Väyrystä ostamassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Metusalemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 18.06.2003 01:19

Väyrystä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Metusalemi »

mihin seikkoihin olis syytä kiinnittää huomiota kun olen ostamassa -98 e220d meseä ajettu 300tkm( vanha taksi) 1.om hp20k€.
Onko autotohtorille viennistä vastaavaa hyötya (maksaa jotain 70€)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

No

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No ei voi muuta vastata kuin että onko siinä nyt 70 €:llä paljon väliä jos olet laittamassa 20 000 € autoon ?? :lol:

Mutta kyllä autotohtorit on ihan päteviä olleet, itsellä ei valittamista, rahan arvoinen tarkastus.
hups
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 16.06.2003 20:58

Re: Väyrystä ostamassa

Viesti Kirjoittaja hups »

Itsekkin haeskelen Väyrystä, mutta mistään ei tunnu löytyvän vinkkejä ostoon. Mitä tarkistaa, mikä menee ensimmäisenä vialle? Toimiiko esim. ilmastointi iänkaiken jne... Osanneeko veteraanit auttaa?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Väykystä

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei ole kokemusta Väykystä, mutta varsinkin nuo ei CDi-koneiset on periaatteessa samoja koneita kuin oli W124:ssä, niihin pätevät samat jutut. Saa pätee ymmärtääkseni laatikoihin.

Ilmastointi on periaatteessa ikuinen, eikä kaasujenkaan pitäisi haihtua, mutta varsinkin kompuran akselin tiivisteet ajan kanssa kuivuu käyttömättömyyden vuoksi (talvisin) ja alkaa hiukan vuotamaan. Pieni vuoto ei haittaa ja täyttö maksaa n. 50 €.
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

No, mulla on ollu toi Väykky vasta jotain puolitoista vuotta ja kilsoja on vasta 40.000 joten ei kyllä osaa auttaa paljoakaan kun isoja vikoja ei ole ollut...
Se tuli mieleen että jos autossa on ESP, kannattaa jarrujen kunto tarkistaa. ESP nimittäin kuluttaa huomattavan paljon jarruja.
Isoin vika oli kun lisälämmittimen sähkövastus kypsyi viimetalvena. Mutta sekin meni takuuseen vaikka aika oli jo ummessa. Vanhemmissahan tämä lisälämmitys hoitunee kai Webaston voimin...?
Pieniä vikoja on ollut: turvavyön kiristin joskus hyppää hampaan tai kaksi yli, ilmeisesti löysällä jotain...
Pari kertaa on syttynyt varotusvalot että ESP,ABS ja BAS systeemit puuttuvat, homma on hoitunut sillä kun sammuttaa auton pariksi minuutiksi (lue tupakin ajaksi) ja eikun käyntiin ja no promlem. Tietokone kai haluaa vaan nollautua.
...
Kirjoitan lisää kun keksin mitä on ollu...
:D
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Joo, omakokemus noin 5t km Väyrysellä. Väyrysen sivutuuliherkkyydestä on puhuttu kovasti, mutta enpä voi sitäkään allekirjoittaa. Autossa ei ole ollut minkäänlaista vikaa, joten enpä voi muutakun suositella. Onnea molemmille auton ostoon!
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Noissa 200 väyrysissä on kuulemma vaihteistovikoja sano tuttu taksimies.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Metusalemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 18.06.2003 01:19

Mese kotona!

Viesti Kirjoittaja Metusalemi »

Nyt se on sitten pihassa, ensimmäinen meseni !
E220D -98 aj300t.
Saas nähä mitä tuleman pitää ....
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Onnittelut! Toivotaan, että auto pelaa moitteitta eikä tarvitse käyttää korjaamolla. ''It's never a mistake 2 buy Mercedes'' ,sanoi eräs Saksalainen kaverini nähtyään tuon kuvan Väyrysen.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Lisää aiheesta...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Vielä hieman kysymykseesi ilmastoinnista :

Kaasutäytön lisäksi systeemissä on kuivaaja, joka pitäisi vaihtaa
parin- kolmen vuoden välein. Tämä on tuollainen pieni torpeedon mallinen
mötikkä, joka on jossakin siellä konehuoneen sisälokasuojassa.

Kuivaaja on samalla eräänlainen suodatin, joka kerää systeemistä
epäpuhtaudet. Sen sisällä on tuollaista "Silica Gel " tyyppistä ainetta,
joka siis lopulta menettää tehonsa ( tämä on siis vastaava aine kun ostat
jonkin elektroniikka laitteen, ja paketissa on se pieni valkoinen pussi =
kosteuden kerääjä ).

Tämä kuivaaja ei ole kovinkaan kallis, mutta sen vaihto varmistaa systeemin
toimivuuden pitemmän päälle. Samalla muuten kun kaasua lisätään,
niin pitäisi lisätä tilkka kompura öljyä.

Tämä on siis sitä ennakoivaa huoltoa :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vastaa Viestiin