W124 Street-Turbo -->606

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

tänään meni taas yks satsi kumeja kun tehtiin vähän testejä. :twisted:
missäkohtaa lämpömittarin anturi pitäs olla että se antaa kaikkein realistisemman kuvan ?
tänään oli toinen mittari ylävesiletkussa auton oma mittari ottaa melkein samantien sinne punaselle kun heittää mersun perän sivulle toinen mittari näytti maksimissaan 91 enempää ei oikee uskaltanu muutenki tää keli aikas lämmin..
coolerista rasituksen jälkee kuumapuoli melkee 70 ja kylmä 24 se tuntus toimiva.
sitten oli sellanen kesynmallinen sähkönen siirtopumppu testissä en oikee osaa sanoo oliks siit mitää hyötyy ku pihaan tulin ni ei se enää pyörinykkää vaikka virtaa sai. pitää viikonloppun koittaa kunnon pumpulla.
kyl se jotenki puutuu nii vitusti ku se soppa vaa loppuu kesken ja jos joku tietää ne ohjeet miten ton laatikon saa heittää ykköselle ni auttas aika kummasti ku kakkosel holsetti jää vähä miettii mitä tekis sit vauhtii onki jo nii paljo että puskee vaa...
oi voi ei se auta pitää nyt laittaa toi jäähdytys ensin kuntoo ja sit vast pelleillä ettei toi nyt sula.. :(
pitää jostai purkaamolt käydä laatikolle mahdollisimman iso kenno, öljynlauhari saa pysyy vakiona siihe vois pistää vaa jonku flektin ku vähä tuol puskurin alla.. sit syyläri löytyykö jostai valmiina sopivan isoo vai pitääkö sellanen teettää jossaki ?
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

morkoolin letku oli sulanu tuntu yllättävän tehottomalta :lol:
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

En tiiä mitä muut on mieltä, mutta mun mielestä ei lämmöt sais nousta 100 asteeseen ikinä, mistään mitattuna. :roll:

Ottaen huomioon sitte sen, että oma mittari voi vähän valehella suuntaan tai toiseen...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suosittelen 60 aseista termaria :lol:

joko tämä lämpöasia riittäisi :wtf:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

eiköhän tuo riitä sain asennettua rajapaine venttiilin ja uuden bensapumpun ja sellasen paineensäätimen joka nostaa linjapainetta ahtojen noustessa.
ja nyt ahto painetta 2 barii ja pakopainetta 2.2 nyt pelaa hienosti! kyl on yhtä hymyä :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

TDi kirjoitti:ja sellasen paineensäätimen joka nostaa linjapainetta ahtojen noustessa.
Tuosta ominaisuudestahan ei pitäisi ole mitään hyötyä, mutta ei kai siitä haittaakaan ole...dieselissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:
TDi kirjoitti:ja sellasen paineensäätimen joka nostaa linjapainetta ahtojen noustessa.
Tuosta ominaisuudestahan ei pitäisi ole mitään hyötyä, mutta ei kai siitä haittaakaan ole...dieselissä.
ei ainakaan sellaista hyötyä, kuin bensakoneessa :) mutta luultavasti siitä ei ole haittaakaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

nii nii mut sattu vaa olee tollane säädin kun piti saada sellanen mis on paluulinja.. normaalil paineensäätimel se pumppu kuulostaa niin pahalta jos johonki bariin kuristaa ja pumppu puskee 10 barii sulaa aika äkkii... ja normaalisti se pitää 0.5barin linjapainetta ei rasita niinpaljoo naftalinjoja ja tiivisteitä sitku ahdot nousee ni aina 0.5 barii enemmänku ahtoja ei pitäs päästä sellasta romahdusta tapahtuu ja kyllä se nyt hätäseen kiihtyykin :shh:
Viimeksi muokannut TDi, Su 12.06.2011 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin vähän meinasinkin, mutta piti kirjoittaa, ettei kukaan mene vartavasten ahtojen mukaan säätyvää hankkimaan "isolla" rahalla.

Ei se ruiskutuspumpun elementti sen paremmin täyty oli siellä 0,5 tai 1 kunhan siellä on ilmakehää 'reilusti' suurempi paine kierroksillakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

1,5 baria riittää sisäiseeen ruiskupumpun paineeseen jos vain sähköinen siirtopumpun tuottokyky riitää testattu viime viikolla 8mm pumpulla pumppu penkissä . pitää muistaa että kovalla paineella sähköpumpun tuotto romahtaa helposti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Syntyykö ruiskutuspumpun sisälle painetta ? se on ilmeisesti sitten kampikammion painetta vai pitääkö tässä nyt ruveta järjestämään ruiskutuspumpulle huohotusventtiiliä :shock: Ainakin öljyä sinne ruiskutetaan mutta tuulettuuko se sitten kampikammioon ja kunnon vedossa taitaa kampikammiossa olla kuluneella moottorilla melkoinen paine, varsinkin jos huohotus on järjestetty miten sattuu.

Eipä ole tuota asiaa tullut sen kummemmin mietittyä, Mynästä kun sanottiin, että ei siinä kummallista painetta tarvita, jotta syöttö toteutuu...mutta penkissä ei tosiaan se moottori häiritse ruiskutuspumppua.

..mutta onko se elementin tila mitenkään yhteydessä edes ruiskutuspumpun runkoon, muutenhan se sieseli vuotaisi sinne, niin eihän siellä voi olla mitään painetta :wtf:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

tässä tarkoitan siirtopumpun tekemää painetta jota mitataan siitä takaisin tankkiin menevältä banjolta ja joka vaikuttaa elementin täytökseen varsinkin silloin kun syötönmäärät nousee yli 150 kuutiomillin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vaikuttaako se ja jos niin miksi ?

Eikö elementti ehdi täyttymään kierroksilla, jos paine on alle 1,5 bar, ja/vai onko tämä ilmiö nyt sitten todettu myös pumppupenkissä ? 7mm tapeilla ei ole tuollaisia paineita tarvittu...sotii vain minun ajatusmaailmaa vastaan, kun se neste ei kertakaikkiaan veny eikä puristu :wtf:

Sitten pitää vielä pitää mielessä ettei nyt sitten puhuta keskimääräisestä paineesta, jolloin elementin täyttyessä se paine pääsee romahtamaan nollaan, siihen vaikuttaa jo siirtopumpun tyyppikin...

...olen sitä moneen otteeseen koittanut tuoda ilmi, että tärkeintä on ettei se paine romahda, sitä ei näe tavallisella painemittarilla, se mittaa keskiarvoa, nollan ja kahden välillä pulssittava paine näyttää jotain 1 bar ja se ei toimi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

vähän hiljasta on ollu kun ei ole tarvinnut kun kumeja vaihtaa tällähetkellä 5:des sarja menossa takana ja etusetkin rupee olee loppu pitää hommaa vielä 16" alut ni olis vähän makeempi ku noi peltivanteet takana. :D
ei mittään uudet pakosarjan teko värkit hommattu tälläkertaa vedän ajatuksen kanssa tigillä viimeks oli nii kiire saada nippuun ja eihän siitä hyvätullu.. tälläkertaa ten mahdollisimman lähelle kantta tulevan mahdollisimman virtaavan ja pienitilavuuksisen sarjan omasta mielestä ja hukkaportit koitetaan sijoittaa järkevästi että saadaan mahdollisimman iso downpipe menemään lokarin ja pakosarjan välistä.
ja imusarja on melkein valmis päädyt pitää hitsaa itse loppuun.
40 holsetti lentää kyllä hevon vittuun hetikun antaa budjetti myöten ei toimi kyllä halutulla tavalla.. eli jotain vgt tai remmi+iso/vgt turbo tai pikku ja iso/vgt turbo viritelmää on tehtävä..
saattaa kyllä korikin vaihtua toiseen ennenkun saadaan turbo päivitettyä.
myös laatikko ahdistaa mieltä että vaihtuisko manuaaliksi mitähän sellaset sitten maksaa siis sellaset jotka kestäs edes hetken nipussa vaikka antas oikein isänkädestä.
tavotenyt aluks saada polttamaan kaiken mitä 7mm antaa, konetta tuskin avataan toistaseks katotaan sitku jotain hajoo ;)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Sen verta mitä ite tappelin noitte 7 ja 8mm pumppujen kans nii ei siinä siirtopumpun paineet vaikuttanu, jos se paineen puolella vaa oli.
Testien myötä tuli seleväks mihi se 7mm pisaa ja mistä 8mm jatkaa 8)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

Loma alko kerkee puuhastella taas.. :)
Imusarja olis siinä toivotaan että sopii tota lähtöö joutuu varmaa pätkäsee...
Pakosarja tulee kans uusiks kun vaan saan varmuuden mitä oon tekemässä? :crazy:
Pistetään nyt siitäkin yks luonnos kuva muun mallista saa ehdottaa.
Kuva
Kuva
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

tänään kerkes ottaa auton telakalle ja purettuu tarvittavat.
eli uus imusarja sovitettu mahtuu just oikein vaikka silmämääräsesti rakennettiin :thumbup:
pakosarja hepattu kasaan pitää vielä lopullinen turbon laipan kulma tarkistaa ja hukkaportti hitsata nyt kokeillaan vaan yhdellä portilla ku tuntuis riittävän ja näyttäs 4" down pipe mahtuvan hienosti.
sitten kysymys kun pakosarjan pultit oli päässy taas löysälle vaikka sellaset lukkoprikat ja jälkikiristetty ja laippankin oli vetäny kieroks niin auttaako jos poltan punahehkuun ton uuden että jännitykset lähtee ? ja minkälaisii pinnapultti mutteri patenttejo muut on käyttäneet ?
laatikkoon öljyn+suodattimen vaihto uudet tulpat ja tiivisteet.
moottoriin uudet öljyt+suodatin teboilin 5W40 aattelin pistää kun vika taikaa olla liian kankeissa öljyissä tällä hetkellä 10W30 delvac joka tuntuu kylmällä koneella lähtiessä jos vähän sattuu reippaasti lähtee ni venttiilit sekoo ja hetken rötää ja taas käy normaalisti ja kuumanakin varmaan aiheutti tuon ongelman että tuntuu ettei nafta riittäis mut tolla sähkösellä pumpulla ei tilanne korjaantunut. tai sitten on nostin remppaa tiedossa :think:
uudet renkaat tilattava taas ois kankailla tälläkertaa molemmista päistä :wtf:
jakoremmiin uus iskari ja kiristinpyörä uudet ahtoputket ym pientä pissapoika ois kiva saada. :problem:
sit penkkiin ja katsastukseen ! :thumbup:
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Ite oon käyttäny kuparilukkomuttereita eikä oo löysänny.
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

pitääpä koikeilla sellasii saako niitä motonetistä ? pultti liikkeissä ei tunnu olevan ku puu ruuvveja :D
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Luultavasti ihan autotarvikeliikkeestä. Ainaki ihte sain paikallisesta
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kokeile silleen, että kun se nyt on mottorissa vedetty lämpöihin valmiiksi koneen kanssa, niin vedät kerran plaaniin koneistamolla ja perään nordlock mutterit. Ei niitä varmaan mistää motonetista saa, siellä myytiin viimeksikin jollekin urpolle sinkittyjä kilomuttereita pakosarjaan.

Onhan sulla kanssa elämisvaraa niissä reijissä sivusuutaan ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

kuulostas ihan hyvältä mutta ei millään jaksais irrottaa kun kerran on paikalleen saatu :D
joo vanhassa oli 10 reijät tiedä sit riittääkö. tosiaan tähän vois jyrsii vähän soikeeks.
no jos koitan vaan "uunittaa" ja plaanata tietää sit kertoo toimiiko tuo konsti saahan sen sit irti ku rupee vuotaa ;)
varmaan suurin syy tuohon kieroks vetämiseen on että täytin liian isot raot, nyt koitan tollasta tekniikkaa että hitsaan noista suppiloista ylöspäin kokonaan nippuun ennenkun hitsaan sen tohon laippaan kiinni ja ensin hepeillä ja antaa jäähdyy välillä :problem:
kannattaako pakoputkee tukea lohkoon ? kun mietin että onko siitä enemmän haittaa vai hyötyö kun ei pääse elämään ? :roll:
kaikki pitää tehdä kantapään kautta, oppiipahan olemaan :thumbup:
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

katoin millanen toi nordlock on ni itseasiassa juuri tuollaset prikat mulla oli normaali 10.9 muttereitten alla =/ osa oli kyl pysyny kireellä. voi kyllä johtuu siitäkin että osa pinnapulteista oli vaa kierretangosta pätkästyy, ni jos ne on päässy venymään ? :thumbup:
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja oltzi »

TDi kirjoitti:katoin millanen toi nordlock on ni itseasiassa juuri tuollaset prikat mulla oli normaali 10.9 muttereitten alla =/ osa oli kyl pysyny kireellä. voi kyllä johtuu siitäkin että osa pinnapulteista oli vaa kierretangosta pätkästyy, ni jos ne on päässy venymään ? :thumbup:
oliko kunnon kierretankoa? kun niitä on sellasiakin jonka kovuus on tyyliin jotain 5.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

8.8
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

eikait niitä hampaat irvessä tartte laittaa kiinni :D itellä on hyvin pysynny kiinni ku oon laittannu kupariset lukkomutterit. niitä on muutamaa erimallia. Ite oon käyttänny niitä muttereitä mistä puuttuu lopusta kierre. Ikinä ei oo alkannu vuotaa/auennu. Muistaa vaa jokakerta ku ottaa pakosatsin auki niin vaihtaa uudet mutterit. Tietenki tää edellyttää sitä että tasopinnat on suorat/plaanatut
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

eiköhän sitä sit itsekkin rohkeno kokeilla kuparisii senverran kehuttu ja hommattava kunnon pinnapultit. ja tottakai suoruus ennen kaikkea ! :) hukkaporttiin ei vaan saanu erikseen tilattuu uusia tiivisteitä mistään, meinaa vähä ketuttaa jos joutu askartelee jostai kuparista....
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1455
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja oltzi »

TDi kirjoitti:eiköhän sitä sit itsekkin rohkeno kokeilla kuparisii senverran kehuttu ja hommattava kunnon pinnapultit. ja tottakai suoruus ennen kaikkea ! :) hukkaporttiin ei vaan saanu erikseen tilattuu uusia tiivisteitä mistään, meinaa vähä ketuttaa jos joutu askartelee jostai kuparista....
käymää vaa Baltic bolttiin :thumbup:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
TDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 23.11.2010 13:23

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja TDi »

sieltämä kävin pinnapulttei kysymäs :D se sano että ei oo tollasii pitää varmaa sahata pulteista jos jaksat oottaa :D emmä sit jaksanu kinata ku on siel varmaan mut en tiä eiks sitä ämmää huvittanu ettii.....

ainii veskola ootko kerenny perehtyy tohon kiekkamittarin adapteriin ? ois voinu täs samas rytäkäs laittaa..
Avatar
Onpha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 21.03.2008 13:12
Paikkakunta: vihti

Re: W124 Street-Turbo -->606

Viesti Kirjoittaja Onpha »

No löytyhä se tämmönenki topicci!

Hyvältä näyttää täytyy tosiaan tulla kyttäilee joku päivä.
Toi imusarjan sopivuus tosiaan yllättää mututuntumal laitettii :D Ootkos saanu sen ilmastoinnin kompuran letkut mahtumaan kans?
AIG Motorsport Drift Team
///////////////////////////////
w903 313CDI -03
w115 200 -76
w201 2.3-16 -85
-projekti : http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
-kuvia : https://picasaweb.google.com/103554453611151097124" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
w210 300DT -97
w124 230 -89
w201 200D -89
Vastaa Viestiin