280»280E koneen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

280»280E koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Elikkä olis tarkotuksena vaihtaa ässään kaasarikoneen tilalle ruiskukone. Onko ihan mahdoton homma? Mitä kaikkia muutoksis täytys tehdä? Kyseessä siis w126 koppanen.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 280»280E koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos haluat laittaa omalla boxilla on saatava johtosarja purettua irti kokonaisesta johtosarjasta.
Toinen vaihtoehto olisi laittaa megasqruit.
Tieten riippuu myös mihin koppaan pistät sen koneen.
Ongelmia voi tulla ahtaudessa,öljypohjan patin sijainnissa ,kardaani tunneli tai vaihteistotunnelin ahtauden kanssa.
Hismajestic???? on laittamasssa samana konesarjan 3.2 mosaa vanhempaan koppaan ja siellä on juttua ja hyviä kuvia.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=121349" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
massikkamies
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
Paikkakunta: Humppila

Re: 280»280E koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja massikkamies »

Siis mullahan oli tarkotuksena laittaa w126 koppaseen vaan M110 kaasarikoneen tilalle M110 ruiskukone. Ruiskukone olis peräsin W123sesta. Eikös ne samoja motteja oo ollu molemmissa? Mitäs muita toimenpiteitä se Megaruutan laittaminen aiheuttas?
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 280»280E koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja atlas »

No niin eli nyt selvensi asiaa.
Tarttet sinnen paluu linjaston ja kaiketi ruiskun tankin kun ne on erilaisia kaasari ja ruisku malleissa.
Pumput, suotimet..korkepaineiset...ja itse ruiskun.
eli ruiskunahan taitaa olla k-jetronik ilman mitään sähköisiä kapistuksia eli täysi mekaaninen...tai jokin ohjaa kyllä kylmäkäynnistystä pakosti ja lisäilmaluisteja....ecu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 446
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: 280»280E koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Koko konetta ei tarvitse vaihtaa, sillä alakerta on sama. Kaikki kannentiivisteestä ylöspäin riittää ja tietenkin ruiskusysteemit, jotka ovat kiinni imusarjassa. Hieman tarvitsee tehdä sähköjä, koska bensapumpun ohjaus on yhden releen takana. Myös ryypyn suutin on sähköisesti ohjattu yhdellä kannessa olevalla lämpö-aikaanturilla. Näin ainakin w123:ssa M110:n kanssa.

Toisaalta mitä tuolla voittaa, - hieman lisää tehoa ja vääntöä? Mulla w123:ssa kulutus lisääntui hieman, mutta kulussa ei ollut merkittävää eroa (kaasari vehkeellä pystyi ajamaan säästeliäästi pienemmillä kurkuilla, jolloin kulussa ja kulutuksessa oli selvä ero. Ruiskulla ei ole vastaavaa 'säästöpykälää'.) Nyt en enään ryhtyisi samaan kannen vaihtoon, mutta tuolloin vuosia sitten "E"-kirjain himotti. :wink:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 280»280E koneen vaihto

Viesti Kirjoittaja xr »

M110 koneissa saattaa olla lisäilmaluisteja kahden laisia sähköllä tai pelkällä vedellä toimivia
ei sitä ihan koko kantta tarvi vaihtaa nokkaakseli osasto käy vanhasta samoin vettiilikoppa
e mallin kannessa voi olla isommat venttiilit jos kansi on 185hv versiosta 177hv versiossa on samat venttiilit kuin kaasari mallissa
Vastaa Viestiin