ML:stä pakettiauto
ML:stä pakettiauto
Päätin muuttaa ML:ni pakettiautoksi. Katsastuskonttorin neuvoja noudattaen poistin takapenkit (2 osainen takapenkki). Ajattelin laittaa vanerilevyn koko tavaratilan pohjaksi, jolloin penkkien kohdalle jää kivasti tilaa vanerilevyn alle. Johtuikohan penkkien poistosta, että SRS-varioitusvalo syttyi. Molempiin penkkeihin tuli sähköjohto, mutta lämmitystä penkeissä ei ole. Eli olisiko penkeissä jotkut tunnistimet airbackia varten? Mitenkohän saisi varoitusvalon sammutettua.
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML:stä pakettiauto
Turvavyön esikiristimien johdot ovat nyt ilman panoksen vastusta, joten liittimiin pitäisi tunkea panoksen mallintama vastus. Vastuksen kokoa en nyt muista. Vaatii testeriä valon kuittaukseen vaikka oikea vastus olisi kiinni liittimissä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: ML:stä pakettiauto
sattaapi saada *:rila koodailtua kuntoon
ilman vastus kikkailua...

ilman vastus kikkailua...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ML:stä pakettiauto
Starilla koodaamalla parempi lopputulos......ei tule vääriä toimintoja silloin kun järjestelmä oikein toimii.......ja siks toisekseen autohan on pakettiauto eli eihän siellä voi olla takana tarvetta moiselle toiminnoille eli koodaamalla pois ja silloin vastaa todellisuutta.
Re: ML:stä pakettiauto
Löytyyköhän täältä Hämeenlinnan tuntumasta staria. Täällä paikallisessa merkkikorjaamossa ja mersukorjaamossa ei tuntunut olevan täyttä varmuutta onnistumisesta testerillä. Pitäisikö kaivaa ne tunnistimet penkeistä ja liittää piuhoihin takaisin ilman penkkejä. Vai onko niin, että ML:stä ei saa pakettiautoa tekemälläkään. On tämä Suomen autoverokäytäntö sitten syvältä....
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
ML270CDI, vm 2001
300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja
Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Re: ML:stä pakettiauto
Stari löytyy multa Tampereelta, mutta en ole koskaan yrittänyt noita sillä poistaa, mutta saadun tiedon mukaan (ylempänä) se voisi olla mahdollista! Mulla oli aikoinaan Volvo V70 ja rekisteröin sen pakuksi ja siinä oli sama homma penkkien panosten vuoksi. Auton pystyi rekisteröimään pakuksi takaselkänoja paikoillaan, koska Volvon testerillä ei ollut mahdollista panoksia deaktivoida ja vastusten käyttö ei ollut katsastuksessa sallittua mahdollisen srs-järjestelmän toimintavarmuuden heikentämisen vuoksi. Itse en laittanut vastaan, koska pakussa oli ne istumapaikat takana, tosin ilman vöitävamjs kirjoitti:Löytyyköhän täältä Hämeenlinnan tuntumasta staria. Täällä paikallisessa merkkikorjaamossa ja mersukorjaamossa ei tuntunut olevan täyttä varmuutta onnistumisesta testerillä. Pitäisikö kaivaa ne tunnistimet penkeistä ja liittää piuhoihin takaisin ilman penkkejä. Vai onko niin, että ML:stä ei saa pakettiautoa tekemälläkään. On tämä Suomen autoverokäytäntö sitten syvältä....

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: ML:stä pakettiauto
Eipä ollut tällä kertaa niin simppeli juttu. Mitäpä asiantuntijat on mieltä siitä että täytyykö auton olla kunnossa niillä varusteilla mille se on koodattu, siis niin ettei srs pala että saa taas koodattua pois. Nyt oli penkit irti ja vikatilassa heti kun laittaa virrat päälle. Yritettiin nollata koodit ja koodata kiristimet pois mutta samoista asioista herjaa heti kun laittaa virrat.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ML:stä pakettiauto
Jukkis79 kirjoitti:Eipä ollut tällä kertaa niin simppeli juttu. Mitäpä asiantuntijat on mieltä siitä että täytyykö auton olla kunnossa niillä varusteilla mille se on koodattu, siis niin ettei srs pala että saa taas koodattua pois. Nyt oli penkit irti ja vikatilassa heti kun laittaa virrat päälle. Yritettiin nollata koodit ja koodata kiristimet pois mutta samoista asioista herjaa heti kun laittaa virrat.
Koodaus ilmeisesti ei ole onnistunut tai siten järjestelmässä vikaa.......itse olen kyllä saanut moisen homman tehtyä ilman ylimääräisiä kommervenkkejä.
Re: ML:stä pakettiauto
Jotain siinä nyt varmaan meni sitten pieleen. Pakuihin kyllä saanut tehtyä näitä muutoksia mutta tämä nyt ei jälleen kerran tämän auton kanssa onnistunut. Taitaa olla eriparia mun testeri ja tämä auto... Tai sitten en vaan keksinyt jotain. Ei hyvä päivä tänään...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: ML:stä pakettiauto
s1jviita kirjoitti:Stari löytyy multa Tampereelta, mutta en ole koskaan yrittänyt noita sillä poistaa, mutta saadun tiedon mukaan (ylempänä) se voisi olla mahdollista! Mulla oli aikoinaan Volvo V70 ja rekisteröin sen pakuksi ja siinä oli sama homma penkkien panosten vuoksi. Auton pystyi rekisteröimään pakuksi takaselkänoja paikoillaan, koska Volvon testerillä ei ollut mahdollista panoksia deaktivoida ja vastusten käyttö ei ollut katsastuksessa sallittua mahdollisen srs-järjestelmän toimintavarmuuden heikentämisen vuoksi. Itse en laittanut vastaan, koska pakussa oli ne istumapaikat takana, tosin ilman vöitävamjs kirjoitti:Löytyyköhän täältä Hämeenlinnan tuntumasta staria. Täällä paikallisessa merkkikorjaamossa ja mersukorjaamossa ei tuntunut olevan täyttä varmuutta onnistumisesta testerillä. Pitäisikö kaivaa ne tunnistimet penkeistä ja liittää piuhoihin takaisin ilman penkkejä. Vai onko niin, että ML:stä ei saa pakettiautoa tekemälläkään. On tämä Suomen autoverokäytäntö sitten syvältä....
Ainakin Volvon omalla VIDA testerillä onnistuu ja tehnytkin olen juuri sellaseen versioon joka oli jo rekisteröity ja piti saada käytettävyyden takia pehmeä penkin selkänoja pois....
Re: ML:stä pakettiauto
Muistaakseni Star'ill koodatessa edellyttää että viat on korjattu/kuitattu pois ensin eli penkeistä johdot ensin takaisin kiinni, vikakoodit kuittaukseen ja sen jälkeen mielellään eritysfunktioista ohjatulla sekvenssillä (jos löytyy kyseiselle mallille) uusi varustekooduas ja ohjainlaitteen resetti.Jukkis79 kirjoitti:Eipä ollut tällä kertaa niin simppeli juttu. Mitäpä asiantuntijat on mieltä siitä että täytyykö auton olla kunnossa niillä varusteilla mille se on koodattu, siis niin ettei srs pala että saa taas koodattua pois. Nyt oli penkit irti ja vikatilassa heti kun laittaa virrat päälle. Yritettiin nollata koodit ja koodata kiristimet pois mutta samoista asioista herjaa heti kun laittaa virrat.