Onko tietoa W210 farmarista ---> Paketti auto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

G280E kirjoitti:Siis lisä painoin,Paljonko painaa 4-matic normaalisti ilman painoittelua???
se lätkä raja on 1800kg,ainakin maastureissa,miksi se olis enemmän muissa,4-matic mercedeksen vuoksi mahdollisesti?
Ei kun nuo mainitsemani ehdot satasen sallitulle nopeudelle tulivat VIIME VUONNA voimaan. Nyt alko mietityttämään toi raja, oliko se kuitenkin se 1800kg vai 1875kg vai oliko se joskus 1875kg.

Vakio 4matic touringien massat asettuvat mallista riippuen välille 1600-1720kg ja ilman lisävarusteita, kuten ilmastointi, kattoluukku ym.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

No jeps.painava on,en kyllä olis ikänä uskonu...vieläkin mietityttää ,mikä ihme siinä painaa noin paljon...tietysti tekniikka mut kun on itsekantava kori kuitenkin...noo ei se kyllä maasturin runko paljaana paina hirveitä...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14215
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Korsi kekoon, eli kaverin sukulaisella Riihimäen seudulla on 2 kpl 300 TDT 4Maticeja, 300 GD (W463) sekä 230 SL (R113). Kaikki muut paitsi SL pakettiautoina... :-) Ettei vaan muuten vielä ollut Unimogkin?

S124:t ovat kyllä täysin varusteltuja ja kovilla takapenkeillä. Tai itse asiassa toinen paku varastettiin Eestissä --> Saksasta uitettiin toinen '92 tilalle. Uitettu ei kuitenkaan taida olla paku.

Lisäksi 1980-luvun lopulla eläinlääkärit toivat paljon kovapenkkisiä S124:ia maahan ja jotenkin veroja kiertäen... mutta niissä taisi olla joku oma systeeminsä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Timo L. kirjoitti:Lisäksi 1980-luvun lopulla eläinlääkärit toivat paljon kovapenkkisiä S124:ia maahan ja jotenkin veroja kiertäen... mutta niissä taisi olla joku oma systeeminsä.
Heh, tuli mieleen, että 80-luvun loppuun asti kuka tahansa saattoi rekisteröidä itselleen verottoman ruumisauton kunhan siinä oli ruumisarkkulaitteisto ja auto sai olla kaksipaikkainen. Väreiksi sallitiin musta, valkoinen tai harmaa. Ja kolmen vuoden kuluttua auton pystyi rekisteröimään henkilöautoksi ilman autoveroseuraamuksia.
Mora
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ke 22.10.2003 14:27
Paikkakunta: Kiukainen

Viesti Kirjoittaja Mora »

Ahaa... Toi selittääkin yhden asian. Yhteen tuttuun firmaan hommattiin -87 vuonna tuommonen 230 TE, hopean harmaa. Kertoivat jotta sai ilman veroja, kun auto oli rekisteröity ruumisautoksi, ja kolmen vuoden päästä laittoivat penkit takaisin paikoilleen, ja ei muuta kuin hyvää matkaa :)

Hiljaa olen sitä ihmetellyt että mitenkä, kun en tiennyt liikkeellä olevan mitään hauturitoimintaa (maali&tapettiliike :D ) En ollut tiennyt, että kuka tahansa pystyi rekisteröimään. Aina oppii jotain uutta.

p.s. Sama Mersu on saman liikkeen omistajalla tänäkin päivänä, ja kunto on edelleenkin helmi :) , juu, ei oo myynnissä... :wink:
Hene
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 04.04.2003 20:20

Viesti Kirjoittaja Hene »

Tjuuh, elikkä meiltä löytyy tollanen w124 4matic -farkku, joka rekisteröity pakuksi kovin takapenkein. Auto uitettu Saksasta uutena yksityisen toimesta.

Kyllä sen saa painamaan sen 1800kg kun siinä on käytännössä lähes kaikki mahdolliset tehtaan varusteet.
Renault Megane break -01
ent. 300TE 4Matic -90
ent. 230TE -86 "boksimersu"
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Puh, I fought the law - and the law won. Tiivistäkää joku joka osaa, pliis, mulla karkas ajatus ja järki päästä.

(Jyväskylässä on tänään ilmestyneen Keskisuomalaisen ilmoitusosaston mukaan -89 vuosimallin pakuksi katsastettu 124 bensakoneella - 3 500 euroa.

Jostain kun sais 300sen neliventtiilidieselin niin vois tehä itsestään onnellisen..) :shock:
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Hene kirjoitti:Tjuuh, elikkä meiltä löytyy tollanen w124 4matic -farkku, joka rekisteröity pakuksi kovin takapenkein. Auto uitettu Saksasta uutena yksityisen toimesta.

Kyllä sen saa painamaan sen 1800kg kun siinä on käytännössä lähes kaikki mahdolliset tehtaan varusteet.
Ihan tarkkaan en muista mutta aikoinaan tuo 1800kg oli sellainen porsaanreikä laissa että asetuksissa oli määrätty vero alle 1800kg ja yli 1800kg painaville autoille, mutta ei TASAN 1800kg painaville. :)

Kun auto sitten painoi (+/-5 kg tarkkuudella) sen 1800kg niin sen sai rekisteröityä pakettiautoksi pienemmillä veroilla, lisäksi takapenkin oli oltava kova.

Tuttavapiiristä löytyy yksi 300TDT 4-matic-pakettiauto kaikilla herkuilla, painaa sen 1800kg...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, se oli jotenkin niin että
KORKEINTAAN 1800 kg painavalle pakulle ei tullut 80 lätkää ja sitten taas VÄHINTÄÄN 1800 kg painava paku oli ¤%¤%#¤#& jotain mitä en muista.

Kuitenkin se nopeusrajoitus oli "toiselta puolelta" avainsana.
VW Transportereita painoteltiin tasan 1800 kiloisiksi ennen rekisteröintikatsastusta.

Joku varmaan muistaa miten se meni !
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Se taisi olla näin, ettei alle 1800 kg painavaan pakettiautoon saanut asentaa lisäpenkkejä taakse.
Olli Lajunen kirjoitti:Kun auto sitten painoi (+/-5 kg tarkkuudella) sen 1800kg niin sen sai rekisteröityä pakettiautoksi pienemmillä veroilla, lisäksi takapenkin oli oltava kova.

Joo toi mahdollisuus oli joskus -89 aikoihin ja säännökset muuttuivat vuonna -90. Tosiaan, jos painoi 1800kg +/- 10 kg tarkkuudella autoon sai asentaan kovat lisäpenkit taakse ja auton suurimmaksi sallituksi nopeudeksi tuli 100 km/h.
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Timo L. kirjoitti:Lisäksi 1980-luvun lopulla eläinlääkärit toivat paljon kovapenkkisiä S124:ia maahan ja jotenkin veroja kiertäen... mutta niissä taisi olla joku oma systeeminsä.
"Eläinlääkintäajoneuvot" eli tuohon tarkoitukseen rekisteröidyt pakut on verottomia... töissä on parkkiksella noita enemmänkin, kylläkin muun merkkisiä (olen eläinlääkiksessä töissä) :roll:
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Tuolla www.katsastajat.com sivuilla oli nähtävästi joku jo kysynytkin C-mallin muuttamisesta pakettiautoksi ja vastauksena oli, ettei pysty muuttamaan koska ei ole tyypitystä pakettiautoksi.

Nyt viikonloppuna oli kuitenkin Ilkka lehdessä myynissä jossain autoliikkeessä pakettiautoksi rekisteröity W202 vm. -96. Ja itse olen nähnyt pari vuotta sitten ihan mersun liikeessä pakettiautoksi rekisteröidyn W202 dieselin. Vuosimalli -97... -99. Joten jollain noita nähtävästi voi muuttaa tai on ainakin voinut, vaikka nyt väitetäänkin että tuo on mahdottomuus :roll:
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Mikky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 17.11.2003 19:52
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikky »

Jossi kirjoitti:Tuolla www.katsastajat.com sivuilla oli nähtävästi joku jo kysynytkin C-mallin muuttamisesta pakettiautoksi ja vastauksena oli, ettei pysty muuttamaan koska ei ole tyypitystä pakettiautoksi.

Nyt viikonloppuna oli kuitenkin Ilkka lehdessä myynissä jossain autoliikkeessä pakettiautoksi rekisteröity W202 vm. -96. Ja itse olen nähnyt pari vuotta sitten ihan mersun liikeessä pakettiautoksi rekisteröidyn W202 dieselin. Vuosimalli -97... -99. Joten jollain noita nähtävästi voi muuttaa tai on ainakin voinut, vaikka nyt väitetäänkin että tuo on mahdottomuus :roll:
Ainakin muutama vuosi sitten onnistui muiden edellytysten täytyttyä tyyppikatsastamaan, joka ei ole kovin halpaa ja samoilla tyypityspapruilla sai sitten rekisteröityä useampiakin. Rättäritä on rekisteröity muutamia avolavapakuiksi em. tavalla pitkällä "peppurepulla", jossa oli pressu päällä :)
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Vastaa Viestiin