w124 hakusessa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Aza kirjoitti:Kysymykseesi "ootko ikinä ajanu HYVÄLLÄ automaatilla?" vastaukseni on että olen ajanut eikä siltikään automaatti loota kiinnosta hevon kettua.
taidat olla sitten vielä siinä iässä, että pitää saada itse seata jatkuvasti vaihteistoöljyä :D

mutkarata-auto on ainut mihin itse en automaattia halua :roll:
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

napa kirjoitti:
Aza kirjoitti:Kysymykseesi "ootko ikinä ajanu HYVÄLLÄ automaatilla?" vastaukseni on että olen ajanut eikä siltikään automaatti loota kiinnosta hevon kettua.
taidat olla sitten vielä siinä iässä, että pitää saada itse seata jatkuvasti vaihteistoöljyä :D

mutkarata-auto on ainut mihin itse en automaattia halua :roll:
Saattahan tuota olla vielä siinä iässä :D . Asiasta kolmanteen mitä paikkoja/kohtia mersusta kannattaa tarkistaa tai huomioida ostohetkellä ja koeajossa?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

-Ruoste: mm. kaaret, ovien pohjat, etuvilkkujen aluset, takavalojen aluset kontin sisäpuolelta, tunkinreikien ympäristö (tulpat/peitemuovit pois).

-Takatuennan helat: auton täytyy kulkea täysin eleettömästi ja suoraan kun pyöräntuenta on kunnossa. Kurveissa ja kuopissa perä ei saa elää omaa elämäänsä.

-lisävarusteiden toimivuus

-Moottoreista nyt varmaan kuulee/näkee jos ne eivät ole kunnossa :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

124 koppaisesta puhuttaessa kannattaa kiinnittää huomiota samoihin asioihin, kuin muissakin käytetyissä... ei ne enää uusia autoja ole.

tiataa se suurin huomioitava asia olla tosiaan se ruoste...
Avatar
pinkka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 16.07.2008 18:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Sergey kirjoitti:
Kahta en vaihda... Mersua ja vaihdetta.

Kannatan, ylevä periaate! :D

nimim. kepin veivaamiseen jo vuosia sitten kyllästynyt. Eihän siinä ole mitään mieltä varsinkaan kaupunkiajossa...
ex- 200D -88
ex- E 220 T -94
nyk. Peugeot Expert -06 :D
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: w124 hakusessa

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Aza kirjoitti:Tervehdys kaikille! Liityin foorumille vaikkei mersua vielä olekaan :oops: , mutta olen mersua ostamassa. Olisi w124 bensa mersu hakusessa eli mikäköhän malleista olisi paras(200e,230e,260e vai 300e) Moottorin ominaisuuksien ja ennenkaikkea kestävyyden kannalta. Ja vielä varaosien saatavuuden kannalta.

Kiitos vastauksista!
Jos haluat ostaa nimenomaan 124 koppasen, miksi et osta 'ikiliikkujaa' 124 E 200 D. Ei tarvitse pahemmin säädellä yhtään mitään. Kulutus on tosi pieni, maantiellä pikkasen päälle 5 L. (80 - 90 km h)
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
Aza
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.06.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja Aza »

Tuo 200d mahtaa vaan olla aika laiskan puoleinen. 300diisselissä vois olla enemmän potkua.
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

Aza kirjoitti:Tuo 200d mahtaa vaan olla aika laiskan puoleinen. 300diisselissä vois olla enemmän potkua.
Tässä kohtaa voisin lainata sanontaa; "Vain köyhillä on kiire".
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Köyhillä on kiire ja fiksut ajaa automaatilla...

Arvelen että noi 230 ja 260 kulutuksen erot on sen vuoksi pienet että sama koppa ja paino kutakuinkin on se mitä liikutetaan ja 230 joutuu hiukan työskentelemään enemmän vaikka iskutilavuus onkin pienempi. Meillähän tais 260 keskikulutus olla jotain 9 litraa, mutta ei oo ehtinny vielä tutkailla saako sitä jollain konstilla putoomaan. Jahka saapi tuon ensin nippuunkin...ajeltiinhan sillä sentään puolisen vuotta ja kuutisen tonnia ennen kuin rupesin sitä harrastamaan - vähäsen. :wink:

Ajelin joskus manuaalivaihteisella kutoskoneisella mersulla ja kun mersut ei oo mitään urheiluautoja (eikä niistä mielestäni sellaisia saa), niin totesin että mieluummin automaatti. Tietty perusoletus on että se on kunnossa ja reagoi, viallisella ei kannata kokemuksia keräillä.

Jos urheiluautoa haluaa, niin kannattaa ehkä katella hiukan toisia merkkejä.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei 124 200d voi aikuisten oikeasti suositella kenellekään.
Voima ei riitä edes Suomen talvinopeusrajoituksilla.
Kokeilin itse pari kuukautta ja vaihdon pykälää isompaan (E250 TTD) ja muutos oli todella suuri.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

sportsman kirjoitti:Ei 124 200d voi aikuisten oikeasti suositella kenellekään.
Voima ei riitä edes Suomen talvinopeusrajoituksilla.
Kokeilin itse pari kuukautta ja vaihdon pykälää isompaan (E250 TTD) ja muutos oli todella suuri.

200:sta pumppu säätöön niin toimii !!!!! varsinkin 201 jopa tomaatilla ihan "pirtee" peli....
C36
Avatar
Läähätin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.03.2008 03:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Läähätin »

sportsman kirjoitti:Ei 124 200d voi aikuisten oikeasti suositella kenellekään.
Voima ei riitä edes Suomen talvinopeusrajoituksilla.
Kokeilin itse pari kuukautta ja vaihdon pykälää isompaan (E250 TTD) ja muutos oli todella suuri.
Olen aikoinaan ajanut muutaman vuoden kilpaa autolla, (ralli) ja ymmärrän siis sen, että kun hyppään 124 D autooni, nyt minulla ei ole alla kilpuria, vaan turvallinen, vähäruokainen ja luotettava matka-auto.

Ainakin minun vaununi kulkee kaikissa olosuhteissa sitä nopeutta joka on sallittu. Huiputkin on mittarin mukaan 165 km h. Jos haluan nopean auton, merkki on silloin aivan muu kuin Mersu.

Kokeilemasi yksilö oli ilmeisesti loppuun ajettu yksilö, jossa ei konetta ole 'elvytetty' kuten minun autossani. Tämän asian tiimoilta, hyvää loppukesää.
W 124 E 200 D "Läähätin"
Kun istun autooni, kiireet loppuu...
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Kokemukseni pohjautuu ihan vakiomalliseen 124 200d vuosimallia
1991 ja ajettu 195 tkm.
Ylämäessä saa hakea kolmosta , että pystyy pitämään vauhdin
edes talvinopeusrajoituksessa.

Minusta tuo pumpun säätäminen ei ole enää tätä päästöjen takia.

Suosittelen kokeilemaan 250d tai 300d niin saa selvän kuvan
asiasta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

sportsman kirjoitti:Suosittelen kokeilemaan 250d tai 300d niin saa selvän kuvan
asiasta.
Ihan hyvästi pärjäilin tuolla E200D:llä monta vuotta. Tällä hetkellä tuo 20 venttilinen 250 niin onhan se aivan eri maailmasta. Kulutuksessakaan ei merkittävää eroa ole. Tällä pystyy jopa jättämään kanssa-autoilijat liikennevaloissa :lol:
230 C 1978
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Aza kirjoitti:Tuo 200d mahtaa vaan olla aika laiskan puoleinen. 300diisselissä vois olla enemmän potkua.
Jos meinaa vetokoukkuun laittaa jotain vedettävää, niin 200D on
hiukan liian hintelä. Nykydieseleihin tottuneet kammoksuvat sen
hitautta muutenkin. Taksikuskeille se tuntui riittävän oikein hyvin.
Vastaa Viestiin