E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy yli 1000rpm kierroksilla erittäin kauan, vaikka lämmötkin on noussut jo melkeen normaaliin saakka. Auttaako suomalaisen termarin vaihtaminen vai mikä? miten kauan teillä muilla yleensä on kierrokset on korkeemmalla kylmäkäynnistyksen jälkeen?
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Käy ne jonkun aikaa, muttei kyllä mitään yli 1000 kierrosta, eikä kovin pitkään. Normaali tyhjäkäynti on vähän alle 600rpm, kylmänä ehkä muutaman minuutin 800 rpm tjsp.Mathe kirjoitti:Kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy yli 1000rpm kierroksilla erittäin kauan, vaikka lämmötkin on noussut jo melkeen normaaliin saakka. Auttaako suomalaisen termarin vaihtaminen vai mikä? miten kauan teillä muilla yleensä on kierrokset on korkeemmalla kylmäkäynnistyksen jälkeen?
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
joo jotain tollasta se pitäis olla, mutta nyt puhutaan varmaan 10 minuutista. Mitä tolle kannattais tehdä?
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Mulla käy kylmänä 800 rpm ja lämpimänä 700 rpm.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Ei ole olemassa erikseen suomalaisia osia.Auttaako suomalaisen termarin vaihtaminen vai mikä
Testerillä voisi selvittää mistä kiikastaa, en muista tuollaisesta koskaan valitetun.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 01.11.2012 21:38
- Paikkakunta: Kristiinankaupunki
- Viesti:
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Itsellä samaa vikaa/ominaisuutta. Tyhjäkäynti käynnistyksen jälkeen tonnin paikkeilla, vasta pitkän ajon jälkeen laskee normiin. Toinen oire on kevyt nykiminen/vedon aaltoilu tasakaasulla tai aivan kevyessä kiihdytyksessä. Tein starilla pikatestin, ei vikakoodeja.
W124 300TDT 4-matic -88
Ex: S211 280cdi 4-matic -07, tuikutettu
Ex: W124 300TDT -90
Ex: W210 E300TDT -97
Ex: W124 E250TD -95
Ex: W124 300TD -93
Ex: S211 280cdi 4-matic -07, tuikutettu
Ex: W124 300TDT -90
Ex: W210 E300TDT -97
Ex: W124 E250TD -95
Ex: W124 300TD -93
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Laita lämppärin puhallinta pienemmälle, jostain syystä kierrokset ainakin mulla korkeemmat jos puhallin auto asennossa puhaltamassa lujempaa. Myös lämpösellä koneella.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Jos vakio niin
Lämpötila anturit/määränsäädin
Lämpötila anturit/määränsäädin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Hyviä pointteja, kiitoksia jo tässä vaiheessa. Nyt on auto ollut johdon nokassa ja sitten käyntiin, kokeilen tota puhallinta vielä.
Miten Lämpötila-anturit ja määränsäätimet saa testautettua?
Miten Lämpötila-anturit ja määränsäätimet saa testautettua?
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Noniin koeajo takana ja toi puhaltimen pienemmälle laittaminen tosissaan auttoi.
Se että miten siitä pääsis pysyvästi eroon on myös kiinnostavaa.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Eli kompensoi väärin sen puhaltimen kuorimitusen aiheutaman lisärasituksenMathe kirjoitti:Noniin koeajo takana ja toi puhaltimen pienemmälle laittaminen tosissaan auttoi.Se että miten siitä pääsis pysyvästi eroon on myös kiinnostavaa.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Tapahtuuko tämä ainoastaan kylmällä koneella, vai jatkuvasti? Mulla tekee vaan kylmänä. Nyt talvella kun käytännössä aina moottori on lämmitetty Webastolla, niin oiretta ei ole. Oma epäilys on että jostain pääsee ilmaa pa-järjestelmään kun auto seisoo vähän pidempään, Webaston pa-syöttö sitten "ilmaa" sen. Tai sitten on kyse jostain ihan muusta... Vehollekin asiaa olen valitellut, muttei tietenkään mitään ole keksitty/ehdotettu.eramaavirta kirjoitti:Toinen oire on kevyt nykiminen/vedon aaltoilu tasakaasulla tai aivan kevyessä kiihdytyksessä.
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Minkäs mallinen ilmastointilaite tuossa autossa on? Tuleeko tuo oire lämmityksen auto- vai manual-asennossa vaiko tuulilasin sulatus/kuivaus-asennossa? Kertomuksen perusteella olettaisin manual-asentoa puhaltimen käsisäädöllä. Pitääkö kierroksen ylhäällä myös, jos laittaa tuulilasin sulatuksen/kuivauksen päälle? Silloinhan puhallin menee täysille.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Mulla on se nelialue-ilmastointi ja nyt on vaikea verrata "oikeaan" kylmäkäynnistykseen, koska auto on tämän talven ollut Saksassa. Suomen jäljellä olevasta talvesta en sitten tiedä kuinka pääsee asiaa enää toteamaan. Ilmastointi on poispäältä talvisin, lämpötila säädetty 24 asteeseen ja puhallinnopeus on 3-4 palkkia.
Kun lämmöt on noussut hieman (muutaman palkin verran) Kierrokset saa poikkeuksetta putoamaan, kun laittaa puhallinta pienemmälle, mutta kun liikennevaloista siirtyy seuraaviin odottamaan tyhjäkäynnille, siinä välissä tietysti kiihdytellyt, niin ovat taas kierrokset jälleen korkealla. Lämpötila on tässä kohtaa jo noussut asteikon puoleen väliin.
Kun taas pitemmälle ajaa ja lämmöt on ylhäällä, ei mitään ongelmaa. Tiedä sitten oonko liian hermostunut korkeista kierroksista ja siitä miten kauan koko motti lämpeää. Se että kun ens talvella tarttis suomen talvessa ajella 20 asteen pakkasilla, niin kauanko se sillon kestää.? :O
Noista termareista vielä, kun tutun tuttu osas kertoa että suomesta saa ostaa kolmella eri lämpötilalla olevia termareita? Yleensä ollaan saksasta tuotuihin vaihdettu termarit, kunnei kertaakaan ole lämmöt noussut -2 asteen pakkasillakkaan lähellekkään normaalia.
Kysymys siis vielä, että kannattaako silti vaihtaa ns. "suomalainen ja lämmin" termari, niin lämpeääkö nopeammin ja korkeammalle lämpötilalle?
Aika romaani tuli kirjoitettua. Kiitos vielä kerran hyvistä vinkeistä.
Kun lämmöt on noussut hieman (muutaman palkin verran) Kierrokset saa poikkeuksetta putoamaan, kun laittaa puhallinta pienemmälle, mutta kun liikennevaloista siirtyy seuraaviin odottamaan tyhjäkäynnille, siinä välissä tietysti kiihdytellyt, niin ovat taas kierrokset jälleen korkealla. Lämpötila on tässä kohtaa jo noussut asteikon puoleen väliin.
Kun taas pitemmälle ajaa ja lämmöt on ylhäällä, ei mitään ongelmaa. Tiedä sitten oonko liian hermostunut korkeista kierroksista ja siitä miten kauan koko motti lämpeää. Se että kun ens talvella tarttis suomen talvessa ajella 20 asteen pakkasilla, niin kauanko se sillon kestää.? :O
Noista termareista vielä, kun tutun tuttu osas kertoa että suomesta saa ostaa kolmella eri lämpötilalla olevia termareita? Yleensä ollaan saksasta tuotuihin vaihdettu termarit, kunnei kertaakaan ole lämmöt noussut -2 asteen pakkasillakkaan lähellekkään normaalia.
Kysymys siis vielä, että kannattaako silti vaihtaa ns. "suomalainen ja lämmin" termari, niin lämpeääkö nopeammin ja korkeammalle lämpötilalle?
Aika romaani tuli kirjoitettua. Kiitos vielä kerran hyvistä vinkeistä.
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Kyllä termari on syytä vaihtaa kun lämmöt ei nouse. Termostaatti on silloin rikki.Noista termareista vielä, kun tutun tuttu osas kertoa että suomesta saa ostaa kolmella eri lämpötilalla olevia termareita? Yleensä ollaan saksasta tuotuihin vaihdettu termarit, kunnei kertaakaan ole lämmöt noussut -2 asteen pakkasillakkaan lähellekkään normaalia.
Esimerkiksi WDB211226... termostaatti on A6462000015 riippumatta missä maassa auto on käytössä, eikä ole mitään syytä laittaa tilalle osaa joka ei sinne kuulu ?
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 320 CDI V6 kylmäkäynnistyksestä,
Näin on se höpinä niistä saksan/italian tms termostaateista kun auto eidealer kirjoitti:Kyllä termari on syytä vaihtaa kun lämmöt ei nouse. Termostaatti on silloin rikki.Noista termareista vielä, kun tutun tuttu osas kertoa että suomesta saa ostaa kolmella eri lämpötilalla olevia termareita? Yleensä ollaan saksasta tuotuihin vaihdettu termarit, kunnei kertaakaan ole lämmöt noussut -2 asteen pakkasillakkaan lähellekkään normaalia.
Esimerkiksi WDB211226... termostaatti on A6462000015 riippumatta missä maassa auto on käytössä, eikä ole mitään syytä laittaa tilalle osaa joka ei sinne kuulu ?
normi lämpöä suomessa saavuta on joparien/esson baarien juttuja
E:millä puhumalla selitellän noita vikka auto oikeasti rikki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
