Ilmaa polttoainelinjastossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Seuraavat viestit on kopioitu suoraan naapurifoorumilta ja lukemisen helpottamiseksi eritelty.
Lestrange kirjoitti:Vastoinkäymiset sen kuin jatkuu..

Sattunut tässä muutaman päivän aikana, että liikkeelle lähdettäessä kun painaa kaasua niin auto arpoo muutaman sekunnin ja sitten yhtäkkiä hyökkää eteenpäin..

Sama myös kun ajaa tasakaasulla niin yhtäkkiä nykäisee rajusti eteenpäin..

Ja lisäyksenä: oikeimman puoleisessa pasuodattimelle tulevassa letkussa(pumpulta tuleva letku) näkyy aika paljon ilmakuplia, voiko tämä vaikuttaa ylläolevaan? Ja miten saan ilmat pois palinjastosta?
Lestrange kirjoitti:Eipä lötynyt vieläkään syyllistä..

Käytin irti kaikki ne kirkkaat paletkut, jotka saa irti ilman imusarjan irrotusta, ja tarkistin letkut ja o-renkaat. Ei halkeamia tai poikkeamia..

Myöskään auton ollessa tallissa ei lattialla näkynyt vuotokohtia.. Eikä diesel haise missään vaiheessa käynnistystä tai sen jälkeen..
Lestrange kirjoitti:Äärimmäisenä oikealla, pasuodattimelle tulevassa letkussa, näyttää liikkuvan kuitenkin aika paljon ilmakuplia vieläkin.

Letkuissa ei dieselin taso laske sammutuksen jälkeen..
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kyseessä on ilmeisesti joku w202 tai w210 sähköpumpulla kun puhut o-renkaista ja syöttöpumpusta samassa lauseessa? Polttoaineenlämmitin siellä lohkon kylessä on yks potentiaalinen vikakohde. Toinen on märäntyneet polttoaineputket taka-akselin yläpuolella (itsellä oli tämä).
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja etrade »

Mikä ihme se auto on? Seurannu keskustelua pitkään mutta jää arvoitukseksi.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Aa, kaikista tärkein puuttui.

Eli auto on S124 E250TD 20V vuosimallia -95.

Eli samalla koneella mitä löytyy mm. 202. Ja eikö w210 290TD ole samalla koneella, mutta turbon kera?
Viimeksi muokannut Lestrange, Pe 19.10.2012 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Siekkinen kirjoitti:..kun puhut o-renkaista ja syöttöpumpusta samassa lauseessa?
Tämä ongelmakohta voitaneen jättää pois laskuista, koska pumppu ei ollut suutinputkien lähettyviltä yhtään märkä, eikä myöskään pumpun kyljessä näkynyt kosteutta missään kohtaan.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Olin jo aivan unohtanut että noissahan vuotaa nekin :D eli paineventtiilien o-renkaat. Mutta kokeile ilman sitä polttoaineenlämmitintä että loppuuko se ilman vetely.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Ei ole ollenkaan sama kone kuin w210 290 DT.
Eikös tuossa 5 syl monivenassa (OM 605) ole se polttoaineen esilämmitin kuin muissakin monivenoissa, joka kannattais tsekata, ettei vetele kuoren välistä ilmoja järjestelmään.
Sen ohitaminen kokonaan näin talven alla ei liene viisasta.
Jos niitä polttislinjojen muoviliittimiä aukoo, niin kannattaa kyllä aina uusia ne o-renkaat, kun ne ei maksa juuri mitään.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Siekkinen kirjoitti:Olin jo aivan unohtanut että noissahan vuotaa nekin :D eli paineventtiilien o-renkaat. Mutta kokeile ilman sitä polttoaineenlämmitintä että loppuuko se ilman vetely.
Päätin nyt ottaa Siekkisen viestin tähän lainaukseen, vaikka Harri S samasta asiasta puhuukin.

Mistä löytyy tämä polttoaineen esilämmitin?

Ja miten kokeilen ilman sitä, että saako se vielä ilmaa?

Tämä on tämmöstä ku lyödään ihan tumpelo ropaamaan autoja. ;)
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Tuollainen:

http://www.benzworld.org/forums/attachm ... l-line.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

Net o-renkaat kovettuu ajankanssa, eli jos päällisinpuolin näyttääkin ok, niin vaiha kuitenki, ei maksa juuri mittään.. itella alko pakkasilla käynninstyyn kylmänä näitten vaihdon ansiosta..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ai se olikin monivenassa kannen kupeessa eikä lohkon. Muistin väärin. No, jokatapauksessa tuon kun ohitat ja kokeilet toimiiko. Talvella ei tosiaan kannata jättää sitä kokonaan pois vaan ostaa ehjä/uusi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Miten tuon pystyy ohittamaan? Tulppaamalla jotenkin vai miten?

Pasuodattimen jalassaolevassa liittimessä, sama letku joka menee tuohon lämmittimelle, tuntu olevan vääränlainen o-rengas.. Eli se pääsi heilumaan pystysuunnassa ja oletan, että tiivisterenkaan kuuluisi olla koko sen uran levyinen, johon se laitetaan?

Mistä saan ostettua oikean kokoisia ja oikean määrän niitä o-renkaita?
Kävin paikallisella kl-varaosien myyjältä kysymässä niin sanovat, että ei heiän kautta saa..
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja etrade »

Lestrange kirjoitti: että ei heiän kautta saa..
Arkipäivää kun omistaa vanhemman mersun
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Lestrange kirjoitti:Miten tuon pystyy ohittamaan? Tulppaamalla jotenkin vai miten?

Pasuodattimen jalassaolevassa liittimessä, sama letku joka menee tuohon lämmittimelle, tuntu olevan vääränlainen o-rengas.. Eli se pääsi heilumaan pystysuunnassa ja oletan, että tiivisterenkaan kuuluisi olla koko sen uran levyinen, johon se laitetaan?

Mistä saan ostettua oikean kokoisia ja oikean määrän niitä o-renkaita?
Kävin paikallisella kl-varaosien myyjältä kysymässä niin sanovat, että ei heiän kautta saa..
Veholta tilattiin työpaikalle iso kasa. Ei ne sielläkään älyttömän kalliita ole. Reilun euron kappale. Kyllä sen kuuluu olla koko uran levynen ja oikealla renkaalla se liitin on myös melko tiukka painaa kiinni. Jätät sen lämmittimen vaan pois välistä ja vedät letkut suoraan sen ohi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Siekkinen kirjoitti:
Lestrange kirjoitti:Miten tuon pystyy ohittamaan? Tulppaamalla jotenkin vai miten?

Pasuodattimen jalassaolevassa liittimessä, sama letku joka menee tuohon lämmittimelle, tuntu olevan vääränlainen o-rengas.. Eli se pääsi heilumaan pystysuunnassa ja oletan, että tiivisterenkaan kuuluisi olla koko sen uran levyinen, johon se laitetaan?

Mistä saan ostettua oikean kokoisia ja oikean määrän niitä o-renkaita?
Kävin paikallisella kl-varaosien myyjältä kysymässä niin sanovat, että ei heiän kautta saa..
Veholta tilattiin työpaikalle iso kasa. Ei ne sielläkään älyttömän kalliita ole. Reilun euron kappale. Kyllä sen kuuluu olla koko uran levynen ja oikealla renkaalla se liitin on myös melko tiukka painaa kiinni. Jätät sen lämmittimen vaan pois välistä ja vedät letkut suoraan sen ohi.
Pistänpä kuvan siitä tiivisteestä..

Toivottavasti Siekkisellä ei mee hermo näihin mun kysymyksiin. :)

Mutta, mihin ohjaan sen letkun lämmittimen puoleisen pään, jos haluan jättää sen välistä?

Ja se lämmitin häätyy kait tulpata kokeilun ajaksi, että ei sitä kautta vedä ilmaa sitten koneeseen?
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

etrade kirjoitti:
Lestrange kirjoitti: että ei heiän kautta saa..
Arkipäivää kun omistaa vanhemman mersun
Eikä täälläkään paikkakunnalla ole semmosta autovaraosaliikettä, josta nuita oikean kokoisia tiivisterenkaita sais..
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Kuva

Tuossa keltaisella merkitty tuo rako, joka jää tiivisteen ja uran väliin. Eli nuin kapea on se tiiviste..

Ja tuon teippikötöstyksen oli joku edellisistä omistajista laittanut, että ei hankautuisi puhki tuo paletku. Nyt kyseinen viritelmä on poistettu, letku todettu ehjäksi ja sitä hinkannut alipaineletku(tuo musta joka näkyy tuossa teipin alla) on jo ennen kuvan ottamista käännetty paletkun toiselle puolelle.
mölytoosa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 14.08.2012 22:17
Paikkakunta: Pukkila,eteläsuomi

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja mölytoosa »

mulla on samaa ongelmaa ja uusin kaikki putket, eivät maksaneet mega-autossa,kun reilun kympin kappale ja yksi oli edellisen omistajan toimesta korjattu teipillä
pelkät o-renkaat olis ollu neljän euron paikkeilla kpl,mun pitää myös tutkia se lämmitin
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
vito1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 23.09.2012 20:09

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja vito1 »

Eikös nuo O-rinkulat ole aina samaa kokoa mersuissa?
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Mun mielestä kuvassa näkyviä letkuliittimiä ainaki on kahta eri kokoa, eli näin ollen renkaitakin olisi kahta eri kokoa? Toinen on juurikin tuon kuvassa näkyvän letkun toisessa päässä.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Lestrange kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Lestrange kirjoitti:Miten tuon pystyy ohittamaan? Tulppaamalla jotenkin vai miten?

Pasuodattimen jalassaolevassa liittimessä, sama letku joka menee tuohon lämmittimelle, tuntu olevan vääränlainen o-rengas.. Eli se pääsi heilumaan pystysuunnassa ja oletan, että tiivisterenkaan kuuluisi olla koko sen uran levyinen, johon se laitetaan?

Mistä saan ostettua oikean kokoisia ja oikean määrän niitä o-renkaita?
Kävin paikallisella kl-varaosien myyjältä kysymässä niin sanovat, että ei heiän kautta saa..
Veholta tilattiin työpaikalle iso kasa. Ei ne sielläkään älyttömän kalliita ole. Reilun euron kappale. Kyllä sen kuuluu olla koko uran levynen ja oikealla renkaalla se liitin on myös melko tiukka painaa kiinni. Jätät sen lämmittimen vaan pois välistä ja vedät letkut suoraan sen ohi.
Pistänpä kuvan siitä tiivisteestä..

Toivottavasti Siekkisellä ei mee hermo näihin mun kysymyksiin. :)

Mutta, mihin ohjaan sen letkun lämmittimen puoleisen pään, jos haluan jättää sen välistä?

Ja se lämmitin häätyy kait tulpata kokeilun ajaksi, että ei sitä kautta vedä ilmaa sitten koneeseen?
Täytyy kyllä sanoa etten osaa tuon koneen lämmitimen kanssa enempää neuvoa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

No Harri S varmaan osais kertoa lisää?
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

Miten minusta jotenkin tuntuu että kl:ltä tuli minun paikalliseen varaosaliikkeeseen net renkkaat :o tai sitten muistan väärin.. löytyyhän nuita varmasti jostain muustakin liikkestä missä myydään laakereita yms.. ainoa vaade että kestää polttoaineen..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Kaikki muoviputket uusiksi. Vähenee ongelmat. Eikä mitään arvuuttelukoon O-renkaita
Kannattaa vaihtaa myös karkeasuodin. Siinä on myös O-rengas.
+ Tutkia kumiletkujen kunto, niitä on muutama, ennen noita muoviputkia
jos kovia tai haljenneita niin vaihtoon
metalliputki voi olla myös syöpynyt, eikä välttämätä sen imuvuoto näy päällepäin
Muutenkaan imupuolen vuodot harvoin näkyy ulospäin. Silloin ovat jo todella huonoja.
Lämmitinkin voi olla syyllinen, mutta nuo kannattaa tehdä ensin.
Ja voit varautua, että muutaman vuoden jälkeen saa taas vaihtaa
Ai kun kaipaisi vanhan kunnon ajan banjoliitoksia
autodidakti
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja antti86 »

Lestrange kirjoitti:Miten tuon pystyy ohittamaan? Tulppaamalla jotenkin vai miten?

Pasuodattimen jalassaolevassa liittimessä, sama letku joka menee tuohon lämmittimelle, tuntu olevan vääränlainen o-rengas.. Eli se pääsi heilumaan pystysuunnassa ja oletan, että tiivisterenkaan kuuluisi olla koko sen uran levyinen, johon se laitetaan?

Mistä saan ostettua oikean kokoisia ja oikean määrän niitä o-renkaita?
Kävin paikallisella kl-varaosien myyjältä kysymässä niin sanovat, että ei heiän kautta saa..
lintoselta ainaki löyty letkut o renkaineen hyllystä vielä 4 vuotta sitten :lol:
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

felmit kirjoitti:Ai kun kaipaisi vanhan kunnon ajan banjoliitoksia
Mulla on banjoliitokset mutta silti vuotaa aina jostakin :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Polttoaineen esilämmittimen poistaminen, koskee kapeakantista ja leveäkantista, molemmissa se on kiinni kannessa, hieman erilainen ja eri kohdassa.
- Tässä tapauksessa otetaan tuommonen kusenkeltaisen putken päässä oleva musta liitin, veistetään keltainen letku pois, uusitaan O rengas ja laitetaan letkuklemmarilla laadukas kumiletku tilalle, semmonen joka on sovelias dieselille.
- Edellä olevan letkun toinen pää viedään sinne letkuun, joka tulee esilämmittimelle, siellä luultavasti on jossakin kohtaa jälleen <huokaus> muoviset pikaliittimet, joille samal käsittely eli liitin vapaaksi mattopuukolla ja klemmarilla kumiletku tilalle.
- Varsinainen esilämmitin jää siihen kanteen, koska sen läpi kulkee jäähdytysneste.

Esisuodattimen eliminointi:
- En muista onnistuuko tämä miten helposti moniventiilissä mutta pitäisi onnistua, eli jälleen mattopuukkoa muoviliittimille ja viedäänkin kumiletkulla. Tosin tämä esisuodattimen poisto on kohtuu turhaa työtä.


Ajelin edellistalven ilman polttoaineen esilämmitintä, se toimii kunhan lämpötila ei laske alle -30, tämä pitää sitten vain tietää, eli vaikka auton saa käyntiin niin se hyytyy matkalle hetken kuluttua jos lämpötila tippuu alle 30. Karkeasuodatinta ei ole ollut paikoillaan noin 30 000 km aikana ja mitään ongelmia ei ole ollut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Eli siis listaa mitä kannattais tehä, jotta mahdollisesti eliminoitas tuo ilmavuoto:

- O-renkaat vaihtoon
- Kirkkaat paletkut vaihtoon
- Kumiset paletkut vaihtoon
- Tarkistaa onko takakelkan luona letkut mädät, jos on niin paletkua tilalle

Onko muuta?
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Tänään ei käynnistämisen suhteen ollut mitään ongelmaa, eikä kulkupuolessakaan ollut mitään vikaa.

Mystinen vika.

Oli kuitenki pakkasyö ja -aamu.
Avatar
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 28.10.2006 19:17
Paikkakunta: Espoo

Re: Ilmaa polttoainelinjastossa

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Ehkä se vuoto oli jossakin noista liittimistä, minkä otit auki ja vuoto loppui uudelleen kasatessa.
Ne suuttimien paluuletkut kannataa uusia samalla kun noita letkulinjoja laittelee kuntoon.

Suosittelen orkkissysteemeissä pitäytymistä, noita erilaisia säästöjuttuja on nähty jo aivan liian paljon.

Naftankestäviä O-renkaita saa ihan tavan hydrauliikkaliikeistä, mitään halpissarjan rinkuloita en sinne laittaisi, kun eivät pitkään kestä.

Veskola tuossa selittikin jo sen lämmittimen eliminoinnin ja mahdolliset seuraukset.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Vastaa Viestiin