ei saanut juuri yli satasta kulkemaan. Ei vikatilaa ainakaan herjannut ja kun pysähdyin huoltikselle 5 minuutiksi niin auto kulki taas normaalisti eikä vastaavaa ole sen jälkeen ilmennyt. Arvelin että imuilmaputket meni siitä lumipöllystä tukkoon ja suli kun pysähdyin.
S204 320cdi 4matic
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Tuosta ei nyt käynyt selville millä vikakoodit on luettu?alffis kirjoitti:Tervehdys,
Olisiko kanssaihmisillä kertoa faktaan ja/tai kokemukseen perustuvia näkemyksiä, mikä voisi aiheuttaa vaihtelua kulkupuoleen? Auto on ihan vakio 320 CDI, josta vikakoodit on luettu säännöllisesti, niitä ei ole ja auto toimii tuntuvan muuten ihan normaalisti.
Varsinainen "ongelma" on se, että satunnaisesti auto tuntuu melko nuhaiselta, vaikka löylyä pitäisi löytyä. Ohituskiihdytys voi tuottaa välillä nopeastikin laittomia lukemia, mutta välillä nopeusmittarin neula tuntuu olevan kuin liimattu. Taajamasta motarille kiihdytettäessä sama ilmiö - välillä ei meinaa taksimersun perässä pysyä, välillä taas kiihdytys tuntuu vääntävän suolet toiseen asentoon.
Omat arvaukseni tukkoisuuden ilmetessä:
- Hiukkassuodatin on juuri polttoa vailla
- Automaattilaatikko tai moottorin ohjelma on "mukauttanut" itsensä leppoisampaan ajoon
- Muutaman kommentin olen forumilta nähnyt, että ahtojäähdytin on onnettoman kokoinen
- Viimeisempänä (tätä en tietenkään haluaisi tunnustaa), perstuntumassa on vikaa?
Mikä on tuomio, onko kyseessä mahdollisesti normaali CDI-koneen ominaisuus, eli löytyykö tekniikasta teidän mielestä selitystä moiselle käytökselle?
Ei se hiukkassuodin niin tukossa ole ennen polttoa että tehoissa huomaisi eron ennen ja heti jälkeen polton (jos toimii normaalisti). Automaattilaatikon mukautuneisuus ei vaikuta jos teet kick-down kiihdytyksen. Se cooleri voi olla onnettoman kokoinen mutta kuitenkin saman kokoinen joka kerta moottoritien ramppia ajaessa. Pieni lämpötilaero ei varmaan perstuntumalla havaittavissa. Jos taksimersu on referenssinä niin ehkä se on yhdellä kertaa 200 CDI ja toisella kertaa 420 CDI niin silloin perässä pysymisessä voi ollakin eroja.

Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Meillä vastaava W320 CDI eivätkä keli tms ympäristötekijät "persdynolla" arvioiden vaikuta mitenkään kiihtyvyyteen. Lämi pohjassa kiihdyttäessä on tuttu tunne tuo mainitsemasi juttu että suolet painuvat selkärankaa kohti. Yksi yksinkertainen juttu eli eiväthän moottorin ilmansuodattimet ole osittain tukossa? Huollossa asentaja viimeksi mainitsi että noiden pinta-ala suht pieni ja jos ajettu enemmän pölyssä niin moottorin ilmansaanti voinee myös vaivata.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
alffis kirjoitti:Tervehdys,
Olisiko kanssaihmisillä kertoa faktaan ja/tai kokemukseen perustuvia näkemyksiä, mikä voisi aiheuttaa vaihtelua kulkupuoleen? Auto on ihan vakio 320 CDI, josta vikakoodit on luettu säännöllisesti, niitä ei ole ja auto toimii tuntuvan muuten ihan normaalisti.
Varsinainen "ongelma" on se, että satunnaisesti auto tuntuu melko nuhaiselta, vaikka löylyä pitäisi löytyä. Ohituskiihdytys voi tuottaa välillä nopeastikin laittomia lukemia, mutta välillä nopeusmittarin neula tuntuu olevan kuin liimattu. Taajamasta motarille kiihdytettäessä sama ilmiö - välillä ei meinaa taksimersun perässä pysyä, välillä taas kiihdytys tuntuu vääntävän suolet toiseen asentoon.
Omat arvaukseni tukkoisuuden ilmetessä:
- Hiukkassuodatin on juuri polttoa vailla
- Automaattilaatikko tai moottorin ohjelma on "mukauttanut" itsensä leppoisampaan ajoon
- Muutaman kommentin olen forumilta nähnyt, että ahtojäähdytin on onnettoman kokoinen
- Viimeisempänä (tätä en tietenkään haluaisi tunnustaa), perstuntumassa on vikaa
Mikä on tuomio, onko kyseessä mahdollisesti normaali CDI-koneen ominaisuus, eli löytyykö tekniikasta teidän mielestä selitystä moiselle käytökselle?
Kylläkai se 6-kone kuljettaa kunnossa tuommoista pikku koppaa melko ripeästi, kun jaksaa S-koriakin reippaasti liikutella! Mulla ainoastaan poliisin pelko rajoittaa sita jalan asentoa ei auto!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
VNT siivet tahmaa...eli turbon huoltoon/putsaukseesn tarttis mennä...?
...lähtee ku purkka tukasta...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ti 21.08.2012 17:39
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Tuu helsinkiin niin tutkitaan Starilla, itsellä samanmoinen peli.
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Meinaatko että ei tule vikakoodia jos siivet ei liiku ECU:n pyytämään asentoon?Petri R kirjoitti:VNT siivet tahmaa...eli turbon huoltoon/putsaukseesn tarttis mennä...?
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Vähän se on mutuilua, mutta mulla ainakin Audissa vähän tahmaa ne siivet ja se selvästi tuntuu vaihtelevina tehoina...välillä on potkua tosi reilusti kun kiihdyttää rampilta (ahtopaine nousee ehkä liikaakin kun siivet on jäänyt liian isolle), mutta kun se kiihytys on vaan muutaman sekunnin mittainen niin ei mene vikatilaan (en tiedä jääkö merkintää muistiin) ja välillä sit tuntuu laiskalle...olisko taas siivet vähän väärässä tilassa. Luulen, että ei diagnostiikka seuraa todellisia siipien asentoja..ja siten muiden parametrien pysyessään tietyissä toleransseissa niin ei mene auto vikatilaan...varsinkin jos se vika on "laiskuus => liian matala ahtopaine" ? Oman auto on mennyt kaksi kertaa vikatilaan....molemmissa kerroissa oli sellainen pitkä "täyskaasukiihdytys" 80-180km/h....silloin vissiin pyydetyt ja totutuneet parametrit poikkesi liian pitkään/paljon toisistaan ja meni vikatilaan (virrat pois ja känytiin niin taas toimii)DBFI kirjoitti:Meinaatko että ei tule vikakoodia jos siivet ei liiku ECU:n pyytämään asentoon?Petri R kirjoitti:VNT siivet tahmaa...eli turbon huoltoon/putsaukseesn tarttis mennä...?
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Vikatilaa en epäile mutta onko tuossa Audissa siipien säädössä asentoanturia? Jos toimii ilman asentoanturia niin silloin siitä säädöstä ei suoraan voi tulla vikakoodia. Tässä taas sähköinen säädin jossa asentoanturi, vikakoodi voi silloin tulla heti käynnistyksessä kun ohjaus ajetaan laidasta laitaan.Petri R kirjoitti:Vähän se on mutuilua, mutta mulla ainakin Audissa vähän tahmaa ne siivet ja se selvästi tuntuu vaihtelevina tehoina...välillä on potkua tosi reilusti kun kiihdyttää rampilta (ahtopaine nousee ehkä liikaakin kun siivet on jäänyt liian isolle), mutta kun se kiihytys on vaan muutaman sekunnin mittainen niin ei mene vikatilaan (en tiedä jääkö merkintää muistiin) ja välillä sit tuntuu laiskalle...olisko taas siivet vähän väärässä tilassa. Luulen, että ei diagnostiikka seuraa todellisia siipien asentoja..ja siten muiden parametrien pysyessään tietyissä toleransseissa niin ei mene auto vikatilaan...varsinkin jos se vika on "laiskuus => liian matala ahtopaine" ? Oman auto on mennyt kaksi kertaa vikatilaan....molemmissa kerroissa oli sellainen pitkä "täyskaasukiihdytys" 80-180km/h....silloin vissiin pyydetyt ja totutuneet parametrit poikkesi liian pitkään/paljon toisistaan ja meni vikatilaan (virrat pois ja känytiin niin taas toimii)DBFI kirjoitti:Meinaatko että ei tule vikakoodia jos siivet ei liiku ECU:n pyytämään asentoon?Petri R kirjoitti:VNT siivet tahmaa...eli turbon huoltoon/putsaukseesn tarttis mennä...?
Ei se nyt haittaa vaikka vinkkiäsi seuraisi turhaankin, yritin vain hakea perusteluja siihen miksi tässä autossa siivet voisi takellella ilman siihen liittyvää vikakoodia.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Jos *:rila (huom ei bosch, autocom tms... testirilä)
ei löydy talentunutta vika koodia ja vikaa selkeästi on
auto toimii "mielestään" kuten kuuluu eli jostain tulee ECU:le silloin jotain väärää tietoa(mikä näkyy kun tutkilee tilanen pällä)
minkä perusteela se sitten säätelee ko tilanteesen väärin,
melko usein syy löytyy jarrupuolelta(jarruvalo katkaisin, takavalojen pohjat, vetokoukun töpseli... jen)
myös pieni ahtovuot voi olla ilman vika koodia(tosin on yleensä koko ajan)
on ollut tapauksia josissa pakoputken sisukset on irti ja tukkivat ajoittin putken,
Ja tosian ovat erilaisia kuin esim klonksvagen konserin kulkimet hojotat, patonkin ja punkun sekoitukset
ONNEKSI
ei löydy talentunutta vika koodia ja vikaa selkeästi on
auto toimii "mielestään" kuten kuuluu eli jostain tulee ECU:le silloin jotain väärää tietoa(mikä näkyy kun tutkilee tilanen pällä)
minkä perusteela se sitten säätelee ko tilanteesen väärin,
melko usein syy löytyy jarrupuolelta(jarruvalo katkaisin, takavalojen pohjat, vetokoukun töpseli... jen)
myös pieni ahtovuot voi olla ilman vika koodia(tosin on yleensä koko ajan)
on ollut tapauksia josissa pakoputken sisukset on irti ja tukkivat ajoittin putken,
Ja tosian ovat erilaisia kuin esim klonksvagen konserin kulkimet hojotat, patonkin ja punkun sekoitukset
ONNEKSI

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
joo...onhan ne erilaisia kuin mersut...onneksi
Mutta lähinnä ajattelin "yhteneväisyyksiä" näiden saksantuotteiden osalta moottorinohjauksen suhteen...jos on vaikka jonkun tietyn sukupolven Bosch:in ohjaus MB, Audi, BMW merkeillä niin voihan siinä olla jonkin verran yhteneväisyyksiä ohjauksen logiikan perusrakenteessa....mene ja tiedä. Tää topickin CDI olikin aika uusi malli...eli ehkä siinä on tarkempaa ohjausta ja mittarointia kuin mun vm. 2008 Audissa. Jospa se vaan kuuluu uuteen mersuun se "tehojen vaihtelu" jos ei kerran mitään vikavaloa/koodia pukkaa 


...lähtee ku purkka tukasta...
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Täydennyksenä aiempaan, vikakoodit on luettu vain Boschin testerillä (en tunne mallia), ei STARilla.
Noissa mainitsemissani "tahmaamisissa" moottori kyllä kiertää sujuvasti sinne parhaimmalle tehoalueelle, kick-downilla sinne punarajallekin asti, mutta kiihtyvyys tuntuu vain olevan normaalia heikompaa. Tänään vaimo antoi reissulla kyllä jo palautetta, kun piti vähän väliä kokeilla, miten se ahtopaine kehittyy...
Täytynee ottaa yhteyttä STARin omistajiin, niin voisi katsella vähän tarkemmin tuon vehkeen sielunelämää ja mahdollisia vikakoodeja.
Noissa mainitsemissani "tahmaamisissa" moottori kyllä kiertää sujuvasti sinne parhaimmalle tehoalueelle, kick-downilla sinne punarajallekin asti, mutta kiihtyvyys tuntuu vain olevan normaalia heikompaa. Tänään vaimo antoi reissulla kyllä jo palautetta, kun piti vähän väliä kokeilla, miten se ahtopaine kehittyy...

Täytynee ottaa yhteyttä STARin omistajiin, niin voisi katsella vähän tarkemmin tuon vehkeen sielunelämää ja mahdollisia vikakoodeja.
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
mitä se sanoo, jos kelloa vastaan kokeilee? sillä sais selville, ettei ole vaan tunne toi tehon puute. ja samalla sitten näkis, että paljonko puuttuu. ainakin nollasta sataan sille on ilmotettu joku lukema.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
0-100 6,9s 

W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Pitäisi kai olla joku VBOX vai mikälie, jotta saisi luotettavan kellotuksen. "Jotain alle 10 sek" ei taida oikein kertoa mitään. Toinen olisi tietty katsoa, kelaako vauhtia täydet 244 km/h, mutta sitäkään ei oikein viitsi kokeilla. 
Kun ei tuossa nyt suurempaa vikaa tunnu olevan, täytynee kai vaan totutella ja odotella jotain oikeita oireita.

Kun ei tuossa nyt suurempaa vikaa tunnu olevan, täytynee kai vaan totutella ja odotella jotain oikeita oireita.
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Kyllä, kuulemma ahtoilman 60 asteesta alkaa syötön rajoitus.pera8x kirjoitti:mää en ole ihan perillä tästä nykytekniikasta, mutta tällänen ajatus tuli mieleen, että voiko keli vaikuttaa tehoon? jos siellä on kaikkia antureita ympäri konetta ripoteltuna, mitkä sitten mittaa painetta ja lämpötilaa jne. niin voiko sopivissa olosuhteissa tulla sellanen tilanne, että moottori ei tuotakkaan niin paljoa tehoa, mitä optimi olosuhteissa tuottaa?
tarkotan nyt sitä, että vaikka kesähelteellä 30 asteen ulkolämpötilassa alettaan kiihdyttään ja joku imuilmanlämpötila anturi kertoo, että ilma on kuumaa (vähä happisempaa), ruiskutus järjestelmä saa tiedon tästä ja ruiskuttaa inansa vähemmän tavaraa? ja tähän päälle vielä kaikki ahtopaineanturit, missä tilanne kertaantuu. paineistettu ilma on jo valmiiks, kuumaa, mikä kuumenee vaan enemmän turbon läpi mennessään ja lopulta (pienen?) coolerin kautta imusarjaan x lämpösenä, missä vielä mitataan lämpötilaa. ajan takaa, että huonot olosuhteet esim. vähentää hapekasta ilmaa moottorille, pitämällä ahtopaineen vakiona vaikuttaen samalla vähentävästi polttoaineen annosteluun.
tekeekö nämä nyky diiselit tällästä? siis, että mittaa jokapaikasta arvoja ja niiden mukaan säätää moottorille menevää ilmamäärää ja polttoainetta? että todellinen ruiskutusmäärä on eri 30 asteen helteellä, kun 20 asteen lämpötilassa?
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W204 - 320 CDI kulkupuolesta
Mulla iski välillä vikatilaan ilmamassamittarin takia. Mutta silti kulki yllättävän hyvinkin jopa tuossa vikatilassa. Ja teki tuollaista hetkittäin ja taas välillä kulki lähes niinku pitäskin. Ilmamassamittarin vaihto, niin taas on kun uusi. Kilsoja 450 000.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -