Tuli tuossa mieleen ei niin kovin tärkeä tieto eli otsikossa mainitun auton huiput...
Oma kulkee 230 km/h ja sit alkaa rajoitin hakkaamaan kierroksia. Pitäiskö tämä kulkea sen 250 km/h?
Jos pitää nii mikä vastustaa? luistaako laatikko sen verran?
Ja huiputhan on testattu suljetulla alueella ja mitä kaikkea siinä piti ollakkaan että se laillista on?
Ulkomuistista väittäisin, että huiput on jotain 240 paikkeilla (omassa farkkunelimaticissa valmistajan ilmoittama 236), rajoitinta ei pitäisi olla. Katsoitko ettei ajotietokoneessa ole asetettu maksiminopeutta? (voidaan asettaa esim. talveksi talvirenkaiden alemman nopeusluokan takia, ks. http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e37430" onclick="window.open(this.href);return false;)
Anssi86 kirjoitti:Tuli tuossa mieleen ei niin kovin tärkeä tieto eli otsikossa mainitun auton huiput...
Oma kulkee 230 km/h ja sit alkaa rajoitin hakkaamaan kierroksia. Pitäiskö tämä kulkea sen 250 km/h?
Jos pitää nii mikä vastustaa? luistaako laatikko sen verran?
Ja huiputhan on testattu suljetulla alueella ja mitä kaikkea siinä piti ollakkaan että se laillista on?
ettei vaan jäänyt viimeinen vaihde käyttämättä ?
tottakai ne on testattu laillisella alueella...millä radalla kerkesit kelata tuon nopeuden ?
Kai ne testaa tutkaa vastaan tai GPS:llä ne huppunopeudet ja laittaa rajoittajat kierrosten mukaan eikä vauhdin. Auton omat mittarit huijaa aina renkaista riippuen, puhuttakaan mitä mittari huijaa yli 200km/h vaudissa. Tosin pitäs huijat toiseen suuntaa jos ei oo ylikorkeet renkaat
Mulla teki w202 cdi huippunopeutta kokeiltaessa, että alkoi pätkimään vetoa lähellä teoreettista huippunopeutta. Tämä johtui liian korkeasta ahtopaineesta, joka aiheutti vedon hetkellistä katkeamista. Tuntui aivan, kuin jokin nopeudenrajoitin olisi puuttunut peliin.
Joo kyllä tuossa mullaki tuntuis että joku "rajoitin" siellä ois muka. renkaina oli testattaessa alla 245/45 17 kitkat.
Tasaisesti kiihty kyllä tuonne 230 asti mut siinä se alko sitte "pätkimään" ja kyllä siinä viitonen oli silmässä. ei kai tuo laatikosta oo kiinni? vai onko jollain ilmentyny sellaista?
Ja tarkistin tosiaan sen "talvirengasrajoittimenki" ajotietokoneelta. ei oo käytössä
Anssi86 kirjoitti:Joo kyllä tuossa mullaki tuntuis että joku "rajoitin" siellä ois muka. renkaina oli testattaessa alla 245/45 17 kitkat.
Tasaisesti kiihty kyllä tuonne 230 asti mut siinä se alko sitte "pätkimään" ja kyllä siinä viitonen oli silmässä. ei kai tuo laatikosta oo kiinni? vai onko jollain ilmentyny sellaista?
Ja tarkistin tosiaan sen "talvirengasrajoittimenki" ajotietokoneelta. ei oo käytössä
Ei tuossa edellä ollut kyse varsinaisesta rajoittimesta, enemminkin vian suuntainen voiman rajoitus. 250 km/h:ssa on sähköinen rajoitus näissä eurooppalaisissa normimersuissa.
Minkäs nopeusluokan kitkat oli alla, tuskin Suomi-pyörät?
Anssi86 kirjoitti:Joo kyllä tuossa mullaki tuntuis että joku "rajoitin" siellä ois muka. renkaina oli testattaessa alla 245/45 17 kitkat.
Tasaisesti kiihty kyllä tuonne 230 asti mut siinä se alko sitte "pätkimään" ja kyllä siinä viitonen oli silmässä. ei kai tuo laatikosta oo kiinni? vai onko jollain ilmentyny sellaista?
Ja tarkistin tosiaan sen "talvirengasrajoittimenki" ajotietokoneelta. ei oo käytössä
Ei tuossa edellä ollut kyse varsinaisesta rajoittimesta, enemminkin vian suuntainen voiman rajoitus. 250 km/h:ssa on sähköinen rajoitus näissä eurooppalaisissa normimersuissa.
Minkäs nopeusluokan kitkat oli alla, tuskin Suomi-pyörät?
Joo ei ollu suomipyörät alla silloin vaan saksan kitkat.
Tiiä sitte mistähän tuoki johtuis.
JP74 kirjoitti:Mulla teki w202 cdi huippunopeutta kokeiltaessa, että alkoi pätkimään vetoa lähellä teoreettista huippunopeutta. Tämä johtui liian korkeasta ahtopaineesta, joka aiheutti vedon hetkellistä katkeamista. Tuntui aivan, kuin jokin nopeudenrajoitin olisi puuttunut peliin.
Mun samanlainen meni vikatilaan. Kerran ei mennyt ihan heti, ja kelasi nopeutta sitä ennen ihan kivasti
Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
Aikoinaan yksi tuttu aina kyseli -Paljonko kulkee?
Pidin sitä idioottina.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
Aikoinaan yksi tuttu aina kyseli -Paljonko kulkee?
Pidin sitä idioottina.
Atlas hei, rauha vaan.....jos pojalla on pippeli, pitää sitä käyttää että tietää onko siinä potentiaalia
atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
On niitä ainakin V:hen asti... en silti talviliukkailla uskailtais ite kokeilla
atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
On niitä ainakin V:hen asti... en silti talviliukkailla uskailtais ite kokeilla
Tästä kokeilusta on aikaa jo monta kuukautta. tais olla joskus syyskuussa
atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
Aikoinaan yksi tuttu aina kyseli -Paljonko kulkee?
Pidin sitä idioottina.
Saksassa on pääsäntöisesti tehokkaissa autoissa käytössä U = 200km/h H = 210km/h V = 240km/h jos ei, ilmoittavat siitä tarralla kojetaulussa. Itselläkin on ns, nopeanajon kitkarengas joka on V luokituksella. Eli kyllä kitkarenkaat kovia nopeuksia kestää. W211 320 CDI