mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) koriin?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) koriin?

Viesti Kirjoittaja epk »

ens vuonna tarttis taas vaihtaa autoa, sen verta olen laskeskellut että dieseli se tarvii olla.

Nyt kun on noilla 124:lla päästellyt menemään, tottunut halpoihin korjauksiin ja luotettavuuteen niin.... Sama tilanne oli jo pari vuotta sitten kun olin pohtimassa 210 faceliftiä, en vaan uskaltanut kun jotain kuvitelmia on noista cdi koneista ja väykyn mahtavasta "ruosteettomuudesta" ! ?


Pitäisikö vielä kerran ostaa 124 vaiko jo siirtyä sitten uudempiin, 124 300TDT , semmoinen hyvä maksaa 5000-7000e. Ja eikös 210 E320 cdi:n farkkuna saa 200-300tkm ajettu hyväkuntoisen 10ke ? Sitten jos 211 meinaa niin joutuis tyytymään paljon enempi ajettuuun nelipyttyseen.

Sen takia himottais siirtyä uudempaan koska dieselit vie noin puolet vähemmän mitä vanha 124 om603:lla, ja tehoa uudemmissa tietysti paljon enempi. Tietysti uudemmissa olis enempi kalliita korjauksia ? ite teen kaikki huollot joten tarvitsisi jo 210 koriseen hankkia joku diagnostiikka laite jolla saisi vikakoodit luettua ? mitäs ne sitten maksaa ?

Vaiko ostaa se 124 , ootella vuoden pari jolloin nuot 211 korin alkupään autot on siinä 10ke pintaan... Tulipa sekavaa tekstiä mutta heittäkääpä kommenttia jos joku nyt jotain pystyi ymmärtämään :)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

W210
carsofta n.300€.

jos päädyt
W211
star n.1500€

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja paloviita »

epk kirjoitti:Sen takia himottais siirtyä uudempaan koska dieselit vie noin puolet vähemmän mitä vanha 124 om603:lla, ja tehoa uudemmissa tietysti paljon enempi.
6 vuotta on nyt ajeltu rinnakkain 124 ja 211 korimalleilla. Tuossa uudemmassa on ollut enemmän "turhia" pikkuvikoja, mutta ei kuitenkaan mitään ylivoimaista. Ajoltansa ovat aika erilaisia. 124 tuntuma mielestäni jotenkin aidompi.

Mainitsemasi ero polttoaineenkulutuksessa korostunee lähinnä automaattivaihteisissa. Käsivaihteisissa ero ei ole kovin merkittävä. Meillä 211 kulutus viimeisen 29 tkm matkalta on näytön mukaan 6.1 l/100 km. Satunnaisesti olen verrannut tankkauksiin, minkä perusteella näytössä oleva lukema tuntuisi olevan desin verran optimistinen. Vastaavanlaisessa ajossa 124 tankkauksista lasketut kulutukset menevät kesällä karvan alle 7 litran ja talvella noin 7,3 litraan/100 km.

Korimallien vertailu on aina jossain määrin makuasia, koska ihmiset arvostavat eri ominaisuuksia.
Minulle 211 malli hakkaa 124:n lähinnä näissä:

- Turvallisuus (ESP, korirakenne)
- Moottorin alakierrosvääntö
- Melu moottorin ja tuulen suhinoiden osalta (karkealla asfaltilla 211 ei mielestäni ole hiljaisempi)
- Tuoreempi muotoilu (kolmas 124 menossa, välillä kyllästyttää)

Turvallisuutta lukuunottamatta minun on vaikea keksiä "järkisyytä" 124:sta luopumiseen...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm, jos se 124 olisi 300TDT niin vakio koneella sehän vie sen 9l seka-ajossa. Elikkä joku 210 6 pyttysellä (tai 211 neli pyttyisellä) veisi sen noin 2-3l vähempi satkulla, paljon enemmällä voimalla. Ja turvallisempi tietysti.

Paras ja halvin ratkaisu olis varmaan tähän hätään kannalta joku s124 E250D (tahi E300D) , menis sillä 6-7l pintaa, tosin ilman voimaa :D jos sitten siirtyisi tämän jälkeen muutaman vuoden päästä 211 koriin ?

Yksi vaihto ehto olis että rakennan tuosta hyvästä s124 230te:stä dieselin jollain 270cdi koneella... tosin siihen uppoaa sitten melkeen kymppi kaikkinensa että sitten kannattaisi jo suoraan se s210 320cdi:llä hankkia :/
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

epk kirjoitti: Yksi vaihto ehto olis että rakennan tuosta hyvästä s124 230te:stä dieselin jollain 270cdi koneella... tosin siihen uppoaa sitten melkeen kymppi kaikkinensa että sitten kannattaisi jo suoraan se s210 320cdi:llä hankkia :/
Niin joo!
Miksi et ostaisi 124 korista dieseliä (200) ja laita siihen Väykyn 200CDI konetta. :clap:

Kulutus olisi alhainen, kori kestävä ja rempat halvempia. Tuota bensavehettä tuskin kannattaa dieselöidä.

Minun Väyrysen (200cdi, automaatti) keskikulutus on 5,8 ja parhaimmillaan olen päässyt pitkällä matkalla 4,8:aan. Eli onhan siinä säästöä jos paljon ajaa. Mutta kyllä sitä edelleen katsoo kaihoisasti 123-koristen perään :cry:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Pitihän tuo itekkin koittaa jo päästä tälle vuosituhannelle ja hypätä digiaikaan noista kakkosnelosista. Ajatuksena, että pitää näitä anturikasoja alkaa opiskelemaan. Nyt on pari kuukautta ollut tuo naamahissi-väyrynen käytössä. Vikoja on ollut ne perinteiset laatikon anturihäikät, polttoaineputkien o-renkaat ja alustan niveliä(kulutusosaa). Pirun hyvähän tuo on ajaa ja hiljainen, mutta etsinnässä on kyllä helmi w124 joko kapealla tai leviällä kannella, farkku ja automaatti nahkasisustalla.
Carsoftin saat tilattua kotiin tuotua himpun yli satasella itämaista. Se on kyllä ehdoton kampe näiden kanssa pelatessa.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
[ESA-77]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 29.01.2010 08:55
Paikkakunta: Kangasala

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja [ESA-77] »

LopenUupunut kirjoitti:W210
carsofta n.300€.

jos päädyt
W211
star n.1500€
.
BTriker kirjoitti:Carsoftin saat tilattua kotiin tuotua himpun yli satasella itämaista. Se on kyllä ehdoton kampe näiden kanssa pelatessa.
Virallinen Carsoft Ultimate 8 http://www.carsoftsales.com/mercedes/index2.htm" onclick="window.open(this.href);return false; olisi 700e alv0. Tilasin aiemman version eli samat ominaisuudet kuin versio 8, mutta tukee malleja vuoteen 2007. Hinta neljän sadan tietämillä. Tilasin reilu viikko sitten (30.9) Belgiasta, mutta ei ole vielä tullut kotiin asti. Carsoft 7.4 (ja Kiina-kopio) tukee malleja vuoteen 2004.

Yksi vaihtoehto on http://www.auteltech.com/eu702.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (160e - 320e), mutta se lukee vain tietyt sähköboksit (moottori, abs, vaihteisto ja turvatyynyt).
Esa

E S211 280 4Matic -08
E W211 280cdi -05
Ex-GL X164 420cdi -07
Ex-ML W163 320 -01
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

No nyt kun tässä miettii niin ei sitä 210 oo mitään järkeä ostaa, hyppää sen yli kokonaan. eikös 211 kori ole jo sinkitty? eli oottelen muutaman vuoden ja ajelen s124 dieselillä, ostetaan semmoinen hyvä siis, saa tarjota !
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mitä mää nyt vähän tiedän epk:n autojen huolenpidosta nii en kyllä usko että nuo ruosteet pääsee kiusaamaan mikäli löytää ruosteettoman/myyntifiksaamattoman yksilön :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja AM »

Tai sitten ostaa nyt pre-facelifti väykyn ja siirtyy sitten suoraan 211:seen. 290TDT tai 300TDT väykkyjä saa jo kuitenkin 4000-5000€, ihan hyvänkin/hyvillä varusteilla. 300TDT tietty imaisee ainetta..290 tehottomampi mutta samalla vähän pienempi ruokainen. CDI koneisiin verrattuna molemmat melkoisen huolettomia. Oma mielipiteeni on että väykky tarjoaa aikalailla enemmän mukavuutta kuin 124, sisätilat on sen verran tilavammat/penkit paremmat. Ei ole tullut mieleenkään että vaihtaisin takaisin.

Itsekin jo vähän suunnitellut 211:sta. Järkeähän siinä ei varmaankaan ole, sen verran huoletonta tuo väykyllä ajaminen 8)
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja sonikki »

AM kirjoitti:CDI koneisiin verrattuna molemmat melkoisen huolettomia. Oma mielipiteeni on että väykky tarjoaa aikalailla enemmän mukavuutta kuin 124, sisätilat on sen verran tilavammat/penkit paremmat. Ei ole tullut mieleenkään että vaihtaisin takaisin.
Täysin samaa mieltä mutta tuota CDI:den "vika-alttiutta" en kyllä allekirjoita tai sitte itsellä ja kaikilla tuttavilla on osunu jotku maanantaikappaleet :D Ja onhan se pre-facelift tietty aika kammottavan näköinenkin faceliftiin verrattuna varsinki vaaleilla väreillä.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja AM »

No omat seuraamisen kohteet CDI:ssä on, tympeitä kohteita korjattavaksikin. Esim. suuttimet, hehkut ja termari, imusarjan läpät, pumppu ongelmat.. vanhoissa noitten kanssa ei ole mitään ongelmia. Pienen kulutuseron maksaa äkkiä takaisin remonteissa, ainakin jos ei itse tee. On minulla CDI koneinenkin laite, en ole mitenkään ihastunut ainakaan tuohon 4 pyttyiseen. Ei siinäkään isompia ongelmia mutta kuitenkin.

Carsoftikin tuli aikoinaan ostettua väykkyä varten, mutta ei sille ole oikein ollut mitään käyttöä.Ei niitä vikatiloja ole näkynyt vaikka piti olla jokapäiväistä arkea :D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

AM kirjoitti:Tai sitten ostaa nyt pre-facelifti väykyn ja siirtyy sitten suoraan 211:seen. 290TDT tai 300TDT väykkyjä saa jo kuitenkin 4000-5000€, ihan hyvänkin/hyvillä varusteilla. 300TDT tietty imaisee ainetta..290 tehottomampi mutta samalla vähän pienempi ruokainen. CDI koneisiin verrattuna molemmat melkoisen huolettomia. Oma mielipiteeni on että väykky tarjoaa aikalailla enemmän mukavuutta kuin 124, sisätilat on sen verran tilavammat/penkit paremmat. Ei ole tullut mieleenkään että vaihtaisin takaisin.

Itsekin jo vähän suunnitellut 211:sta. Järkeähän siinä ei varmaankaan ole, sen verran huoletonta tuo väykyllä ajaminen 8)
pre-feissi ei oo vaihtoehto, ulkonäöltään aivan karseen näköinen. Facelifti menis just ja just ulkonäöllisesti, mutta jos ja kun joutuu noiden uudempien kanssa kätensä tahraamaan niin kyl se sit parempi on suoraa siirtyy 211 koriseen mielestäni. Varsinkin jos 211 on sinkityllä korilla , ken tietää ?

Mites muuten ajoin yhtä pre-facelifti väykkyä nahka penkeillä, huomasin että siinähän istuin osa paljon lyhkäisempi kuin 124:ssa , miksi näin ? ainakin mun jaloilla huomas heti että ei tuu penkki yhtä pitkälle tukemaan :/
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

epk kirjoitti:
Mites muuten ajoin yhtä pre-facelifti väykkyä nahka penkeillä, huomasin että siinähän istuin osa paljon lyhkäisempi kuin 124:ssa , miksi näin ? ainakin mun jaloilla huomas heti että ei tuu penkki yhtä pitkälle tukemaan :/
Hankkii semmosen penkin, missä saa ilmanpaineella lisää mittaa siihen penkkiin :wink:
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Etsi saksasta vähän ajettu manuaali W210 200cdi. Menee pienellä. Toteutat tehohaaveita sitten vaikka juoksemalla metsässä lastu suussa pirun kovaa...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =144957311 Vaikka tuo. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =151317368 Tai tuo jos haluaa uudemman.
Ruostesuojaa se ja aja maantietä kutosella hymyssä suin.

Sitten on perusaihio kunnossa, kulutus pieni ja voi alkaa kikkailemaan penkkien ja kaiken muun kanssa.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

no jos tuolle linjalle lähdetään niin eikös sitten kannattaisi hankkia joku vaggi dieselillä , pääsee 4 litraan satkulla. Ja voi sitä käsin hämmentämisen ja ajamisen iloa ? :lol:
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Juu ei väyrynen missään nimessä huono ole. Varsinkin facelifti alkaa jo näyttää "nykyaikaiselta" autolta sisustaltaankin. Ainut vain näissä on, että näiden anturiviidakon metkujen kanssa saa pelata ja tietokoneet pitävät huolen, että autoa joutuukin pitämään teknisesti kunnossa, kun vanhat mekaaniset mersut antaa huoltojen puolesta "armoa", eikä auto mene vikatilaan ja matkan teko loppuu jos esimerkiksi laatikko hieman luistaakin tai paineet vähän karkailisi. Onko se nyt hyvä vai huono, sen saa jokainen päättää itse.
Mekaaninen tekniikkahan näissä kaiken kaikkiaan on jäsyä tavaraa ja kunnossa ollessaan mainioita ajettavia.
no jos tuolle linjalle lähdetään niin eikös sitten kannattaisi hankkia joku vaggi dieselillä , pääsee 4 litraan satkulla. Ja voi sitä käsin hämmentämisen ja ajamisen iloa ? :lol:
Ja sitä hiljaisuutta matkustamossa motarinopeudessa. BTW. ihan samoja anturikasoja nuokin uudemmat on.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja AM »

epk kirjoitti:
AM kirjoitti: huomasin että siinähän istuin osa paljon lyhkäisempi kuin 124:ssa , miksi näin ?
Oikeastikko :shock: Minun silmään ja perseeseen penkki tuntuu huomattavasti isommalle. No reisituki ei ole maailman paras, mutta olen kyllä kuvitellut istuinosan pidemmäksi. Penkki on tällaiselle pitkähkölle(192cm) huomattavasti parempi kuin lankun.

Edit: Piti oikein käydä pihassa mittaamassa :lol: Ainakin vanhan mallinen 124:sen penkki on lyhyempi. 5-6cm lyhyempi istuinosa kuin väykyssä. Selkänoja myös muutaman sentin lyhyempi.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

no mikäköhän erikoisuus tai sattuma siinä on käynyt , meinaan se oli selvästi lyhkäisempi mitä 124:ssa. Vertailin faceliftin 124:sen penkkiin. Ja miten voi olla 5-6 cm pidempi tuossa missä mittailit :shock:
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja AM »

Sitä luokkaa se ero oli, pre-facelift 124. Ihan tarkkaan hankala mittailla mutta suurinpiirtein. Faceliftin penkkiä en ole mittaillut mutta väykkyä edeltävässä oli sellaisen nahkapenkit ja pienemmiltä nekin tuntui. Ihan perus nahkajakkarat tuossa väykyssä on, en tiedä onko noista sitten olemassa eri versioita.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu tuntuu hullulta että olis seuraavassa "korissa" lyhkäisemmät mitä edeltäjässä. Tiedä sitten josko jotkut erikoistilaus mallit tai jotain.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18405
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaiko ostaa se 124 , ootella vuoden pari jolloin nuot 211 korin alkupään autot on siinä 10ke pintaan...
Eikö ne ole nyt kympin pinnassa. Hyppää vaan väykystä yli, suotta sitä opettelee välissä.
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:
Vaiko ostaa se 124 , ootella vuoden pari jolloin nuot 211 korin alkupään autot on siinä 10ke pintaan...
Eikö ne ole nyt kympin pinnassa. Hyppää vaan väykystä yli, suotta sitä opettelee välissä.
hyppää suoraan vol.....SLS:ään niin ei tartte hyppää toiste ja jää turhat opettelut kaikista. :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

Hep, rh kirjoitti että penkkiin saa lisää mittaa jos hommaa semmoisen missä ko. homma onnistuu, eli mikä ? Tuli mieleen että se auto mitä ajoin, siinä oli ortopedi penkki, onko siinä säätö sille?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

epk kirjoitti:Hep, rh kirjoitti että penkkiin saa lisää mittaa jos hommaa semmoisen missä ko. homma onnistuu, eli mikä ? Tuli mieleen että se auto mitä ajoin, siinä oli ortopedi penkki, onko siinä säätö sille?
No sittehän se olikin selvä tämä. Siinä on laskettu paineet penkin etureunasta. Mulla noi ainakin lyhenee paineitta reilusti ja reisituesta tulee ihan onneton jo tämmöselle 185 pitkälle. Kävi mielessäkin, mutta kas kun en ääneen laukonut.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

noniin , homma selvä :)
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja j.a »

itellä,jos ei olis käyttiksen teko rahasta kiinni niin siitä tulisi esim s124e320cdi ja tietty kattavilla varusteilla :wink:
Diesel on puhtaampi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja atlas »

Entäs cdi mutta c-sarjaa.Itsekin ajattelin ensin että pieni auto mutta ei sentään häviä w124:selle.Ja ruostekaan ei niin rajusti vaivaa kuin väykkyä.No johtuuko sitten vika herkkyys lisävarusteista mutta mielestäni koe aja c-mallit myös.Mielestäni on kauniimman näköinenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12870
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja epk »

cee ei oo vaihto ehto, 202 ulkonäöllisesti joo mutta muuten ei jotenkin iske, 203 ulkonäöllisesti kamala, 204 ehkä kävis mutta hintaa liikaa :D

mites noissa uudemmissa farkuissa menee tasonsäätö politiikka , 203/204 ja 211/210 ? 124 tyyppinen , 211 pelkkä ilmapussit ?
Jeremias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ti 05.08.2003 16:23

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

Itse juuri vaihdoin -94 S124 300D 24V vehkeen W211 200CDI -03:n.
Tykkäsin 124 farkusta ihan täysillä eikä kilometrejäkään ollut ihan hirveästi.
Silti on pakko sanoa että on tuo W211 vaan hieno auto vaikka mun yksilössä tällä hetkellä perä voliseekin.

Yksi syy vaihtoon oli naftan kulutus; entisellä meni 8-10l sadalla ja nyt on keskikulutus 6.6 seka-ajossa.
W210:n jätin ihan tarkoituksella väliin koska se on ruma Mercedes.
C-sarjalaiset ei myöskään kelpaa.
Vastaa Viestiin