Väyrystä ostamassa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ke 18.06.2003 01:19
Väyrystä ostamassa
mihin seikkoihin olis syytä kiinnittää huomiota kun olen ostamassa -98 e220d meseä ajettu 300tkm( vanha taksi) 1.om hp20k€.
Onko autotohtorille viennistä vastaavaa hyötya (maksaa jotain 70€)
Onko autotohtorille viennistä vastaavaa hyötya (maksaa jotain 70€)
No
No ei voi muuta vastata kuin että onko siinä nyt 70 €:llä paljon väliä jos olet laittamassa 20 000 € autoon ??
Mutta kyllä autotohtorit on ihan päteviä olleet, itsellä ei valittamista, rahan arvoinen tarkastus.

Mutta kyllä autotohtorit on ihan päteviä olleet, itsellä ei valittamista, rahan arvoinen tarkastus.
Re: Väyrystä ostamassa
Itsekkin haeskelen Väyrystä, mutta mistään ei tunnu löytyvän vinkkejä ostoon. Mitä tarkistaa, mikä menee ensimmäisenä vialle? Toimiiko esim. ilmastointi iänkaiken jne... Osanneeko veteraanit auttaa?
Väykystä
Ei ole kokemusta Väykystä, mutta varsinkin nuo ei CDi-koneiset on periaatteessa samoja koneita kuin oli W124:ssä, niihin pätevät samat jutut. Saa pätee ymmärtääkseni laatikoihin.
Ilmastointi on periaatteessa ikuinen, eikä kaasujenkaan pitäisi haihtua, mutta varsinkin kompuran akselin tiivisteet ajan kanssa kuivuu käyttömättömyyden vuoksi (talvisin) ja alkaa hiukan vuotamaan. Pieni vuoto ei haittaa ja täyttö maksaa n. 50 €.
Ilmastointi on periaatteessa ikuinen, eikä kaasujenkaan pitäisi haihtua, mutta varsinkin kompuran akselin tiivisteet ajan kanssa kuivuu käyttömättömyyden vuoksi (talvisin) ja alkaa hiukan vuotamaan. Pieni vuoto ei haittaa ja täyttö maksaa n. 50 €.
No, mulla on ollu toi Väykky vasta jotain puolitoista vuotta ja kilsoja on vasta 40.000 joten ei kyllä osaa auttaa paljoakaan kun isoja vikoja ei ole ollut...
Se tuli mieleen että jos autossa on ESP, kannattaa jarrujen kunto tarkistaa. ESP nimittäin kuluttaa huomattavan paljon jarruja.
Isoin vika oli kun lisälämmittimen sähkövastus kypsyi viimetalvena. Mutta sekin meni takuuseen vaikka aika oli jo ummessa. Vanhemmissahan tämä lisälämmitys hoitunee kai Webaston voimin...?
Pieniä vikoja on ollut: turvavyön kiristin joskus hyppää hampaan tai kaksi yli, ilmeisesti löysällä jotain...
Pari kertaa on syttynyt varotusvalot että ESP,ABS ja BAS systeemit puuttuvat, homma on hoitunut sillä kun sammuttaa auton pariksi minuutiksi (lue tupakin ajaksi) ja eikun käyntiin ja no promlem. Tietokone kai haluaa vaan nollautua.
...
Kirjoitan lisää kun keksin mitä on ollu...

Se tuli mieleen että jos autossa on ESP, kannattaa jarrujen kunto tarkistaa. ESP nimittäin kuluttaa huomattavan paljon jarruja.
Isoin vika oli kun lisälämmittimen sähkövastus kypsyi viimetalvena. Mutta sekin meni takuuseen vaikka aika oli jo ummessa. Vanhemmissahan tämä lisälämmitys hoitunee kai Webaston voimin...?
Pieniä vikoja on ollut: turvavyön kiristin joskus hyppää hampaan tai kaksi yli, ilmeisesti löysällä jotain...
Pari kertaa on syttynyt varotusvalot että ESP,ABS ja BAS systeemit puuttuvat, homma on hoitunut sillä kun sammuttaa auton pariksi minuutiksi (lue tupakin ajaksi) ja eikun käyntiin ja no promlem. Tietokone kai haluaa vaan nollautua.
...
Kirjoitan lisää kun keksin mitä on ollu...

-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ke 18.06.2003 01:19
Mese kotona!
Nyt se on sitten pihassa, ensimmäinen meseni !
E220D -98 aj300t.
Saas nähä mitä tuleman pitää ....
E220D -98 aj300t.
Saas nähä mitä tuleman pitää ....
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Lisää aiheesta...
Vielä hieman kysymykseesi ilmastoinnista :
Kaasutäytön lisäksi systeemissä on kuivaaja, joka pitäisi vaihtaa
parin- kolmen vuoden välein. Tämä on tuollainen pieni torpeedon mallinen
mötikkä, joka on jossakin siellä konehuoneen sisälokasuojassa.
Kuivaaja on samalla eräänlainen suodatin, joka kerää systeemistä
epäpuhtaudet. Sen sisällä on tuollaista "Silica Gel " tyyppistä ainetta,
joka siis lopulta menettää tehonsa ( tämä on siis vastaava aine kun ostat
jonkin elektroniikka laitteen, ja paketissa on se pieni valkoinen pussi =
kosteuden kerääjä ).
Tämä kuivaaja ei ole kovinkaan kallis, mutta sen vaihto varmistaa systeemin
toimivuuden pitemmän päälle. Samalla muuten kun kaasua lisätään,
niin pitäisi lisätä tilkka kompura öljyä.
Tämä on siis sitä ennakoivaa huoltoa
Kaasutäytön lisäksi systeemissä on kuivaaja, joka pitäisi vaihtaa
parin- kolmen vuoden välein. Tämä on tuollainen pieni torpeedon mallinen
mötikkä, joka on jossakin siellä konehuoneen sisälokasuojassa.
Kuivaaja on samalla eräänlainen suodatin, joka kerää systeemistä
epäpuhtaudet. Sen sisällä on tuollaista "Silica Gel " tyyppistä ainetta,
joka siis lopulta menettää tehonsa ( tämä on siis vastaava aine kun ostat
jonkin elektroniikka laitteen, ja paketissa on se pieni valkoinen pussi =
kosteuden kerääjä ).
Tämä kuivaaja ei ole kovinkaan kallis, mutta sen vaihto varmistaa systeemin
toimivuuden pitemmän päälle. Samalla muuten kun kaasua lisätään,
niin pitäisi lisätä tilkka kompura öljyä.
Tämä on siis sitä ennakoivaa huoltoa

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T