

Voisivatko takajouset olla kuoleentuneet?timo230e kirjoitti:Tapahtui kummallinen ilmiö kun vaihdoin 126 etujouset, keula nousi noin 4cm, eli juuri sopivasti. Mutta sen jälkeen ajossa on tuntunut takapää oudon pomppivalta, ihan kuin iskunvaimennus ei toimisi enää. Pystyykö sen korkeuden säätö laitteiston toiminnan tarkistamaan jotenkin itse. Onko esittää arvailuja mitä tapahtui.. Vai tuliko etupää vaan niin hyväksi että takapään iskunvaimennus ei tunnu toimivan, ostin nimittäin venetmäeltä orkkis jouset.
Ainakin W124:seen saa kolmea eri tyyppiä noita iskareita, Sport, normaali ja kuorma, Sport tietty kuuluu Sportlineen ja on tarkoitettu matalammalle alustalle, normaali on normaali ja toimii 2.5 sentin madalluksella vielä ihan oikein, kuormaversio kuuluu kuormajousilla varustettuun malliin ja on vahvempi ja korkeampi kuin nuo edelliset.timo230e kirjoitti:Veholla tarkistin mitkä jouset siihen eteen kuuluu, mutta valitettavasti hinta vaan oli 220 € kappale. Jouduin sitten ostaa käytetyt, mutta numerosarja oli oikea, se näkyy jousen alimmalla kierroksella prässättynä. Mahtaako noita hydrauli säiliöitä ja iskareita olla montakin eri kokoa, vai onko ne vaihtokelpoisia eri malleissa.
HEI Ekku.Ekku kirjoitti:iskunvaimentimen alapäässä olevat "häränsilmä"-laakerit ääntelemään kuivuttuaan. Ääni oli semmoinen vittumaisen kuuloinen narina, vähän samaan tapaan kuin narinahelan aiheuttama ääni.
uudet sikamaisen kalliit, niin ratkaisuna käytettiin vanhoja tavallisen mallisia takaiskareita, joista katkaistiin alaosa poikki rälläkällä, ja sen jälkeen alaosa vietiin sorvarille muokkausta varten.
Se alapää tuossa tavallisessa on erilainen ( ei "häränsilmää" vaan ihan tavallinen holkki vulkanoituna kumin sisään) ja kun tasonsäädöllisessä iskunvaimentajan alaosa on kiinni kierteellä, ei sen vaihtaminen ole ongelma kunhan vaan saa tavallisen iskarin alaosaa hieman sorvattua / teetettyä siihen kierteet.
.
Kiitos nopeasta vastauksesta, Ekku.Ekku kirjoitti:Jep, se iskarin alaosa on iskunvaimentimen karassa kiinni ihan kierteellä.
Niitä "häränsilmiä" kun ei vaan myydä erikseen![]()
Ekku kirjoitti: .
Koska iskarit olivat kuitenkin vielä priimakuntoiset ja uudet sikamaisen kalliit, niin ratkaisuna käytettiin vanhoja tavallisen mallisia takaiskareita, joista katkaistiin alaosa poikki rälläkällä, ja sen jälkeen alaosa vietiin sorvarille muokkausta varten.
Se alapää tuossa tavallisessa on erilainen ( ei "häränsilmää" vaan ihan tavallinen holkki vulkanoituna kumin sisään) ja kun tasonsäädöllisessä iskunvaimentajan alaosa on kiinni kierteellä, ei sen vaihtaminen ole ongelma kunhan vaan saa tavallisen iskarin alaosaa hieman sorvattua / teetettyä siihen kierteet.
.