W124 300D 24V -95 Ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

W124 300D 24V -95 Ongelma

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

Isäukko osti saksantuonti mersun pari viikkoa sitten. Nyt ilmeni tällainen ongelma. Kylmänä auto lähtee hyvin käyntiin mut sitten kun lähtee liikkeelle niin muutaman sadan metrin ajon jälkeen pirssi hyytyy ja sammuu. Ja eikun sahaa käyntiin ja taas liikkeelle ja kohta uudestaan. Siirtopumpun osat vaihdettu mut silti temppuilee. Siirtopumpulta tulevassa putkessa näyttäisi kulkevan ilmaa vähän. Mikähän voisi olla?

P.S Lämpimällä koneella ei ole ongelmia noin useasti. Kiitos vastauksista etukäteen!
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

No on ilmavuoto jossakin. Jos siirtopumpulta tulevassa letkussa on ilmaa, niin ilmavuoto on ilmeisimmin tankin ja siirtopumpun välissä. Jos siirtopumppu on ollut irti niin ilmavuoto voi olla siinäkin. Kumiletku tai jopa auton alla kulkeva putki saattaa olla lahonnut pohjassa olevan kumikannakkeen sisältä. Tosin jos auto on saksantuonti, niin tuskin itse metallinen polttoaineputki on lahonnut. Yritä etsiä mahdollista polttoaineen vuotokohtaa, siellä on myös se ilmavuoto.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
Hannu L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Su 23.11.2003 16:15
Paikkakunta: Jyväskylä

tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Hannu L. »

Jos ilmavuotoa lähtee tutkimaan ja ei meinaa löytyä, niin kannattaa ehkä vaihtaa kaikki polttoainelinjassa olevat o-rengas-tiivisteet, oliko niitä seitsemän kappaletta.
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]

ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kaveri taisteli samaisen ongelman kanssa viimetalvena... syy löytyi polttoaine suodattimen jalasta.. siihen tulee moottorin puolelle yks letku joka on kiinni sellaisessa muovisessa välikappaleessa... ja sen jalan ja välikappaleen välistä oli o-rangas poikki...
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

letkut tulee melkein halvemmaksi ostaa kokonaan, kuin uusia molempiin päihin O-renkaat, jos ostat laadukkaat osat Veholta.
Stoori, jota myös kirjoitin vastaavasta ilma ongelmasta.
Viimeksi muokannut felmit, Ma 22.11.2004 20:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
autodidakti
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

KIITOS neuvoista! Sieltähän se vika löytyi meinaan suodattimen jalasta siirtopumpulle menevän putken o-rengas oli loppu suodattimen päästä. Nyt käy ja kukkuu niinkuin pitää.
C230Sport
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.04.2003 05:18

Viesti Kirjoittaja C230Sport »

MB260E kirjoitti:KIITOS neuvoista! Sieltähän se vika löytyi meinaan suodattimen jalasta siirtopumpulle menevän putken o-rengas oli loppu suodattimen päästä. Nyt käy ja kukkuu niinkuin pitää.
Ja paskat se mihinkään korjaantu!! Ihme vika. Kone kun lämpiää pelaa kuin unelma. Mutta kylmänä käy tyhjäkäyntiä ihan hyvin siihen asti ennenkuin antaa vähän kaasua. Sitten alkaa työntämään ilmaa siirtopumpulta suodattimelle päin. Tai niin ainakin siinä kirkkaassa putkessa näyttää tulevan. Kaiiki apu tarpeen kiitos.
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Omaani olen joutunut vaihtamaan suuttimien ylivuotoletkut ja sammutinruuvin suodattimen päälle, kun vuotivat polttoainetta. Mutta jos ilmaa tulee siirtopumpulta vuoto on linjassa polttoainetankin ja siitopumpun välissä.
Vastaa Viestiin