Auto kävi "autotohtorilla" ja katsastuksessa ennen myyntiä, kumma etteivät kiinnittäneet öljynpaineeseen huomiota . Kun kone on kylmä, paine pysyy tasan kahdessa vaikka antaisi kunnollakin kaasua/kierroksia. Mittari ei liiku kakkosesta tippaakaan ennen kuin lämmöt on nousseet hieman.
Sumppa124 kirjoitti:Voiko autoa käyttää hetken (5km testilenkin) ilman ö-putsaria? En saa uutta putsaria ainakaan ennen viikonloppua . Mitään asiasta ymmärtämättä väittäisin että putsari on hyvin paskainen. Tiedä vaikka johtuisikin siitä.. .
Se on vaan niin, että kun ottaa suodattimen pois, valuu suodatinkotelon likaisella puolella olevat liat öljypohjaan ja öljynkiertoon eli esim laakereihin, kun siellä ei ole mitään suodatinta paikalla.
Ymmärrän että polte raplata on kova, mutta ei sinulla niin hoppu ole ettetkö maanantaihin jouda suodatinta odottelemaan. (Jos ei korttiakaan vielä ole)
Kuten jo aiemmin oli puhetta niin tuohon moottoriin on sen hintaiset osat, jotta riskejä en ottaisi ainakaan turhaan mikäli lompakko ei ole riskissä kunnossa
Näppäile vaikka niitä hifilaitteita suodatinta odotellessa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ite vasta hankituun Mersuun motin vaihdattaneena voin kertoa että kannattaa odottaa mielummin vaikka viikko suodatinta. Korjaamiseen menevän rahan kun vois sijottaa niin monella tapaa fiksummin.. Enkä puhu vi*utuksesta ja oluesta..
Niinhän se on varmasti fiksuinta. Kiitos tiedosta!
Hifivehkeet on nyt muuten toimintakunnossa mutta haravan nostinta ja -signaalipiuhaa en ole löytänyt/saanut toimimaan . Näyttää se alkup. antenniliitin olevan eri mallia kuin tavalliset pyöreät.
Takaluukussa on vielä melkoinen piuhasotku. Poikkasin kaikki alkuperäiset soittimen liittimet, etsin sopivat piuhat ja liittimillä kiinni soittimen johtosarjaan.
Hyvin tuntuu se hattuhyllyviritelmä soivan!
Subin laitoin luukkuun elementti kabiiniin päin ja mielestäni kuuluu aika hiljaa . Täytyy koittaa käännellä sitä.
Kuinkahan tyhmä idea olisi sovittaa refleksiputket hattuhyllyn läpi?
Eip auttanu putsuttimen vaihto . Huomenna menee anturi vaihtoon, toivottavasti se sitten auttaa, muuten ilmeisesti öljypohja irti ja
pumppua tutkimaan . Ja kaikki tehtävä korjaamolla kun en auton alle pääse.....
Sumppa124 kirjoitti:Eip auttanu putsuttimen vaihto . Huomenna menee anturi vaihtoon, toivottavasti se sitten auttaa, muuten ilmeisesti öljypohja irti ja
pumppua tutkimaan . Ja kaikki tehtävä korjaamolla kun en auton alle pääse.....
Jos se anturin vaihto ei auta niin ennen öljypohjan availua paineen mittaus korjaamolla siitä anturin reiästä, koska onhan mahdollista että itse mittarikin on rikki.
Ensiksihän kannattaa kaikki helpot/halvat vaihtoehdot karsia pois
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Sumppa124 kirjoitti:Jep. Vakiokorjaamollani ei sellaista mittaria ollut, täytyy kysellä muualta.
Tiedättekö kuinka yleistä on vuokrata montullinen hallitila? Taitaa hinnat olla aika suolaisia?
Kyllähän ne etelässä on suolaisia.
Kannattaa kysellä jos jostain sais tilapäisesti vuokrattua esim. pariksi illaksi
Veikkaanpa, että tuosta V8:sta ei öljypohjakaan irtoa ihan noin vaan alakautta. Näin ainakin muistelisin, että ahdasta on ja kone ei mahdu taaksepäin kallistumaan
Minulla tosiaan oli se oma 400E niin vähän aikaa, että en sitä joutunut roplaamaan, mutta tulihan tuota tutkittua alta ja päältä kun tekniikka oli tarkoitus siirtää coupeen, mutta kardaanitunnelin erilaisuuden vuoksi möin auton sitten kokonaisena pois.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Sumppa124 kirjoitti:Eip auttanu putsuttimen vaihto . Huomenna menee anturi vaihtoon, toivottavasti se sitten auttaa, muuten ilmeisesti öljypohja irti ja
pumppua tutkimaan . Ja kaikki tehtävä korjaamolla kun en auton alle pääse.....
Jos se anturin vaihto ei auta niin ennen öljypohjan availua paineen mittaus korjaamolla siitä anturin reiästä, koska onhan mahdollista että itse mittarikin on rikki.
Ensiksihän kannattaa kaikki helpot/halvat vaihtoehdot karsia pois
Tätä komppaan myös. Jos kerran autolla on ajettu/on ajossa niin ei voi isoa vikaa olla...
En ole katsonut omasta missä se anturi tarkalleen on mutta jos korjaamosi sanoi että ei ole sopivaa anturia sinne niin anturille on siis pääsy . Eli teetä sinne sopiva liitin, ja hydraulikkaliikkeestä ostat sinne testi anturin kaikkine letkuineen ja liittimineen (jos et saa mistään lainaksi).
Eli en usko että mitään isoa vikaa on. Jos saisit toisen mittariston lainaksi niin sitä voisi kokeilla myös (kuitenkin saattaa olla että anturi/mittari on kalibroitu keskenään eli muu kun 400E/E420 ei käy...).
Kokeile nyt ensin uudella anturilla; ihmetellään sitten. Muista että hosumalla ei hyvää tule... .
karra kirjoitti:
Eli teetä sinne sopiva liitin, ja hydraulikkaliikkeestä ostat sinne testi anturin kaikkine letkuineen ja liittimineen (jos et saa mistään lainaksi)
Muista että hosumalla ei hyvää tule... .
Eikai siihen tarvi ku sopivalla kierteellä oleva "nippa", letkun pätkä ja mekaaninen painemittari
Ja nimenomaan, kiireellä tulee vain ylimääräisiä kustannuksia
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:
Eikai siihen tarvi ku sopivalla kierteellä oleva "nippa", letkun pätkä ja mekaaninen painemittari
Näinpä. Kierre on m12x1.5. Joku 10€ mekaaninen mittari millä mittaa paineet. Asiansa osaavasa puljusa ne tekee sulle vaika tollasen viritelmän, jos ei iteltä onnistu. Anturi on muuten sama ku muissaki w201 ja w124 malleissa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jeemu kirjoitti: Anturi on muuten sama ku muissaki w201 ja w124 malleissa.
Elikkä siis lyhkäisellä lenkki-avaimella sen vaihtaminenkaan ei aivan mahdoton homma liene vaikka olisi hieman hankalammassakin paikassa
Auton omistaja kun on Bilteman asiakkaita muutenkin niin siellä maksaa sellainen lyhkäinen lenkkisarja (jollaisen itsekkin omistan) muistaakseni 19,90€ 10v takuulla
On muuten heti räikkälenkkien ja portaattoman lyhyen räikän jälkeen paras työkalusarja mb-remppoihin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mistähän johtuu että moottoritiellä ja kovemmissa vauhdeissa moottorin lämpö putoaa noin 50 asteeseen? Tyhjäkäynnillä ja kaupunkipyörityksessä nousee nopeasti 80 ja pysyy siellä. Yli 80 ei mene koskaan, taitaa termostaatin vaihto olla siis ainakin paikallaan?
mä mitää v8 tiiä mutta ite laitoin omaan neloskoneeseen uuden termarin ni loppu lämpöjen pyöriminen alle 60:ssä. Nyt siis jatkuvasti siellä 80-90 paikkeil.
Mitäs se vakio oli? 87? Tälläsillä nykypäivän talvikeleillä ei lie tarvi mitään "talvi" mallia käyttää lounaissuomessa. Mun mielestä oli vielä yks kolmaskin malli, vielä kesäisempi tarjolla ja se mulla oli paikallaan. roskiin heitin ni en muista asteita, nykyinen siis 87.
Sumppa124 kirjoitti:Termari vaihtoon siis. 92- vai 87 asteinen?
Kiitos taas!
Tähän malliin ei ole kuin yksi vaihtoehto: 80 asteinen. Merkkiliikkeessä oli hieman halvempi mitä tarvikeliikkeessä (tosin oli Klubin 10 % alennus mukana)
Sumppa124 kirjoitti:Doddi! Selvensi aika lailla!
Mistä ostit termostaattisi? KL:stä ei löydy. Motonetissä on tällainen:
W124 Bensa 87° (ei 16V E200/E220). . . . . . . . . . . . . 30-6051 9.90 ???
Eli kaikkiin bensamalleihin patisi E200/E220 menee sama termari?? Eikai?
Jäähynesteet taitaa olla paras valuttaa pihalle ennen vaihtoa?
Ostin siis merkkiliikkeestä; tulee varmasti sopiva . Hinta samalla tasolla mitä tarvikkeena. Tässä M119 pannussa on varmaan ihan oma termostaattinsa.
Syylärin oikeassa alakulmassa on tyhjennysproppu, siihen nippaan 10 mm letku niin saa nätisti ämpäriin tai 10 l kanisteriin kuten itse tein. Propun hana on muovia ja sen verran tiukalla että sormin ei saanut auki. Siirtoleukapihdeillä avasin ja sitten sormitiukkuuteen kiristin.
Kun irroitat termarikopan (20) niin takimmainen ruuvi on aika ahtaassa välissä; homma hyvänlaatuinen pikkuinen räikkä ja 6-kanttinen 10 mm hylsy siihen. Jos se kanta pyörähtää niin ompi pirun ahtaassa raossa alkaa söhräämään sitä auki. Melkoisen tiukassa olivatten nuo ruuvit .
Kuten kuva kertoo on vissiin kahta mallia tarjolla (17 ja 18 ) ; tarvikeliike tarjosi vain yhtä ja siksi menin merkkiliikkeen tiskille - ja noudettaessa oli iloinen yllätys kun hinta oli alempi mitä tarvikeliikkeessä.
Vähän riippuu paikkakunnasta. Veho siis pääsääntöisesti, mutta esimerkiksi täällä miun ja Karran huudeilla merkkiliike on nimeltään Auto-Suni. Kun otat asioidessa rekisteriotteen mukaan, että saavat siun auton valmistenumeron siitä, ni tulee taatusti oikeita osia eikä mee turhaa aikaa ettimiseen.
Tuli muuten mieleen että pitääkö laittaa sivuvilkut että menee katsastuksesta ? Jotenkin minusta tuntuu että tummista laseistakaan ei katsatussetä tykkää?