w211 -05 320CDI huiput

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

Tuli tuossa mieleen ei niin kovin tärkeä tieto eli otsikossa mainitun auton huiput...
Oma kulkee 230 km/h ja sit alkaa rajoitin hakkaamaan kierroksia. Pitäiskö tämä kulkea sen 250 km/h?
Jos pitää nii mikä vastustaa? luistaako laatikko sen verran?

Ja huiputhan on testattu suljetulla alueella ja mitä kaikkea siinä piti ollakkaan että se laillista on? :D
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ulkomuistista väittäisin, että huiput on jotain 240 paikkeilla (omassa farkkunelimaticissa valmistajan ilmoittama 236), rajoitinta ei pitäisi olla. Katsoitko ettei ajotietokoneessa ole asetettu maksiminopeutta? (voidaan asettaa esim. talveksi talvirenkaiden alemman nopeusluokan takia, ks. http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e37430" onclick="window.open(this.href);return false;)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

-04 320cdi W211 meni mittarin mukaa 260km/h stuttgartin suoralla.. tätä -07 en ol viel testannut.. :D
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja MiHe »

243km/h tän mukaan:http://www.mercefreaken.com/modellene/211/e320cdi.htm
faceliftin kulkis sitten enmmän ja on rajoitettu 250...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Anssi86 kirjoitti:Tuli tuossa mieleen ei niin kovin tärkeä tieto eli otsikossa mainitun auton huiput...
Oma kulkee 230 km/h ja sit alkaa rajoitin hakkaamaan kierroksia. Pitäiskö tämä kulkea sen 250 km/h?
Jos pitää nii mikä vastustaa? luistaako laatikko sen verran?

Ja huiputhan on testattu suljetulla alueella ja mitä kaikkea siinä piti ollakkaan että se laillista on? :D
ettei vaan jäänyt viimeinen vaihde käyttämättä ?
tottakai ne on testattu laillisella alueella...millä radalla kerkesit kelata tuon nopeuden ? :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja ana007 »

Kai ne testaa tutkaa vastaan tai GPS:llä ne huppunopeudet ja laittaa rajoittajat kierrosten mukaan eikä vauhdin. Auton omat mittarit huijaa aina renkaista riippuen, puhuttakaan mitä mittari huijaa yli 200km/h vaudissa. Tosin pitäs huijat toiseen suuntaa jos ei oo ylikorkeet renkaat :)
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja xr »

250kmh rajoitin on ohjelmassa siihen vähän mittari virhettä niin on 260 jos voima ei lopu kesken
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Mulla teki w202 cdi huippunopeutta kokeiltaessa, että alkoi pätkimään vetoa lähellä teoreettista huippunopeutta. Tämä johtui liian korkeasta ahtopaineesta, joka aiheutti vedon hetkellistä katkeamista. Tuntui aivan, kuin jokin nopeudenrajoitin olisi puuttunut peliin.
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

Joo kyllä tuossa mullaki tuntuis että joku "rajoitin" siellä ois muka. renkaina oli testattaessa alla 245/45 17 kitkat.
Tasaisesti kiihty kyllä tuonne 230 asti mut siinä se alko sitte "pätkimään" ja kyllä siinä viitonen oli silmässä. ei kai tuo laatikosta oo kiinni? vai onko jollain ilmentyny sellaista? :roll:

Ja tarkistin tosiaan sen "talvirengasrajoittimenki" ajotietokoneelta. ei oo käytössä
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13743
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Anssi86 kirjoitti:Joo kyllä tuossa mullaki tuntuis että joku "rajoitin" siellä ois muka. renkaina oli testattaessa alla 245/45 17 kitkat.
Tasaisesti kiihty kyllä tuonne 230 asti mut siinä se alko sitte "pätkimään" ja kyllä siinä viitonen oli silmässä. ei kai tuo laatikosta oo kiinni? vai onko jollain ilmentyny sellaista? :roll:

Ja tarkistin tosiaan sen "talvirengasrajoittimenki" ajotietokoneelta. ei oo käytössä
Ei tuossa edellä ollut kyse varsinaisesta rajoittimesta, enemminkin vian suuntainen voiman rajoitus. 250 km/h:ssa on sähköinen rajoitus näissä eurooppalaisissa normimersuissa.

Minkäs nopeusluokan kitkat oli alla, tuskin Suomi-pyörät?
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

DBFI kirjoitti:
Anssi86 kirjoitti:Joo kyllä tuossa mullaki tuntuis että joku "rajoitin" siellä ois muka. renkaina oli testattaessa alla 245/45 17 kitkat.
Tasaisesti kiihty kyllä tuonne 230 asti mut siinä se alko sitte "pätkimään" ja kyllä siinä viitonen oli silmässä. ei kai tuo laatikosta oo kiinni? vai onko jollain ilmentyny sellaista? :roll:

Ja tarkistin tosiaan sen "talvirengasrajoittimenki" ajotietokoneelta. ei oo käytössä
Ei tuossa edellä ollut kyse varsinaisesta rajoittimesta, enemminkin vian suuntainen voiman rajoitus. 250 km/h:ssa on sähköinen rajoitus näissä eurooppalaisissa normimersuissa.

Minkäs nopeusluokan kitkat oli alla, tuskin Suomi-pyörät?
Joo ei ollu suomipyörät alla silloin vaan saksan kitkat.
Tiiä sitte mistähän tuoki johtuis. :roll:
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5516
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja S202 »

JP74 kirjoitti:Mulla teki w202 cdi huippunopeutta kokeiltaessa, että alkoi pätkimään vetoa lähellä teoreettista huippunopeutta. Tämä johtui liian korkeasta ahtopaineesta, joka aiheutti vedon hetkellistä katkeamista. Tuntui aivan, kuin jokin nopeudenrajoitin olisi puuttunut peliin.
Mun samanlainen meni vikatilaan. Kerran ei mennyt ihan heti, ja kelasi nopeutta sitä ennen ihan kivasti :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja atlas »

Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
Aikoinaan yksi tuttu aina kyseli -Paljonko kulkee?
Pidin sitä idioottina.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
Aikoinaan yksi tuttu aina kyseli -Paljonko kulkee?
Pidin sitä idioottina.
Atlas hei, rauha vaan.....jos pojalla on pippeli, pitää sitä käyttää että tietää onko siinä potentiaalia :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja MiHe »

atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
On niitä ainakin V:hen asti... en silti talviliukkailla uskailtais ite kokeilla
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

MiHe kirjoitti:
atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
On niitä ainakin V:hen asti... en silti talviliukkailla uskailtais ite kokeilla
Tästä kokeilusta on aikaa jo monta kuukautta. tais olla joskus syyskuussa :roll:
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1956
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: w211 -05 320CDI huiput

Viesti Kirjoittaja tony »

atlas kirjoitti:Se on kiva kun saksan tai suomen talvirenkailla kokeilee reilua nopeutta tai huippuja kun rengas räjähtää.Ei kai talvirenkaita ole kovin koerkealle nopeudelle luokiteltu.
Aikoinaan yksi tuttu aina kyseli -Paljonko kulkee?
Pidin sitä idioottina.
Saksassa on pääsäntöisesti tehokkaissa autoissa käytössä U = 200km/h H = 210km/h V = 240km/h jos ei, ilmoittavat siitä tarralla kojetaulussa. Itselläkin on ns, nopeanajon kitkarengas joka on V luokituksella. Eli kyllä kitkarenkaat kovia nopeuksia kestää. W211 320 CDI :wave:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Vastaa Viestiin