Aza kirjoitti:Kysymykseesi "ootko ikinä ajanu HYVÄLLÄ automaatilla?" vastaukseni on että olen ajanut eikä siltikään automaatti loota kiinnosta hevon kettua.
taidat olla sitten vielä siinä iässä, että pitää saada itse seata jatkuvasti vaihteistoöljyä
mutkarata-auto on ainut mihin itse en automaattia halua
Aza kirjoitti:Kysymykseesi "ootko ikinä ajanu HYVÄLLÄ automaatilla?" vastaukseni on että olen ajanut eikä siltikään automaatti loota kiinnosta hevon kettua.
taidat olla sitten vielä siinä iässä, että pitää saada itse seata jatkuvasti vaihteistoöljyä
mutkarata-auto on ainut mihin itse en automaattia halua
Saattahan tuota olla vielä siinä iässä . Asiasta kolmanteen mitä paikkoja/kohtia mersusta kannattaa tarkistaa tai huomioida ostohetkellä ja koeajossa?
-Takatuennan helat: auton täytyy kulkea täysin eleettömästi ja suoraan kun pyöräntuenta on kunnossa. Kurveissa ja kuopissa perä ei saa elää omaa elämäänsä.
-lisävarusteiden toimivuus
-Moottoreista nyt varmaan kuulee/näkee jos ne eivät ole kunnossa .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aza kirjoitti:Tervehdys kaikille! Liityin foorumille vaikkei mersua vielä olekaan , mutta olen mersua ostamassa. Olisi w124 bensa mersu hakusessa eli mikäköhän malleista olisi paras(200e,230e,260e vai 300e) Moottorin ominaisuuksien ja ennenkaikkea kestävyyden kannalta. Ja vielä varaosien saatavuuden kannalta.
Kiitos vastauksista!
Jos haluat ostaa nimenomaan 124 koppasen, miksi et osta 'ikiliikkujaa' 124 E 200 D. Ei tarvitse pahemmin säädellä yhtään mitään. Kulutus on tosi pieni, maantiellä pikkasen päälle 5 L. (80 - 90 km h)
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Arvelen että noi 230 ja 260 kulutuksen erot on sen vuoksi pienet että sama koppa ja paino kutakuinkin on se mitä liikutetaan ja 230 joutuu hiukan työskentelemään enemmän vaikka iskutilavuus onkin pienempi. Meillähän tais 260 keskikulutus olla jotain 9 litraa, mutta ei oo ehtinny vielä tutkailla saako sitä jollain konstilla putoomaan. Jahka saapi tuon ensin nippuunkin...ajeltiinhan sillä sentään puolisen vuotta ja kuutisen tonnia ennen kuin rupesin sitä harrastamaan - vähäsen.
Ajelin joskus manuaalivaihteisella kutoskoneisella mersulla ja kun mersut ei oo mitään urheiluautoja (eikä niistä mielestäni sellaisia saa), niin totesin että mieluummin automaatti. Tietty perusoletus on että se on kunnossa ja reagoi, viallisella ei kannata kokemuksia keräillä.
Jos urheiluautoa haluaa, niin kannattaa ehkä katella hiukan toisia merkkejä.
Ei 124 200d voi aikuisten oikeasti suositella kenellekään.
Voima ei riitä edes Suomen talvinopeusrajoituksilla.
Kokeilin itse pari kuukautta ja vaihdon pykälää isompaan (E250 TTD) ja muutos oli todella suuri.
sportsman kirjoitti:Ei 124 200d voi aikuisten oikeasti suositella kenellekään.
Voima ei riitä edes Suomen talvinopeusrajoituksilla.
Kokeilin itse pari kuukautta ja vaihdon pykälää isompaan (E250 TTD) ja muutos oli todella suuri.
200:sta pumppu säätöön niin toimii !!!!! varsinkin 201 jopa tomaatilla ihan "pirtee" peli....
sportsman kirjoitti:Ei 124 200d voi aikuisten oikeasti suositella kenellekään.
Voima ei riitä edes Suomen talvinopeusrajoituksilla.
Kokeilin itse pari kuukautta ja vaihdon pykälää isompaan (E250 TTD) ja muutos oli todella suuri.
Olen aikoinaan ajanut muutaman vuoden kilpaa autolla, (ralli) ja ymmärrän siis sen, että kun hyppään 124 D autooni, nyt minulla ei ole alla kilpuria, vaan turvallinen, vähäruokainen ja luotettava matka-auto.
Ainakin minun vaununi kulkee kaikissa olosuhteissa sitä nopeutta joka on sallittu. Huiputkin on mittarin mukaan 165 km h. Jos haluan nopean auton, merkki on silloin aivan muu kuin Mersu.
Kokeilemasi yksilö oli ilmeisesti loppuun ajettu yksilö, jossa ei konetta ole 'elvytetty' kuten minun autossani. Tämän asian tiimoilta, hyvää loppukesää.
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Kokemukseni pohjautuu ihan vakiomalliseen 124 200d vuosimallia
1991 ja ajettu 195 tkm.
Ylämäessä saa hakea kolmosta , että pystyy pitämään vauhdin
edes talvinopeusrajoituksessa.
Minusta tuo pumpun säätäminen ei ole enää tätä päästöjen takia.
Suosittelen kokeilemaan 250d tai 300d niin saa selvän kuvan
asiasta.
sportsman kirjoitti:Suosittelen kokeilemaan 250d tai 300d niin saa selvän kuvan
asiasta.
Ihan hyvästi pärjäilin tuolla E200D:llä monta vuotta. Tällä hetkellä tuo 20 venttilinen 250 niin onhan se aivan eri maailmasta. Kulutuksessakaan ei merkittävää eroa ole. Tällä pystyy jopa jättämään kanssa-autoilijat liikennevaloissa
Aza kirjoitti:Tuo 200d mahtaa vaan olla aika laiskan puoleinen. 300diisselissä vois olla enemmän potkua.
Jos meinaa vetokoukkuun laittaa jotain vedettävää, niin 200D on
hiukan liian hintelä. Nykydieseleihin tottuneet kammoksuvat sen
hitautta muutenkin. Taksikuskeille se tuntui riittävän oikein hyvin.