Auto siis w210 e420 -97 ja ollut jo pitkään ärsyttävä nakutus koneessa. Venttiilinnostimia on viallisena, pitäis kaikki uusia. Itsessään nostimien vaihto ei ole ongelma vaan mitenkä saa jaon pysymään kohdallaan kun täytyy irrottaa jakoketjua ja nokka-akseleita?
Tarvitsen todellakin teidän viisaampien neuvoja jotka olette tehnyt tälläsen remontin aikaisemmin. APUVA
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, seisonnassa
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (555tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)
Juu varmaankin johtuu just siitä ja se on vaurioittanut nostimia väljäksi. Se moottorissa pystyasennossa öljykanava on joskus mennyt poikki eikä edellinen omistaja ole sitä uusinut. Mulla on uus osa odottamassa asennusta mutta ensin pitäisi uusia viallisia nostimia koneeseen (ainakin 3-4 nostajaa viallisena nytkin). Ja moottoriin on uusittu 32kpl o-rengas tiivistettä.
Mutta se jako...
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, seisonnassa
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (555tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)
onkos sen koneen öljynkierto nyt kondiksessa? meinaan vaan, ettei ne nostajat välttämättä vielä rikki ole, vaikka nakuttaakin, jos siellä on puutteellinen öljynpaine yläkerroissa. ekana se öljynkierto kuntoon ja sitten kokeilee, että vieläkö naputtaa. ja jos naputtaa, niin sitten vaihtaa kaikki nostajat, jos on rahamiehiä. taikka sitten perinteisesti rakotulkilla tsekkaan "välyksiä". eka kone kuumaks, sitten purkaan ylimäärästä pois edestä. jos nostaja on ehjä, niin periaatteessa sinne nokan ja nostajan väliin ei pitäis mennä edes 0.05 luiska. mutta joku vähän kuluneempi, mutta vielä ehjä nostaja saattaa pienen välyksen tehdäkkin seistessään sen aikaa, kun purkaa venakopat ja muut pois edestä.
eikös tossa moottorissa ole jakomerkkejä normaalisti? ei kait se sen ihmeellisempää ole, kun vaikka perus 4 pyttysessäkin. pistää sen koneen vaikka kampuralta OT kohtaan, taikka mikä se nyt sitten ikinä onkaan. 1 pyty yläkuolokohtaan kuitenkin, kun se siellä yleensä on merkattuna. sitten vaan purkaa sen, mitä tarvii ja sitten kasailee ja kattelee, että kampura pysyy paikallaan ja laittaa nokat merkkeihinsä. lopulta kun saa remontin tehtyä, niin käsin pyörittää konetta pari kierrosta ennenku laitta venttiilinkoppia kiinni, että voi todeta sen pyörivän. ja jos kone pyörii, niin sitten vielä tsekkaa jakomerkit ja jos ne on ok, niin laittaa kopat kiinni ja testaan. vai onko tossa nyt jotakin erikoista, ettei onnistu normaalikonstein?
No siis viimeks kun testailtiin noita nostajia niin ainakin 3-4 nostajaa antoi periksi kun niitä painoi, ehjät ei jousta yhtään. Kyllähän sen kai vois kokeilla vaihtaa uuden pystyasennossa olevan öljykanavan paikoilleen mutta hyödyttääkö enää mitään kun nostajia antaa jo periksi?
Eli ongelman ydin on se, että miten jakoketjua saa niin paljon löysälle, että sen nokka-akselin saa nostettua pois ilman, että jako sekoo? Sitä me ei ymmärretä, että miten se on mahdollista, koska ne nokka-akselit on pakko ottaa irti että saa etummaiset nostajat vaihdettua...
Tuosta jaosta. Meillä ei ole v8 aikaisempia kokemuksia mitään, eikä tajuta niitä jakomerkkejä missä merkeissä ne pitää olla... Ähh... Helpoin konsti olis viedä auto korjaamolle ja vaihdattaa kaikki nostajat ja öljykanava. Mutta kun ne 32 nostajaa maksaa jo 550€. Mitä tässä oikein tekis...
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, seisonnassa
W204 220CDI -08 Automaatti (592tkm farkku)
W903 Sprinter -03 (628tkm) 10-paikkainen linja-auto
VW Golf Plus -06 (278tkm) bensa manuaali
VW Golf -04 (555tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (380tkm farkku manuaali pakettiauto)
toni20 kirjoitti:Juu varmaankin johtuu just siitä ja se on vaurioittanut nostimia väljäksi. Se moottorissa pystyasennossa öljykanava on joskus mennyt poikki eikä edellinen omistaja ole sitä uusinut. Mulla on uus osa odottamassa asennusta mutta ensin pitäisi uusia viallisia nostimia koneeseen (ainakin 3-4 nostajaa viallisena nytkin). Ja moottoriin on uusittu 32kpl o-rengas tiivistettä.
Mutta se jako...
Moi
Omistan samamoottorisen Mesen ja siihen vaihdettu nostimet 80000 km sitten ja nyt alkaa olla samaa ongelmaa uudelleen. Tuo juttu muovisesta öljykanavasta ja sen syystä vikaan olen lueskellut. Onko tietoa millainen homma korjata ja auttaako asiaan tai vikaan? Itse en tuollaista hommaa pysty tekemään mutta onko sulla vinkkiä hyvästä ja järkihintaiseta paikasta pks-seudulla korjata tämä vika?