hydrauliikkapaine
hydrauliikkapaine
Eli kysymys on että paljonkas suunnilleen on tasosäätöiskareiden/pallojen sisällä piilevä paine.Käännettynä suomeksi toinen putki hajosi mökille mennessä ja ajattelin korjata väliaikaisesti letkulla ja klemmareilla.Mut jos lurautan nesteet sisään ni peppukun nousee paineesta lentääkö nesteet samantien.Vai vetelenkö 300 km gansta 124:lla kohti kotia?
Re: hydrauliikkapaine
Taitaa olla luokkaa 100 bar.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: hydrauliikkapaine
Onko noin paljon? Mielestäni joku opus kertoi 36 plus minus 6bar? Viimeisissä lankuissa on vissiin kovempi paine olisko ollu 66bar?hharri kirjoitti:Taitaa olla luokkaa 100 bar.
Re: hydrauliikkapaine
Jostain muistelen lukeneeni että pumpun maks paine on 133bar.
Eikös se joku foorumilainen kokeillutkin joskus että kyllä se tasonsäätö jaksaa nostaa vielä satojen kilojen kuorman alla perän oikeaan korkeuteen. Siihen ei muutaman kymmenen barin paine riitä.
Eikös se joku foorumilainen kokeillutkin joskus että kyllä se tasonsäätö jaksaa nostaa vielä satojen kilojen kuorman alla perän oikeaan korkeuteen. Siihen ei muutaman kymmenen barin paine riitä.
Re: hydrauliikkapaine
Ainakin pumpun painesäätimen aukeamispaine tais olla tuo 130 bar joten työpaine on lähellä tuota. Totta mitä Mika tuossa sanoo, ei se perä muutaman kymmenen barin paineella nouse.
(Noissa hydraulisen jousituksen omaavissa sitikoissa on aika vastaava systeemi - tosin molemmissa akseleissa - eli korkeudensäädin vakaajatangossa kiinni joka säätää painetta korkeuden mukaan, päälle sadan barin työpaine ja jousipallot jotka hoitavat jousituksen.)
(Noissa hydraulisen jousituksen omaavissa sitikoissa on aika vastaava systeemi - tosin molemmissa akseleissa - eli korkeudensäädin vakaajatangossa kiinni joka säätää painetta korkeuden mukaan, päälle sadan barin työpaine ja jousipallot jotka hoitavat jousituksen.)
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: hydrauliikkapaine
Totta ei satoja kiloja nouse muutamilla kymmenillä baareilla. Mäntä iskarisasaa on kuitenkin kohtuullisen pieni. En tosiaan pistä päätäni pantiksi nuista mitä aiemmin kirjoittelin.Mika.T kirjoitti:Jostain muistelen lukeneeni että pumpun maks paine on 133bar.
Eikös se joku foorumilainen kokeillutkin joskus että kyllä se tasonsäätö jaksaa nostaa vielä satojen kilojen kuorman alla perän oikeaan korkeuteen. Siihen ei muutaman kymmenen barin paine riitä.
Kukaan koskaan purkanu tuollaista iskaria? Kun esitäytin omani niin ne alkoi toimimaan kuten normi kaasuton iskari pöydällä kun kokeilin. Tosi jäykästi liikkui varsi sisään/ulos. Öljyä tuntui menevän toisellekkin puolelle mäntää pumppaamalla

Kun huuhtelin niin kaikkea öljyä ei saanu muuten pois kuin pitämällä iskari ylösalaisin ja pumppaamalla iskaria ess taas? Onkos iskarissa joku tuplamäntäsysteemi kun taso kuitenkin nousee tarvittaessa ?
Edittiä:
Eikait se pelkästään männänvarren syrjayttämään pinta-alaan voi perustua vai voiko? Pinta-alahan on suurempi sillä puolen missä vartta ei ole ja kun sama paine voi mennä männän kummallekkin puolelle niin varrellinen puoli tulee ulos kun painetta lykätään
BVielä edittiä
Riippuu tietysti siitä kuinka laaja tuo männänvarsi on Kukaan kurkannu haitariikumin sisään
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: hydrauliikkapaine
kestää letkulla ja klemmarilla jonkun matkaa....omassani oli tuollainen viritys ostaessa ja sanoi sopparin irti muutaman tonnin jälkeen...autoliike korvasi kaiken!
Opel, "weird lieben autos"....
Re: hydrauliikkapaine
Tuolta voi kurkkia kuvia.Jari Ke kirjoitti:
Kukaan koskaan purkanu tuollaista iskaria? Kun esitäytin omani niin ne alkoi toimimaan kuten normi kaasuton iskari pöydällä kun kokeilin. Tosi jäykästi liikkui varsi sisään/ulos. Öljyä tuntui menevän toisellekkin puolelle mäntää pumppaamalla![]()
Kun huuhtelin niin kaikkea öljyä ei saanu muuten pois kuin pitämällä iskari ylösalaisin ja pumppaamalla iskaria ess taas? Onkos iskarissa joku tuplamäntäsysteemi kun taso kuitenkin nousee tarvittaessa ?
Edittiä:
Eikait se pelkästään männänvarren syrjayttämään pinta-alaan voi perustua vai voiko? Pinta-alahan on suurempi sillä puolen missä vartta ei ole ja kun sama paine voi mennä männän kummallekkin puolelle niin varrellinen puoli tulee ulos kun painetta lykätään
BVielä edittiä
Riippuu tietysti siitä kuinka laaja tuo männänvarsi on Kukaan kurkannu haitariikumin sisään
Jossain oli ihan ohjekin, mutta en sitä löytänyt.

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: hydrauliikkapaine
Kiitos! Loistava linkki. Näyttää tosiaan sille että perustuu tuohon paksuun männänvarteen ja siten männän toisenpuolen pienempään pinta-alaan.Harri126 kirjoitti:Tuolta voi kurkkia kuvia.Jari Ke kirjoitti:
Kukaan koskaan purkanu tuollaista iskaria? Kun esitäytin omani niin ne alkoi toimimaan kuten normi kaasuton iskari pöydällä kun kokeilin. Tosi jäykästi liikkui varsi sisään/ulos. Öljyä tuntui menevän toisellekkin puolelle mäntää pumppaamalla![]()
Kun huuhtelin niin kaikkea öljyä ei saanu muuten pois kuin pitämällä iskari ylösalaisin ja pumppaamalla iskaria ess taas? Onkos iskarissa joku tuplamäntäsysteemi kun taso kuitenkin nousee tarvittaessa ?
Edittiä:
Eikait se pelkästään männänvarren syrjayttämään pinta-alaan voi perustua vai voiko? Pinta-alahan on suurempi sillä puolen missä vartta ei ole ja kun sama paine voi mennä männän kummallekkin puolelle niin varrellinen puoli tulee ulos kun painetta lykätään
BVielä edittiä
Riippuu tietysti siitä kuinka laaja tuo männänvarsi on Kukaan kurkannu haitariikumin sisään
Jossain oli ihan ohjekin, mutta en sitä löytänyt.
Re: hydrauliikkapaine
Itse panin muovista pneutiikka letkua ja helmiliitoksella kiinni kesti noin 2v ja sitten hajosi muualta tuo teräsputkiLopenUupunut kirjoitti:kestää letkulla ja klemmarilla jonkun matkaa....omassani oli tuollainen viritys ostaessa ja sanoi sopparin irti muutaman tonnin jälkeen...autoliike korvasi kaiken!
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: hydrauliikkapaine
arska10 kirjoitti:Itse panin muovista pneutiikka letkua ja helmiliitoksella kiinni kesti noin 2v ja sitten hajosi muualta tuo teräsputkiLopenUupunut kirjoitti:kestää letkulla ja klemmarilla jonkun matkaa....omassani oli tuollainen viritys ostaessa ja sanoi sopparin irti muutaman tonnin jälkeen...autoliike korvasi kaiken!
joo tuokin on ihan hyvä tapa.....aloittaja tais olla mökillä ja kumiletkua löytynee helpommin hätäavuksi...
itse korjasin tuolloin omastani lommilan veholta haetulla oikealla puserrusliittimellä ja pätkällä alkuperäistä letkua.....20€.
noiden liittimien tyyppi on ERMETO jos joku niitä haluaa hommailla.
http://www.tecalemit.fi/layout/dokument ... _esite.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ja tuoltakin saa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: hydrauliikkapaine
Tuolla oli hienoja kuvia! Siellä näkyi uusien tiivisteiden tuotekooditkin, mitenkähän ne koodit oli löytynyt, olivatko passelit tiivisteet?