ML:stä pakettiauto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vamjs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 04.02.2006 13:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja vamjs »

Päätin muuttaa ML:ni pakettiautoksi. Katsastuskonttorin neuvoja noudattaen poistin takapenkit (2 osainen takapenkki). Ajattelin laittaa vanerilevyn koko tavaratilan pohjaksi, jolloin penkkien kohdalle jää kivasti tilaa vanerilevyn alle. Johtuikohan penkkien poistosta, että SRS-varioitusvalo syttyi. Molempiin penkkeihin tuli sähköjohto, mutta lämmitystä penkeissä ei ole. Eli olisiko penkeissä jotkut tunnistimet airbackia varten? Mitenkohän saisi varoitusvalon sammutettua.
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001

300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja

Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Turvavyön esikiristimien johdot ovat nyt ilman panoksen vastusta, joten liittimiin pitäisi tunkea panoksen mallintama vastus. Vastuksen kokoa en nyt muista. Vaatii testeriä valon kuittaukseen vaikka oikea vastus olisi kiinni liittimissä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sattaapi saada *:rila koodailtua kuntoon ;)
ilman vastus kikkailua...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Starilla koodaamalla parempi lopputulos......ei tule vääriä toimintoja silloin kun järjestelmä oikein toimii.......ja siks toisekseen autohan on pakettiauto eli eihän siellä voi olla takana tarvetta moiselle toiminnoille eli koodaamalla pois ja silloin vastaa todellisuutta.
Avatar
vamjs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 04.02.2006 13:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja vamjs »

Löytyyköhän täältä Hämeenlinnan tuntumasta staria. Täällä paikallisessa merkkikorjaamossa ja mersukorjaamossa ei tuntunut olevan täyttä varmuutta onnistumisesta testerillä. Pitäisikö kaivaa ne tunnistimet penkeistä ja liittää piuhoihin takaisin ilman penkkejä. Vai onko niin, että ML:stä ei saa pakettiautoa tekemälläkään. On tämä Suomen autoverokäytäntö sitten syvältä....
Nykyiset mersut
ML270CDI, vm 2001

300 tdt, vm 1984 (ei rekisterissä)
300 GD, pitkä, vm 1982, (seisontavak)
280 SEL, vm 1970 (ei rekisterissä)
170 Vb, vm 1952 (ei rekisterissä)
neljä viimeksimainittua enemmän tai vähemmän projekteja

Entisiä
E300 TDT, vm 1994
190 vm 1984
300 D, vm 1981
ja muita merkkejä suht paljon ennen mersuja
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

vamjs kirjoitti:Löytyyköhän täältä Hämeenlinnan tuntumasta staria. Täällä paikallisessa merkkikorjaamossa ja mersukorjaamossa ei tuntunut olevan täyttä varmuutta onnistumisesta testerillä. Pitäisikö kaivaa ne tunnistimet penkeistä ja liittää piuhoihin takaisin ilman penkkejä. Vai onko niin, että ML:stä ei saa pakettiautoa tekemälläkään. On tämä Suomen autoverokäytäntö sitten syvältä....
Stari löytyy multa Tampereelta, mutta en ole koskaan yrittänyt noita sillä poistaa, mutta saadun tiedon mukaan (ylempänä) se voisi olla mahdollista! Mulla oli aikoinaan Volvo V70 ja rekisteröin sen pakuksi ja siinä oli sama homma penkkien panosten vuoksi. Auton pystyi rekisteröimään pakuksi takaselkänoja paikoillaan, koska Volvon testerillä ei ollut mahdollista panoksia deaktivoida ja vastusten käyttö ei ollut katsastuksessa sallittua mahdollisen srs-järjestelmän toimintavarmuuden heikentämisen vuoksi. Itse en laittanut vastaan, koska pakussa oli ne istumapaikat takana, tosin ilman vöitä :)
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jukkis79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 13.03.2011 07:42
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja Jukkis79 »

Eipä ollut tällä kertaa niin simppeli juttu. Mitäpä asiantuntijat on mieltä siitä että täytyykö auton olla kunnossa niillä varusteilla mille se on koodattu, siis niin ettei srs pala että saa taas koodattua pois. Nyt oli penkit irti ja vikatilassa heti kun laittaa virrat päälle. Yritettiin nollata koodit ja koodata kiristimet pois mutta samoista asioista herjaa heti kun laittaa virrat.
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Jukkis79 kirjoitti:Eipä ollut tällä kertaa niin simppeli juttu. Mitäpä asiantuntijat on mieltä siitä että täytyykö auton olla kunnossa niillä varusteilla mille se on koodattu, siis niin ettei srs pala että saa taas koodattua pois. Nyt oli penkit irti ja vikatilassa heti kun laittaa virrat päälle. Yritettiin nollata koodit ja koodata kiristimet pois mutta samoista asioista herjaa heti kun laittaa virrat.

Koodaus ilmeisesti ei ole onnistunut tai siten järjestelmässä vikaa.......itse olen kyllä saanut moisen homman tehtyä ilman ylimääräisiä kommervenkkejä.
Jukkis79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 13.03.2011 07:42
Paikkakunta: Kanta-häme

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja Jukkis79 »

Jotain siinä nyt varmaan meni sitten pieleen. Pakuihin kyllä saanut tehtyä näitä muutoksia mutta tämä nyt ei jälleen kerran tämän auton kanssa onnistunut. Taitaa olla eriparia mun testeri ja tämä auto... Tai sitten en vaan keksinyt jotain. Ei hyvä päivä tänään...
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

s1jviita kirjoitti:
vamjs kirjoitti:Löytyyköhän täältä Hämeenlinnan tuntumasta staria. Täällä paikallisessa merkkikorjaamossa ja mersukorjaamossa ei tuntunut olevan täyttä varmuutta onnistumisesta testerillä. Pitäisikö kaivaa ne tunnistimet penkeistä ja liittää piuhoihin takaisin ilman penkkejä. Vai onko niin, että ML:stä ei saa pakettiautoa tekemälläkään. On tämä Suomen autoverokäytäntö sitten syvältä....
Stari löytyy multa Tampereelta, mutta en ole koskaan yrittänyt noita sillä poistaa, mutta saadun tiedon mukaan (ylempänä) se voisi olla mahdollista! Mulla oli aikoinaan Volvo V70 ja rekisteröin sen pakuksi ja siinä oli sama homma penkkien panosten vuoksi. Auton pystyi rekisteröimään pakuksi takaselkänoja paikoillaan, koska Volvon testerillä ei ollut mahdollista panoksia deaktivoida ja vastusten käyttö ei ollut katsastuksessa sallittua mahdollisen srs-järjestelmän toimintavarmuuden heikentämisen vuoksi. Itse en laittanut vastaan, koska pakussa oli ne istumapaikat takana, tosin ilman vöitä :)

Ainakin Volvon omalla VIDA testerillä onnistuu ja tehnytkin olen juuri sellaseen versioon joka oli jo rekisteröity ja piti saada käytettävyyden takia pehmeä penkin selkänoja pois....
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: ML:stä pakettiauto

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jukkis79 kirjoitti:Eipä ollut tällä kertaa niin simppeli juttu. Mitäpä asiantuntijat on mieltä siitä että täytyykö auton olla kunnossa niillä varusteilla mille se on koodattu, siis niin ettei srs pala että saa taas koodattua pois. Nyt oli penkit irti ja vikatilassa heti kun laittaa virrat päälle. Yritettiin nollata koodit ja koodata kiristimet pois mutta samoista asioista herjaa heti kun laittaa virrat.
Muistaakseni Star'ill koodatessa edellyttää että viat on korjattu/kuitattu pois ensin eli penkeistä johdot ensin takaisin kiinni, vikakoodit kuittaukseen ja sen jälkeen mielellään eritysfunktioista ohjatulla sekvenssillä (jos löytyy kyseiselle mallille) uusi varustekooduas ja ohjainlaitteen resetti.
Vastaa Viestiin