300 turbodieselin kansiremppa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Joo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Taitaa tulla kyllä enemmän potkua kuin tuo 20 hv kun mulla on kone nyt reilulla ylisyötöllä, ilma vaan ei nyt riitä..

Laatikosta: Henkka kenkäisi tosi pahasti eilen laatikkoa, pelkään vieläkin että otti kipeää, katsotaan miten kestää.

Vaihtoi pakille alamäessä auton oleessa pysähdyksissä ja päästi auton valumaan eteenpäin (kun pakki kytkee hitaasti) ja antoi samalla hanaa, hirmu nykäisy kun sai vaihteen silmään kun auto valuu eteenpäin ja koneessa on kierroksia. V*ttu kun hirvitti, vaikka kyllä laatikko normaalisti toimii, eihän tuo ikinä hyvää tee...

Tarvitseeko elää pelko persiissä vai mitä mieltä olet?
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 09.07.2003 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Jos se olisi ollut särkyäkseen, se olisi nyt rikki. Jos vaan ei luista, eikä tullut uusia ääniä/tärinöitä, niin uskoisin että saat ajella rauhassa. Kyllä se vähän kestää töksyä, kunhan ei ihan piruna revitä keppiä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Hyvä

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No hyvä.

Mitenkäs sitten on tuo kaasuttaminen jarrua vasten paikaltaan lähdettäessä ahtojen nostamiseksi, olen kuullut ettei ole suositeltavaa...?
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Pitäisi kestää, tosin jatkuvalla käytöllä voi kärsiä. Esim "stallspeed-testi" tehdään silleen, että karusti jarru pohjaan, ja kaasu pohjaan myös.

Tästä tuli mieleen, kun Autoputkolasta soittivat isälle ja kertoivat että 300TDT 4-maticissa on laatikko rikki, ei kulje kunnolla. Pyydettiin herraa käymään meillä ja todettiin loota ehjäksi. Katseltiin, kuunneltiin, tultiin siihen tulokseen että koneessa ei ole voimaa. Soitto paikalliseen Mersukorjaamoon, Toivalan autoon, ja Marko sanoi mitä ruuvia kääntää. Sitä aikamme rassailtuamme kone rupesi elämään. Ennen säätöä kone jaksoi kiertää stallspeed-testissä vajaa 1800rpm, ja säädön jälkeen pitkästi yli 3000rpm, jolloin takajarrut eivät enää jaksaneet pitää, ja auto pyrki liikkeelle. Omistaja kävi ajamassa lenkin ja tuumasi että ei koskaan ole vetänyt niin voimakkaasti, ja aprikoi pysyykö se enää hanskassa 8) Poistui paikalta neljän pyörän sutiessa soralla :D
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Joo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eilen 2500 kierroksella alkaa lyömään tyhjää, ja jos siitä jarrut vapauttaa polttaa kumia molemmilla pyörillä, asfaltilla siis, kiertäisi enemmänkin jos vaan runnoo jarrua enemmän.

Hymyilytti hiukan kumia polttava automaattidiesel :lol:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Paljonko lie vääntöä sun Mesessä nykyään? Ja paljonko siinä on vakiona?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

vakiona

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

273 Nm / 2400 rpm, nyt varmaan 300:n hujakoilla, tosin hiukka tehoja kateissa kansirempan jälkeen (pumpun ajoitus ehkä vähän pielessä) mutta alittaa tehtaan kiihtyvyysajat silti...

Edit. Isolla Coolerilla voisi päästä 400 Nm:ään, varsinkin jos lisää ahtoja...
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Alkaa bensakoneet olla kiihtyvyydessä heikoilla noilla väännöillä. Pienempi kauppakassi/teinirassi saattaa tarvittaessa jäädä jalkoihin 8)
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

No jaa

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No sen näkee sitten, kunhan vaan vetarit ja muut osat kestää, voi olla että vähämpi olisi parempi, täytyy katsoa, tarkoitus olisi silti että auto olisi luotettava. Nytkin tuntuu kerkeävän, vaikkei tarpeeksi :lol: joten ei tässä nyt liikoja pidä vanhaa lossia kiusata...

ps. parhaat naurut liikenteessä on saatu appiukon telikärryn kanssa, diesel kun ei pahemmin hyydy sen kanssa...
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 09.07.2003 22:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Mauri H. kirjoitti: Laatikosta: Henkka kenkäisi tosi pahasti eilen laatikkoa, pelkään vieläkin että otti kipeää, katsotaan miten kestää.
<klips> hirmu nykäisy kun sai vaihteen silmään <klips> V*ttu kun hirvitti <klips>
Jaa jaa, taitaa taas olla tämä syndrooma että kun omistaja istuu pelkääjän penkillä niin mikä tahansa kolahdus tai nirinä nostaa hiukset pystyyn ja kaikki vauhti tuntuu +100 km/h kovemmalta...

Vaan mielenkiintoinen pointti: mikäs teikäläisen vaihteistoa vaivaa kun se miettii iankaiken ennen kuin kytkee vaihteen päälle? Tuli meinaan aika yllätyksenä.

Ennen kuin tulee ikuinen laatikonräjäyttäjän leima otsaan (vasta 2 automaattilaatikkoa hajonnut meikäläisen autoista, krhm) todettakoon että eipä se nyt tosissaan mikään kaksinen nykäisy ollut...

T: Automatic exterminator

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Hmmm

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Voi olla että on nuo vaihtopaineet vielä vähän alakanttiin, ja sen takia miettii, ehkä samasta syystä se nykäisy ei nyt ihan niin paha ollut kuin olisi voinut :lol:

Ja joo, tuntui se 180 raatalan pikkutiellä kyllä ennemmin 280:ltä kun istui oman auton hanttarinpukilla, kuskin paikalla varmaan tunnelma olisi ollut "samperi kun ei kulje".

Toisaalta on se kuuluisa kolmosen pakka jo heiman kulunut omassa, eikös sekin oireile pakin hitaana kytkeytymisenä? Onneksi ei luista kovissa kiihdytyksissä.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Saattaapi olla että tiivisteet falskaa hitusen, mutta kun se pelittää luistamati, niin hanaa vaan.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Henri Junkkala kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti: Vaan mielenkiintoinen pointti: mikäs teikäläisen vaihteistoa vaivaa kun se miettii iankaiken ennen kuin kytkee vaihteen päälle? Tuli meinaan aika yllätyksenä.

T: Automatic exterminator
Kestää se mullakin bensavehkeen kanssa ihan tovin, että veto naksahtaa päälle vaikka keppi jo olisi pykälässä. Eipä tuota ainakaan US-motorsin Veikko Vainio eli tämän seudun mr. automaatti miksikään noteerannut. Sanoipa vaan, että terävä vaihto (meikän laatikko vaihtaa muuten siivosti mutta kolmos-nelosväli täräyttää) johtuu jostain päittäisvälyksen kulumisesta nelospakassa tms. Ei ole vaarallista, jos ei itseä kiusaa. Mitäpä sanoo tästä muuten Jarkko S?

On varmaan pirunmoinen kohta kulkemaan tuo Maurin TDT, jos väännöt saa neljällesadalle IC:n kanssa, vrt. TE:n 260 Nm tai mitäs siinä vapaastihengittävässä 300D:ssä oli vääntöä? Eikä nekään nyt laiskoja ole...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Aku P kirjoitti:On varmaan pirunmoinen kohta kulkemaan tuo Maurin TDT, jos väännöt saa neljällesadalle IC:n kanssa, vrt. TE:n 260 Nm tai mitäs siinä vapaastihengittävässä 300D:ssä oli vääntöä? Eikä nekään nyt laiskoja ole...
Saa nyt nähdä kehtaako noin paljoa kutitella, voi olla että alkaa paikat olemaan turhan kovilla, ainakin nyt on ajatuksena sellainen 20 - 30 hv:n tehonnosto, se tietää jotain 320 - 350 Nm väätöjä, jos malttaa olla koskematta hukkaporttiin niin ei sieltä nyt enempiä saa. Lisäahdoilla sitten aika lailla enemmän, ja nälkähän kasvaa syödessä... :twisted:

Kyllä se normaaliajon teho tyydyttää nytkin, jotenkin yläkierroksilla potkua saisi olla enemmän, mielestäni ennen kansiremppaa kulki paremmin... mutta nytkin väännöllä liikutaan tosi kivasti. Nyt kummasti tuntuu että 2/3 kaasulla kulkee yhtä hyvin kuin täyskaasulla, johtuukohan siitä reippaasta syötöstä ja siitä ettei ilmaa riitä tarpeeksi.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Aku P kirjoitti:
Kestää se mullakin bensavehkeen kanssa ihan tovin, että veto naksahtaa päälle vaikka keppi jo olisi pykälässä. Eipä tuota ainakaan US-motorsin Veikko Vainio eli tämän seudun mr. automaatti miksikään noteerannut. Sanoipa vaan, että terävä vaihto (meikän laatikko vaihtaa muuten siivosti mutta kolmos-nelosväli täräyttää) johtuu jostain päittäisvälyksen kulumisesta nelospakassa tms. Ei ole vaarallista, jos ei itseä kiusaa. Mitäpä sanoo tästä muuten Jarkko S?
Samoja mieliä, kunhan vaan ei luista.
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Vain pakki puuttuu

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Aku P kirjoitti:
Kestää se mullakin bensavehkeen kanssa ihan tovin, että veto naksahtaa päälle vaikka keppi jo olisi pykälässä. Eipä tuota ainakaan US-motorsin Veikko Vainio eli tämän seudun mr. automaatti miksikään noteerannut.

On varmaan pirunmoinen kohta kulkemaan tuo Maurin TDT, jos väännöt saa neljällesadalle IC:n kanssa, vrt. TE:n 260 Nm tai mitäs siinä vapaastihengittävässä 300D:ssä oli vääntöä? Eikä nekään nyt laiskoja ole...
Aika outoa. Meikun vapaastihengittävässä kun pakki niksahtaa sisään heti eikä viidestoista päivä.Oli muuten juurikin Vainio joka pääsi räjäyttämäni 750i:n laatikon nysväämään kasaan ja hyvää jälkeä tekikin.

Niin noista väännöistä vielä että eihän tuossa 300D:ssä taida olla väännöt kuin jotain 180-190Nm? Muistaako joku tarkemmin?

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Vain pakki puuttuu

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Henri Junkkala kirjoitti:
Aika outoa. Meikun vapaastihengittävässä kun pakki niksahtaa sisään heti eikä viidestoista päivä.Oli muuten juurikin Vainio joka pääsi räjäyttämäni 750i:n laatikon nysväämään kasaan ja hyvää jälkeä tekikin.

Niin noista väännöistä vielä että eihän tuossa 300D:ssä taida olla väännöt kuin jotain 180-190Nm? Muistaako joku tarkemmin?
190 Nm muistan minäkin. Olen päässyt W124 300D:tä automaattisena pariin otteeseen kokkeilemaan, ja ihan mukavastihan se tuokin kulki. Toinen oli ajettu 300 tkm ja toinen hiukka enempi.
Joku kumma yhteys siinäkin muuten on, että niin teikäläisen kuin nämä kaksi kokeilemaani 300 diisseliä on olleet valkoisia... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Joo

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Itse kanssa tällä viikolla kävin kokeilamassa Salossa myytävänä olevaa 300 TD -87:ää, automaatti, kattoluukku ilmastointi vakionopeudensäädin jne. löytyy ja ikäisekseen pirun siisti peli muutenkin, hauskan vaalean vihreä metalliväri ja sisustus samaan sävyyn... makuasia..

Kuitenkin ihan kivasti tuo ahtamatonkin liikkui, kaveri tunnusti luulleensa sen olevan paljon hitaampi. Turbon räväkkyys tietty puuttui, ja se tulee eritoten esiin yli 100:n nopeuksissa joissa vaparilla sai jo polkea että ylämäkeen kiihtyisi kunnolla, mutta mainiosti silläkin ehti, varsinkin kun omaksui joustavan ajotavan. Jos jollain on haku päällä kyseisen kaltaiselle pelille niin kannattaa katsastaa tuo, hintaa 9500 € ja auto on amerikanmallia eurooppalaisilla lampuilla, mutta jenkkien kattolistat mm. on paikallaan. ajettu 380 tkm.

Kuva

http://salonvaihtoautot.net/timpanautotori/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hmn, jenkkien kattokaiteet? Onko tämä siis se tiheähkö rivoitus tavaratilan katolla? Ja konetilasta löytynee sen aikaiset pakokaasunkierrätysjärjestelmät muistaakseni 177 hevosvoimineen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Itse kanssa tällä viikolla kävin kokeilamassa Salossa myytävänä olevaa 300 TD -87:ää, automaatti, kattoluukku ilmastointi vakionopeudensäädin jne. löytyy ja ikäisekseen pirun siisti peli muutenkin, hauskan vaalean vihreä metalliväri ja sisustus samaan sävyyn... makuasia
Timo L. kirjoitti:Ja konetilasta löytynee sen aikaiset pakokaasunkierrätysjärjestelmät muistaakseni 177 hevosvoimineen?
Aikas potra pata mahtaa olla tuossa ameriikkalaisten 300TD:ssä, jos moisia tehoja kehittelee. 8) Eurooppalaiset kun pääsivät vastaaviin tehoihin vasta turbotetun neliventtiilikoneen myötä. :wink:

No juu, jätetään naljailu sikseen. :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ääääh, lukisinpa tarkemmin... jossain vaiheessa päähän pompsahti, että 300 TE on kyseessä. Mutta eikö kaikki jenkkeihin menneet dieselit olleet turboja?

250 Turbodieselkin kirjattiin siellä ylös "300 D 2.5", ainakin jossain vaiheessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:Itse kanssa tällä viikolla kävin kokeilamassa Salossa myytävänä olevaa 300 TD -87:ää, automaatti, kattoluukku ilmastointi vakionopeudensäädin jne. löytyy ja ikäisekseen pirun siisti peli muutenkin, hauskan vaalean vihreä metalliväri ja sisustus samaan sävyyn... makuasia..

Kuitenkin ihan kivasti tuo ahtamatonkin liikkui, kaveri tunnusti luulleensa sen olevan paljon hitaampi. Turbon räväkkyys tietty puuttui, ja se tulee eritoten esiin yli 100:n nopeuksissa joissa vaparilla sai jo polkea että ylämäkeen kiihtyisi kunnolla, mutta mainiosti silläkin ehti, varsinkin kun omaksui joustavan ajotavan. Jos jollain on haku päällä kyseisen kaltaiselle pelille niin kannattaa katsastaa tuo, hintaa 9500 € ja auto on amerikanmallia eurooppalaisilla lampuilla, mutta jenkkien kattolistat mm. on paikallaan. ajettu 380 tkm.


http://salonvaihtoautot.net/timpanautotori/
Mitä muuta eroa jenkkimallissa on kuin nuo kaiteet?

Hmm. Timpan peltoautotorin maineen tuntien tuo auto näyttää jopa epäilyttävän siivolta... :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aku P kirjoitti:
Mitä muuta eroa jenkkimallissa on kuin nuo kaiteet?
  • Lähes luvaton määrä varusteita
    Vieläkin sealed-beam -lamput ( vrt. http://www.dhc.net/~pmhack/mercedes/300d87.htm
    Huom! linkin autossa MB-Tex-sisusta; kuosi samanlainen kuin W123:n nahkoissa ja MB-Texissä!)

    pakokaasunkierrätys
Jatkakaa listaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Jaa

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No itse arvelin sitä jenkkihistoriaa juuri noiden kattolistojen takia, niitähän kai ei muiden maiden malleissa ollut, vai saiko niitä kenties tilata tehtaalta...

Nopeusmittari oli kyllä ihan normaali ja kone turboton.. Olisiko kuitenkin listat joko tilattu tehtaalta tai sitten asennettu jälkeenpäin.

Ja joo, turhan siistin oloinen Timpan autoksi, mukana seuraa ns. ruutuvihko viimeisen 100 tkm huolloista jotka käsittivät oikeastaan vain öljynvaihdot.

Erikoisuuksia oli joku ihme liitin ohjauspyörän vasemmalla puolella, sellainen kaksinapainen... mikähän lie. Laatikko vaihtoi muuten tosi törkeen kovaa, hirveät paineet, tuli mieleen onko silölä koitettu peittää jotain, mutta hyvin muuten lootakin pelasi.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Jaa

Viesti Kirjoittaja PM »

Mauri H. kirjoitti:Erikoisuuksia oli joku ihme liitin ohjauspyörän vasemmalla puolella, sellainen kaksinapainen... mikähän lie..
Oliko siinä varashälytin? Saattaapi liittyä jotenkin siihen tai sitten ei... :roll:
Oliko se jälkiasenteisen näköinen?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Jaa

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Pasi M. kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Erikoisuuksia oli joku ihme liitin ohjauspyörän vasemmalla puolella, sellainen kaksinapainen... mikähän lie..
Oliko siinä varashälytin? Saattaapi liittyä jotenkin siihen tai sitten ei... :roll:
Oliko se jälkiasenteisen näköinen?
Kyllä se ihan alkuperäiseltä härpäkkeeltä näytti, piru kun en muista mitä siinä luki...
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Timo L. kirjoitti:Ääääh, lukisinpa tarkemmin... jossain vaiheessa päähän pompsahti, että 300 TE on kyseessä. Mutta eikö kaikki jenkkeihin menneet dieselit olleet turboja?

250 Turbodieselkin kirjattiin siellä ylös "300 D 2.5", ainakin jossain vaiheessa.
Jenkeillä on W124sta nokilekaa tosiaan mennyt vain ja ainoastaan turbolla höystettynä tuonne -94:n saakka. Ensin oli tuo Maurinkin koneena jylläävä 300 TD:n kone, joka oli vain vuoden myynnissä kun ei millään konstilla meinattu saada päästöjä kuriin. Sittemmin oli meillä 250TD:n nimellä kulkeva masiina vaikka ameriiiikassa kun kaikki on isompaa, mallimerkinnässä luki silti 300D.

Myöhemmin pitsikantinen neliventtiilikone ahtamattomana korvasi föönikoneen muiden muutosten yhteydessä eli -94. Ameriiiiikassa sanottaisiin varmaan että "1995 year model".

Henkka
ja "The Bentley Bible for Mercedes-Benz E-class"

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Aha

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

No sitten näiden tietojen valossa alkaa mietityttämään saiko niitä kattolistoja tilata lisävarusteena, ja jos sai niin mihin maihin? Olen aikaisemmin nähnyt niitä vain amerikan 300 TE:ssä, ja senkin vain kuvissa.

Todella kummallisena yksityiskohtana kyseisessä 300 TD:ssä oli se että molemmat takalokarit oli sisäpuolelta tumpattu täyteen lasikuituvillaa !!! Ilmeisesti äänieristeeksi, mutta miksi, sitä en ymmärrä kun ei meikäläisen kummassakaan farkussa ikinä sieltä mitään kummempia ääniä kuulunut :lol: Kosteutta ne siellä vaan kerää ja sitä paitsi tukkii poistoilman venttiilin.
Vastaa Viestiin