190e 1,8 tilalle 3.0 24 bensa

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

190e 1,8 tilalle 3.0 24 bensa

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

jeesh aikaa kuluu ja projekti on vieläkin vaiheessa. :oops: No nyt olisi 1,8 automaatti kori ja siihen siis tuo 3.0 24 BENSA tomaatti askilla.

ELi onkos joku moisen puuhastelllut.

- Käykö W124 CE korista etu jarrut omiin napoihin/akseleihin
- kallistuksen vakaaja ilmeisesti ei käy vaan pitänee olla 2,3 16mallista
- takajarrut riittää ilmeisesti nuo 1,8 omat kunhan perä murikka vaihtuu välityksen takia
- 2,6 koneisen moottorin korvakoilla saadaan kone paikoilleen vai ??
- tarviiko p-a linjat vaihtaa entä pumppu
- korissa on ABS:t pitääkö vaihtaa pääsylinteri etujarrujen takia ??.
- minkäs vehkeen jouset moiseen kannattaisi laittaa, eteen kun tulee hieman lisää painoa
- mutta mites nuo sähköt, jos ottaa koneen oman johtosarjan koneen mukaan käykö se 1,8 koriin ristiin vai mikä on helpoin/järkevin tapa
- jos jotakin muuta vielä niin kerroppa ..
Viimeksi muokannut Jasen698, Su 17.07.2011 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: 190e 1,8 tilalle 3.0 24

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos näpertämää kerta meinaat alkaa nii laita ihmeessä sinne 320E tekniikka sitte samalla vaivalla, huomattavasti sivistyneempi motti ja ennen kaikkea ei tarvi pelleillä KE-jetin kanssa.
Tälläsen swapin on ainaki käyttäjä easy rider suorittanu tuolla naapuri foorumilla joten häneltä kannattaa kysellä asiasta nii saat muutakin ku mutu-tietoa :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 190e 1,8 tilalle 3.0 24

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

joo tuo motti ollut tuolla joku jokusen vuoden pölyyntymässä ja jos sen nyt sitten laittas johonkin. 320 olis varmaa paljon parempi mut.. Mikäs on tuo naapuri foorumi ??
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: 190e 1,8 tilalle 3.0 24

Viesti Kirjoittaja sonikki »

KLIK

No sitte jos mosa kerta jo löytyy valmiiksi... ei siinä mitää, hieno mottihan se tuokin.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: 190e 1,8 tilalle 3.0 24 bensa

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Megalla käyntiin! Turbomallin jouset vois olla sopivat, jos vakiokorkeus pyritään säästämään :crazy:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Re: 190e 1,8 tilalle 3.0 24 bensa

Viesti Kirjoittaja rapelo »

ei taija käydä tuo 2.3-16 v kallistuksen vakajaa itellä ainaki 3.2-24 otti öljypohjaan kiinni, nyt siellä on 300dt vakaaja hieman kavennettuna, mut jos käy niin mulla on yks ylimääränen :D
ja megalla minäkin sitä rukkailen tosin pikkusia vastoin käymisiä sattu mutta ei haittaa.
jarru sylinteriä ite en vaihtais isot levyt vaan eteen
polttoaine letkut voi olla että ei satu ihan samoihin kohtiin mutta helppo teettää pitemmät letkut, kaasu vaijeri voi olla lyhyt.
oma kone ei mahtunu paikalleen ku otti öljypaine anturi kiinni johonki(nyt en muista mihin) siihen mahtu kyllä semmonen kulma nippa ja siihen siten se painekello
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: 190e 1,8 tilalle 3.0 24 bensa

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

pitikö alapalkkia muokata, entäpä tuota lukko peltiä mihin syyläri tulee. Oletko mistä syylärin ottanut. Pistitko millä tukiraudoilla koneen kiinni, onko 2,6:sta vai mistä. Nuita etuojousia olen kanssa miettinyt, saisi olla madaltavat versiot.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
rapelo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 28.06.2010 19:39
Paikkakunta: imatra

Re: 190e 1,8 tilalle 3.0 24 bensa

Viesti Kirjoittaja rapelo »

Miulla on se 2.3- 16 syyläri siin keulassa nyt vähän hepissä pitäs miettii jos jotenki sen tehostajan modais erilailla niin mahtuisi syyläri omaan paikkaan, ei tarvias etupään rautoihin puuttuu.
Moottorin korvalliset on 300 diisselistä ja öljypohja ja öljypumppu myös. En tehny alapalkkiin mitään siihen se kone istahti ku mummo suohon.
Tosin joku oli unohtanu alahihna pyörän pyörinyt löysälle niin meni sit kampuran pää vituiks. Noh nostan tuossa toisen samanlaisen myllyn tilalle ja mietin mitä tuolle teen
vw bora 1.9 tdi
mb w201 3.2-24v turbo (projekti)
Vastaa Viestiin