

Miten se voi mennä sellaiseen kuntoon, ettei varoita? Sitä minäkin ihmettelen


Kärry oli kesällä eräässä rengasliikkeessä suunnattavana, eikä silloin vikaa löydetty. Firma kertoi ennen suuntausta, mitä pitää vaihtaa. Vaihtoon menivät oikealta puolelta raidetanko ja tukivarren puslat. Takaa säätötangot kummaltakin puolelta.
Ilmeisesti pallo oli jotenkin jumissa, eikä vikaa löydy kuin ravistamalla (kuten katsastettaessa).
Seuraava kysymys kuuluu, voiko pallon vaihtaa kotikonstein? Luin aiemmat topiikit asiasta, enkä päässyt selvyyteen. Joku kertoi onnistuvan, joku suositti liikettä.
Siis kuins asia on ja mitä työkaluja vaaditaan? Voiko vaihtaa paikallaan, vai pitääkö alatukivarsi irottaa? Jos irrallaan, niin käytössä on 100 tonnin prässi + muut vermeet.
Onko kokemusta, paljonko vie aikaa asiantuntijaliikkeessä?
Kiitos tiedoista etukäteen!