w124, om606, th400, typ210 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Hei arvon Mersuista kiinnostuneet foorumilaiset
Nyt kun alkaa viimein vaikuttamaan siltä että tästä projektista näyttäisi jotain kehkeytyvänkin, niin laitetaan juttua tänne. Olen saanut mukavasti tietoa tältä foorumilta. Kiitokset siitä aktiivisille Mersuista tietäville käyttäjille.

Projekti alkoi marraskuussa tekniikan irrotuksella w210 -99 autosta, joka haettiin Virosta. Rakentelun kohde porrasp. 320E automaatti, jossa mm. ilmastointi ja nahat. Kopan ehostelu ja maaluu olivat viime talven hommia. Koneen osalta auto rakennetaan ensiksi aikalailla vakio kokoonpanolla. Padalle tehtiin vain "perus huolto". Venttiilikoppa sekä öljypohja pysyivät vielä kiinni. Halpaa tämä homma ei minun lompakolla ole, mutta mukavaa ja antoisaa kun saa olla tekemisissä taitavien tekijöiden kanssa, joilta olen ollut ja tulen olemaan apua vailla. Kaikkea en tee itse, koska osaaminen/tietotaito ei riitä.

Toiv. kirjoitatte kommentteja mikäli jokin juttu hyppää silmille että nyt poika menee perä edelle puihin.

Koneen jatkoksi siis 3 vaihteinen GM TH400 johon kiinnitetty mersun lohkoon käyvä adapterilaippa
Kuva

Turbiiniin tehdyt kiinnikemuutokset sekä kampuran sisään menevä tappi
Kuva

Kuva

Auton alta
Kuva

Tunneliin lisää tilaa
Kuva

Paikka alkaa pikkuhiljaa löytymään
Kuva

Lisäksi 7mm Mynän pumppu, teetetty pakosarja, HX40 super ulkoisella portilla.
Viimeksi muokannut AimoHarppaus, Ti 23.09.2014 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Miten päädyit tuollaseen jenkkilaatikkoon? :D onkohan tuo muuten minkälainen laatikko ajossa? Mersun omat laatikot vahvistettuna kestää hyvin ja toimii vielä jokapäiväsessä ajossa.

Autostakin tarvittais kuvia :wink: onkos pumppu jo sitä uuden sukupolven mynää? Minkälaisia tehotavotteita sulla on tuon projektin kanssa? 400-500 hv? Siinä oli jokunen kysymys heti alkuun :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja napa »

muuten kuulostaa ihan vastaavalta, kuin omakin päivitys, paitsi että mulle tulee mitsun bensa V6 (3 ltr) koneeksi...

millaista sifteriä olit ajatellut laittaa ja mikä turbiini on kyseessä? oma turbiini on ainakin aluksi TCI street fighter tai jotain sinne päin, reilu 500 hp pitäis pystyä käsittelemään ja n. 3000 rpm stall...

tuo bemarin "type 210" lukkoperä multa vielä puuttuu, mutta muuten alkaa olla palikat kasassa... niin kartaanin hilut...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja napa »

Siekkinen kirjoitti:Miten päädyit tuollaseen jenkkilaatikkoon? :D onkohan tuo muuten minkälainen laatikko ajossa? Mersun omat laatikot vahvistettuna kestää hyvin ja toimii vielä jokapäiväsessä ajossa.
ajossahan tuo ei käytännössä eroa oikein mitenkään mersun 722.3 laatikosta, kun välitykset on samat, mersuhan lähtee kakkosella normaalisti :wink: ja mersun laatikot kestää vahvistettuna ehkä saman mitä th400 vakiona :think: th400 vahvistettuna onkin sitten hieman eri kaliiberin loota, mitä muut h-auto käyttöön tarkoitetut... kaverilla on vajaan 2000 kg painoisessa jenkissä th400 loota ja siitä koneesta kuitenkin on penkitetty yli 1600 Nm väännöt ja jotain 1300 hp... laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut, mutta turbiinia joka tuollaiset väännöt välittää eteenpäin tuntuu olevan hankala löytää :wtf: on toki jo full manual loota, että ei nyt sentään automaattina enää ole...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Siekkinen kirjoitti:Miten päädyit tuollaseen jenkkilaatikkoon? :D onkohan tuo muuten minkälainen laatikko ajossa? Mersun omat laatikot vahvistettuna kestää hyvin ja toimii vielä jokapäiväsessä ajossa.

Autostakin tarvittais kuvia :wink: onkos pumppu jo sitä uuden sukupolven mynää? Minkälaisia tehotavotteita sulla on tuon projektin kanssa? 400-500 hv?
Tuollaisia laatikoita on käytetty niin paljon tehokkaissa autoissa, varaosat ja lisäherkut kohtuu hintaisia,, transbrake, täys manuaali venttiili koneisto yms. Ja miten ne jenkkivehkeet nyt sitten on käytännöllisiä, chevy vanissa esim. taitaa toimia ihan mukavasti 8 koneen jatkona. Jos oon oikein ymm. ni 1 vaihde jää pois muutan välitykset samat kuin mesen lootissa. Kun polkee kunnolla ni öljyn lämpenemisessä on tainnut olla ongelmia ainakin 722.3:ssa.

Pumppu pitäisi olla tehty ihan viimeisimpien päivitysten mukaan, nopea, ilmoitettu 170 kuution maks tuotto.
Tavoite on rikkoa 500hv, ilmeisesti tiukassa tolla föönillä.

Sain muuten paksarjan, portin ja ahtimen tänään. Jälleen ensiluokkaista jälkeä Raptecilta. Tuota sarjaa ei kyllä passaa ruostumaan jättää. Onko porukalla kokemuksia pakosarjan ja pakokotelon pinnoitteista. Tuolla einakin tuotteita. http://www.martelius.com/index.php?id=23
Viimeksi muokannut AimoHarppaus, Ti 23.09.2014 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

napa kirjoitti:
millaista sifteriä olit ajatellut laittaa ja mikä turbiini on kyseessä? oma turbiini on ainakin aluksi TCI street fighter tai jotain sinne päin, reilu 500 hp pitäis pystyä käsittelemään ja n. 3000 rpm stall...

tuo bemarin "type 210" lukkoperä multa vielä puuttuu, mutta muuten alkaa olla palikat kasassa... niin kartaanin hilut...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Vaihteen valitsin on Hurst quarter stick http://www.jegs.com/i/Hurst/530/316-0006/10002/-1 voi ku osaisin lyhentää nuo linkit ? Samanlainen morkula sinne lootan ja koneen väliin minullakin on menossa =)

Perä 2.93 välityksellä, lukko M5.

Perän ripustukset kardaani, vatarit, abs ja aika paljon muuta vielä aloittamatta.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Miten päädyit tuollaseen jenkkilaatikkoon? :D onkohan tuo muuten minkälainen laatikko ajossa? Mersun omat laatikot vahvistettuna kestää hyvin ja toimii vielä jokapäiväsessä ajossa.
ajossahan tuo ei käytännössä eroa oikein mitenkään mersun 722.3 laatikosta, kun välitykset on samat, mersuhan lähtee kakkosella normaalisti :wink: ja mersun laatikot kestää vahvistettuna ehkä saman mitä th400 vakiona :think: th400 vahvistettuna onkin sitten hieman eri kaliiberin loota, mitä muut h-auto käyttöön tarkoitetut... kaverilla on vajaan 2000 kg painoisessa jenkissä th400 loota ja siitä koneesta kuitenkin on penkitetty yli 1600 Nm väännöt ja jotain 1300 hp... laatikon kanssa ei ole ongelmia ollut, mutta turbiinia joka tuollaiset väännöt välittää eteenpäin tuntuu olevan hankala löytää :wtf: on toki jo full manual loota, että ei nyt sentään automaattina enää ole...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
Eikös tuon 722.3 pitäis kestää 1000 Nm vahvistettuna? En sitten tiiä mitä tuollanen th400 kestää vakiona. Eipä se sitten mitään haittaa jos siitä vaan ykkösvaihe jää pois eikä välitykset ole liian pitkät. Tuossa kutoskoneessa kannattaa muuten jo siirtopumppu päivittää jos isoja tehoja haluaa. Vitoskoneessa kuulemma pääsee just yli 500 hepan vakiolla mutta kutosessa alkaa jo mennä tiukille. Samoten tuolla turbolla ei paljon yli 500 mennä. Kunnollisella laatikkoöljynjäähyttimellä saadaan vähän hillittyä tuota öljyn lämpenemistä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Juu, polttoaineen siirto on otettu huomioon. Asiaan liittyen,, kun tuo auto kulutti vielä pensaa niin tankkiin kertyi aikamoinen alipaine. Pohdittu tankkin meneevää korvausilmaa. Tankista menee vasemmalle puolella lokasuojaan putki jossa on iso musta ponttö, pensahöyryt ja korvausilma on ilmeisesti kulkenut sieltä. Sinne lokariin ois helppo nostaa tankin korkeimman kohdan yläpuolelle letku, siihen paperi suodatin. Oliskohan toimiva korvausilmalle ? Ponttö joutaa varmaan pois.
Kuvat viime kesältä.
Kuva

Kuva
Aistikas piiska 8)
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

AimoHarppaus kirjoitti:Juu, polttoaineen siirto on otettu huomioon. Asiaan liittyen,, kun tuo auto kulutti vielä pensaa niin tankkiin kertyi aikamoinen alipaine. Pohdittu tankkin meneevää korvausilmaa. Tankista menee vasemmalle puolella lokasuojaan putki jossa on iso musta ponttö, pensahöyryt ja korvausilma on ilmeisesti kulkenut sieltä. Sinne lokariin ois helppo nostaa tankin korkeimman kohdan yläpuolelle letku, siihen paperi suodatin. Oliskohan toimiva korvausilmalle ? Ponttö joutaa varmaan pois.
Kuvat viime kesältä.
[ http://i44.tinypic.com/16jix6o.jpg ]

[ http://i43.tinypic.com/2ueqqvl.jpg ]
Aistikas piiska 8)
Ohan tuo siisti. Se pönttö siellä tosiaan ottaa niitä bensahöyryjä talteen eikä sitä tarvihe diisselissä. Voit laittaa siihen letkun jos haluat kuhan ei sitten aineet roisku pihalle kun kahvassa menee :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Starttimoottorille ja polttoaineen siirtopumpulle virta... Jeesatkaa jos tiedätte. Virta avaimesta kun käänttää, syttyy mittaristoon normaalisti merkkivalot, starttausanennossa virta ei mene startin solenoidille eikä siirtopumpulle. Sähkökaavion mukaan siellä välissä ainakin on ylijännite suoja, rele, moottorin ohjausboksi. Kuinka saisin fiksuiten virran kyseisille laitteille? Mahdollisia "jarruja", moottorin ohjauspoksi, ajonestolaite, orkkis vaihteenvalitsimelta lähtevät vaijerit ?
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

oliko tämä automaatti alun perin? jos oli niin yhdistä sieltä laatikon pistokkeelle menevät kaksi paksumpaa johtoa noo johan hörähtää.
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 989
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

AimoHarppaus kirjoitti:Juu, polttoaineen siirto on otettu huomioon. Asiaan liittyen,, kun tuo auto kulutti vielä pensaa niin tankkiin kertyi aikamoinen alipaine. Pohdittu tankkin meneevää korvausilmaa. Tankista menee vasemmalle puolella lokasuojaan putki jossa on iso musta ponttö, pensahöyryt ja korvausilma on ilmeisesti kulkenut sieltä. Sinne lokariin ois helppo nostaa tankin korkeimman kohdan yläpuolelle letku, siihen paperi suodatin. Oliskohan toimiva korvausilmalle ? Ponttö joutaa varmaan pois.
Kuvat viime kesältä.
[ http://i44.tinypic.com/16jix6o.jpg ]

[ http://i43.tinypic.com/2ueqqvl.jpg ]
Aistikas piiska 8)

Todella nätti mersu. :thumbup:
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

jukkis. kirjoitti:oliko tämä automaatti alun perin? jos oli niin yhdistä sieltä laatikon pistokkeelle menevät kaksi paksumpaa johtoa noo johan hörähtää.
On automaatti alunperin. Auton alla roikkuu muistaakseni ainakin pyöreä pistoke johon tulee useempi johdin, oli laatikossa kiinni. Tarkoittanet tätä.
Ville126 kirjoitti: Todella nätti mersu. :thumbup:
Kts
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Juuriki se johto. Johdon toinenpää menee kuskin jalkatilaan oikean sivuverhoilun alle josta yhdistelin ihtelle ne piuhat kun manuaalin nakkasin paikolleen
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mielenkiintoista. TH400 siis sopii lankun alle. Mikäs on vertailutilavuus ja teho W124:lle? Jenkki V8 + TH400 alkoi himottamaan. Ei ole tullut mieleenkään, että paketin voisi istuttaa tuohonkin koppaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jos en väärin muista niin tämä taisi seisoskella vianorin pihalla viime kesänä :think:
hienot yksilöt jäävät mieleen :thumbup:
w201 om605
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja napa »

Huikko kirjoitti:Mielenkiintoista. TH400 siis sopii lankun alle. Mikäs on vertailutilavuus ja teho W124:lle? Jenkki V8 + TH400 alkoi himottamaan. Ei ole tullut mieleenkään, että paketin voisi istuttaa tuohonkin koppaan.
ainut jenkki V8, minkä itse saan "sopimaan" nykyisen lain kanssa, on buick 215 (käytännössä siis rover 3.5 V8 :thumbdown: ) max. teho w124 taitaa olla n. 265 hp (7 kg/Kw rajakin menee tuossa...)

w124 400/420 voi taas olla hieman eri jutut, mutta 300/320 kanssa rajat on tuossa...

ainakaan täälläpäin ne ei konttorilla hyväksy 400/420 tai 500 vertailuautoksi normi w124:lle...

tai sitten ford:n 289 putkitettuna pienemmäksi, eli vaihtoehdot taitaa jäädä käytännössä tuohon roverin 3.5 tai ford 289, mistään oikein harvinaisesta koneesta tuskin kannattaa alkaa säveltämään... TH400 on muistaakseni saatavana valmista "kykinkoppaa" ainakin tuolle ford:n 289 koneelle...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

kyllä juuri se pyöreä liitin, ja se menee sinne kuskin jalkotilaan niinkuin antti jo kertoi.
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Käyntiinhän se viimein lähti :D Vaati näköjään hehkuillekin virran syöttöä. Ilman hehkutusta kyllä jo savusi, mutta ei riittänyt. Taitaa olla viisain laittaa jokin muu relesysteemi kuin 606 alkuperäinen? Siihen kun syöttää virran niin hehkuttaa kokoajan.

Siirtopumpulle ei vieläkään virtaa, tämä rasti ratkennee kun etsii polttoainepumpun releen ja saa sen vetämään virtojen ollessa päällä.

Nyt vuorossa BMW:n perän leipominen takakelkaan, vetareiden lyhennys sekä kardaanin teetätys. ABS anturi ja ja ja
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mikä tuon korin vuosimalli on?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

AimoHarppaus kirjoitti: Nyt vuorossa BMW:n perän leipominen takakelkaan, vetareiden lyhennys sekä kardaanin teetätys. ABS anturi ja ja ja
ASD vetareiden pitäs sopia heittämällä. Ei ollu ku jotaki sentinluoklaa bemarin perä levieet ku ASD perä ku niitä joskus mittaalin.
Vai meinaakko nivelekki laittaa isoommiksi?

Missä meinaat kartaanin teettää? Teekkö kokonaan uuden? Yksmittasen vai 2 osanen?
Ittelläki ois kartaanin teko edes ja aattelin yks mittasta mut saakohan niitä kestämään yli 6500rmp
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tottakai saa. Jenkeissä pikkulohkot kiertää 7600-8000rpm parhaimmillaan ja yhdellä tangolla siellä mennään.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Huikko kirjoitti:Tottakai saa. Jenkeissä pikkulohkot kiertää 7600-8000rpm parhaimmillaan ja yhdellä tangolla siellä mennään.
Tuntuu kyl hullulta mut kai se sitte pelaa jos ne nuonki paljo saa kestämään :D.
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Huikko kirjoitti:Mikä tuon korin vuosimalli on?
-94 Ja vähäpäästöisille kun ei saa tehdä mittään, eihän :wink:
Tompa124 kirjoitti: ASD vetareiden pitäs sopia heittämällä. Ei ollu ku jotaki sentinluoklaa bemarin perä levieet ku ASD perä ku niitä joskus mittaalin.
Vai meinaakko nivelekki laittaa isoommiksi?

Missä meinaat kartaanin teettää? Teekkö kokonaan uuden? Yksmittasen vai 2 osanen?
Ittelläki ois kartaanin teko edes ja aattelin yks mittasta mut saakohan niitä kestämään yli 6500rmp
Tossa ei ole asd perää mutta vetarin laippa käy kyllä suoraan. Murikalle ajelin tilan kelkkaan, vetarit tuntuvat hieman ahtailta pituutensa suhteen, täytyy vielä mittailla perien leveyksiä ja vetareiden liikkumavaroja.

Ajattelin jos ihan orkkis vetareilla tekis. Vai olisko syytä laittaa kokonaan jämäkämmät vetarit?

En tiedä vielä millanen kardaani ja kuka tekee. Aihioina olis nyt bemun perään sopiva laippa jossa murros ja boorit, laatikon päässä murros ja kardaanin natsa. Väliin 606 tai köykäsemmän oloinen 320 pensan kardaani . Vaihtoehtoja on. siitä kun sais lopputuloksena sellaisen kestävän ja tärinättömän.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kuinkas tuo kilpiin saadaan, jos se on -94?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Huikko kirjoitti:Kuinkas tuo kilpiin saadaan, jos se on -94?
Eihän siinä mitään ongelmaa ole. Normaali muutoskatsastus vaan jos vähäpäästöiseen koppaan laitetaan uudempi moottori toisesta vähäpäästöisestä autosta.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Petehri kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Kuinkas tuo kilpiin saadaan, jos se on -94?
Eihän siinä mitään ongelmaa ole. Normaali muutoskatsastus vaan jos vähäpäästöiseen koppaan laitetaan uudempi moottori toisesta vähäpäästöisestä autosta.
Pitääkö olla luovuttaja-autosta minkälaiset tiedot?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Runkonumero pitää olla tekniikanluovuttajasta ja vastaavuustodistus jarruista.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tuntuu olee aika palijo konttori kohtasia eroja "vaateisa" joten kannattaa olla etukätee yhteyesä konttoriin misä meinaa homman hoitaa pulukkaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
AimoHarppaus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
Viesti:

Re: w124, om606, th400, typ210 projekti

Viesti Kirjoittaja AimoHarppaus »

Juu, tämä on huomattu että konttori/katsastusmieskohtaisia eroja on. Näkemys erot voivat tulla myös siitä että jossain osataan käyttää järkeä, kiinnitetään huomio oleellisiin asioihin sekä ymmärretään ajoneuvojen rakenteista ja tekniikasta muutenkin kuin aken tai tieliikennelain pykäliin yksinomaan tuijottaen.

Tässä tapauksessa täytyy esittää moottorin nro., todetaan koneen olevan alkuperäinen siirrettävästä kopasta.
Oikean puolen oviaukossa olevasta teipistä kuva jossa on tiedot akselimassoista, tyyppihyväksynta nro., runko nro.
Punnitus konttorilla.
Etujousien vahvuuksien vertaus.
Laatikon ja perän saa vaihtaa kun ovat alkujaan olleet tehokkaammassa autossa.

Huomautan vielä että tämän listan kanssa ei kannata mennä konttorille riehumaan että miks et mun autoo leimaa kun muillakin onnistuu. Tässä voi olla muitakin juttuja mitä katsastusmies on jo ottanut huomioon, mitkä ei aiheuta toimenpiteitä. Kuten esim nuo jarrut.
Vastaa Viestiin