Nyt kun alkaa viimein vaikuttamaan siltä että tästä projektista näyttäisi jotain kehkeytyvänkin, niin laitetaan juttua tänne. Olen saanut mukavasti tietoa tältä foorumilta. Kiitokset siitä aktiivisille Mersuista tietäville käyttäjille.
Projekti alkoi marraskuussa tekniikan irrotuksella w210 -99 autosta, joka haettiin Virosta. Rakentelun kohde porrasp. 320E automaatti, jossa mm. ilmastointi ja nahat. Kopan ehostelu ja maaluu olivat viime talven hommia. Koneen osalta auto rakennetaan ensiksi aikalailla vakio kokoonpanolla. Padalle tehtiin vain "perus huolto". Venttiilikoppa sekä öljypohja pysyivät vielä kiinni. Halpaa tämä homma ei minun lompakolla ole, mutta mukavaa ja antoisaa kun saa olla tekemisissä taitavien tekijöiden kanssa, joilta olen ollut ja tulen olemaan apua vailla. Kaikkea en tee itse, koska osaaminen/tietotaito ei riitä.
Toiv. kirjoitatte kommentteja mikäli jokin juttu hyppää silmille että nyt poika menee perä edelle puihin.
Koneen jatkoksi siis 3 vaihteinen GM TH400 johon kiinnitetty mersun lohkoon käyvä adapterilaippa

Turbiiniin tehdyt kiinnikemuutokset sekä kampuran sisään menevä tappi

Auton alta

Tunneliin lisää tilaa

Paikka alkaa pikkuhiljaa löytymään

Lisäksi 7mm Mynän pumppu, teetetty pakosarja, HX40 super ulkoisella portilla.